Ford Focus mk3 1.6 tdci , 85 kw
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 13.11.2023 12:28 Zdieľať na Facebook
Ford Focus mk3 1.6 tdci , 85 kw
Ahoje , chcel by som sa spýtať čo môže vyť príčinou :auto točí ale nechytí , nafta ide do vstrekov a diagnostika ukazuje :p2127-obvod spínača polohy škrtiacej klapky/plynoveho pedálu a p0643-obvod snímala referenčného napätia A vysoký signál tak či to môže že kvôli plynovými pedálu nenaštartuje …auto z ničoho nič za jazdy vyplo ako by som vypol kluc …ďakujem za každú radu
-
- Príspevky: 673
- Dátum registrácie: 03.06.2012 13:07
- Bydlisko: Gbely
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk3 1.6 tdci , 85 kw
môže aj nemusí byt na vine škrtiaca klapka. Diagnostika ...s diagnostikom a pozrieť podmienky. Potom sa dá odpovedať .
Diagnostika,elektronika,geometria,pneu servis,klimatizácie
-
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 02.01.2014 16:30 Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk3 1.6 tdci , 85 kw
kľudne to môže by robiť zlý obvod na snímači plynového pedálu (potenciometer)
-
- Príspevky: 1230
- Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17 Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk3 1.6 tdci , 85 kw
síce vo Focuse, ale MK2, boli studené spoje v prístrojovke, tým pádom nefungoval (vlastne nevypínal) imobilizér, auto nešlo naštartovať, aj keď krásne točilo a deň predtým bez problémov išlo
- jaroslavelektro
- Príspevky: 380
- Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
- Bydlisko: východ Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk3 1.6 tdci , 85 kw
Ano iba ze Mk3 tento problem vôbec nepostihuje
Diagnostika-OBD,Paralelna-OSCILO,Datova CAN-BUS & LIN
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 13.11.2023 12:28 Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk3 1.6 tdci , 85 kw
No tak skúšali sme trosku lepšiu diagnostiku a vypísalo v podstate to iste akurát navyše asi 15 ďalších snímačov a každý mal buď vysoké alebo nízke napätie a plus vypísalo že nejaký plusový kontakt narušený …podľa mechanika je možné že odišla riadiaca jednotka
-
- Príspevky: 2658
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk3 1.6 tdci , 85 kw
Robime fordy,dokonca aj vlastnim presne take auto s takou motorizacoum,ale este ma nikdy nenechalo na ceste.Na ford doporucujem riadnu diagnostiku,pouzivame IDS FRDS,aj cez online.Vidim ze ste pisali ze diagnostika ukazala vadny snimac,a dalsie popisy,ale nikdy nevidim zive udaje co vidi riadiaca jhednotka.Na startovanie su potrebne z diagnostiky vycitane a spravne porovnane pozadovane udaje.nestaci ze nieco je zle,nieco dostane mensie napatie atd.Moze byt ze odisla RJ motora,je to SID803,asi mame aj doma.Vieme klonovat,nie je problem,ale neverim ze by bola chyba priamo v RJ,sice je blbo umiestnena,moze sa tam dostat voda.Zdiagnostikovat a merat merat a potom kracat dalej.Ak potrebujete nieco piste SS.
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 13.11.2023 12:28 Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk3 1.6 tdci , 85 kw
No toto že riadiaca je blbo umiestnená a ja som minulý rok trafil srnku , nie veľmi a auto z vonku nemalo žiadne poškodenie tak som to neriešil ale potom som zistil že ten plastový obal na riadiacu jednotku bol rozlámany a riadiaca jednotka je z vonku cela zaoxidovana ale konektory vyzerajú v poriadku a čiste …môže byt že je len zlomený nejaký hlavný kábel ktorý napája škrtiacu klapku a plynový pedál a ešte posilovac bŕzd a ten toto všetko robí , len niektorý povedali že aj bez toho by auto malo naštartovať alebo to blokuje palivo
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 13.11.2023 12:28 Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk3 1.6 tdci , 85 kw
Ale každá vypisovala hlavne tieto chyby že pomohla škrtiacej klapky/ plynového pedálu a obvod referenčného napätia A príliš vysoké
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 13.11.2023 12:28 Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk3 1.6 tdci , 85 kw
Auto ušlo stále normálne aj rok po tej srnke a potom z ničoho nič v kruháci proste vyplo motor
- jaroslavelektro
- Príspevky: 380
- Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
- Bydlisko: východ Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk3 1.6 tdci , 85 kw
avelmak ma pravdu ale pripajam sa zo skúsenostou z ineho prípadu
načrtnem jeden krátky príbeh z Fordu Focusu 3. generácie 1.6 TDCi 85 kW s riadiacou jednotkou Siemens ECU kde bola príčina problému dlho skrita pred všetkým aj ja som sa zapotil . Auto sporadicky neštartovalo v rôznych časových intervaloch – niekedy mesiac dobre aj pol roka a niekedy sa nepohlo za dva týždne a odtahovka jazdila ako na páse . V predchádzajúcich servisoch menili kadečo, od riadiacej jednotky motora cez snímač kľuky a vačky, nové kľúčiky, čerpadlo, až po BCM karosérie. Auto nakoniec prišlo ku mne.
Robila sa diagnostika, ktorá zdaleka nebola jednoduchá záležitosť, pretože všetky dielce boli menené z rôznych servisoch a nebola istota v ničom. Jednoducho, raz za čas jednotka prestala štartovať, ale komunikácia bežala bez problémov – žiadne chybové kódy ani iné problémy, až na to, že auto neštartovalo. Aj keď auto nebolo možné naštartovať, dalo sa spojiť s riadiacou jednotkou a pozrieť dáta a boli v poriadku z ECU motora dokonca aj napájanie ecu 12V. To nikde neviedlo, pretože problém bol v káblovom zväzku.
Problém bol taký, že cez bežnú diagnostiku teda forscenom ani IDS nebolo možné chytiť závadu. Pomohol až osciloskop a jeho merania, ktoré potvrdili moju domnienku, že sa jedná o niektoré silové vedenie, ktoré stráca napätie počas toho, ako štartér točí motorom, alebo rušenie. Zhodou okolností to boli obe veci. Beh chyby na osciloskope ukázal, kde je problém ( grafi ocilogrami ). V zväzku je niekoľko konektorov medzi kabínou a riadiacou jednotkou motora a jedna z napájacích vetiev mala 190 mΩ odpor ked bolo OK , ktorý pri niekoľkých štartovaniach chvíľku vybehol na vysokú úroveň až 1350 mΩ.
načrtnem jeden krátky príbeh z Fordu Focusu 3. generácie 1.6 TDCi 85 kW s riadiacou jednotkou Siemens ECU kde bola príčina problému dlho skrita pred všetkým aj ja som sa zapotil . Auto sporadicky neštartovalo v rôznych časových intervaloch – niekedy mesiac dobre aj pol roka a niekedy sa nepohlo za dva týždne a odtahovka jazdila ako na páse . V predchádzajúcich servisoch menili kadečo, od riadiacej jednotky motora cez snímač kľuky a vačky, nové kľúčiky, čerpadlo, až po BCM karosérie. Auto nakoniec prišlo ku mne.
Robila sa diagnostika, ktorá zdaleka nebola jednoduchá záležitosť, pretože všetky dielce boli menené z rôznych servisoch a nebola istota v ničom. Jednoducho, raz za čas jednotka prestala štartovať, ale komunikácia bežala bez problémov – žiadne chybové kódy ani iné problémy, až na to, že auto neštartovalo. Aj keď auto nebolo možné naštartovať, dalo sa spojiť s riadiacou jednotkou a pozrieť dáta a boli v poriadku z ECU motora dokonca aj napájanie ecu 12V. To nikde neviedlo, pretože problém bol v káblovom zväzku.
Problém bol taký, že cez bežnú diagnostiku teda forscenom ani IDS nebolo možné chytiť závadu. Pomohol až osciloskop a jeho merania, ktoré potvrdili moju domnienku, že sa jedná o niektoré silové vedenie, ktoré stráca napätie počas toho, ako štartér točí motorom, alebo rušenie. Zhodou okolností to boli obe veci. Beh chyby na osciloskope ukázal, kde je problém ( grafi ocilogrami ). V zväzku je niekoľko konektorov medzi kabínou a riadiacou jednotkou motora a jedna z napájacích vetiev mala 190 mΩ odpor ked bolo OK , ktorý pri niekoľkých štartovaniach chvíľku vybehol na vysokú úroveň až 1350 mΩ.
Diagnostika-OBD,Paralelna-OSCILO,Datova CAN-BUS & LIN
-
- Príspevky: 1928
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk3 1.6 tdci , 85 kw
Netvrdím že tam je podobný problém len vlastná skúsenosť s iným autom - náhodné krátke výpadky motora cez niektoré nerovnosti - vyskočili nejaké chybové kódy vždy a občasné točenie no nenaštartovanie. Problém bol povolený káblik od plus akumulátora. Také veci sa blbo hľadajú najmä ak sú kdesi kde sú ťažko dostupné.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- Príspevky: 18202
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk3 1.6 tdci , 85 kw
Ak sa dobre pamätám tak aj Milan pred časom opisoval prípad keď štartér počas chodu rušil signál z čidla kluky - zase len oscilo.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 13.11.2023 12:28 Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk3 1.6 tdci , 85 kw
Je to možné , povedalo mi zopár mechanikov že to môže byt hocičo a stačí keď je uvoľnený jeden kábel alebo slabá baterka že síce cez booster točí pekne ale keď keď je zlá tak to nemusí ísť aj keď nevie no , keď už točí
Naposledy upravil/-a Richard Polak v 05.01.2025 15:31, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 13.11.2023 12:28 Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk3 1.6 tdci , 85 kw
No už to vidím nato že to dotiahnem k elektrikarovi a nech to tam riešia , tam ja nič nespravím s elektrikou a chytať sa toho nebudem
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: kirams a 6 neregistrovaných