992 175
inzerátov
Pridať inzerát

Ford Focus MK1 1.8 TDCI 74KW Klepkanie

   Obsah fóra Auto-moto fórum Diagnostika
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
maros000
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 03 júl 2007
Príspevky: 166
Nabehané: 13 hod 12 min
Bydlisko: Kosice
Predmet: Ford Focus MK1 1.8 TDCI 74KW Klepkanie PríspevokZaslal: 08.07.2018 19:10   
Vlastnim 6 rokov Ford Focus MK1 1.8 TDCI 74KW. Ma nabehane 390 000km. Vsimol som si ze zacal poklepkavat. Snazil som sa prist na to co klepe. Ked auto bolo na jame, identifikoval som to na klepanie aleternatora. Alternator normalne dobija nic nenasvedcuje nefunkcnosti. Asi budu vybite loziska. Alternator je pripojeny cez volnobezku. Moze klepat aj volnobezka alebo je to skor alternator ? Prikladam aj video. Na videu je pocut obcasne klepkavy zvuk.

https://youtu.be/fNxu0UAulms

Oprava predpokladam ze spociva dat dole klinovy remen, zvesit klimu, vybrat starter a intercooler a potom alternator.

Ked to zacalo klepkat tak som zhodil veko ventilov pozrel vacku. Prikladam fotky. Vyzera pohode, vole ventilov tiez v norme.



Ako by ste to riesili ? Alternator novy stoji 120 EUR + Volnobezka cela 80. Ked na to pozeram tak su vo volnobezke normalne standardne loziska. V alternatore to bude horsie. Nema/Nevie niekto ake loziska su v alternatore a kde ich zohnat ? Standardne lozisko zozeniem hocikde ale do alternatora bronzove nemam ponatia.

Vyzera to takto:
Citovať
uva0944710873
Nová tvár - Trabanto (13)
Založený: 14 jún 2018
Príspevky: 118
Nabehané: 1 dní 8 hod 27 min
PríspevokZaslal: 08.07.2018 19:29   
Podľa čísla alternátora ti ich objednajú v každých poriadnych autodieloch.
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (343)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 3814
Nabehané: 14 dní 10 hod 15 min
PríspevokZaslal: 09.07.2018 08:40   
na kerú riť si dával veko dole, ked je to možno ložisko alternátora...?
až je alternátor taký lacný, tak radšej NOVY a so zárukou, na tie km by to aj mohlo byť, osobne mi menil mechanik ložiská pri cca 400.000 km, ale je to poplavá robota, pre fanatika..:
ale mne to skôr chrčalo, hrkalo, nebol to klasický klepot.
Citovať
undertaker007
Nová tvár - Trabanto (15)
Založený: 01 máj 2013
Príspevky: 168
Nabehané: 1 dní 23 hod 40 min
Bydlisko: Žilina
PríspevokZaslal: 09.07.2018 18:53   
lubos zimovcak napísal:
na kerú riť si dával veko dole, ked je to možno ložisko alternátora...?
A to sa nemôže? Čo ak by napr. mal chytenú vačku - ako krásne a elegantne by to v predstihu odhalil...

lubos zimovcak napísal:
až je alternátor taký lacný, tak radšej NOVY a so zárukou, na tie km by to aj mohlo byť, osobne mi menil mechanik ložiská pri cca 400.000 km, ale je to poplavá robota, pre fanatika..
Môj pohľad zasa - na kerú onú dávať nový alternátor (ktorý aj podľa mňa prekvapivo nie je extra drahý), keď stačí ložiská, rovno uhlíky a možno mostík za pár EUR, trocha práce, ktorá mi nepríde nijak extra náročná a funguje sa za pár drobných neskutočnú dobu opäť ďalej?
Citovať
maros000
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 03 júl 2007
Príspevky: 166
Nabehané: 13 hod 12 min
Bydlisko: Kosice
PríspevokZaslal: 09.07.2018 20:24   
Rozmyslal som nad klepanim ze preco 'klepe'. Kedze je alternator pripojeny cez volnobezku ktora je samostatne upevnena tak lozisko alternatora nieje namahane tahom remena.

Po googleni som nasiel aj loziska alternatora predne aj zadne. Bezne to maju v obchode s loziskami.

16.96mm,35mm,10mm CARGO 141071
17mm ,47mm ,14mm CARGO 140093

Avsak este kde kupim uhliky neviem. Nasiel som ktore pasuju. CARGO 140914

Vacku som daval dole pretoze som chcel vidiet jej opotrebenie a este som chcel vidiet ako je zakarbonovane veko.

Ked vyberiem alternator dam sem foto.
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (343)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 3814
Nabehané: 14 dní 10 hod 15 min
PríspevokZaslal: 09.07.2018 21:00   
undertaker007 napísal:
lubos zimovcak napísal:
na kerú riť si dával veko dole, ked je to možno ložisko alternátora...?
A to sa nemôže? Čo ak by napr. mal chytenú vačku - ako krásne a elegantne by to v predstihu odhalil...

lubos zimovcak napísal:
až je alternátor taký lacný, tak radšej NOVY a so zárukou, na tie km by to aj mohlo byť, osobne mi menil mechanik ložiská pri cca 400.000 km, ale je to poplavá robota, pre fanatika..
Môj pohľad zasa - na kerú onú dávať nový alternátor (ktorý aj podľa mňa prekvapivo nie je extra drahý), keď stačí ložiská, rovno uhlíky a možno mostík za pár EUR, trocha práce, ktorá mi nepríde nijak extra náročná a funguje sa za pár drobných neskutočnú dobu opäť ďalej?


origo uhlíky vydržia cca 300-350.000 km.
po repase, náhradne, často iba 100-150, sú nejaké "tvrdšie"
Citovať
pepo64
Obľúbený člen - Bawo (96)
Založený: 16 apríl 2012
Príspevky: 674
Nabehané: 3 dní 8 hod 55 min
PríspevokZaslal: 09.07.2018 22:02   
A prečo nedáš dole remeň s altíka a nenaštartuješ bez neho?Ak sa to dá, ale myslím že áno.
Citovať
maros000
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 03 júl 2007
Príspevky: 166
Nabehané: 13 hod 12 min
Bydlisko: Kosice
PríspevokZaslal: 29.07.2018 20:32   
Nakoniec to bola volnobezka alternatora, uz nevolnobezkovala. Vymenene a klepkanie prestalo.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Diagnostika