Ford Focus titanium 1,5 ecoblue + powershift

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pelewi
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 30.09.2013 13:00
Zdieľať na Facebook

Ford Focus titanium 1,5 ecoblue + powershift

Príspevok od používateľa pelewi »

Ahoj len by som sa chcel spýtať. Mám na ruke Focus 2018 s motorom a prevodovkou hore spomenutou. Ide mi najmä o tú prevodovku, na ktorú som počul hocičo no zväčša málo pozitívneho. Je tá skriňa naozaj taký "zázrak" ako spomínajú ľudia?
Auto o ktoré mám záujem má 3 roky, 135000km, servisnú históriu, dovoz Francúzsko. Pri testovaní auta prevodovka radila pekne plynule, čo sa mi páčilo bolo, že nepodtáčala motor pri 1100 ot./min. ako DSG.
achada
Príspevky: 1055
Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa achada »

Pocul si malo pozitvneho a aj tak si ho kupis a sem si si prisiel len po posvatenie.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nie je PowerShift ako PowerShift, nie je majitel ako majitel.

Zobrat ju mozes, na opravy pripraveny musis byt pri akomkolvek stroji - pri automatoch zvlast. Ak sa bojis alebo ak ti vyleti vela sĺz ked niekto povie 2.500 eur za opravu automatu, nech sa paci mame tu este aj trojpedalove Focusy kde taketo cisla nehrozia a slzy nebudu padat dole licami.

Ja som tiez teraz zobral prvy automat ako "daily driver", mam 45 rokov, zena na tom jazdit nechce, ja na tom jazdit nechcem :) v piatok idem menit oleje do autorizaku, za 400 co by som nevymenil !

Takze sa zamysli ci automat absolutne nutne potrebujes aj s vydajmi ktore sa k tomu viazu. Ano, nevymenit olej na PowerShifte je blbost najvacsieho rangu takze aj teba cakaju styri stovky za vymenu... hned po kupe idealne, nechces to natahovat. Jasne ze to nemusis spravit, ale potom sa necuduj ked prevodovka ma problemy pri 170.000km ked sa tam nikdy olej nemenil - to je proste zverstvo a HOTOVY ZAZRAK ze to technika vydrzi az do tej hranice.

Tak co, nadsenie este nevyhaslo ?
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
pelewi
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 30.09.2013 13:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pelewi »

Tak ďakujem za hodne informácií.
Forda som mal donedávna, v rodine sú ďalší dvaja členovia, čo majú Forda. Žiaľ ani jeden nemá takýto automat a ani nikto v okolí, preto sa pýtam. Jedna vec je prečítať 5 recenzií a druhá stretnúť niekoho s osobnou skúsenosťou či už takto na internete alebo osobne.
pelewi
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 30.09.2013 13:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pelewi »

mp3turbo ďakujem za odpoveď. :) Presne ako spomínaš, hneď po kúpe by som plánoval (keby ho už vezmem) vymeniť daný olej a filter. Osobne som nejeden automat šoféroval a nejaký odpor som voči tomu nemal.
smarik
Príspevky: 418
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa smarik »

Powershift je nic moc. Ak automat tak jedine kladika s hydromenicom.

mp3, naco si kupujes auto, na ktorom sa nechces vozit? To uz je horsie ako ked si kupis grupu lebo ju ma sused.
jalabert
Príspevky: 284
Dátum registrácie: 06.08.2009 14:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jalabert »

Mal som dvojkový Focus 2,0 TDCi s powershiftom (ročník 2008). Keď som auto v 2019 pri 192 000km predával nebol s prevodovkou jediný problém. Faktom ale je, že do tých 192 000 bol 2x menený olej v prevodovke.
Nerozumiem autám...
pelewi
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 30.09.2013 13:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pelewi »

ešte by som chcel len dodať že či je rozdiel medzi powershiftom ktorý dostáva focus a ktorý mondeo..
spomenul som si na bývalého kolegu čo má mondeo s týmto automatom, skoro 300 tisíc km a len mení olej a filtre
za to ak niečo hľadám o takýchto rozdieloch a skúsenostiach, tak mi nájde aféru aké strašné automaty dostávala fiesta a focus v rokoch 2012 až 2016
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

To nebolo do 2016 ale dodnes + samozrejme si daj vyhladať aké problémy má vo vyššom veku (5r a viac) slávny motor roku ecoboost.
Fordom tam a vlakom nazad.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

mp3turbo napísal:nie je PowerShift ako PowerShift, nie je majitel ako majitel.

Zobrat ju mozes, na opravy pripraveny musis byt pri akomkolvek stroji - pri automatoch zvlast. Ak sa bojis alebo ak ti vyleti vela sĺz ked niekto povie 2.500 eur za opravu automatu, nech sa paci mame tu este aj trojpedalove Focusy kde taketo cisla nehrozia a slzy nebudu padat dole licami.

Ja som tiez teraz zobral prvy automat ako "daily driver", mam 45 rokov, zena na tom jazdit nechce, ja na tom jazdit nechcem :) v piatok idem menit oleje do autorizaku, za 400 co by som nevymenil !

Takze sa zamysli ci automat absolutne nutne potrebujes aj s vydajmi ktore sa k tomu viazu. Ano, nevymenit olej na PowerShifte je blbost najvacsieho rangu takze aj teba cakaju styri stovky za vymenu... hned po kupe idealne, nechces to natahovat. Jasne ze to nemusis spravit, ale potom sa necuduj ked prevodovka ma problemy pri 170.000km ked sa tam nikdy olej nemenil - to je proste zverstvo a HOTOVY ZAZRAK ze to technika vydrzi az do tej hranice.

Tak co, nadsenie este nevyhaslo ?
Ahoj Lubo, a ake auto si kupil, ak sa mozem opytat ? Ja uz tiez jazdim automat a do manualu uz by som nesiel. Tak ako pises, treba mat rezervu na vymenu, alebo velmi drahu opravu.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
samaelz
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 06.01.2009 11:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa samaelz »

Už to bolo spomenuté vyššie, ale zo serie EcoBoost motorov bol ako tak len 2.0 vo verziách myslím 149 KW a 179KW. S 1,5 boli problémy, hlavne s karbonizáciou motora. Možno to už vyriešili , ja píšem o motoroch z obdobia 2011-2016
achada
Príspevky: 1055
Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa achada »

http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic ... ff682bc238

Na 1,5-ku to asi nebude velmi lacnejsie. :d :D
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> mp3, naco si kupujes auto, na ktorom sa nechces vozit?

som myslel ze sa na nom zena bude chciet vozit :) ale ona zarputilo odmieta automat, proste si nesadli, nekliklo.

Ako vravim, PowerShift je len marketingove oznacenie automatickych prevodoviek. Technicky sa pouzivaju rozlicne typy, myslim dokonca ze aj dvojspojka a hydromenic takze ono sa to neda hodit do jedneho pytla. Najzavaznejsi faktor je ako prevodovku pred tebou majitel pouzival - je rozdiel jazdit po dialnici 162 alebo 119, teplota oleja a jeho vydrz su strasne svine, ci menil oleje a ci daval spravne oleje atd, atd.

Ten nas automat je hydromenic, najazd 135.000km, olej mal uz byt vymeneny 2x a samozrejme nikdy nebol. Lebo ved dokonaly majitel co usetril.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

PowerShift je len marketingove oznacenie automatickych prevodoviek.
Ano aj nie - mám doma prevodovku Yanmar Powershift - to je originalny názov výrobcu a je to bezspojkový manual. Teda radím si všetkým 24 rýchlostí ručne ale nešlapem na spojku.
A nad výmenou oleja si škrabem hlavu pretože do tej mojej ide 50l.
Mať japonský traktor - žiadna sranda. Hlavne keď manual k nemu je rozsypaný čaj.
Ale niečo aj pre zadávatela
Už nazov ecoblue signalizuje strašný prúser, to powershift už by som ani nečítal.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

Pre zadávateľa: Sám si musíš zvážiť či ti je automat potrebný a či ho finančne utiahneš..nepíšeš na kolko km ročne ho potrebuješ..Stačí ked najazdíš napriklad ako ja 45 000 km za rok a to máme výmenu oleja pri DSG každých 60 000 cca každých 15 mesiacov a nejako by sa mi ozaj nechcelo dávať každý rok 500 eur za výmenu oleja..plus pneu, plus palivo, plus výmeny oleja v motore..
A môže hocikto písať hocičo..automat je po 300 000 km zrelý na statnú investíciu...mekano + spojka...čo nestojí málo..
Mám doma ako druhé auto Audi A6 C7 7st DSG a predošlý majiteľ to pri 260 000 km musel vymeniť..cena?maličkosť len 2500 eur...
A stačí si pozrieť inzeráty na tú audinu čo maju naj. 300 000 km cca...maju v poznámke niečo s prevodovkou..poprípade už to maju po výmene..alebo ešte pred a jeho majiteľ sa toho musí zbaviť pred obrovskou investíciou..

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných