Ford Focus LPG - startovanie

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jasnelka
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 15.10.2014 12:02
Zdieľať na Facebook

Ford Focus LPG - startovanie

Príspevok od používateľa jasnelka »

ahojte,

ford focus 2007 1.6 benzin prerobeny na LPG pri 100tis km cca 4 roky dozadu. Teraz mam 180tis a mam problemy so startovanim na benzin. Vsetko ostatne funguje. Auto zvyklo startovat na prvy cvrnk, teraz niekedy toci 4-5 krat kym chyti, niekedy aj dlhsie...

Rocna baterka, tlak z cerpadla ok, benzinove vstrekovace boli znecistene, ultrazvukove cistenie nepomohlo tak som ich dal vymenit, co vsak nepomohlo ako som ocakaval.

Nejake napady? Sviecky? Nejake cidlo?

dakkujem
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

vybrat benzin a dat cerstvy, ako casto tankujes a kolko ho prejazdis ? :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
jasnelka
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 15.10.2014 12:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jasnelka »

starym benzinom to urcite nebude.

Vyjazdim priemerne jednu nadrz kazde 3-4 mesiace plus teraz som presiel dve nadrze len na benzin aby som trosku precistil palivovu sustavu...
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

potom plynarovi skontrolovat nastavenie lpg, ano moze robit aj tento problem
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
jasnelka
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 15.10.2014 12:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jasnelka »

nastavenie lpg? co konkretne?

ked prepne na plyn auto ide uplne bez problemov, ziadne trhanie, ide krasne az po max otacky, volnobeh pevny ako skala....
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

co konkretne povie plynar :41c2: , adaptacie sa vola to kuzlo, v skratke sa motorova jednotka rozide s nastavenim vhodnym pre benzin, tzn zakladny posun palivovych map, alias fuel trim, ten potom ovplyvnuje start studeneho motora, ten nema udaje z lambda sondy, pokial je studena, az zacne davat doverihodny signal, dokaze ist motor spravne aj na benzin...

aby si bol v obraze, k plynarovi sa chodi pravidelne, nie iba k montazi, potom nemas problemy...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

ono to s plynom nemusí mať vobec súvis v zmysle "práce RJ" ale môže to myť súvis s plynom v zmysle "opotreobvanie hlavy motora ford prevádzkovaného na LPG". A rovnako ani to ale úplne niečo bežné čo sa deje aj v motore ktorý jazdí len na benzín.
chce to čo? No diagnostiku...
jasnelka
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 15.10.2014 12:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jasnelka »

@bajo777: k plynarom chodim pravidelne, LPG mi robili v hlohovci, podla skusenosti ludi to nie su uplni amateri

v servise odmerali tlak palivoveho cerpadla (OK), pozreli vstreky ktore boli KO, tak ich vymenili.

bohuzial nepomohlo, kym im to pridem obuchat o hlavu tak skusam zistovat inde kde moze byt problem
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

aby nieco dobre tieklo, treba tlak a volny prierez, az mas sopel/kanagon/ z biozlozky nasrany kadekde, tak odmerat tlak na cerpadle- zaciatok - cesty a mat nove vstreky - koniec cesty, logicky nemusi stacit...

ci myslis ze to lepi iba vo vstreku ? :41c2:

hlohovec nehlohovec, niekedy zmena dielne je najlepsi krok
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
juraj181
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 30.03.2014 17:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juraj181 »

Tiež som bol u odborníkov, že mi vynechávajú valce :38eb: a zle štartuje motor. To, čo bol skutočný problém (vstreky mali čosi odžité), mi neodstránili, ale za to auto už štartuje na brk.
Reduktor to mal tiež za sebou a prepúšťal LPG do sania aj pri vypnutí LPG (a pritom je tam bezpečnostný ventil :41c2: ) Auto štartovalo normálne až po dlhšej jazde na benz, skús sa na to zamerať. Že vraj to býva častý problém.
lra
Príspevky: 103
Dátum registrácie: 19.09.2016 09:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lra »

ako pise juraj 181, otestovat ci reduktor prepusta cez podtlak do sania.

dalej je potrebne vyresetovat adaptacne hodnoty studeneho startu a adaptacne hodnoty benzinovej ECU, pojazdit na benzin cca zo 100km v zmiesanej prevadzke a potom znova nakalibrovat LPG.

silne pochybujem, ze je problem vo vstrekovacoch, to skor v palivovom cerpadle...

mne odislo benzinove cerpadlo asi pred pol rokom, zacalo znizovat tlak, co som neskor videl aj na OBD korekciach, ktore boli na volnobehu 25 az 28. tak som si vsetko prekonfiguroval tak, aby startoval len na LPG, zatial bola najnizsia vonkajsia teplota 7,5 a nemam problem, chvilku necham povrcat na mieste a idem. :-\
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

ja by som hladal dalej v benzinovej sustave, kedze boli znecistene vstrekovace tak moze byt znecisteny aj zvysok palivovej sustavy

a hlavne ked to vyriesis napis co to bolo :) mozno to niekomu pomoze
Obrázok Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC + LPG (BRC)
risofarago
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 31.03.2010 18:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa risofarago »

Taktiez riesim podobny problem, reduktor vymeneny koncom juna tohto roka, teraz v zimnom obdobi dlhsie toci, kym chyti na benzin, nasledne motor ide akoby na tri valce, potrva minutu, kym sa to napravi, potom cely den aj na benzin, aj na plyn v norme. Radil som sa tymto vlaknom. Po ukonceni dennej jazdy par minut pred koncom jazdy prepnem na benzin a motor vypnem. A hla. Rano start na prvy brnk a otacky v poriadku. Takze zjavne problem s reduktorom...? Vymenene uz temer vsetko okolo benzinu. Takze asi to naozaj bude nastavenim LPG a prepustajucim reduktorom.
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

presne tak, pravdepodobne prepusta reduktor alebo vstrekovace, takze do servisu k plynarovi :4012:
Obrázok Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC + LPG (BRC)
marikapu
Príspevky: 144
Dátum registrácie: 29.11.2011 12:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marikapu »

Ja pokiaľ neprepnem na benzín pred vypnutím motora, tak ďalší studený štart s vonk.teplotou pod 12°C vypne motor po 3s keď nestihnem pridať, vraj to je tak pri viacerých autách tak skúsim ešte 1 servis a uvidím (možno len snímač teploty)

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní