Ford Focus - skape pri zohriatom motore na voľnobehu

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

betyx
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 24.02.2017 14:20
Zdieľať na Facebook

Ford Focus - skape pri zohriatom motore na voľnobehu

Príspevok od používateľa betyx »

Zasa problém s focusom heeeeeelp me please...

Auto Ford FOCUS 1.6benzin Mk1 2004. Pri studenom motore ide auto super drží otáčky , nekoliše. Akonáhle sa zohreje a pár krát popridavam plyn začnu kolisať otáčky na neutrale , motor kašle, nepravidelný chod( ide skapat/v sekunde normálne a zasa) iba na neutrale akoby šlo na 3 valce. Pri jazde ide super ale akonáhle dáte neutrál konec a v kolóne aj skape a v nutri smrdia spaliny. Na neutrale z výfuku cítiť nespaleny benzín a bublotanie. Mám podozrenie že je rozsypany kat a spaliny sú vhanane späť do valca kde dusí motor a počuť aj ako si nasáva málinko vzduchu spod sania( myslím že s krytu odvetrania klukovky asi, inak pri studenom motore nenasava a ani po štarte teplého ale až po cca 1min pomaličky preto si myslím že je upchatý kat a keď sa zaplnia zvody plynmi vznikne pretlak a dostáva sa späť do valca ale čo tie spaliny vnútri?? Diagnostika ukazuje 4 poruchy:
P0102 merac hmotnosti vzduchu
P0352 Zapaľovacia cievka b, chybná funkcia el.obvodu
P0443 elektromagneticky ventil čističa s aktívnym uhlím zachytávaniu palivových pár- chybná funkcia el.obvodu toto ani neviem čo je.....
P0135 vyhrievania lambda sonda1 rada valcov 1 regul.ohrevu- chybná funkcia el.obvodu


Vymenené za nové:
Lambda sonda predná aj za katom
Odvetrania klukovej skrine pcv ventil + hadičky + tesniaci krúžok, utesnena skriňa
Sanie + tesnenia
Volnobezny ventil
Map senzor (merač hmotnosti vzduchu to nemá aj keď taku poruchu vyhadzuje)
Senzor skrtiacej klapky
Cievka
Fajky cievky
Sviečky platinové
Tesnenie a zvody pred rokom menene

Vyčistené:
Vstrekovacie trysky (13-14ohmov) rozprašuju super

Ešte dodám pre uplnosť

Pred 2rokmi odišla riadiaca jednotka original r. 2004 ale tak že sa nedala preflashovat ani ma do nej nepustilo- vymenená za rok 98 a preflashnuta na kľúče, immo centrál a komfort a do teraz auto šlo normálne.
Katalyzátor meneny za bosal pred 5rokmi je možné že to je shit.
Auto je jazdené manželkou.
Prosím pomoc ..
Ďakujem

Ešte dodám že keď držím plyn na volnobehu na 3000 otáčkach a prudko pustím plyn a hneď pridám a zasa ...počuť sanie falošného vzduchu spod sania alebo odvetrania klukovej skrine neviem to identifikovať odkiaľ len viem že to počuť od sania 2 valca, alebo je to výfuk plynov , dúfam nie ventily už som zúfalí z toho.
Naposledy upravil/-a betyx v 19.10.2019 10:16, upravené celkom 2 krát.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Oprav si ten nadpis, kole mi to oči!
betyx
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 24.02.2017 14:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa betyx »

Takže nové poznatky...
Po povolení Katu robí to isté po zahriatí a pridaní plynu začne kolísať a až skape po chvíľke.ako kolisu otáčky som stlačil brzdu a akoby sa to trošku zlepšilo(t.j neskape už ale otáčky kolišu nie až tak blaznivo) teda katalyzátor to nieje.....ako sa prejavujú ventily ? Napr... zlomená struma môže toto robiť?
janbaluhrasko
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janbaluhrasko »

Naeko mi to nesedi. Ff1 rv 98 ma inu riadiačku ako 04.
Jedna lambda, miesto mapu ma maf senzor vzduchu. Inu emisnu triedu. Ini ventil volnobehu.
Mozu byt posunute rozvody.
Ventily sa lahko odmeraju. Saci 0,2-0,25 vyfuk 0,3-0,35
betyx
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 24.02.2017 14:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa betyx »

No zohnal som len r.98 riadiacu a po flashnuti šlo vsjo fayn 2 roky.mam dve lambdy a v paroží sania Maf či map senzor(podľa mňa len senzor tlaku vzduchu)... myslíš že keď dám dole veko ventilov tak tesnenie bude ešte dobre dať potom nazad( netesnosť ďalšia by ma zabila)
Čo sa týka rozvodov 2krat menené tento rok a vraj nie sú posunuté...tiež ma to už napadlo...sorry zabudol som napísať.
janbaluhrasko
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janbaluhrasko »

Pisal si ze ked zatlacis brzdu tak sa symptomi zmiernia. Moze byt prooblem v podtlaku. Zapchaj podtlakovy otvor na sani a vyskusaj
janbaluhrasko
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janbaluhrasko »

Hej novsie verzie mali len map teda senzor tlaku vzduchu v sani. A dovod menenia rozvodov tak kratko po sebe?
Na veku je gumička ,neni draha ak ju chceš vymenit. Su dve verzie krytu . Plastove a hlinikove. Podla toho sa kupi tesnenie.
Tuje dake video o tomto motore.
https://youtu.be/WWsAv4uk0rM
betyx
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 24.02.2017 14:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa betyx »

Ktorú podtlakovu prosím ťa v predu pred škrtiacov vedie do vnútra auta alebo zo zadu a dve v skrtiacej klapke..jedna vedie k vstrekom paliva a druhá tam kde ta zo zadu.(dá sa tu dať aj obrázok? Fakt neviem čo to je) alebo myslíš odvetrania klukovky.
Rozvody boli menené kôli jednému videu s posunutými rozvodmi bo na STK mi nevedeli udržať otáčky na 2000 a nakoniec sa pretesnili zvody a už udržalo
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

keď otvoríš zátku na tankovanie, počuť syčanie podtlaku?
betyx
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 24.02.2017 14:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa betyx »

Zátka oleja ide dosť ťažko vybrať cítiť podtlak, chod motora sa nezmenil.

Zátka na tankovanie- zasyčala a počuť.
betyx
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 24.02.2017 14:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa betyx »

janbaluhrasko
viem že nieje drahé to tesnenie no je sobota a čaká nás nedela ( nekúpim ho nikde) a netesnosť odtiaľ by ma zasa zavádzala a ja musím prísť na to čo to je bo STK sa blíži a nemám na to kúpiť žene druhé auto a mám k nemu vzťah samozrejme bolo moje volal som ho raketa..display, gps, cúvacia kamera, predná kamera, plazmové budíky, svetlá z st atď...proste môj milacik
betyx
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 24.02.2017 14:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa betyx »

martin cichy napísal:keď otvoríš zátku na tankovanie, počuť syčanie podtlaku?
Počuť a niekedy pri tankovaní keď dala žena dole zátku tak poriadne zasyčalo až sa zľakla vraj...
janbaluhrasko
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janbaluhrasko »

Myslim tu najhrubsiu co ide do brzdoveho posilovaca.
Tie tensie, jedna je na regulator paliva a druha ide na ventil odvetravania palivovej nadrze.
Mne to tak isto sici po otvoreni veka nadrze ale len trocha. Ked ste vyberali vstrekovace davali sa nove gumičky na ne?
Ja sam na veku ventilov menil tesnenie az po 3 demontazach
betyx
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 24.02.2017 14:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa betyx »

Hneď vyskúšam, gumičky samozrejme nové som dával, takže dám dole veko zajtra, dnes dám ešte raz dole sanie a krabičku odvetrania kľuky či nesaje falš..
To syčanie by nemalo byť asi musíme kuk system odvetravania nadrze....
janbaluhrasko
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janbaluhrasko »

Ked das dole veko tak dakym tupim predmetom postlacaj ventily , zistiš ci nemaš zlomenu pruzinu na ventile. Pozri este konektore v motorovom priestore ci niesu zoxidovane. A na riadiačke tiež.
Inak ten motor dokaze bezat bez vela cidiel. Tušim stači len senzzor kluky a map (maf) senzor. Vsetko ostatne si doplni riadiacka.

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní