Ford Fiesta - horuce lozisko

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kubiak1
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 23.06.2008 16:26
Zdieľať na Facebook

Ford Fiesta - horuce lozisko

Príspevok od používateľa kubiak1 »

Dobry den vsetkym,
Chcel by som sa opytat jednu vec ohladom loziska s ktorym si neviem rady preco sa prehrieva. Mam doma jednu kraksnu ktoru este obcas pouzivam (fiesta 1.8D) a v interieri bolo hucanie od zadnej napravy uz neznesitelne. Za par supov som kupil sadu P+L strana lozisk na zadne kolesa. Pri vymene som si na tom dal zalezat a v klude vymenil. Vsetko islo v pohode, absolutne jemne vybit stare loziska a rovnako nahodit nove. Prave koleso sa otacalo lahko, no lavemu sa az tak nechcelo. S pritahovanim stredovej matky sa to len zhorsovalo. Cele som to rozobral, skontroloval a nahodil nanovo no nepomohlo.
Ak som to isiel vyskusat, tak auto zrazu uplne stichlo a pocut len motor a tu perfektnu aerodynamiku auta. Chcel som skontrolovat teplotu naboja na lavom kolese a bolo to ako som si myslel, horuce ako ohen.
Bojim sa s tym chodit, aby mi to zajazdy nestrihlo osku.
Prosim vas v com moze byt chyba? Loziska som kupoval "vraj" tie kvalitnejsie. Vazelinu som daval co pouzivame v strojoch na loziska s vysokou teplotou.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Treba definovať teplotu presnejšie..
ak by sme sa držali doslova a dopísmena vyjadrenia : "horúce ako oheň", tak by sme museli hovoríť o teplote 650°C+

Zahrievanie ložiska definujeme teplotou do 50°C a nad 50°C alebo "dá sa na ňom udržať ruka, nedá sa na ňom udržať ruka"

zahrievanie kuželikových ložísk je NORMÁLNY jav,nakoľko posobí na nich tlak,ktorý pri pohybe vyvinie malú teplotu
teda takú že na naboji sa dá udržať ruka

Ak je teplota väčšia teda vyššie nad 50°C a príznaky su také,že z náboja opukáva farba a smrdí vtedy sa zohrieva nad 80°C a vtedy treba situaciu riešiť.

Pri kuželíkových ložískach platí,že radšej nepatrná voľa ako prílišné dotiahnutie.
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

ako napísal laco1871, „radšej nepatrná vôľa ako prílišné dotiahnutie“.
Zahrievanie ložiska nad 50-60 stupňov celzia nie je prípustné, vzniká obvykle pri prílišnom namáhaní valivých teliesok, napríklad nadmerným dotiahnutím upevňovacej matice.
Obecne pri doťahovaní kuželíkového ložiska by si mal na kľúči cítiť polohu, keď už je ložisko „na tvrdo“ dotiahnuté. Vtedy treba maticu vrátiť o cca 40-60 stupňov a maticu zaistiť.
Zdvihnuté koleso by sa potom malo dať rukou voľne pootáčať, bez znateľného odporu, ale aj bez vôle pri páčení kolesa rukami.
Ak si pri doťahovaní ložiska cítil zvýšený odpor na dlhšej dráhe uťahovania, to pravdepodobne znamená, že ložisko nebolo dobre nasadené a si ho maticou vlastne dotláčal do usadenej polohy.
Prípadne si k tomu zavolaj niekoho, kto má takéto práce odskúšané a spolu tú montáž zopakujte.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Neviem ake si dal loziska ale stoho co som pochopil ze za par supov to mozu byt kludne cinaky a vzhladom nato ze jedno je v pohode a druhe nie tak konstatujem ze lozisko aj ked je nove je vadne ma velku radialnu alebo axialnu volu , nemusi mat mazivo, preto sa prehrieva rychlo to vymen kym ti nezasekne koleso a ty sa niekde nevydrbez ak mozes napis znacku lozisk
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Urobil si jednu velikansku chybu,poskladal si aj napriek tomu,ze sa ti to nepacilo/ty si to pisal/.Samozrejme moze byt aj vadne lozisko,ale chyba bude na cape.Rozobrat a este raz skontrolovat.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Citacia z montaze:

"Je nutné dbát na to, že při utahování matice
se bubnem brzdy otáčí v opačném směru.
Výrobcem vozidla předepsaný utahovací
moment činí 260 Nm.
Při výměně ložisek kol se po utažení matice hřídele nesmí tato již znovu dotahovat.
Pokud je nutné překontrolovat utahovací
moment, je nutné matici hřídele minimálně
o dvě otáčky uvolnit, aby se poté opět utáhla na předepsaný utahovací moment."
Ondrejko69
Príspevky: 400
Dátum registrácie: 28.04.2007 21:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Ondrejko69 »

260 Nm zadné ložisko ? Veľa, nie ?
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

:3c90:
Naposledy upravil/-a laco1871 v 23.09.2013 18:55, upravené celkom 1 krát.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Laco-utahovaci moment zadneho naboja je 250-290Nm.
kubiak1
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 23.06.2008 16:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kubiak1 »

Dakujem za rozumne odpovede. Horuce lozisko ako ohen som samozrejme nemyslel 650 stupnov, ale tak vysoku teplotu, ze ak palcom pritlacim na naboj resp. os, tak neudrzim tam palec ani na sekundu. Cize teplota nad 70, podla mna aj o dost viac... Dokonca moju vysokotepelnu vazelinu "roztopilo". Samozrejme na aute som nechodil lebo ozaj som sa bal aby som sa niekde neomotal o zvodidla.
Vcera uz mi to neslo do hlavy a tak som to rozobral a prisiel na jednu vec a chyba bude zrejme v tom.
Vyskusal som naspat nasadit stare lozisko ale bez vonkajsieho puzdra ktore je uz nalisovane v bubne a otacanie a zahrievanie loziska/kolesa je bezproblemove. Nie som ziaden mechanik, ale stare lozisko bolo znacky SKF. Ak som ho porovnal s novym, tak som zistil ze to nove je asi o milimeter hrubsie a tym pri dotahovani ho matica natvrdo tlaci k loziskovemu puzdru v bubne.
A dalsia vec, lozisko som kupoval v nie mnou overenej predajni. Hovoril som mu ze nieco kvalitnejsie. Tak mi objednal 2x sadu za 20eur jedna a znacka je nieco tusim ako IKS, alebo nieco take uz nepamatam. No ak loziska prisli, hovoril mi ze to druhe mi musel objednat nie celkom mnou oblubenu znacku Starline a dal mi obe sady za nejakych 14 eur jednu. Ved je to 23 rocne auto tak som si povedal ze staci jedna sada od Starline, ved aj tak to asi len prebaluju a nevyrabaju vlasne...
A tak ked som to vcera rozobral, tak to "cudne" lozisko bolo presne to od Starline. Takze super... Dokonca v tej sade som maticu mal, ale pravotocivu a mne trebalo lavo, ale to je len detail...
Reklamovat neviem neviem..., kedze puzdro a druhe lozisko mam nahodene stale na kolese. Lebo v jednej sade na koleso su 2 loziska. Takze zas rozobrat a dat vsetko stare len preto aby som mu to odniesol do predajne, cakal mesiac na reklamaciu, ...ci kupit opat nove za 20 eur a tym by ma ten cinsky starline uz vysiel doprdele draho... A nakoniec ma nasrali s tym, ze ta predajna nie je platca DPH...
Uz som mal aj taku variantu, ze pri novom lozisku stredovu maticu dotiahnem len tak, aby kolesom islo lahko otacat. Ale aj som to tak spravil, tak ta matica nebola skoro vobec dotiahnuta a isla povolit skoro aj rukou, takze to som sa bal...
Lozisko resp. vonkajsie puzdra su nalisovane na bubne urcite spravne, nerobil som to prvy krat.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Kubiak-preco ti vadi ze ta predajna nie je platcom DPH?toto ta na..o?IKS nebude nahodou CX?CX ako aj Starline su polske znacky a su na ho..o.SKF je samozrejme kvalita.Ak vymenis lozisko tak naboj vzdy treba dotahovat na dany moment,nikdy nesmies uvolnit,povolit atd.Pri dotiahnuti praveze "vymedzuje" spravna vola lozisk.
kubiak1
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 23.06.2008 16:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kubiak1 »

To druha bezproblemova sada lozisk je znacky INA. S momentovym klucom som to dnes opat vyskusal dotiahnut na tych cca 250Nm a stale to dotiahlo tak, ze koleso sa otaca tazko. Skor ma sere ze co teraz, ale asi tam necham stare SKF lozisko pokial ho nebudem zajazdy pocut. Vytrieskane som mal asi vnutorne v bubne kedze teraz to jedno stare nepocut. No viditelne som na starych ziadnu vadu nevidel, len to strasne v aute hucalo :)
avelmak, ano nasralo ma to preto, lebo kupoval som diely aj do firemneho auta a tak mi je vratenie dph z tovaru uz bezpredmetne kedze autodiely nie su platcami dph. 90% takychto subjektov su a preto na to velmi nepozeram pri kupe, hlavne ze mam "danovy" doklad o kupe, no v tomto pripade mi bol nanic.
rasto7474
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 11.09.2013 19:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rasto7474 »

caute,prosim vas ako dam dole zadny bubon? Je nato neaka finta?Alebo treba stahovak?Dakujem.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Finta je kladivo, sťahovák je istota...
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných