Ford Focus mk2 - zadné brzdy
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Každá vec sa dá opravovať z roznym pristupom a v roznych leveloch perfekcionizmu,
to čo odporúča mhlavaty a quattro66 je ten najvyšší level perfekcionizmu, kto sa vyžíva v piplačkách a myslí si, že čím zložitejší postup tým bude lepši vysledok , može tak robiť
lilipop , ked ti pride sada na zatlačenie piestikov, zober ten pripravok,čo tam bude pasovať a skrutkovaním zatlačíš piestik dovnutra,
ked si došiel do takeho štadia, že si odobral brzd.strmeň, lebo antitalenti to nedokážu
možeš sa smelo pustiť do výmeny kotučov a doštičiek
Kľučove pri zadnych brzdach je to,či niekto reguloval zdvih ručnej brzdy na lankách pod pákou, ak áno ,tak nové doštičky tam nevojdú s novým kotúčom, bude treba tie pritiahnuté lanka povoliť
potom jednoducho pritiahneš celý brzd.strmeň a poriadne dotiahneš tie 2 skrutky nafest, ak sa potom budu kotúče voľne točiť je to O.K. pojazdiš nejakých čojaviem 1000 km, a potom uvidíš ako to brzdí a či netreba doštelovať
na lankach , odporúča sa zdvih páky ručnej brzdy na 3 max. 5 zubov
to čo odporúča mhlavaty a quattro66 je ten najvyšší level perfekcionizmu, kto sa vyžíva v piplačkách a myslí si, že čím zložitejší postup tým bude lepši vysledok , može tak robiť
lilipop , ked ti pride sada na zatlačenie piestikov, zober ten pripravok,čo tam bude pasovať a skrutkovaním zatlačíš piestik dovnutra,
ked si došiel do takeho štadia, že si odobral brzd.strmeň, lebo antitalenti to nedokážu
možeš sa smelo pustiť do výmeny kotučov a doštičiek
Kľučove pri zadnych brzdach je to,či niekto reguloval zdvih ručnej brzdy na lankách pod pákou, ak áno ,tak nové doštičky tam nevojdú s novým kotúčom, bude treba tie pritiahnuté lanka povoliť
potom jednoducho pritiahneš celý brzd.strmeň a poriadne dotiahneš tie 2 skrutky nafest, ak sa potom budu kotúče voľne točiť je to O.K. pojazdiš nejakých čojaviem 1000 km, a potom uvidíš ako to brzdí a či netreba doštelovať
na lankach , odporúča sa zdvih páky ručnej brzdy na 3 max. 5 zubov
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
Idealne by bolo strmen rozobrat,vycistit a namazat najma ulozenie tiahla rucnej brzdy.Pomenit tesniace gumicky,ale nekupuj tie najlacnejsie.Piestik musis spat nahodit a vystredit rukou,lebo sada ktoru si linkoval na internete sa ti tam aj tak na zaciatok asi nevojde.Potom mozes pouzit stolarsku svierku na zatlacanie strmena a stelovatenymi kliestami musis potacat piestik do spravnej strany sucastne.Piestik mozes chytit len za koniec kde ti konci krycia manzeta na piestik.V ziadnom pripade ho nesmies chytit za priemer piestu.Najlepsie sa to robi dvom.Vnutro strmena musis napolohovat spravne na poistny srob zboku.Je to taka fuserska robota bez origo pripravkov,ale da sa to spravit.Idealne By bolo kupit zrepasovany strmen a mas pokoj zo zadnou brzdou kym ti fokus nezhrdzavie.Pozor na rucnu lebo mondea od 2001-do neviem kedy mali aj samostel rucnej brzdy,ktory sa vedel pokazit,ale aj to sa da spravit.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nenarážal som na teba,ale no toho exterta z videa.Lebo ak už zavesím video kamkoľvek,tak riskujem že si to pozrie aj človek čo tomu rozumie.A za ďalšie,budú ľudia pre ktorých to bude návod,a to už je zlelilipo napísal:Ano spravil som blbost ze som to vobec rozoberal a tym ze som na to zatlacil bude to treba vymenit ? Teda co som tomu spravil
// Bude to brzdit este?
-
- Príspevky: 127
- Dátum registrácie: 27.11.2008 20:43
- Bydlisko: HE + KE Zdieľať na Facebook
Taká otázočka, čo sa týmto ušetrilo že si to robil doma v garáži ? Pýtam sa len preto lebo cca mesiac dozadu som menil aj ja komplet zadne brzdy (kotuce+dosticky) a zaplatil som cca 80 € v servise. Chalan mi dal na výber značky kotúčov a dostičiek a celý čas som bol pri vymene. Vybral som Zimmerman 280 mm. FoFo mk2 1,8TDci.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Trocha to matematicky nevychádza pretože 280 kotúče síce sa už od 30/kus dajú kúpiť ale platničky k nim sú viac a dostaneš sa medzi 30,- a 40,- a množstvo značiek ešte vyžšie.a to si už prekročil tú uvedenú cenu a ešte práca nikde.Ale ...to je jedno či to bolo o 10 viac či menej,brzdy sú jediná dôležitá vec,ak viaznu,pribrzdujú atd treba pripočítať zaujímavé čísla aj ku spotrebe,k devastácii nových vecí,takže prešustrovať celkom zaujímavú sumu sa poľahky dá.Takže buď to urobiť poriadne,alebo to nerobiť a dať inému.Lebo kto šetrí ,má za tri (problémy)
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 100
- Dátum registrácie: 29.10.2011 18:09 Zdieľať na Facebook
chlapi tomu na tom videu krivdíte. On to nesťahuje stolárskou zvierkou ale origoš kľúčom na zatláčanie piestikov. Ja mám doma presne taký istý a v pohode som si to menil sám, a pred výmenou som si pozrel presne toto video a pomohlo mi. Tiež som to robil prvý krát.Všetko v pohode funguje a auto bolo na STK a brzdí na jednotku.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Odflákol to,ibaže vysvetliť to je širšie vysvetlovanie,takže v hrubých bodoch.
Ani sa len nepozrel pod prachovku
Neodopol lanko a teda po zložení ani neskúšal návrat
To s tou kefou je blbý vtip
Po nahodení nového kotúča nevyindikoval hádzavosť
Natrel vodítka vazelínou,to nestačí,mal ju naniesť aj do dutiny v strmeni.
Po nahodení kolesa odchádza ako kto si dobre spravil prácu,tj nič ďalej neskúšal a neoveril
Toto sú brzdy ktoré sa po x km vrátia...lebo sa zvlnil kotúč,pravdepodobnosť 1:1,dobré iba náhodou
Už iba detail,piestik (vrátenie) sa nerobí hentakým buzmegom,na to sú pneumatické,vzduch tlačí piestik,obsluha točí vlavo/vpravo pod potreby.Rozdieľ ? ten že tlak si nastaví a vie že napr sila na vrátenie je neprimeraná a teda problém je na svete a treba riešiť. Tomu bazmegu totiž nesedí stúpanie závitu zo stúpaním vnutorného závitu samonastavovacieho mechanizmu vnútri valčeka.Kedže to nesedí,pohyb sa zasekne,to vidieť,a musí pretočiť vonkajšiu časť,tj uvolniť tlak na závite,stačí pozerať
Ako vyzerá hádzavosť na SUV a to sú nejaké priemery je vidieť tu vo videjku.Ten indikátor má 1 dielik 0,001 mm ! takže ten nepatrný pohyb čo tam vidieť je 0,003 mm. O takéto brzdy sa netreba báť ísť hoci na galaktické STK
Na konci videa sa skúša vôla náboja,ložiska,preto ten velký pohyb,ale to je úplne na konci,kotúč stojí
https://drive.google.com/open?id=10W4jp ... lw3c-KmRyj
Ani sa len nepozrel pod prachovku
Neodopol lanko a teda po zložení ani neskúšal návrat
To s tou kefou je blbý vtip
Po nahodení nového kotúča nevyindikoval hádzavosť
Natrel vodítka vazelínou,to nestačí,mal ju naniesť aj do dutiny v strmeni.
Po nahodení kolesa odchádza ako kto si dobre spravil prácu,tj nič ďalej neskúšal a neoveril
Toto sú brzdy ktoré sa po x km vrátia...lebo sa zvlnil kotúč,pravdepodobnosť 1:1,dobré iba náhodou
Už iba detail,piestik (vrátenie) sa nerobí hentakým buzmegom,na to sú pneumatické,vzduch tlačí piestik,obsluha točí vlavo/vpravo pod potreby.Rozdieľ ? ten že tlak si nastaví a vie že napr sila na vrátenie je neprimeraná a teda problém je na svete a treba riešiť. Tomu bazmegu totiž nesedí stúpanie závitu zo stúpaním vnutorného závitu samonastavovacieho mechanizmu vnútri valčeka.Kedže to nesedí,pohyb sa zasekne,to vidieť,a musí pretočiť vonkajšiu časť,tj uvolniť tlak na závite,stačí pozerať
Ako vyzerá hádzavosť na SUV a to sú nejaké priemery je vidieť tu vo videjku.Ten indikátor má 1 dielik 0,001 mm ! takže ten nepatrný pohyb čo tam vidieť je 0,003 mm. O takéto brzdy sa netreba báť ísť hoci na galaktické STK
Na konci videa sa skúša vôla náboja,ložiska,preto ten velký pohyb,ale to je úplne na konci,kotúč stojí
https://drive.google.com/open?id=10W4jp ... lw3c-KmRyj
-
- Príspevky: 502
- Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Jednu maličkosť,ale pre brzdy úplne zásadnú si nik nevšíma,je jedno či internetový opravári alebo tí profesný.Za svet nevedia pochopiť že kotúčová brzda sa do odbrzdenej polohy vracia takmer nulovým pohybom ktorý vyvolá iba to,že sa vráti tesniaci krúžok späť zo svojej deformácie pri brzdení,čo je prakticky iba uvolnenie tlaku,vyrovnanie gumičky a "zacúvanie" piestika späť o 0,1 mm alebo menej.Ak je všetko volné,všetko dokonale funguje.Ak je valček suchý,hrdzavý a chrontavý,vysunutý na max pretože sa zodrali platničky,a teraz príde chmulo a vtlačí ho aj z bordelom späť do valčeka a pod tesniacu gumičku tak sa začne správať inak.Obrovská sila hydrauliky ho hravo vytlačí a on aj zabrzdí,ale spätná sila ktorá je maličká ho v danom stave zachrontavený naspäť nepustí.Samozrejme tlak opadne,stisk sa zmenší,ale pribrzdovanie ostane až kým sa neodderie čosi z materiálu platničiek.Ibaže medzitým príde ďalšie zabrzdenie.
K hádzavosti...Čím je menšia hádzavosť,tým menej hrozí jemný dotyk kotúča a platničky.To je ten dotyk ktorý nebrzdí,a vlastne o ňom majiteľ nevie !!!
To ošuchovanie potrebuje nabehať možno 500,možno 1500 km ale spôsobí,že kotúč v mieste toho ošuchovania stráca materiál a mení sa hrúbka kotúča na rôznych miestach obvodu.To vedie k tomu....dali nový kotúč a platničky,bolo všetko fajn,teraz po X km znovu trasie. Tam kde je hádzavosť (jej miera) pod mierou ktorú zacúva piestik brzdy ak je ok,tam nezvlní ani ten lacný akože šmejd.Zato mi príde človek kde boli tri azy po sebe menené kotúče super značiek,lebo ich zakaždým "zvlnilo"
K hádzavosti...Čím je menšia hádzavosť,tým menej hrozí jemný dotyk kotúča a platničky.To je ten dotyk ktorý nebrzdí,a vlastne o ňom majiteľ nevie !!!
To ošuchovanie potrebuje nabehať možno 500,možno 1500 km ale spôsobí,že kotúč v mieste toho ošuchovania stráca materiál a mení sa hrúbka kotúča na rôznych miestach obvodu.To vedie k tomu....dali nový kotúč a platničky,bolo všetko fajn,teraz po X km znovu trasie. Tam kde je hádzavosť (jej miera) pod mierou ktorú zacúva piestik brzdy ak je ok,tam nezvlní ani ten lacný akože šmejd.Zato mi príde človek kde boli tri azy po sebe menené kotúče super značiek,lebo ich zakaždým "zvlnilo"
-
- Príspevky: 115
- Dátum registrácie: 02.03.2011 15:57 Zdieľať na Facebook
lilipo: nic si z toho nerob,nic si nezmrvil, iba podcenil, kazdy si tym prejde. Potrebujes, najlepsie tu sadu so sa tu uvadza, pretoze ako si sam uviedol,platnicky boli opotrebovane a piest bol dost vonku. Tlacit a otacat.
Brzdy nie su ziadna veda. Zazil som mechanikov,ktori pouzivali silik. olej na voditka, kotuce neodmastnovali a dosadacie plochy necistili. Po poskladani sa to odvzdusnilo (ak bolo treba), ak to nezgrelo pri povolenom brz. pedaly a nezahrievalo po skusobnej jazde, islo to prec. Nikdy nikto neprisiel reklamovat (snad sa nezabili ) Netvrdim, ze to je tak spravne,ale rovnako neschvalujem prehnanu pedantnost, resp. bazirovanie na vycibrenych, puntickarskych postupoch. Treba dodrzat urcite standardy, ktore su dane. Brz. valceky sa uz dáávno v servisoch (rozumej komercnych, teda drahych) nevytlacalu, nerepasuju ci nesmirgluju. Repas. strmen na vymenu stoji +- 50€ a praca s brz. valcekom, co sa tu popisuje je nerentabilna. Pre servis i zakaznika. Mozno tak pre domaceho kutila alebo zanietenca. Rovnako neviem ako by som vysvetloval zakaznikovy vymenu kotucov a platniciek spojenu s repasom brzdicov a komplet odvzdusnenim (bezproblemovym) pri cene 22-25€ na hodinu.
No a k tym videam. Babicu (kuchar, voskovac lyzi) tiez kritizovali, ze to jeho varenie nie su ziadne dokonale navody,postupy. A on sa branil, ze aby to tak ludia nebrali, ze je to skor inspiracia, teda viacmenej iba reklama.
Brzdy nie su ziadna veda. Zazil som mechanikov,ktori pouzivali silik. olej na voditka, kotuce neodmastnovali a dosadacie plochy necistili. Po poskladani sa to odvzdusnilo (ak bolo treba), ak to nezgrelo pri povolenom brz. pedaly a nezahrievalo po skusobnej jazde, islo to prec. Nikdy nikto neprisiel reklamovat (snad sa nezabili ) Netvrdim, ze to je tak spravne,ale rovnako neschvalujem prehnanu pedantnost, resp. bazirovanie na vycibrenych, puntickarskych postupoch. Treba dodrzat urcite standardy, ktore su dane. Brz. valceky sa uz dáávno v servisoch (rozumej komercnych, teda drahych) nevytlacalu, nerepasuju ci nesmirgluju. Repas. strmen na vymenu stoji +- 50€ a praca s brz. valcekom, co sa tu popisuje je nerentabilna. Pre servis i zakaznika. Mozno tak pre domaceho kutila alebo zanietenca. Rovnako neviem ako by som vysvetloval zakaznikovy vymenu kotucov a platniciek spojenu s repasom brzdicov a komplet odvzdusnenim (bezproblemovym) pri cene 22-25€ na hodinu.
No a k tym videam. Babicu (kuchar, voskovac lyzi) tiez kritizovali, ze to jeho varenie nie su ziadne dokonale navody,postupy. A on sa branil, ze aby to tak ludia nebrali, ze je to skor inspiracia, teda viacmenej iba reklama.
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 76 neregistrovaných