Ford Focus Zetec
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 19.09.2013 15:24 Zdieľať na Facebook
Ford Focus Zetec
Pekny den. Idem pozriet/ kupit Focus Zetec 1.6/ 74kW, zaujima ma motor, podvozok, co moze byt v blizskej buducnosti problem.
Motor ma udajne 160 T. Vybava trend, rv 2003.
Poprosim prispievatelov pisat k veci, nie neverim, ze ma tolko nabehane a podobne...dakujem.
Motor ma udajne 160 T. Vybava trend, rv 2003.
Poprosim prispievatelov pisat k veci, nie neverim, ze ma tolko nabehane a podobne...dakujem.
-
- Príspevky: 650
- Dátum registrácie: 29.01.2011 21:36 Zdieľať na Facebook
-Kontrolní otázka, soudruzi: co udělá náš dobře známý Focus 2003, když ho ponecháme na větru a dešti? No?
-Zrezavi vole
-Ano, spravne, zrezavi. Ale co hlavne?? Koroduje vy tupci!
Inak motor pokial viem nemal nejake zasadnejsie problemy.
-Zrezavi vole
-Ano, spravne, zrezavi. Ale co hlavne?? Koroduje vy tupci!
Inak motor pokial viem nemal nejake zasadnejsie problemy.
Toyota Auris hybrid | Citroen C5 II | Citroen Xsara | Ford Focus II
-
- Príspevky: 1165
- Dátum registrácie: 30.01.2009 18:03 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 19.09.2013 15:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: 20.08.2010 11:50 Zdieľať na Facebook
Mam Zetec 1.6
Mam verziu s ohrevom celneho skla bez klimy s elektrickym otvaranim okien aj vzadu Cez den si jemne sitko na celnom skle nevsimnes, ale na pohlad v noci som si musel zvykat. Takze doporucujem kupit verziu s klimou bez ohrevu skla a najlepsie aj s elektrickym ovladanim vzadu. Pozor, ani niektore Ghia verzie nemaju elektricke otvaranie okien vzadu.
Hrdza sa v sucasnosti velmi lacno riesi vymenou, blatniky, narazniky su lacne nove a vymenu hrdzavych dveri (staci odlupnut silikon dole na dverach a uz to ide) som riesil vymenou z ineho auta, dokonca som ani lakovat nemusel, odtien (u mna bledomodra metla) sedel z druheho auta.
Pri kupe sa zamerat na vsetko ako pri kupe akejkolvek inej jazdenky len s tym ze naznak hrdze sa velmi rychlo zmeni na prezraty diel.
Kazde dva roky menim tycky stabilizatorov vpredu, ale to sa na nasich cestach ani nie je co divit.
Pri prevadzke pozor na dostatok oleja v motore, proste pomaly sa mina
Hrdza sa v sucasnosti velmi lacno riesi vymenou, blatniky, narazniky su lacne nove a vymenu hrdzavych dveri (staci odlupnut silikon dole na dverach a uz to ide) som riesil vymenou z ineho auta, dokonca som ani lakovat nemusel, odtien (u mna bledomodra metla) sedel z druheho auta.
Pri kupe sa zamerat na vsetko ako pri kupe akejkolvek inej jazdenky len s tym ze naznak hrdze sa velmi rychlo zmeni na prezraty diel.
Kazde dva roky menim tycky stabilizatorov vpredu, ale to sa na nasich cestach ani nie je co divit.
Pri prevadzke pozor na dostatok oleja v motore, proste pomaly sa mina
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 17.09.2006 00:52
- Bydlisko: Pri Slovliku (teda Old Herolde) Zdieľať na Facebook
Ahoj. Ja osobne som môj 1,6 ZETEC po roku užívania nevolal inak ako ZMETEK. Možno som mal smolu na vylágrovanú jazdenku z DE, predávanú so 107Tkm. Ale faktom je že jeden so šťastnejších dní bol deň, keď po 3 rokoch užívania prišiel chlap a zobral ho za lacný peniaz, že on ho dá za ušetrené peniaze do kondície. Asi o 4 týždne som ho zazrel za jednom sídlisku s ŠPZ zatlačenou 30cm k motoru. Tak dúfam že to nový majiteľ nenarval naschvál do múru zo zúfalstva.
Takže konkrétne. Studené štarty - katastrofa. Naštartovalo ale bez plynu to chcíplo. A žiaden senzor voľnobežných otáčok to nebol. Vymenil so 3. Žiadne výmeny váhy vzduchu. Nič nepomohlo. Motor bol 2x komplet rozobratý - zrepasovaný. Jazdil dobre tak mesiac a potom to isté. Deklarovaná spotreba 7 litrov bola v praxi 8,5-9 litrov. Tlaky vo valcoch však boli vždy OK. Dodnes neviem, čo mu chýbalo.
Hrdza sa fakt neoplatila ani opravovať, lebo o pár mesiacov to bolo o kúsok vedľa rovnaké. Radšej výmena za nový diel ak na to máš. Brúska tmel a farby je iba dočasné riešenie.
Klady ktoré si pamätám: relatívne slušná akcelerácia a držanie v zákrutách.
Ale ako som spomenul, na 99% som kúpil vylágrovaný resp. kazový kus. Takže ja odporúčam pri kúpe skontrolovať studený štart. A netolerovať žiadne počuteľné kolísanie otáčok.
Takže konkrétne. Studené štarty - katastrofa. Naštartovalo ale bez plynu to chcíplo. A žiaden senzor voľnobežných otáčok to nebol. Vymenil so 3. Žiadne výmeny váhy vzduchu. Nič nepomohlo. Motor bol 2x komplet rozobratý - zrepasovaný. Jazdil dobre tak mesiac a potom to isté. Deklarovaná spotreba 7 litrov bola v praxi 8,5-9 litrov. Tlaky vo valcoch však boli vždy OK. Dodnes neviem, čo mu chýbalo.
Hrdza sa fakt neoplatila ani opravovať, lebo o pár mesiacov to bolo o kúsok vedľa rovnaké. Radšej výmena za nový diel ak na to máš. Brúska tmel a farby je iba dočasné riešenie.
Klady ktoré si pamätám: relatívne slušná akcelerácia a držanie v zákrutách.
Ale ako som spomenul, na 99% som kúpil vylágrovaný resp. kazový kus. Takže ja odporúčam pri kúpe skontrolovať studený štart. A netolerovať žiadne počuteľné kolísanie otáčok.
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Zetecov som mal niekolko osobne. Okrem zvysenej pazravosti oleja dobry motor. Na spotrebu som nikdy nenadaval.
Najcastejsim problemom kolisania volnobeznych otacok je prasknuta hadicka odvetrania klukovky. Rozdvojuje sa v plastovom T a dalsie dve hadicky idu do sania. Je to presne z predu pod plastovymi parohmi sania...
Najcastejsim problemom kolisania volnobeznych otacok je prasknuta hadicka odvetrania klukovky. Rozdvojuje sa v plastovom T a dalsie dve hadicky idu do sania. Je to presne z predu pod plastovymi parohmi sania...
-
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 12.01.2007 18:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 88
- Dátum registrácie: 19.10.2007 17:50 Zdieľať na Facebook
Osobne mám 1.6 16V HB 2003 110t.km a som maximálne spokojný.
Spotreba dlhšie trate ( 30km) - cca 6,2l, šmrdkanie po meste cca 7l.
Podvozok sedí perfektne. Problémom je spomínajúca hrdza, no ja mam vozidlo zatiaľ ok ( majiteľka garážovala a ja tiež).
Rozvody, ma na materiáli stáli 75€ aj s vodnou pumpou ( INA + aritex). Pravdou ale je aj to, že to to dať robiť tomu, čo to vie. Ozubené kolieska nemajú kajlíky a motor treba nastaviť s prípravkami do základného nastavenia.
Ako bolo spomínané, problémom bývajú voľnobežné otáčky a napr. občas potrápi elektronika ( el. sťahovanie okien.)
Osobne ale môžem vozidlo odporučiť.
Spotreba dlhšie trate ( 30km) - cca 6,2l, šmrdkanie po meste cca 7l.
Podvozok sedí perfektne. Problémom je spomínajúca hrdza, no ja mam vozidlo zatiaľ ok ( majiteľka garážovala a ja tiež).
Rozvody, ma na materiáli stáli 75€ aj s vodnou pumpou ( INA + aritex). Pravdou ale je aj to, že to to dať robiť tomu, čo to vie. Ozubené kolieska nemajú kajlíky a motor treba nastaviť s prípravkami do základného nastavenia.
Ako bolo spomínané, problémom bývajú voľnobežné otáčky a napr. občas potrápi elektronika ( el. sťahovanie okien.)
Osobne ale môžem vozidlo odporučiť.
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 19.09.2013 15:24 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných