Ford Focus 1,0 ecobost - kompresne tlaky

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Hlavne, ze sa tvrdi, ake su nespolahlive naftove motory. :(
vlado10
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 22.01.2007 20:32
Bydlisko: Ilava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vlado10 »

Podľa motoristických novinárov motor roka. :28b7:
Avensis 4AFE ex
Corolla VVTI ex
Corolla Valvematic 270 000
Rav 4 vvti 137 000
Honda XL,CBF
bady555
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 12.03.2010 07:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bady555 »

lebo vydrzi rok :)
majo-kx
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 09.12.2008 18:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majo-kx »

Nemyslím si že by prepúšťal olej cez piestne krúžky. Valce boli zaliate 24 hodín naftou na skúšku a neklesla hladina ani na jednom. A sviečky po demontáži niesu zahadzane sú pekne čisté
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Hlavne, ze sa tvrdi, ake su nespolahlive naftove motory.

:)

chalani ale jedna-nula ekobuust nadopovany turbodychadielkom ktore schovam do dlane predsa nemozete prehlasit za MOTOR. To je hracka pre deti na dvore do auticka, a nie MOTOR DO AUTA.

Presne ako zaznelo : ked sa s tym motorom jazdi s minimalnou zatazou, nedajboze sa oleje menia castejsie nez 30.000km a nedajboze si nejaky odvazlivec TRUFNE nasypat tam nieco comu sa nepotrha olejovy film pri 31 stupnoch vonkajsej teploty (preklad do slovenciny : inaksi olej nez xW-20 co musi predpisovat vyrobca v zaujme usetrenia troch kvapiek paliva pri laboratornych testoch), tak ten motor vydrzi par rokov, od tohoto sa neocakava najazd 500.000, auta kde sa montuje su najlacnejsie prdaky tak papa.

Ale ako oco/seven hovoria... ked tomu zacnes poriadne pribijat, neexistuje sanca. Nemoze to prezit. Oleje nahovno, 20 viskozita navrchu ktora nezvlada teplo, motorcek taky ze ho postavis podorysne na A4 papier (teda 297x210mm zakladna), nafukaj to slimacikom a vyber z toho 100kW uzitocneho vykonu, proste cele zle. Preboha si zober RADIATOR - s takouto plochou a objemom. Do ziadneho radiatora s podobnymi fyzickymi parametrami nemozes napalit 100kW, proste ho roztrhne.

A tento motorcek ? To iste. Pokial s nim jazdis 110 po dialnici cize z neho treba vyberat ~18kW pri danej vahe a aerodynamike auta, tak snad vydrzi. Ked z neho zacnes vyberat 70-80kW tak musi ist vonat fialky, fyziku este nikto neodrbal.

Jo, pridajte k tomu co najlacnejsiu konstrukciu, lebo ved to je zamer vyrobcu. Prejavuje sa to napriklad... ehm... lacnymi plastami nadrzky chladiacej kvapaliny - to je uplne presne to co cely motor. NIC NEVYDRZIA.

To co sa ti stalo je ZNAMA DESIGNOVA CHYBA. Ford potichu [!!! svine !!!] nahradil problemovy diel novym dielom, samozrejme nikoho do servisu nevolali (uz som spominal ze minimalizacia nakladov za kazdu cenu ??) a nikomu to preventivne nevymenili.

Nech sa paci, tu mas vysledok. Praskne henten keketinec, papa chladiaca kvapalina. Jaaaaaj ahaaaa v ramci znizovania nakladov nemas teplomer, nevies ze sa motor prehrieva.

Uzasne.

Nadpozemske.

Motor roka.

Motor desatrocia.

Coby, motor storocia to mal byt.


Hnusne smradlave houno je to, nie motor... hentie vase hracicky NEMAJU SANCU prezit do 100.000km ked s tym niekto jazdi bez rukaviciek.

5w-20 oleje aspon na 30.000km, haleluja !! Tri litre celkova napln aby sme poriadne usetrili, nie nahodou ?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

PETER777
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 01.04.2006 21:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PETER777 »

majo-kx napísal:Nemyslím si že by prepúšťal olej cez piestne krúžky. Valce boli zaliate 24 hodín naftou na skúšku a neklesla hladina ani na jednom. A sviečky po demontáži niesu zahadzane sú pekne čisté Keď sú čiste tak čo sa im stalo? Obsah oleja v horení neni viditeľný na ich povrchu, prerazí izolátor. Nafta by zmizla pri fatálnom poškodení nie pri prehriatych krúžkoch.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

majo-kx napísal:Nemyslím si že by prepúšťal olej cez piestne krúžky. Valce boli zaliate 24 hodín naftou na skúšku a neklesla hladina ani na jednom. A sviečky po demontáži niesu zahadzane sú pekne čisté
preco naftou a nie benzinom.benzin je menej husty.najprv sa spalia tie vrchne kruzky a to ani kompresia neodhali.ak stym budes jazdit normalne ziadne plne tlaky tak to bude jazdit este dost.ak budes pokracovat tym stylom experimentovat kedy sviecky zase zacnu skubat dlho nevydrzi.ako ked choreho kona budes hnat.vzdy sa zakasle.

hodnoty tych merani kompresie aku ma mat motor je u atmosfery benzina do 10 barov ok.tolko davaju dobre motory okolo 350 000km.novy motor to ma 12 -13.par strojov bolo ktore davali aj 16.
igorecko
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 01.08.2009 22:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa igorecko »

misokgb4
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 06.07.2010 23:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misokgb4 »

Neviem akeho mas mechanika, ale sustruznik, ktoremu nosim hlavy ja, mi vzdy povie, kolko z hlavy zobral aby som vedel, ake tesnenie mam pouzit, konkretne teraz som robil ford LYNX a mal STD - original hrubku plus tusim dalsich 4 alebo 5 hrubok navyse s desatinami mm navyse. On povie kolko lizol a ja podla toho kupim tesnenie, nikdy nebol problem. Aj ked si osobne myslim, ze v tlakoch problem nebude, ale prehriatim ti odislo aj nieco ine, za to ti odpaluje sviecky.

PS: to neni chyba motora, ze ti vytiekla kvapalina, ano, ked to nema senzor, tak je to problem a pri jazde na to nemas ako prist. Ale moc by som tie moderne motory nezavrhoval. KAmarat jazdi na takom firemnom, lieta na tom ako na cudzom samozrejme a ma 150.000km, uz bol tusim raz na rozvody vo forde, spotreba oleja 0, spotreba vody 0, spoterba paliva ked som mal auto ja na 2 dni tak 5,5, on tam ma do 7L lebo teda nema lahku nohu. S motorom ziadny problem za tie km. Keby sa aj hned teraz rozsypalo cele auto a muselo by ist do srotu - davno na seba zarobilo.
majo-kx
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 09.12.2008 18:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majo-kx »

Takze tlaky premerane a je to v poriadku žiadne extrémne hodnoty namerané na všetkých valcov + - 10 bar. Pri včerajšej demontáži sviečok sa prišlo na to že je prasknutý porcelán. ( izolátor sviečky) . Takze to šklbanie spôsobuje pravdepodobne to že to tam preráža . Ono ten porcelán vždy praskne z vonkajšej strany nie tá časť ktorá je v spaľovacím priestore. Čo to môže spôsobovať ?vadná indučka prasknutie toho porcelánu na sviecke ?
Naposledy upravil/-a majo-kx v 12.01.2019 08:52, upravené celkom 1 krát.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nemyslim si - ale ak mas lacnu moznost, vymen ju. Ak by totiz indukcna indukovala mimo rytmu tak, ze by takto sialene ovplyvnila zapalovanie sviecky, urcite by si to pocitil na motore furt, nielen po X tisic kilometroch.


Inak podla mojho vnimania automotive priemyslu nie je ziadny uspech ze motor nema problem 150.000km, podla mna je to zasrata psia povinnost toho stroja vydrzat.

No ale ved dnes uz sme vymakli, stratili sudnost, zachvilu budeme potrebovat appku na otvorenie kapoty (vcera bolo v televizore ze inteligentne plienky pre decka so snimacmi a appkou na telefone ktore ti povedia ze ho treba prebalit)...

kokos nikdy som sa nepozastavoval ze na druzstvach nalietali Favority a Felicie 600.000km v prasnom prostredi, po poliach a podobne, motory furt chodili - auta sa rozpadli na hrdzu.

Dnes je 150.000km "vysledok ktory treba pozdvihnut". Tak jo.

Poznamka : to ze kamarat ma na firemnom 7 litrov znamena ze ma lahku nohu. Ja ked mam tazsiu nohu, tak na sukromnom lieta 14 co bezne chodi za 6. Ide zrejme len o definiciu tazkej nohy... pretoze kamarat za 7 litrov nejazdi po dialnici 170, to by mu zralo kapanek ine cisla nez sedem.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 12.01.2019 08:46, upravené celkom 1 krát.
misokgb4
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 06.07.2010 23:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misokgb4 »

No tak tym favoritom by som tak nefandil, ked na skode 105 si kazdych 50tis km (ak sa tolko dozila :D ) musel robit GO motora, lebo zrala olej za rovno benzinom a nemala kompresie... Vtedy boli materialy uplne inde, o mazani a kvalite oleja ani nehovorim
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nie je pravda ani s tymi 105kami. FAvority lietali cez 300.000km kazdy pri normalnom vodicovi, moj tatko mal zlty favorit predfacelift, vlacil na tom pocitace po celom slovensku a pri 360.000km sme ho darovali rodine kde este lietal zopar rokov.

Osobne som vlastnil minimalne dve, vacsinou vsak tri 105/120/125 masiny sucasne zhruba 6 rokov - postupne som ich obmienal (ked s tym Braga bude mat problem, pisal som to v prispevkoch tu na fore X rokov dozadu takze sa to da dohladat, mal som 100, 110, 105, 120, 125, 135, felicie vsetky okrem dieslovej, potom oktaviu 1.6i 55kW a jedine oktavka z nich mala menej nez 300.000km, potom uz som presedlal na ine znacky), ziadna z nich u mna nenajazdila menej nez 100.000km a ziadnej som sa motora nikdy nechytal.

Edit : pardon, na jednej Felicii som pri 440.000km zlomil vacku v -27 mraze. Nevydrzala... 9.600 korun oprava.

Aj som pisal PRECO tie 105ky umierali tak ako vravis - pod 100.000km... velmi jednoduche. Samozrejme su to oleje, ktore sa vymienali-nevymienali, viskozity 15w-hocico, semtam 10w-xx a hlavne... HLAVNE...

v zime tomu KAZDY debil vypalil sytic naplno, nahodil totalne skrehnuty motor ktory reval na 3000 rpm, davaj oskrabovat skla. Ja som sytic len tak zlahka povytiahol, motorcek si brblal okolo 1000 rpm... Takisto sa mozeme venovat otazke chladenia...

Prepac, ale takeho zaobchadzanie - studeny motor, olej ktoremu trva minutu nez sa dostane kde treba a tie sialene otacky - nemoze vydrzat nic. Toto je suverenne hlavna pricina prilis castych generalok motora.

Vsimni si, ze ZIADNY motor na svete s automatickym syticom NEDA otacky vyssie nez nejakych 1000, 1200... pricom KAZDA 105ka so syticom revala niekde uplne inde. Aj toto som uz pisal tu na fore X rokov dozadu.


S tym olejom mas uplnu pravdu. Kolko poznas majitelov AJ DNESNYCH VOZOV co davaju novy olej pred zimou ? Skoro vsetci na to seru lebo proste nevedia, nemaju zmysel pre techniku. Drzia oleje 30.000km v motore, lebo vyrobca povedal. Ja davam novy olej na zimu do masiny, bez ohladu na to ci ma najazdene 5.289km alebo 11.438km... proste pride december, prve bratislavske mrazy, davaj novy olej a behaj na nom celu zimu. Jaaaj ano, vacsinou na jar vypustam a davam novy olej aby auto NEBEHALO CELY ROK NA ZDEGRADOVANEJ SRACKE POZNACENEJ ZIMOU. Stoji ma to 40 eur "zbytocne", zrejme som uz usetril zopar generalok na motoroch - keby som kazdych 10 rokov robil generalku za 400 eur, mam to za rovnake prachy akurat mam klud, pohodu, bez stresu. No a na dnesnych motoroch a pri dnesnej cene prace uz zadrety motor, hlavu atd za 400 eur nespravis.


Keby nahodou Braga mal problem s mojimi cislami najazdu, teraz vlastnim auta s milionom kilometrov (galaxy 2001), skoro tretinou miliona (voyager 2004) ktore mozem ukazat a niektori clenovia odtialto z fora v nich uz sedeli, a nejake dalsie ktore nechcem ukazat a tiez maju sakramentsky tazko nad stvrt miliona. Tie cisla som nenajazdil ja, ale majitelia predomnou... my sme dali len ~120k km na Galaxii a ~110k km na Voyageri pocas vlastnictva.

Ospravedlnujem sa za vyjazd mimo kompresnych tlakov Ekobuustu.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

panenkoskakava uz nechajte tie krabice umret ! tato selektivna pamat je katastrofalna :41c2: , co z toho ze behal 250000, ked isiel 110 na tacho ? aj novy forman palil realnych 135 podla piateho kolesa a podla metodiky jak sa maximalka ma merat :41c2: , mam niekde este protokoly, jak bolo povedane, kazda jedna skodula bola do 50000 na generalku ! to ci sa doplazila k kilometrom je nepodstatne, kazda jedna dymila na modro, paneboze ! my co mame este pamat a zazili sme tu dobu z prvej rady, dokedy toto budeme pocuvat ? take popelnice snad neexistovali ani na madagaskare vyrabat, darmo si mohol menit olej, ano daval sa na jaky bol motor robeny, ale v tych dobach to bolo 5000km :41c2:, ja rozmyslam co na tych autach bolo dobre vlastne, ale naozaj sa nemozem na nic spomenut ! stacilo sadnut do F127 z roku 1973 a cely kram favorit jak vysiel z fabriky mohol po vsetkych strankach handry fajcit
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 66 neregistrovaných