1 030 038
inzerátov
Pridať inzerát

Ford Galaxy 2002 automat 1,9 tdi , 85kw

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Ford fórum
Odpovedať Nová téma
<12
Autor Správa
gnagy
Povedomá tvár - Favorito (31)
Založený: 19 marec 2016
Príspevky: 477
Nabehané: 9 dní 9 hod 0 min
Bydlisko: DK
PríspevokZaslal: 12.06.2018 15:37   
mhlavaty napísal:
Je v tom malý ale podstatný rozdiel.Kilometre sú podstatné,a vždy ide viac o život prevodu ako motoru.Skutočne málokedy klakne motor skôr,a z toho dôvodu si tiež málokedy niekto extra láme hlavu čo s tým urobiť.Ale z automatom je to úplne iná situácia a rieši sa takmer vždy z problémami už aj pre fatálny nedostatok ľudí ktorý ich opravujú.A nech je to banálna oprava alebo nie,nájsť na to "ochotníka" je viac než problematické a teraz keď je boom týchto prevodov sa to bude doslova zo dňa na deň zhoršovať a ja osobne predpovedám že sa dožijeme časov keď bude na trhu nespočet nepredajných aut s touto vymoženostou.Lebo čas a kilometre nestoja.Pamätajte a pokojne mi to pripomente tak o 5 rokov...ani pes po tých autách neštekne


Napr. v Dánsku stoja autá s automatom o tretinu až polovicu menej, ako to isté auto s manuálom. Lebo keď sa to pokazí a majiteľ to dá opraviť, to rovno môže kúpiť dve také autá s manuálom.
_________________
Všetko sa dá uskutočniť, keď to nie je vyslovene nemožné. Keď na to človek zameria svoju myseľ a je rozhodnutý, źe to urobí.
Sir Nicholas Winton
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2073)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18688
Nabehané: 3 mes 11 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 12.06.2018 15:57   
Ibaže to platí aj tu.Jazdenka ktorá by sa ešte vždy predala z manuálom,je z automatom predajná za zlomok ceny alebo vôbec.Od určitých km kúpy automat iba vyslovený dobrodruh,ak ho nechceme pomenovať výstižnejšie.Aj automat je pre ľudí,ak ho dokážu vyservisovať,v tom je to celé.Komu nič nehovorí že na poondiatu výmenu oleja sa treba doprosovať a čakať lebo je všade plno,tomu načo vysvetlovať že v mnohých chotároch niet jediného opravára na ten zázrak.Lebo u auta sa dá vymeniť smiech za plač za pár sekúnd.Nič nefunguje tak dobre ako - čo sa môže stať sa stane ! Pravdepodobnosť sa každým km mení na istotu
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (559)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 10215
Nabehané: 3 mes 25 dní 9 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 12.06.2018 16:08   
este by bola moznost naimplantovat mu manual, uz len naist takeho mechanika
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2073)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18688
Nabehané: 3 mes 11 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 12.06.2018 16:20   
Bajo...to ide,ale málokto vie čo všetko pod to padá.Urobil som zopár,dokonca BMW aj MB (na čom inom by to niekto zaplatil :) )
Takže zaradom
zotrvačník a spojka
nové pedále
radenie
prevodovka
buď kardan alebo poloosy
silenbloky a držiaky
servo
upraviť RJ motora


Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (559)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 10215
Nabehané: 3 mes 25 dní 9 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 12.06.2018 16:24   
ved toto, zaplatit ! o tom to cele je...ale videl som aj v amerike swap automat na manual, zvlasne ze tiez bmw, alebo nezvlastne ?
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2073)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18688
Nabehané: 3 mes 11 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 12.06.2018 16:32   
Tak ono rokmi sa stale zmenšuje "zásoba" použitých prevodoviek a nesmierne zvyšuje risk ich kúpy.Lebo ...to neodreklamuješ,tak je tak lahučké si trvať na svojom že ten automat bol báječný,len vy ste mantáci a niečo ste po.toto U mechanickej stále zostáva v hre obyčajná klasická oprava,nič svetodoborné nevyžaduje (hoci aj tu záleží na značke).Takže ak aj budú padať sekery,manuál proste poriešiš.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (434)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15836
Nabehané: 23 dní 7 hod 24 min
PríspevokZaslal: 12.06.2018 23:04   
>> Mp3 ako mozes napisat, ze dialnicne tempo prehrieva olej a nici automat?

nic take som nenapisal - napisal som ze pri 160 alebo 170km/h (poznamka : co byvali castokrat dosahovane rychlosti na Sharanoch s automatmi) sa olej opotrebuva urcite viac nez pri 130 km/h a tam sa opotrebuva viac nez pri 110km/h. Na tom nejaksi trvam a neustupim.




>> Motor je niekolko krat viac namahany na zohrievanie oleja ako automat.

Niekolkokrat to nebude... Na zahranicnych forach bezne najdes zmienky o teplotach 275-300 stupnov Fahrenheita, teda 135 az 150 stupnov Celzia. To sa uz nebavime vzdy len o 1.9tdi, ale taketo teploty asi motorovy olej nedosahuje ze nie ?

Nedajboh nejaky slusnejsi horekopec alebo leto s 37 stupnami... Oleje v automatoch v pohode dokazu 130-140 stupnov.
Volakde som videl, ale teraz to samozrejme neviem najst, analyzu zivotnosti Chrysler ATF+4 olejov do automatov. Jasne, to nie je Galaxy, ale len tak spominam - bolo tam napisane ze pri teplote 200 stupnov je ten olej vybaveny za 16 minut. To si pamatam. Po 16 minutach strati svoje vlastnosti a dovidenia. Pri teplote 160 stupnov to boli dve hodiny. Za dve hodiny tej olej odfajcis za hranicu kde vyrobca tvrdi (nie ja, ale trosku ina kapacita) ze fajront. A tie oleje bezne tocia 100 - 120 stupnov, takze preto padaju prevodovky kde sa oleje nemenia.



>> Olej v automate je chladeny!!! Bud samostatnym chladicom, alebo vodnym okruhom.

hlavne na Galaxy 2002 ktora je predmetom tejto temy, ze ?




Mimochodom, instalacia chladicov absolutne jasne demonstruje NUTNOST takehoto technickeho riesenia. Cize ano, olej v automate sa vie velmi jednoducho prehriat. Daleko jednoduchsie nez olej v motore.


A zapamatajte si jednu vec : "Heat is the No. 1 factor in transmission failures in modern vehicles"
Teplota je primarny faktor poruch prevodoviek v modernych vehykloch. TEPLOTA. Toto tvrdi ZF, a ti chlapci nieco o prevodovkach "asi" vedia.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2073)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18688
Nabehané: 3 mes 11 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 13.06.2018 06:56   
Aj olej v servoriadení (často identický ako v prevodovke) je nutné meniť,vie sa prepáliť.Tiež používajú bežne vlastné chladenie.

Mnoho z dnešných benzínových motorov sú doslova fabriky na teplo od motora,takže tepla je prespríliš.Dá sa iba logicky odvodzovať vplyv na degradáciu oleja,ale po pričuchnutí olej smrdí spáleninou a vyzerá tiež tak ako po roku v kuchyni.Sú to konzistenciou oleje ako voda,prevodovky automatov sú na oleji doslova existenčne závislé.Kúpiť jazdenku kde nie je z absolutnou istotou jasné,ako bol servis oleja robený,a či vôbec,je jednoducho hazard.A hazard je hazard,je to opak štastia.Ak už niekto nevie pochopiť takéto triviálne veci a zvážiť dopady,patrí mu čo mu patrí.Je bežné že sa nový majiteľ jazdenky nevie dopracovať ani k základnej otázky aký olej je v motore,aký už len tam je prehlad čo sa v minulosti dialo z prevodovkou.
Ak niečo platí obzvlášť na slovensku,tak to o mizernom servise platí obzvlášť,a ak ide o servis vecí ktorý predbieha poruchu,tak to už je úplne o ničom.Odhadujem na max 5 % majiteľov ktorý veci robia plánovane a podla nájazdu a predpokladaných životností tak dielov ako olejov.Tu existuje iba všetko "po" až keď to je vynútené.A vzhladom na technické kontroly a totálnu ignoranciu všetkého čo by malo aký taký poriadok udržiavať to bude už iba deň odo dňa horšie.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (434)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15836
Nabehané: 23 dní 7 hod 24 min
PríspevokZaslal: 13.06.2018 07:16   
... a drahsie !!


Riesit 5kvaltovy automat v masine z rokov 1996-2010 respektive 9kvaltovy z akehokolvek hypermoderneho tragaca 2015+ bude TROSICKU aj FINANCNY rozdiel. Ono tie prevodovky su "ZLAHKA" technicky komplikovanejsie.

Nehovoriac o tom ze KDE NAJDES OPRAVARA na ten 9kvalt automat :) pretoze aby to ciciak vedel opravit, musi mat na to aj suciastky. A to sa zacina ukazovat ako jeden zo zaujimavejsich problemov, tiez... totizto vyrobcovia automatov tiez chcu zarabat a na niektore prevodovky proste NEPOSKYTUJU nahradne suciastky.


Kde v riti je autor tejto temy ? Vysplech otazky, koniec ?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2073)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18688
Nabehané: 3 mes 11 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 13.06.2018 07:30   
Že značka osadí tento kus techniky do auta,no čoby nie,ľudia to chcú a on zase chce peniaze týchto ľudí.Ale aj tu platí presne to isté čo pri elektromobilite,fatálne sa zanedbalo všetko okrem vyberania peňazí z vreciek ľudí.Kto má (bude) tieto technické lahôdky udržovať pri živote ? Ani to čo opraví africký krovák nie je na slovensku dotiahnuté na požadovanú úroveň,o tom sa človek poľahky dozvie hneď prvou návštevou zo svojim problémom.Ale aj teraz píšem "problémom" a to už je zle.Riešiť treba veci bez problému,skôr než ten nastane.Toto je novodobá doba kamenná a zase je to o tom istom,iné sa kecá a iné robí.Ten stav totiž všetkým vyhovuje
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (559)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 10215
Nabehané: 3 mes 25 dní 9 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 13.06.2018 07:44   
neviem ci sledujete, ale eu momentalne riesi horucu temu...chcu odhlasovat ze elektrobicykle budu mat povinnost uzavret zakonnu poistku ako normalne motorove vozidla , tesly od isteho data vyroby skoncili s dobijanim "zadarmo", obchodna vojna usa vs cina = clo na litiove baterie, to len tak offtopic, drobne prispevky k dobe elektrickej co klope silno na dvera
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2073)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18688
Nabehané: 3 mes 11 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 13.06.2018 11:42   
Neviem čo je priliehavejšie,či hlúposť alebo naivita alebo oboje.Pretože to začína vyzerať že pre kvantum ľudí je písmeno A celá abeceda.Ani náznak premýšlania o spojitostiach,dôsledkoch,realite,všetko len idiotský hurá systém a jedného rána prebudenie do inej reality.Rozhodne to prebudenie jedného dňa nebude do krajšieho dňa.Ale je v tom kusisko spravodlivosti,lebo za všetku tú hlúposť,lahostajnosť a neochotu premýšlať príde náležitá odmena plne oprávnene a zaslúžene.
Citovať
lorak777
Známa tvár - Feldo (51)
Založený: 21 marec 2015
Príspevky: 1075
Nabehané: 5 dní 12 hod 37 min
PríspevokZaslal: 13.06.2018 22:43   
zadavatelovi- ani len km nevidim, das minimalne info a chces, ze preco neradi...ci sa tam menil olej v AP, ci ma motor vykon, ci nebolo burane a pod.... AP nie je konstruovana, aby mala v oleji 160stC. vsetky nove maju chladic a tepel.ochranu, ale silnej zatazi sa to pri starsich moze stat a preto maju v manuali vzdy napisanu doporucenu max rychlost pre dlhsiu jazdu konstantnou rychlostou... len to nikto necita...inak ma normalne teplotu v lete a dialnica 110-120 st. ... menit ho treba, lebo olej vydrzi ovela viac, ale je v nom drobny kovovy prach a odidu vsetky aditiva a ak by ich nebolo treba, tak tam moze byt aj fritol, lebo vydrzi v pohode 200 st.
Odpovedať Nová téma
<12

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Ford fórum