Ford Galaxy - regulácia turba
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 20.12.2013 21:37 Zdieľať na Facebook
Ford Galaxy - regulácia turba
Zdravím !
jedná sa o Ford Galaxy 1,9 tdi 81kw
chyby vozidla o ktorých viem : klasicka choroba tdi (alebo choroba vodiča) zanesene turbo.... kopec do 3000 pecka, po prekročeni otačok, bez ťahu a nudzak.
Mám na vás 3 otázky:
1. Ráno, alebo ked dlho auto stojí, je absolútne necitlivý, lenivý na plyn, ako 1,4 plne naložena, chýba jej ten typicky dravý tdi-čkový záťah , po prejdení cca 2-3 km mi plyn reaguje tak ako má,
(samozrejme len do tych 3000, potom vypína, ale to neriešim teraz, v lete sa to chystam prečistiť a vypodložiť)
moja otazka teda je, či tento jav má na svedomí zanesené turbo, a tým že sa po 2-3 kilometroch turbo ohreje a tým povolí zanesené lopatky??, alebo je to elektronického rázu (N75, vaha vzduchu, riadiaca), možno niečo iné.
2. Pôjde turbo von aj zhora??, známi ktorý ma to iste auto, mi hovoril že on musel dávaať dole poloos.
3. trošku mimo témy, ale predsa. Poškulujem po starej audi A6 2,5 tdi 103 kw....je to ešte tá stará a6, je tam radový päťvalec, nie V6..... a teda, ako ma ona poriešenú variabilitu, myslim že N75 nemá, neviem.
PC nemám, a nemám prístup k logovaniu, dufam že to nevadí v tomto pípade....
Za odpovede dakujem, či už na prvu, alebo na ostatne
jedná sa o Ford Galaxy 1,9 tdi 81kw
chyby vozidla o ktorých viem : klasicka choroba tdi (alebo choroba vodiča) zanesene turbo.... kopec do 3000 pecka, po prekročeni otačok, bez ťahu a nudzak.
Mám na vás 3 otázky:
1. Ráno, alebo ked dlho auto stojí, je absolútne necitlivý, lenivý na plyn, ako 1,4 plne naložena, chýba jej ten typicky dravý tdi-čkový záťah , po prejdení cca 2-3 km mi plyn reaguje tak ako má,
(samozrejme len do tych 3000, potom vypína, ale to neriešim teraz, v lete sa to chystam prečistiť a vypodložiť)
moja otazka teda je, či tento jav má na svedomí zanesené turbo, a tým že sa po 2-3 kilometroch turbo ohreje a tým povolí zanesené lopatky??, alebo je to elektronického rázu (N75, vaha vzduchu, riadiaca), možno niečo iné.
2. Pôjde turbo von aj zhora??, známi ktorý ma to iste auto, mi hovoril že on musel dávaať dole poloos.
3. trošku mimo témy, ale predsa. Poškulujem po starej audi A6 2,5 tdi 103 kw....je to ešte tá stará a6, je tam radový päťvalec, nie V6..... a teda, ako ma ona poriešenú variabilitu, myslim že N75 nemá, neviem.
PC nemám, a nemám prístup k logovaniu, dufam že to nevadí v tomto pípade....
Za odpovede dakujem, či už na prvu, alebo na ostatne
-
- Príspevky: 484
- Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
- Bydlisko: Nove Zamky Zdieľať na Facebook
da sa vybrat turbo aj vrchom ale zodieries si ruky az po lakte, prv nez vyberies turbo si skontroluj podtlaky ci nahodou nieje netesnost, lebo dost by si bol z toho rozculeny ak by si to nadarmo rozoberal, a dalsi velky problem je ze nemas pristup k diagnostike ta dokaze veeelmi ulachcit pracu a priblizit vinnika, nie vzdy ked auto ide do nudzaku je navine turbo ale to je asi skor vinimka ako pravidlo, byt tebou radsej trosku ubrzdim a porozmyslam, aby si si nenarobil kopec roboty a vysledok nikde
-
- Príspevky: 329
- Dátum registrácie: 18.09.2008 20:48 Zdieľať na Facebook
neboj mp3turbo ti ochvilu odpise -odbornik na danu problematiku ./Majitel takeho isteho ako tvoje /alebo mrkni jeho prispevky.
http://www.youtube.com/results?search_q ... turbo&sm=1
turbo vrchom
http://www.youtube.com/watch?v=T55VVbPGtw4
http://www.youtube.com/results?search_q ... turbo&sm=1
turbo vrchom
http://www.youtube.com/watch?v=T55VVbPGtw4
-
- Príspevky: 484
- Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
- Bydlisko: Nove Zamky Zdieľať na Facebook
Re: Ford Galaxy - regulácia turba
adam8520 napísal:ZdravĂm !
jedná sa o Ford Galaxy 1,9 tdi 81kw
pokial viem tak mp3turbo ma 85kw PD, a pan co riesi svoj problem ma 81kw klasiku s rotackou takze niesu to tie iste auta, ale to aj tak nemeni nic na veci ze mp3turbo je macher na tuto problematiku
-
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 20.12.2013 21:37 Zdieľať na Facebook
Takže dnes som sa vliezol pod auto, a hybal som reguláciou - tiahlom na tej podtlakovej banke. Myslim že má isť ľahšie, neviem to odhadnúť aky odpor ma ta banka, teda pružina v tej banke.
Teda moje kroky budu, že v sobotu si opäť ľahnem pod auto a odmontujem tu banku, a skusim kývať tou reguláciu, kým mi ruka neodletí. Viem že je to iba dočasné, možno zanedbateľný účinok, ale turbo pojde v lete von každopádne.....
hadičky su dobré prekontrolované.
To čo je na videu nieje ten motor, ale myslim že to išlo tam, tak to pojde aj mne. Ja tam mám turbo, ktoré nieje s vyfukovými parohami, teda je menšie.
Dalej by ma zaujímalo, či N75 može odchaádzať postupne, alebo je to tak, že bud ide alebo nie....a nieže ide ale po prekročeni napr. 3000 ot. už nepúšťa podtlak.
A čo poviete na tú audinu ??.... Dakujem.
Teda moje kroky budu, že v sobotu si opäť ľahnem pod auto a odmontujem tu banku, a skusim kývať tou reguláciu, kým mi ruka neodletí. Viem že je to iba dočasné, možno zanedbateľný účinok, ale turbo pojde v lete von každopádne.....
hadičky su dobré prekontrolované.
To čo je na videu nieje ten motor, ale myslim že to išlo tam, tak to pojde aj mne. Ja tam mám turbo, ktoré nieje s vyfukovými parohami, teda je menšie.
Dalej by ma zaujímalo, či N75 može odchaádzať postupne, alebo je to tak, že bud ide alebo nie....a nieže ide ale po prekročeni napr. 3000 ot. už nepúšťa podtlak.
A čo poviete na tú audinu ??.... Dakujem.
-
- Príspevky: 484
- Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
- Bydlisko: Nove Zamky Zdieľať na Facebook
mna by este zaujimalo ako si skontroloval podtlaky? trebalo by ich aj zmerat kolko maju? ako rychlo podlak narasta po starte? ci sa nestraca vedenim? ako rychlo reaguje variabilita na podlak? ci vyleti hore alebo pomalicky stupa? preskusat podtlakovou pumpou ako reaguje variabilita a pri akom podtlaku reaguje? to sa nekontroluje iba oko mero ze hadicky vyzeraju byt ok, alebo skus dat turbo na skusku napriami podtlak ako sa to bude chovat, a este jeden velky zavazny problem sme sa tu nedozvedeli, ci turbo tlaci malo alebo vela? ci ma dostatok paliva? ako je natom vaha? ako je natom egr? a kopu iných veci ale to by som tu pisal do rana asi, scistej vody neuvaris
-
- Príspevky: 484
- Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
- Bydlisko: Nove Zamky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 20.12.2013 21:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 20.12.2013 21:37 Zdieľať na Facebook
Takže po dlhej dobe som tu opäť.
Podarilo sa mi pozhánať diagnostiku, samozrejme klon.
nalogoval som to, prosim skuste na to pozrieť, logoval som tieto kanály 3,10,11. Jeto dosť nepriehľadne, tak dufam ze s tym vela roboty nebude mať. Dalej prikladam tdi graf....neviem ci su rozvody nastavené správne.
Dakujem.
Log:
http://uloz.to/xJURqQDH/log-01-003-010-012-csv
tdi graf:
http://uloz.to/xWsuecqP/3-jpg
Podarilo sa mi pozhánať diagnostiku, samozrejme klon.
nalogoval som to, prosim skuste na to pozrieť, logoval som tieto kanály 3,10,11. Jeto dosť nepriehľadne, tak dufam ze s tym vela roboty nebude mať. Dalej prikladam tdi graf....neviem ci su rozvody nastavené správne.
Dakujem.
Log:
http://uloz.to/xJURqQDH/log-01-003-010-012-csv
tdi graf:
http://uloz.to/xWsuecqP/3-jpg
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ak budeš robiť opätovne niekedy logovať tak spusti logovanie skôr,tj ak sa dá v oblasti 1450-1500 ot (4 prev.st) a potiahni ho po 4000 ot,ak samozrejme nepadne do núdze
Prvý log rob radšej 001,010,011 a potom ako doplnok ten ktorý si robil,ale tak či tak,aj napriek istému obmedzeniu tj skráteniu logu je to vcelku v solidných hodnotách,ale ako píšem,je to iba neúplné logovanie a tak posudzujem iba oblasť kde to už je nabudené tj požiadavka je 100% (4-tá hodnota kanál 010)
Predvstrek by sa oplatilo jemne doladiť (zdvihnúť) na úroveň tej stredovej čiary.
Radšej doplním..pri logovaní si zmeškal tú najzásadnejšiu časť,úsek 1500-2000ot kde je vidieť prácu variability
Prvý log rob radšej 001,010,011 a potom ako doplnok ten ktorý si robil,ale tak či tak,aj napriek istému obmedzeniu tj skráteniu logu je to vcelku v solidných hodnotách,ale ako píšem,je to iba neúplné logovanie a tak posudzujem iba oblasť kde to už je nabudené tj požiadavka je 100% (4-tá hodnota kanál 010)
Predvstrek by sa oplatilo jemne doladiť (zdvihnúť) na úroveň tej stredovej čiary.
Radšej doplním..pri logovaní si zmeškal tú najzásadnejšiu časť,úsek 1500-2000ot kde je vidieť prácu variability
-
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 20.12.2013 21:37 Zdieľať na Facebook
Takže dnes som skusil podľa vašich rád nalogovať kanaly 001, 010, 011.....hore kopcom /4st./ od niakych 1200-1300 rpm, až kym ma nehodilo do nudzoveho
prosim skuste pozrieť čo hovori váha vzduchu....ci je ok.... a samozrejme samotna variabilita.
dakujem.
dnešny log:
http://uloz.to/xKS7uDdL/log-01-001-010-016-csv
prosim skuste pozrieť čo hovori váha vzduchu....ci je ok.... a samozrejme samotna variabilita.
dakujem.
dnešny log:
http://uloz.to/xKS7uDdL/log-01-001-010-016-csv
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ako ho dalo do núdzáku predpokladám že zapísalo hlášku ..prekročená mez tlaku vzduchu
Vyzerá to na zatuhnutú variabilitu,váhu je ťažko posudzovať lebo iba v rozmedzí 2000-2500 ot ten motor ide ako má ísť,v ostatných režimoch je bieda. Je to motor z otvoreným saním kde cez váhu pretečie toľko vzduchu,kolko ho natiahne turbína,tj sú to veci vo vzájomnom vzťahu.
Vyzerá to na zatuhnutú variabilitu,váhu je ťažko posudzovať lebo iba v rozmedzí 2000-2500 ot ten motor ide ako má ísť,v ostatných režimoch je bieda. Je to motor z otvoreným saním kde cez váhu pretečie toľko vzduchu,kolko ho natiahne turbína,tj sú to veci vo vzájomnom vzťahu.
-
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 20.12.2013 21:37 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: tatkotom a 13 neregistrovaných