842 208
inzerátov
Pridať inzerát

Ford Galaxy - trhanie motora

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Ford fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
maross333
Založený: 09 marec 2017
Príspevky: 6
Nabehané: 58 min
Predmet: Ford Galaxy - trhanie motora PríspevokZaslal: 18.06.2019 16:28   
Ahojte, viem ze podobnych tem je tu dost, takze sa vopred ospravedlnujem ak to bude niekto povazovat za duplicitnu temu. Tak isto viem, ze sa velmi tazko radi od PC. Skor mi ide o to, ci sa niekto s uzivatelov ktory maju rovnaku motorizaciu, nestretli s podobnym problemom ako ja, pripadne ake bolo riesenie. Vlastnim Ford Galaxy 2.0 TDCI, 103Kw, 2009, 270 000Km, dlhodobejsie mam problem s trhanim motora. Trhanie sa prejavuje pri cca.2000 ot. napriklad na 3ke ked idem 50 cez obec a plyn pridavam jemne, obcas to urobi aj na 4,5 na rovine pri vyssej rychlosti alebo aj stabilnej rychlosti, obcas sa mi zda ze pri preradeni zo 4ky na 5ku motor akoby bol hlucnejsi, mozno jemne vybroval. Auto ma okrem spominaneho problemu dobry tah a motor dobry zvuk, ziadne vykyvy otacok, piskanie a pod. Na aute bol nedavno vymeneny novy EGR ventil plus vycistene DPF, meneny olej+filtre.Kazdu druhu nadrz tankujem naftu s aditivom. Pred cca.rokom kontrolovane vstreky(boli v poriadku)Auto som mal v autorizaku (Ford) a este aj dalsom servise, po napojeny diagnostiky nevypisuje ziadnu chybu a problem nenasli. Mal som podozrenie na spojku(dvojhmotu) ale auto nevydava ziadne pazvuky ani ziadne trasenie pri vypnuty a pod.mechanik sa tiez vyjadril ze si nemysli ze je to dvojhmota. Navrhuju mi vymenit regulator tlaku na cerpadle, skontrolovat znova vstreky a pod.je to cesta pokus-omyl a samozrejme nie malo penazi. Chcem sa opytat, je vobec nejake riesenie ako to diagnostikovat? alebo sa to da odstranit iba vylucovacou metodou? Za vsetky tipy a rady dakujem.
Citovať
mlsking
Založený: 13 august 2009
Príspevky: 43
Nabehané: 10 hod 18 min
PríspevokZaslal: 18.06.2019 18:19   
Niečo podobne som mal na Volve V50. 2.0 100kw. Nakoniec som mal v chybu vo vstrekovaci na treťom valci. Po výmene auto išlo asi 5000 km okej. Potom znova to iste. No proste som postupne vymenil všetky vstreky :D. Auto odvtedy išlo okej. Samozrejme egr som mal nové.
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (223)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 6363
Nabehané: 3 mes 10 dní 20 hod
PríspevokZaslal: 18.06.2019 19:42   
vifka sa neboj kazdu nadrz aj 2 nasobna davka.

mk4 2,2 tdci 147kw.boli to vstreky no zacalo to po 300000km pri 330 000 uz vyrazne trhalo aj volnobeh za studena.dvojhmota u mna nemala vobec vplyv na chod motora len bol od motora vacsi hluk.

vstreky ako si mal kontrolovane.diagnostikou?

chod sam osobne do firmy kde repasuju vstrekovace.vyberu ich otestuju a povedia ti co s nimi je ak nieco treba repasnut vsetko zavisi od teba ci si ochotny platit.

zalozia ich naspat ides domov v ten den a budes mat cas co s tym dalej.nieze pojdes do servisu ktory to bude vyberat a posielat niekam.chod ty sam tam kde to vsetci posielaju.aj ford to posle len do tych firiem.do 100 euro zaplatis za ten test.staci zobrat telefon zavolat dohodnut si termin.

mna to stalo 89 euro v kezmarku.demontaz test montaz nove tesnenie ako podlozky pod vstreky hranie sa s diagnostkou cakanie v cakarni gauc telka 3x kava gratis 89 euro a nejake centy ma to stalo.dostanes aj papiere od kazdeho vstrekovaca kde bude stary a novy kod a hodnoty ako pracuje.u mna netrebalo nic menit repasovat len nahral vygenerovane kody na aktualne opotrebenie vstrekovacov motor siel ako vymeneny.vstrekovace po vifku techron cistic kazdych 10000km pri vymene palivaku spulung diesel boli cistucke.tankujem najlacnejsiu naftu ne cerpackach tesco slovnaft benzinol v rakusku agip v cz ani netusim co,polsky orlen + to vifko.2x za zivot som dal premiovu naftu.

ty mas 2,0tdci tie motory od roku 2008-2011 maju problemy s tymi vstrekovacmi.ries to cim skor nez to vyklepe nejaky diel.napr dvojhmotu
Citovať
maross333
Založený: 09 marec 2017
Príspevky: 6
Nabehané: 58 min
PríspevokZaslal: 18.06.2019 21:01   
to mlsking vdaka za odpoved.

to seven549 vdaka za odpoved, vstreky kontrolovane autoservis Riedl (PP) normalne na stolici, mam aj protokoly ale bolo to uz davnejsie. Bol si v Diesel Servis Kežmarok ? Vyskusam teda najskor tie vstreky otestovat ci to pomoze. A ten vacsi hluk motora, respekt.mierne vybracie medzi 4-5 mozu robit aj vstreky? Vdaka chalani.
Citovať
martin46
Založený: 14 október 2011
Príspevky: 7
Nabehané: 3 hod 47 min
PríspevokZaslal: 19.06.2019 05:06   
Cau take iste auto ten isty problem najskor vymenene vstreky z kamaratovho auta potom cerpadlo a bolo to tym cerpadlom.
Citovať
mastik29
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (110)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 2422
Nabehané: 15 dní 1 hod 44 min
PríspevokZaslal: 19.06.2019 08:20   
Preco vyberat vstreky a davat na kontrolu?
Preco najskor nezajst na diagnostiku?
Ak som to spravne pochopil, tak trhanie neni nahodile, obcasne, takze neni problem navodit tu situaciu a v live datach diagnostiky sa da odsledovat, co je mimo.
A k tomu VIF, ja ho do svojho auta nemozem davat. Robi mi to problem s motorom, kde hlavne pri rozbiehani na 1st. s motorom trha, skube. Vtedy som myslel, ze problem mam so spojkou, dvojhmotou. Kym som to odsledoval, ze je to tym VIF, tak som bol z toho zdeseny, ze mam nieco KO. A myslim, ze to trosku robilo aj na ceskej Verva diesel. Ale som s tym prejavom sam. Nie, chyba v aute neni, kedze 1. x som tam nalial ten VIF, ked malo auto este hodne malo km, odvtedy bola aj prva STK a EK a odvtedy sa najazdilo uz naozaj dost km ( dalsich 150-200 000 km).
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (223)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 6363
Nabehané: 3 mes 10 dní 20 hod
PríspevokZaslal: 19.06.2019 17:57   
tak kezmarok t s a sa to vola.

no kym som sa k tomu dostal bolo toho viac.u mna nepomohlo nic len nove kody.v kezmarku mi ukazali hodnoty ktore vidim aj na diagnostike lenze moje mali uz 330 000km a mechanicky su za polovicou svojej zivotnosti tak to povedali v kezmarku.nove kody su cisla pre rj motora aby vedela ako s nimi pracovat kedze su mechanicky opotrebene.

kym som sa k tomu dostal to otestovat porovnal som rovnake motory s hodnotami na 3 autach.jedna vec ktora upravila chod motora na 5000km bol cistic od liqui molly spullung diesel ktorz sa aplikuje priamo do cerpadla hadice od filtra rovno do plechovky cez maly filter a cely pol liter nechat vyzrat.nesmie to hltnut vzduch.a hodnoty vstrekovacich davok boli ako na aute ked malo 60000km.potom sa to zhorsovalo a do 5000km to bolo tam kde som bol.

preto kezmarok.

potreboval som vediet ci vstrekovace naftu prasia ako maju a podalsie upravit info pre rj motora na aktualny opotrebeny stav.
ja som tam siel s tym ze ak uz zle prasia naftu tak su vstrekovace pred smrtou.
problemy zmizli len este sem tam sa stalo ze po studenom starte motor siel par sec nepravidelne.siel som k manikovi s osciloskopom a potom jazda s live udajmi v zatazi.bolo vidiet cim viac som motor tocil brzdil podradzoval a znova tocil proste robil prudke zmeny vo vykone tym viac vaha vzduchu s senzor tlaku vykazovali dlhsie reakcie na zmenu.a ak bolo vonku teplo napr 30 celzia motor slabo tahal velmi nanho vplyvala vonkajsia teplota.skusalo sa to 3 dni rano na obed vecer vzdy bola ina vonkajsia teplota.na skusku som vzal z ineho auta vahu ten isty pokus a vysledok bol iny lepsi.tak sa obe snimace vymenili.tie snimace fungovali v ramci normy ziadne zavady v pamati nikdy neboli.

tlaky commorail cerpadla ma kazdy motor ine to sa neda diagnostikou porovnavat.kazdy motor ma ine potreby.niekto bude mat na volnobehu 30 barov niekto 40.moje zatial uz bude 400000km povodne nikdy sa nestalo ze to vyplo alebo nejaka hlaska nabehla ohladom tlakov.treba len pri vymene pal filtra zo stareho vyliat naftu do nejakej flasky od uhoriek a sledovat naznaky pilin.

ak niekomu vifko robi problemy dymenie cukanie mam tiez par znamych ktory opisuju rovnake prihody preto to tiez nedavaju.treba s tym jazdit dialnice to vifko tiez nezabera na mestske presuvacky.jazdenim sa nafta zahreje aj na 60 celzia a zriedne studena je hustejsia.naj u mna zabera dialnica kopce plny plyn a tahat na 3500 otacok dalsi prevod a znova pedal dole.dizel potrebuje pravidelne vypalit sadzu.pri takom style to zabera rovnako ako ten cistic spullung diesel.vifko aj v podstate nieje nejaky extra cistic je len najlepsie na mazivost.
Citovať
xentry
Známa tvár - Feldo (69)
Založený: 29 jún 2018
Príspevky: 575
Nabehané: 16 dní 3 hod 5 min
PríspevokZaslal: 20.06.2019 04:08   
Ked su vstrekovace opotrebene nove kody ich nevyliecia ani nijako im nepomozu su jednoducho opotrebene. Keby bol v raily tlak 30 alebo 40 bar tak motor si ani nepr-ne a nie este ho udrzat na volnobehu, tam sa treba bavit okolo 300bar.
_________________
Programovanie klucov MB.
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (223)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 6363
Nabehané: 3 mes 10 dní 20 hod
PríspevokZaslal: 20.06.2019 17:37   
tak nove commonraily mozno to tak maju lenze ten motor ford je technika s pred 10 rokov ma len take male bary pisal som na volnobehu.akonahle sa prida na pedal zase na volnobehu 2500 otacok 80 barov je tam hned.v plnej zatazi som to nesledoval ale urcite to ide hore podla potreby.


ja som siel s tym do kezmarku ze su tiez vstreky ko.auto malo 330000km povozil som sa dost aj kebyze dam nove neprerobim lenze testy ukazali ze niesu opotrebene.

skratka to za studena robilo problem.akonahle sa motor zahrial nad 60 celzia vsetko zmizlo az na to cukanie hlavne pri ustalenej rychlosti napr v kuse 3 prevod 55km/h.niekedy to robilo pri 90tke niekedy som tomu stupil a 2x motor zatrhol.no nie stale.ako sa tomu kedy chcelo.ak bol motor po dialnicnej nahanacke v nemecku alebo jazde ako na firemnej fabii nerobil to.

ja som sledoval vstrekovacie davky + dalsie 2 hodnoty len tie davky boli 10,5 a auto co malo 60000km boli len 4,2.dlasie take site mondeo ktore malo 80000km od repasu trysiek a cerpadla 4,8.

cistic spullung alebo techron kedysi delphi to vedel stiahnut na tych 5,2 a rano ten motor startoval ako uplne ine auto.celkom iny chod motora.do 5000km som bol znova na tom istom 10,5.a o to mi slo upravit info pre rj motora aby hodnota 10,5 bola brana ako normalny stav.

cize ked mi ozmanili ze trysky su tip top vsetko na nich funguje ako ma,naftu prasia perfektne tak som sa pytal na tie kody.tak mi kody aktualne ktore ten stroj vytlacil na aktuany stav trysiek nahodil do rj.aj stare kody sa daju nahodit.na trysky nikto nesahal nic sa nerozoberalo

proste elektronika.

znie to nemozne ale vidis je to mozne.

ked som sa s nimi zacal rozpravat s mechanikmi uz po skusobnej jazde bola to nahoda ze som ich videl na dielnu inac nepustaju nikoho,to ze su trysky za polovicou opotrebenia mi ukazali oni cislami ktore vytlacila masina na papier ku kazdemu vstrekovacu tie cisla vidim aj na diagnostike.tak isto mi povedali ze nestretavaju sa casto s cistym pal systemom bez usadenin a ciste spicky vstrekov po takych km.zo servisov im tam chodia diely uz na odpis tak po mne po vybrati trysiek zo zaciatku pozerali co tam s tym chcem.

a tak isto mi povedali ako dokazu neskusene servisy repasovane trysky odpalit hned po montazi a nasledne potom im to reklamuju vypytuju sa ako to zrepasovali oni maju svoje otazky ako prebehla montaz a starovanie co pri zlej odpovedi neuznaju cize treba znova platit repas.kto to plati asi uz nikto.

po 2 dnoch som im volal ze to funguje nech maju o poznatok viac.
Citovať
maross333
Založený: 09 marec 2017
Príspevky: 6
Nabehané: 58 min
PríspevokZaslal: 20.06.2019 19:21   
Ahojte, vstreky po kontrole a diagnostike by mali byt vraj ok, neviem som laik tak tu napisem data z protokolu od mechanika ktore mi podciarkol, mozno pre porovnanie ak by niekto mal odlozene z protokolu, mozno seven549?

volnobeh/delivery: 1(8.15) 2(9.90) 3(9.85) 4(9.41)
stredna zataz/delivery: 1(36.19)2(30.35)3(29.72)4(28.05)
plny knedlik/delivery: 1(54.88)2(45.48)3(44.40)4(41.55)

najblizsi krok, som obj.do autorizaku(Ford)na zakladne nastavenie softu, kedze sa menil EGR ventil a v servise kde mi cistili DPF a menili EGR to neriesili a neviem ci vobec maju dosah na original soft. od Fordu, plus jazda cez datalogger. Ak nepomoze, skusim ten Kezmarok a tie kody na aktualny stav trysiek kedze to Tebe Seven549 realne pomohlo. Tie popisane stavy cukania ako si popisoval mam presne rovnake. Chcem sa opytat Seven549 v tom Kezmarku ti tie aktualne kody hned aj zapisali do RJ.? Vdaka za ochotu pomoct.
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (1134)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 26720
Nabehané: 3 mes 25 dní 20 hod
PríspevokZaslal: 20.06.2019 19:55   
Veď to tam máš napísané!
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
maross333
Založený: 09 marec 2017
Príspevky: 6
Nabehané: 58 min
PríspevokZaslal: 20.06.2019 20:06   
Aha jasne, beriem spat, som to prehliadol.
Citovať
xentry
Známa tvár - Feldo (69)
Založený: 29 jún 2018
Príspevky: 575
Nabehané: 16 dní 3 hod 5 min
PríspevokZaslal: 20.06.2019 20:11   
Seven na 30-40bar ani prvy commonrail z 97ho nenastartuje proste aj tam je volnobeh okolo 300bar. Prve v 97mom mali max tlak pri plnom vykone 1350bar.
_________________
Programovanie klucov MB.
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (223)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 6363
Nabehané: 3 mes 10 dní 20 hod
PríspevokZaslal: 22.06.2019 18:09   
tak mi to jednu nulu neukazuje.necital som navod od softu ako to zobrazuje.

maross333 tie cisla su vyzsie ako by mali byt no nic zavazne.u vstrekovacov sa sleduje prasenie nafty spicky vstrekovacov.

ak boli vstreky na testovacej masine a ta napisala ok tak musela vytlacit nove kody a tie treba zapisat do rj.na protokole su povodne aj nove kody.nikam ti netreba potom chodit len na diagnostiku ktora to vie.

s tymi nastaveniami zakladne nastavenia softu koli egr a dpf to si snad vie auto zrovnat samo nie.naco ma tam snimac diferencnych tlakov.egr bud funguje alebo nie bud zatvara alebo nie.to by svietila kontrolka alebo nejaky zapis by o tom bol.
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (223)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 6363
Nabehané: 3 mes 10 dní 20 hod
PríspevokZaslal: 22.06.2019 18:24   
este ma napadlo ak ti menili egr alebo nejaky diel ktory riadi elektronika ten diel musi mat presne rovnake cisla.ono vela servisov ak opravuju forda nahradzuje diely s inymi identickymi ford ma spolocne suciastky s francuzmi anglicanmi kludne taky egr mozes najst aj v bmw a potom treba to doladit aj v softe.inac ak sa meni rovnaky diel a svieti kontrolka nahodi sa novy hned vsetko prestane svietit a nic netreba riesit.max vymazat chybu.ale nema to vplyv na nic hoci by tam bolo aj 1000 chyb ak su komponenty ok motor ide.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Ford fórum