Ford Mondeo 2,2 tdci 129 kw vs. 147 kw dpf

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

stevo1313
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 21.11.2009 10:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Ford Mondeo 2,2 tdci 129 kw vs. 147 kw dpf

Príspevok od používateľa stevo1313 »

Ahojte mam mondeo 2,2 tdci 2010 129 kw.auto je nepouzitelne na kratke trasy koli zanasaniu sa dpf+prenikanie nafty do oleja....do mesta som si musel nechat stare mondeo 2,2 tdci 114 kw bez dpf.Moja otazka ak kupim 2,2 tdci 147 kw ktory ma vypalovanie priamo vstrekom nafty do filtra dpf- budem na tom o nieco lepsie?Dakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Teoreticky ano,táto zmena mení spôsob dosiahnutia vysokej teploty vo filtry a odpadáva zdroj ktorý zdvíha hladinu oleja.Ovšem keby aj starý systém bol v poriadku,nebolo by potrebné sa mestu vyhýbať.Dvíhanie oleja avizuje problém s teplotou,RJ sa snaží dosiahnuť teplotu a evidentne sa jej neveľmi darí pre chybu v prevádzke motora.
karool
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 13.04.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Re: Ford Mondeo 2,2 tdci 129 kw vs. 147 kw dpf

Príspevok od používateľa karool »

stevo1313 napísal:Ahojte mam mondeo 2,2 tdci 2010 129 kw.auto je nepouzitelne na kratke trasy koli zanasaniu sa dpf+prenikanie nafty do oleja....do mesta som si musel nechat stare mondeo 2,2 tdci 114 kw bez dpf.Moja otazka ak kupim 2,2 tdci 147 kw ktory ma vypalovanie priamo vstrekom nafty do filtra dpf- budem na tom o nieco lepsie?Dakujem.
diesel nie do mesta,resp.nie kratke trasy a hotovo.kupim diesel ten malo zerie-nie vzdy to finguje
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V podstate ano,ale dôvod prečo diesel a to ešte nie najmenšia kubatúra do mesta nie,nie je v prítomnosti filtra,ale v tom že permanentne jazdí mimo prevádzkovú teplotu,a to je ozaj zabiják.Keby aspoň parkuje v rodinnom dvore,tam si porieši predhrav na 220 V a je vybavené,aj to je jedno z dobrých riešení.
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Menšia kubatúra sa skôr zohreje?

Spomenutý predhrev je určite super vec, ale keby idem behať po meste 2-3krát za den, uz by to zacinalo byt otravné. Resp. idem mesto-praca a za 8 hod naspäť, tak by to bola asi len polovičná pomoc. Ale rozumiem, ze najkritickejšie su hlavne chladne rána.
stevo1313
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 21.11.2009 10:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stevo1313 »

Auto som kupoval v 2010-malo 5 mesiacov- za nemale peniaze...Mal som take iste 2005 max spokojnost- 90% jazdy kratke trasy takze volba bola jasna.Keby ma niekto upozornil ze novy model nezvladne co stary......Diesel chcem nie koli Spotrebe.Obidva auta maju spotrebu 7-9 litrov...Zvykol som si na krutiak 400nm -benzin mi jednoducho nevyhovuje...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

kazimir napísal:Menšia kubatúra sa skôr zohreje?

Spomenutý predhrev je určite super vec, ale keby idem behať po meste 2-3krát za den, uz by to zacinalo byt otravné. Resp. idem mesto-praca a za 8 hod naspäť, tak by to bola asi len polovičná pomoc. Ale rozumiem, ze najkritickejšie su hlavne chladne rána.

Zhruba tak.Na pohon v meste reálne viac než 40 kW netreba,preto odber energie zaťaží malý motor na 60% a ten velký ani nie 20%. Čím väčší tým je pre neho režim z minimálnou záťažou horší.A netýka sa iba tepelného hospodárstva,ale aj spotreby,nakolko velkovýkonový v meste nemá šancu pri rýchlostiach 50km/h aby bol prevádzkovaný v oblasti najnižšej špecifickej spotreby.Ten motor trpí ako kôň po každej stránke
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Moje Mondeo 2.0 TDCi 2011 sa zahreje po 7km na okresnej ceste v mrazoch ake su teraz. Aj to sa len pohne teplomer na chladiacej kvapaline. V takých teplotách na zahriatie motora na regeneraciu DPFka si auto musi prejst aspon 20-30-40 km.

Ked uz fakt jazdim krátke trasy a chcem auto zahriat, snazim sa drzat motor na 2000 otáčkach, 3. stupen, 55kmh.

200konova nafta v meste, je to tak, ako bolo spominane vyššie - do 50kmh je to trapenie motora. Ta nafta je vo svojom zivle v rychlostiach 80+, o diaľnici nehovoriac.


Zadavatelovi temy - ak chceš silou mocou trapit dizel v meste, stale mozes vypaľovať DPFko vo Forde za 150€. To je ta skvela ekonomika dizla, ktory nepatri do mesta :) Alebo raz za 300km prebehnut 50-70km a vypalit filter.
Naposledy upravil/-a Dep v 05.02.2018 21:19, upravené celkom 3 krát.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Ford Mondeo 2,2 tdci 129 kw vs. 147 kw dpf

Príspevok od používateľa seven549 »

stevo1313 napísal:Moja otazka ak kupim 2,2 tdci 147 kw ktory ma vypalovanie priamo vstrekom nafty do filtra dpf- budem na tom o nieco lepsie?Dakujem.
to neni motorom ale rocnikom.2011 tam zacal facelift a zacali davat ten priamovstrek na dpf.cize aj 2.0 tdci ho ma.skratka si kupil predfacelift tu 114 kw 2.2 mas z roku 2005 to bol 2 facelift.ako pise hlavaty dolezite je mat nahriaty motor.mam tiez 2.2 tdci mne to zere v zime po meste 10.8 litra nafty v lete 7.5 no auto ide tak raz za pol roka po meste ak musi {napr na geometriu do servisu}pretoze je to totalne nevhodne auto do mesta.napr parkovanie.kup si nieco ako ja ibizu 1.4i vonku 0 celzia a motor do 3 km zahriaty.za 6 rokov a 50000km
som dal do toho gumami 1x zimne 200e 1x letne 200e 1x rozvody 220e 3x olej+filter {olej menim po 15000km nie po roku}dokopy 60e 2xkabinovy 14e 1x vzduchovy 7e dokopy 1x spletenec na vyfuku komplet s robotou 28e.ked to scitas neni o com spotreba 8 po meste a sem tam raz za 2 mesiace okreska po kopcoch nech sa prebehne.to auto chce len benzin.ani sviecky som nikdy nevymenil stk ek stale na lusk brzdy napravy vsetko z vyroby auto ma 118000km.2.2 tdci mam len na dianice.
stevo1313
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 21.11.2009 10:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stevo1313 »

S tym ze silny diesel nepatri do mesta nesuhlasim. mam znamich- bmw 525d cca 2011 90% mesto nevie co to je dpf...kamarat grand cheroke 2015 3,0d dtto a ceresnicka sq7 4,2d 430 koni dlhe cesty velmi zriedkavo a v pohode....
lkopcansky
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 25.02.2013 14:09
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lkopcansky »

S tym ze silny diesel nepatri do mesta nesuhlasim. mam znamich- bmw 525d cca 2011 90% mesto nevie co to je dpf...kamarat grand cheroke 2015 3,0d dtto a ceresnicka sq7 4,2d 430 koni dlhe cesty velmi zriedkavo a v pohode....
Zatiaľ. Bol som na obhliadke XC60 D5 2011, majiteľ spokojný, nič sa mu za 6 rokov nepokazilo. Na diagnostike: vysoký stav mot. oleja, preplnený DPF filter. Po otázke, koľko km jazdí auto v meste, povedal, že minimálne 90%. A tak to aj dopadlo...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

stevo1313 napísal:S tym ze silny diesel nepatri do mesta nesuhlasim. mam znamich- bmw 525d cca 2011 90% mesto nevie co to je dpf...kamarat grand cheroke 2015 3,0d dtto a ceresnicka sq7 4,2d 430 koni dlhe cesty velmi zriedkavo a v pohode....


Je to ich rozhodnutie a oni znášajú aj dopady takého rozhodnutia.To čo navonok vyzerá ako smiech,vie byť dovnútra plač.Tu mi spolužiak starý kujon si tiež išiel dokazovať čosi,a vyše roka potom nosil vycapenú cedulku -napredaj,vyčančané velké SUV nechcel ani pes.Keď som mu úplne na začiatku dal otázku či stratil zdravý rozum,tak plietol čosi že raz žije.S tým súhlasím,ale prečo musí niekto na staré kolená stratiť aj tú trošku rozumu,pre okolie je leda na posmech,len málokto mu to povie.Ak niekomu chýba práve to,nech to má,svet to má u zadku,poväčšinou aj jeho neskoršie problémy.Je skôr výnimočné aby za zlé rozhodnutie neprišiel trest v nejakej forme.
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

Pekne bludy tu citam :d :D Ked ma niekto peniaze nazvys a paci sa mu suv tak nevidim dovod aby sa z neho niekto smial,ze si ho kupil a na nom jazdi -je to jeho slobodna volba a Urcite ak niekto ma na splatky-lizing audi SQ7 za 140 000e tak nebude riesit po 4rokoch dpd filter ale alebo na to ma-podla ma sak uz splatky na taku karu su cez 3000e na mesiac a ked bude ta kara mat 4roky tak ju odpreda alebo da s stratou na protihodnotu a zoberie dalsiu podobnu karu ked sa mu taky styl auta paci a ma nato a urcite to bude lepsia volba pre zenu a deti na dochadzanie do skoly a nakupy co sa tyka pohodlia a bezpecnosti ako neake mala ibiza :d :D Ale ja ako fanda benzinov by som tiez riesil aj mam do mesta benzin. No ale ked Q7 robi len slabe benziny-6valec tak niekto asi chcel nieco silnejsie a to audi ponuka v tejto bude len silnejsi diezel :d :D
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

stevo1313 napísal:S tym ze silny diesel nepatri do mesta nesuhlasim. mam znamich- bmw 525d cca 2011 90% mesto nevie co to je dpf...kamarat grand cheroke 2015 3,0d dtto a ceresnicka sq7 4,2d 430 koni dlhe cesty velmi zriedkavo a v pohode....
forda nemozes porovnavat z tymi znackami.bmw mercedes malo uz v 90 rokoch riadiace jednotky o generaciu popred.bmw uz ta stara e60 priamevypalovanie dpf cheroke neviem a audi snad tiez neni z takeho roku ako tvoje mondeo.skratka si kupil nepodarok od pezota.+ viacero znaciek aut od roku 2008-2011 nebrat.az od 2012 to uz bolo s tymi dpf dobre.
rockerao
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 03.07.2013 19:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rockerao »

Tá zmena ti vôbec nepomôže.

Ak chceš v Mondeu MK4 silu, krútiaci moment a chceš zároveň jazdiť len po meste tak je tu jednoznačná voľba - 2.5 turbo benzín (motor od Volva). S tým budeš mať pokoj, žiadne DPF ťa trápiť nebude. Na prvý pohľad bude vyššia spotreba, ale ak jazdíš do práce a nazad, benzín sa zahreje skôr a pri prevádzkovej teplote klesne aj spotreba skôr ako u nafťáka. A pri malom nájazde tú spotrebu až tak nepocítiš.

Mimochodom, 2.2tdci z Mondea MK3 je úplne iný motor ako MK4. MK3 bol Ford, MK4 je Peugeot.
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 7 neregistrovaných