Ford Galaxy - regulácia turba

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

adam8520
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 20.12.2013 21:37
Zdieľať na Facebook

Ford Galaxy - regulácia turba

Príspevok od používateľa adam8520 »

Zdravím !
jedná sa o Ford Galaxy 1,9 tdi 81kw

chyby vozidla o ktorých viem : klasicka choroba tdi (alebo choroba vodiča) zanesene turbo.... kopec do 3000 pecka, po prekročeni otačok, bez ťahu a nudzak.

Mám na vás 3 otázky:
1. Ráno, alebo ked dlho auto stojí, je absolútne necitlivý, lenivý na plyn, ako 1,4 plne naložena, chýba jej ten typicky dravý tdi-čkový záťah :3035: , po prejdení cca 2-3 km mi plyn reaguje tak ako má,
(samozrejme len do tych 3000, potom vypína, ale to neriešim teraz, v lete sa to chystam prečistiť a vypodložiť)
moja otazka teda je, či tento jav má na svedomí zanesené turbo, a tým že sa po 2-3 kilometroch turbo ohreje a tým povolí zanesené lopatky??, alebo je to elektronického rázu (N75, vaha vzduchu, riadiaca), možno niečo iné.

2. Pôjde turbo von aj zhora??, známi ktorý ma to iste auto, mi hovoril že on musel dávaať dole poloos.

3. trošku mimo témy, ale predsa. Poškulujem po starej audi A6 2,5 tdi 103 kw....je to ešte tá stará a6, je tam radový päťvalec, nie V6..... a teda, ako ma ona poriešenú variabilitu, myslim že N75 nemá, neviem.

PC nemám, a nemám prístup k logovaniu, dufam že to nevadí v tomto pípade....
Za odpovede dakujem, či už na prvu, alebo na ostatne :)
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

da sa vybrat turbo aj vrchom ale zodieries si ruky az po lakte, prv nez vyberies turbo si skontroluj podtlaky ci nahodou nieje netesnost, lebo dost by si bol z toho rozculeny ak by si to nadarmo rozoberal, a dalsi velky problem je ze nemas pristup k diagnostike ta dokaze veeelmi ulachcit pracu a priblizit vinnika, nie vzdy ked auto ide do nudzaku je navine turbo ale to je asi skor vinimka ako pravidlo, byt tebou radsej trosku ubrzdim a porozmyslam, aby si si nenarobil kopec roboty a vysledok nikde
jackboy
Príspevky: 329
Dátum registrácie: 18.09.2008 20:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jackboy »

neboj mp3turbo ti ochvilu odpise -odbornik na danu problematiku ./Majitel takeho isteho ako tvoje /alebo mrkni jeho prispevky.
http://www.youtube.com/results?search_q ... turbo&sm=1
turbo vrchom
http://www.youtube.com/watch?v=T55VVbPGtw4
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Re: Ford Galaxy - regulácia turba

Príspevok od používateľa radusko351 »

adam8520 napísal:ZdravĂ­m !
jedná sa o Ford Galaxy 1,9 tdi 81kw

pokial viem tak mp3turbo ma 85kw PD, a pan co riesi svoj problem ma 81kw klasiku s rotackou takze niesu to tie iste auta, ale to aj tak nemeni nic na veci ze mp3turbo je macher na tuto problematiku
adam8520
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 20.12.2013 21:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adam8520 »

Takže dnes som sa vliezol pod auto, a hybal som reguláciou - tiahlom na tej podtlakovej banke. Myslim že má isť ľahšie, neviem to odhadnúť aky odpor ma ta banka, teda pružina v tej banke.
Teda moje kroky budu, že v sobotu si opäť ľahnem pod auto a odmontujem tu banku, a skusim kývať tou reguláciu, kým mi ruka neodletí. Viem že je to iba dočasné, možno zanedbateľný účinok, ale turbo pojde v lete von každopádne.....
hadičky su dobré prekontrolované.
To čo je na videu nieje ten motor, ale myslim že to išlo tam, tak to pojde aj mne. Ja tam mám turbo, ktoré nieje s vyfukovými parohami, teda je menšie.
Dalej by ma zaujímalo, či N75 može odchaádzať postupne, alebo je to tak, že bud ide alebo nie....a nieže ide ale po prekročeni napr. 3000 ot. už nepúšťa podtlak.

A čo poviete na tú audinu ??.... Dakujem.
:28b7:
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

mna by este zaujimalo ako si skontroloval podtlaky? trebalo by ich aj zmerat kolko maju? ako rychlo podlak narasta po starte? ci sa nestraca vedenim? ako rychlo reaguje variabilita na podlak? ci vyleti hore alebo pomalicky stupa? preskusat podtlakovou pumpou ako reaguje variabilita a pri akom podtlaku reaguje? to sa nekontroluje iba oko mero ze hadicky vyzeraju byt ok, alebo skus dat turbo na skusku napriami podtlak ako sa to bude chovat, a este jeden velky zavazny problem sme sa tu nedozvedeli, ci turbo tlaci malo alebo vela? ci ma dostatok paliva? ako je natom vaha? ako je natom egr? a kopu iných veci ale to by som tu pisal do rana asi, scistej vody neuvaris
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

a ktej A6 tam variabilita nieje, je tam iba jedna klapka ktora sa otvora a zatvara podla toho aky tlak potrebuje, teraz si niesom isty ale tusim ze u prvých modelov sa ta klapka ovladala sama tlakom turba a tie novsie boli ovládanie podla dopytu RJ teda N75, ak sa mylim opravte ma
adam8520
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 20.12.2013 21:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adam8520 »

to maš teda pravdu že z čistej vody neuvariš :2f93:
Vakuovou pumpu mam, skusim ju napojiť na tu banku ....a uvidim ako sa to bude chovať.
egr mám zaslepené....
a zaujímalo by ma ako odmeriam podtlak ??
No nič, neostáva mi urobiť nič iné, len navštíviť mechanika....

Chlapci aj tak vám Ďakujem za ochotu...
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Na vákuovej pumpe býva taký merač podtlaku...Ale na skúšanie či nieje prasknutá membrána alebo dajaká netesnosť to ani netreba, vytvoríš podtlak tiahlo sa vsunie dnu a pozeráš či drží polohu a neuteká nazad, ja som to raz skúšal veľkou striekačkou a kuskom hadičky ....
adam8520
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 20.12.2013 21:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adam8520 »

Takže po dlhej dobe som tu opäť.
Podarilo sa mi pozhánať diagnostiku, samozrejme klon.
nalogoval som to, prosim skuste na to pozrieť, logoval som tieto kanály 3,10,11. Jeto dosť nepriehľadne, tak dufam ze s tym vela roboty nebude mať. Dalej prikladam tdi graf....neviem ci su rozvody nastavené správne.
Dakujem.
Log:
http://uloz.to/xJURqQDH/log-01-003-010-012-csv

tdi graf:
http://uloz.to/xWsuecqP/3-jpg
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak budeš robiť opätovne niekedy logovať tak spusti logovanie skôr,tj ak sa dá v oblasti 1450-1500 ot (4 prev.st) a potiahni ho po 4000 ot,ak samozrejme nepadne do núdze
Prvý log rob radšej 001,010,011 a potom ako doplnok ten ktorý si robil,ale tak či tak,aj napriek istému obmedzeniu tj skráteniu logu je to vcelku v solidných hodnotách,ale ako píšem,je to iba neúplné logovanie a tak posudzujem iba oblasť kde to už je nabudené tj požiadavka je 100% (4-tá hodnota kanál 010)
Predvstrek by sa oplatilo jemne doladiť (zdvihnúť) na úroveň tej stredovej čiary.
Radšej doplním..pri logovaní si zmeškal tú najzásadnejšiu časť,úsek 1500-2000ot kde je vidieť prácu variability
adam8520
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 20.12.2013 21:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adam8520 »

Takže dnes som skusil podľa vašich rád nalogovať kanaly 001, 010, 011.....hore kopcom /4st./ od niakych 1200-1300 rpm, až kym ma nehodilo do nudzoveho
prosim skuste pozrieť čo hovori váha vzduchu....ci je ok.... a samozrejme samotna variabilita.
dakujem. :2f93:
dnešny log:
http://uloz.to/xKS7uDdL/log-01-001-010-016-csv
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ako ho dalo do núdzáku predpokladám že zapísalo hlášku ..prekročená mez tlaku vzduchu
Vyzerá to na zatuhnutú variabilitu,váhu je ťažko posudzovať lebo iba v rozmedzí 2000-2500 ot ten motor ide ako má ísť,v ostatných režimoch je bieda. Je to motor z otvoreným saním kde cez váhu pretečie toľko vzduchu,kolko ho natiahne turbína,tj sú to veci vo vzájomnom vzťahu.
adam8520
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 20.12.2013 21:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adam8520 »

ano, tu hlasku napiše, sice po anglicky ale je to tam vždy po nudzovom režime.
Dakujem pekne za vášu ochotu....ked nezabudnem skúsim tu hodiť log, ked ho uspešne vyčistim.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Posielam pár poznatkov k tej veci v ss

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: tatkotom a 13 neregistrovaných