Ford Focus 1 , 1.6 benzin - zamena oleja

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

janbaluhrasko
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Ford Focus 1 , 1.6 benzin - zamena oleja

Príspevok od používateľa janbaluhrasko »

Pekny den vsetkym.
Spravil som chybu pri vymene oleja.
Nechtiac som zamenil olej.
Miesto ford formula f 5w30 som nalial do motora hydraulicky olej paramo hm46.
Na oleji som spravil cca 2000km, motor ma normalny zvuk, nedymi, startuje normalne, spotreba ok cca 6,8 l.
Samozrejme olej vymenim za povodny aj s filtrom zajtra.
Otazka: Mohol som poskodit tym olejom motor?
PS: negativa som nezaznamenal, len jedno "pozitivum" ,klesla mi spotreba oleja na 0.
Proste predtym bezne na 2000km som dolial aj pol liter a teraz nic.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Ber to z tej lepsej stranky, najvacsie objavy v dejinach su nahodou, mozno teraz je sanca zacat akademicku karieru, temu na dizertacnu pracu mas zadarmo :)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
janbaluhrasko
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janbaluhrasko »

Skumat to dalej nebudem, nemam nato cas ani prostriedky. Asi ten olej rozpustil neake usadeniny na kruzkoch alebo zmakcil guferka na ventiloch. :-\
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Nechcel som ta strasit, ved nakoniec sam uvidis co si porobil :-\
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
janbaluhrasko
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janbaluhrasko »

Cileky som to pozeral ten olej je dost cierny.
Urcite daco porozpustal. Holt zhodim dole olejovu vanu a vycistim sitko cerpadla a vanu. :3c90:
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Nemyslím že by si voľačomu zásadne pomohol, keď dáš dole olejovú vaňu, aj tak všelikde po motore ostane dosť toho oleja.
To skôr by som urobil preplach olejom, t.j. naliať tam normálny olej aký tam má ísť, nechať motor chvíľu bežať a vypustiť ho.
Tiež nemyslím že mal ten olej voľačo v motore porozpúšťať, to skôr došlo k jeho sčernaniu v dôsledku degradácie niektorej jeho zložky zvýšenou teplotou. No a uvažovať že by bol zmäkčil guferá alebo niečo podobné, tak na to by asi naozaj bolo treba tú dizertačku.
Inak oceňujem správne použitie slova "holt", pretože inak tu všetci ostatní "holdujú".
janbaluhrasko
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janbaluhrasko »

Skusim pozriet technicky list toho oleja hm 46 aky ma teplotny rozsah. Je mozne, zeje prepaleny ten olej. Pre istotu zajtra zmeriam tlak oleja na volnobehu na zahriatom oleji.
Ked bude okay vana zostane hore.
Ten preplach staci olejom sae 30 ? :3906:
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Neviem či to myslíš ten Mogul Alfa, na preplach by mal viac-menej postačovať hocijaký olej, aj keď zase s olejom to je podobné ako s reťazou, tá sa tiež roztrhne v najslabšom článku, nech sú ostatné články hocijako pevné.
Podobne, ak by si do nejakého super oleja primiešal časť nejakého nekvalitného, tak potom olejový film na exponovaných mazaných miestach bude zrejme mať vlastnosti blízke tomu nekvalitnému oleju.
A keďže po vypustení oleja z motora tam vždy z neho voľačo zostane, čo zase trocha nariedi ten nový olej, tak ja by som v záujme lepšieho celkového výsledku použil na preplach štandardný olej aký tam má ísť, plus filter, je to síce nejaká finančná strata, ale nie veľká.
janbaluhrasko
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janbaluhrasko »

Napriklad mam doma m6ad sae 30 olej co davam do kosaciek.
Jasne teda to preplachnem originalom ford formula f. V pondelok zakupim 5 litrovku, pobeham a vymenim ho znova. Dik za diskusiu :3035:
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

U nás vo firme sa povinne mení hydraulický olej podla technických listov strojov ostáva ho velmi vela čistého ,priezračného. Kedže firma za jeho likvidáciu musí platiť rada ho prenechá za odvoz zamestnancom. Prevádzkujem už roky niekolko motorov na tento olej aj ako mazadlo aj ako palivo.
Len stručný výpočet - motory - Jawa250,Renault1,6D,Renault1,9D,Peugeot1,9D,MB2,2D,Slavia1D80
.Prevodovky - Oktavia(1966),Žuk, Moskvič, Gaz69,Aro.
Diferencialy -1203,Žuk,V3S, Avia. Ani jedno z týchto zariadení doteraz nevykazuje žiadne známky poruchy v minulosti ako palivo bol používaný aj trafo olej. lol
Týmto nechcem nikoho na nič nahovárať ani nič dokazovať , je to len poznámka v súvislosti s hydraulickým olejom. Zaujímavé je že tiež jeho cena je rádovo vyššia oproti bežným auto olejom , aj keď firma ho nakupuje ako velkoodberatel. Prevádzková teplota v strojoch je od 90 až po 140 stupňov tak si nemyslím že v aute by sa tak lahko prepálil.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
janbaluhrasko
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janbaluhrasko »

Neviem sice o ake stroje ide... ale vo firme mame lis naprav vagonov a tam ked vystupi olej nad 65st tak sa ide zblaznit masinka same alarmy hlasi.
To iste sustruh kolies max 70st a potom vypne hydromotory cerpadla.
Vlastne je to jedno, zajtra vymenim olej. Chytim ho do dakeho lavora a bude sledovat ci tam niesu dake viditelne otery kovov.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ide o hydraulické ovládanie dávkovacích mechanizmov na chemikálie. tlak 200Mpa , a aj nás vypína - pri teplotách nad 180stupňov. lol
Perlička je že na slovensku nám nevedia vyrobiť hadice, menia sa každé dva týždne. Robot ktorý nesie dávkovaciu hlavu dosahuje príliš velkú rýchlosť, a tak hadice odchádzajú mechanicky.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

zbohom rodina lol , pouzivame tazku radu hansaflex 2SN, ale na lisovni tam tlacia len 100 bar max., bezne radsej iba 80 :-\

volake inaksejsie riesenie by to chcelo, jak hadicu :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

oco to vážne? Síce je to už viac rokov dozadu ale u nás sme olej museli! odovzdávať nazad a práve naopak,platili nám. Išlo ale o motorový olej.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ouu Bajo diky ,že si napísal , tlačíme 200 atmosfér teda barov , To Mpa mi tam nejako skočilo. Ten tlak tam je pretože je potrebná vysoká rýchlosť otvárania a zatvárania dávkovacieho mechanizmu, a zase hadice musia byť , lebo dávkovacia hlava je otočná v 3D sústave. lol
Pre autolaika : väčšina oleja sa vystrieka ako separátor do foriem , tak tých pár sto litrov hydraulického nikto nerieši. Separačného sa míňa cca 800l za týždeň, hydraulického 300l za pol roka.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných