Ford Mondeo 2.2 tdci , 147 kw - olej

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Ford fórum
Odpovedať Nová téma
<1234>
Autor Správa
scendo
Známa tvár - Feldo (57)
Založený: 04 november 2017
Príspevky: 388
Nabehané: 8 dní 4 hod 55 min
PríspevokZaslal: 29.06.2020 22:52   
stevo1313 napísal:
Vykon jednoznacne koli bezpecnemu predbiehaniu ....je to fajn mat vykonovu rezervu.nerozumiem odporcom chiptuningu min polovica ludi co poznam maju nacipovane diesle....

Vidim ze k tomu vykonu sa ti tu uz vyjadrili, nebudem to opakovat. Chipovat len preto ze to ma polovica ludi co poznas? Vravim nechaj to tak, porob si auto, prachy investuj do udrzby a castejsiej vymeny oleja a po case ked sa s autom zžijes a osvojis si ho, naucis sa vytazit maximum z jeho vykonu a pri predbiehani ti to bude prinosnejsie ako chipnuty vykon o nejakych par konikov a auto pojde aj tak mozno +- malinko lepsie ale ziadnu raketu z toho nevytunis... Teda urcite nie primeranu k vyske investicie a k zivotnosti a spolahlivosti motora ako takeho.
_________________
Ak nad prispevkom svieti moje meno, bol by som rad aby bol text vo forme v akej som ho napisal, JA! Ak ho zmenis, prosim... ale hod tam o tom info.
Citovať
mjato
Nová tvár - Trabanto (18)
Založený: 17 november 2008
Príspevky: 930
Nabehané: 6 dní 23 hod 36 min
PríspevokZaslal: 29.06.2020 23:06   
martincichy napísal:
Zadavatelovi temy:

- vyrobca urcil kvalitativne poziadavky na motorovy olej. Tvojou ulohou je tam naliat takyto olej. To co zamyslas je O.K. ale staci aj ford.

- k oleju - opytaj sa chiptunera, ci sa cipovanim zmenia poziadavky a olej. Daj si to na papier.

- k chiptuningu: zisti si, ci Tvoj mechanik bude vediet diagnostikovat chipnuty motor. Ten kto pozna dany motor, pozna seriove parametre. Ale nebude musiet poznat tie nove.

Konecna otazka znie, ci problemy okolo nasledneho servisu stoja za to, pretoze vela servisov da od takehoto auta ruky prec. Jedine, ze si vdacny typ zakaznika a budes platit ucenie sa (vymenu dielov).

Nie je problem kupit 180 - 200 kw v seriovom motore a pritom sa odviezt komfortne. Tam sa pyta benzin. Mame na firme 3.0 tdi a trojlitrovy benzin. Benzin dava viac radosti a kw. Spotreba pri normalnej jazde velmi podobna, az ten diesel nedava zmysel.

Rozdiel medzi benzinom a dieslom je dost podstatny.Pretoze ak chces mat na tom benzinaku rovnaky vykon ako ma diesel tak musis benzin tocit a vtedy sa ani zdaleka nepriblizuje k spotrebe dieslu.Takze na okruhu by to bol tretinovy ak nie polovicny rozdiel v spotrebe pri rovnakom vykone.Ano,ak ten benzin hladkas a nevyuzivas jeho potencial vtedy sa spotreba benzinu blizi k dieslovemu autu.
Citovať
martincichy
Nová tvár - Trabanto (18)
Založený: 18 september 2016
Príspevky: 3941
Nabehané: 10 dní 12 hod 15 min
PríspevokZaslal: 30.06.2020 05:37   
Kolko kilometrov rocne na okruhu najazdia bezni uzivatelia auta?

Jazdime normalne, pokuty neplatim. Jazdim viac ako 20 rokov a za rychlost som dosial neplatil.
Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (636)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 18751
Nabehané: 1 mes 10 dní 2 hod
PríspevokZaslal: 30.06.2020 06:40   
>> Podla mna hustejsi olej aj neskor stecie a ostane po nom na suciastkach hrubsi olejovy film.

nespravne.


.
.


>> Videl si uz niekedy zubove cerpadlo v motore?Ak ano tak vies,ze mu je jedno ci tlaci riedky,alebo husty olej

nespravne.

.
.

>> ,to znamena,že straty a rychlost domazania hustym a riedkym olejom ma zanedbatelne rozdiely

obrovsky nespravne.


.
.

>>Mam pocit,ze niektory mechanici s ucnovkou su tu mudrejsi ako vyvojovy inzinieri od fordu.

velmi spravne, aj kuchari, banski inzinieri, uctovnici, obkladaci, atd.

.
.

>> Rozdiel medzi benzinom a dieslom je dost podstatny.

spravne.


.
.

>> Pretoze ak chces mat na tom benzinaku rovnaky
vykon ako ma diesel tak musis benzin tocit

nie uplne spravne. Nezabudni na kompresory a turba, inak by si z 1.9d mal 55kW (VW Vento, VW Passat, atd).

.
.

>> a vtedy sa ani zdaleka nepriblizuje k spotrebe dieslu.

spravne.

.
.

>> Takze na okruhu by to bol tretinovy ak nie polovicny rozdiel v spotrebe pri rovnakom vykone.

neviem aka je energeticka vytaznost paliva jedneho aj druheho, tak sa neviem vyjadrit. Da sa to nastudovat, ale je sedem hodin rano a takto skoro som nevstaval tento rok takze mi este nefunguju mihalnice.


Stevko, vyprdni sa na picovanie motora, len ho pochovas. Ze polovica tvojich mudrych kamaratov to ma este neznamena ze je to najlepsie na svete a ze ti vydrzi DPF. Uprac si to v makovici aj s tym predbiehanim a zivotne nutnymi kilowattmi.
Citovať
mjato
Nová tvár - Trabanto (18)
Založený: 17 november 2008
Príspevky: 930
Nabehané: 6 dní 23 hod 36 min
PríspevokZaslal: 30.06.2020 07:06   
Mp3 vacsinou s tebou suhlasim a niektore udaje o spotrebe benzin diesel su na dlhsiu debatu a porovnanie turbo benzin verzus turbo diesel prestava davat zmysel nakolko pisatel sa pozastavoval tak vyhodou zlozitost diesla voci obycajnemu benzinovemu motoru.Aspon tak som to chapal ja.Pokial by porovnaval tsi s tdi tak by ta uvaha asi nevznikla nakolko su tie motory skoro rovnako zlozite a vykonne.K tej hustote oleja som vychadzal s praxe,ze iny film necha riedky olej a iny husty.Pri tych olej by som sa skor zameral na rozdieli mazanie studenym a horucim olejom nakolko mame v masinach spiraly na zohrievanie oleja koli lepsiemu vyuzitiu oleja.S tym olejovym cerpadlom je to asi tak,ze ked je hustejsi olej dava vacsi odpor na starter,ale pokial presne vytlaci rovnako skoro rychlo riedky olej ako husty.Tam su zanedbatelne rozdieli.Ak pouzit riedky olej tak potom koli jeho vlastnostam pre motor,ale nie koli tomu aby ho skor cerpadlo vytlacilo po motore.To by vyriesili konstrukteri vykonnejsim,alebo variabilnym cerpadlom nakolko najvacsie opotrebovanie motora vznika pri studenom starte,preto vraj niektore auta nechytaju na jedno pretocenie motorom,ale to uz neviem posudit,lebo zas pri inych je to na otocku.To su moje nazory a netvrdim,ze spravne a platiace pre vsetky situacie.
Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (636)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 18751
Nabehané: 1 mes 10 dní 2 hod
PríspevokZaslal: 30.06.2020 08:25   
>> Ak pouzit riedky olej tak potom koli jeho vlastnostam pre motor,ale nie koli tomu aby ho skor cerpadlo vytlacilo po motore.

prva cast spravne, druha nespravne. Zabezpecit co najrychlejsie mazanie motoru olejom, nech uz je akykolvek motor a olej, je absolutne kriticke.


.
.

>> To by vyriesili konstrukteri vykonnejsim,alebo variabilnym cerpadlom nakolko najvacsie opotrebovanie motora vznika pri studenom starte

prva cast : nevyriesili, pretoze nejde o cerpadlo ale o olej samotny. Druha cast vety : absolutne spravne.

Nech sa paci, mozes mat cerpadlo ake chces a toto su HUSTEJSIE oleje v zime ked je mazanie najviac treba, najhorsie a najkritickejsie :
https://www.youtube.com/watch?v=aMr7XxitOkg
ked tá kolomaž netečie, tak proste netečie a akekolvek cerpadlo to NEMOZE ZACHRANIT ani keby bolo z Titanicu. Pretoze ten olej je proste "kolomažasfalt" a nie "tekutina".

Zapamatajte si jednu vec, duraci : "husty" olej je husty len v studenom stave ; pri pracovnej teplote 100 stupnov je olej 0w-40 a 15w-40 plusminus rovnaky "husty" (spravny vyraz technicky je čerpateľný). Takze ked vypnes teply motor, zo stien valca ti riedky olej a husty olej stečú lebo gravitacia je svina a olej nema ruky.
Citovať
mjato
Nová tvár - Trabanto (18)
Založený: 17 november 2008
Príspevky: 930
Nabehané: 6 dní 23 hod 36 min
PríspevokZaslal: 30.06.2020 09:23   
S tymi olejmi mas asi pravdu.Ale s tym zubovym cerpadlom nemas pravdu,kebyze je zapotreby pretlacit po motore husty olej tak spravne nakonstruovane cerpadlo to polahky zvladne.
Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (636)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 18751
Nabehané: 1 mes 10 dní 2 hod
PríspevokZaslal: 30.06.2020 09:38   
ved prave preto ze cerpadla nie su z blata a zvladnu veci, prave preto nie je problem v cerpadlach samotnych a netreba ich "posilovat".

Cely prieser spociva neporovnatelne viac v oleji samotnom (specialne v "hustych" olejoch pri silnejsich mrazoch !!!!!) nez cerpadlach.
Citovať
lorak777
Obľúbený člen - Bawo (82)
Založený: 21 marec 2015
Príspevky: 1409
Nabehané: 7 dní 8 hod 12 min
PríspevokZaslal: 30.06.2020 10:30   
ford ist mein mord, oder ford ist ein mord - tak by som nerobil ziaden chip tuning a bol by som rad, ze to vydrzi v normalnom rezime a vzdy intervaly oleja pod 15tis.....
Citovať
maskes
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 04 február 2020
Príspevky: 7
Nabehané: 4 hod 35 min
Predmet: Peter PríspevokZaslal: 30.06.2020 12:53   
Vec sa ma tak, predbiehat sa da aj na trabante len treba vediet kedy koho a kde... ked to maš v hlave vymlete (nevravím ze konkretne ty) tak môžeš jazdit aj na načipovanej F1 a stejne naburaš...
Citovať
braga
Obľúbený člen - Bawo (98)
Založený: 26 október 2009
Príspevky: 1934
Nabehané: 10 dní 18 hod 50 min
PríspevokZaslal: 30.06.2020 13:31   
olej neolej treba tam dat co tam patri a nespekulovat skor znizit interval vymeny , co sa tyka chipu tak ja zdaleka nepoznam polovicu majitelov s dieselom ze by to mali nacipovane ale par ich poznam a stych par ma nim. polovica problem prejst cez EK , a skor by som sa zameral na tento problem , ja viem ak je niekto pevne rozhodnuty kvoli tomu ze vsetci dookola to maju chipnute tak ho ziadna EK teraz nezaujima , a ono nedajboha aby este pri akceleracii vybehol vzdy kudol cierneho dymu a v takom susednom Rakusku si ta vsimne EIN,ZWEI POLICAI - ty uz vlastnia mobilne jednotke na meranie emisii a vylet sa moze paradne predrazit
Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (636)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 18751
Nabehané: 1 mes 10 dní 2 hod
PríspevokZaslal: 30.06.2020 14:21   
nehovoriac o tom ze skorej odpravis DPFko... na kazdom napicovanom motore bez ohladu na znacku.

Toto zatial nikto nespomenul ale predpokladam ze pre cipovacieho majstra nie je DPFoff ziadny problem.
Citovať
a566
Povedomá tvár - Favorito (20)
Založený: 06 apríl 2020
Príspevky: 323
Nabehané: 3 dní 11 hod 37 min
PríspevokZaslal: 30.06.2020 17:23   
kazdy motor je inak konstruovany, preto je nutne sa drzat doporucenej viskozity.... rovnako aj firemnej normy, napr kvoli dpf.
drahsi / hustejsi / racing olej neznamena lepsi...... urcite nie pre bezne auto.
uvarit dobry olej je o kompromisoch, aby to fungoalo tak musi odpovedat zamyslanemu pouzitiu....

napr racing estery stiepia na kyseliny za vlhka, co urcite "nakupna taska" zazije casto.
nikto sa nezamyslel o prilis velkej viskozite za studena. prave vtedy opotrebenie je najvacsie-- trenie "na sucho".
Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (636)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 18751
Nabehané: 1 mes 10 dní 2 hod
PríspevokZaslal: 30.06.2020 19:34   
>> nikto sa nezamyslel o prilis velkej viskozite za studena.

jakze nezamyslel ? Cital si prispevok od mp3turba sedem nad tebou ?? Mas tam aj video aby sa lahsie zamyslalo... dofrasa.
Citovať
golfo
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 11 október 2015
Príspevky: 134
Nabehané: 7 dní 17 hod 24 min
PríspevokZaslal: 30.06.2020 22:14   
stevo1313 napísal:
Vykon jednoznacne koli bezpecnemu predbiehaniu ....je to fajn mat vykonovu rezervu.nerozumiem odporcom chiptuningu min polovica ludi co poznam maju nacipovane diesle....
ja nerozumiem takym ludom ako si ty, spekulujes s autom a aj olejom, preco si si nekupil hned auto s 300kw-mi 3-4-5-6 liter?treba si kúpiť hned auto s poriadnym motorom a liat tam olej podla špecifikácie vyrobcu..........
_________________
Fiat Marea weekend 2,4 jtd,VW Passat Variant B7 2.0tdi
Citovať
Odpovedať Nová téma
<1234>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Ford fórum