775 494
inzerátov
Pridať inzerát

Ford C-Max 2,0tdi 100kw - falosne korekcne davky

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Ford fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
avelmak
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (108)
moderátor fóra
Založený: 25 december 2008
Príspevky: 2183
Nabehané: 1 mes 16 dní 1 hod
Bydlisko: Rimavska Sobota
Predmet: Ford C-Max 2,0tdi 100kw - falosne korekcne davky PríspevokZaslal: 02.12.2019 13:07   
Chcel by som sa s vami podelit o dalsiu skusenost.Viaceri tu na fore si myslia,ze korekcne davky,ci je to BMW,VW,Trabant atd. odzrkadluju stav vstrekovacov.Tu je dalsi dokaz ze to tak nie je!!!!
Zakaznik prisiel s Ford C-Max 2,0tdi 100kw s tym ze mu na STK namerali dymivost 1,2 namiesto 0,51.Skontroloval som aj ja na analyzatoru a udaj sedel.Pri poslapnuti dym cca 1-2 sec potom nic.Ani na volnobehu ani pocas jazdy.Osobne som skusal auto na ceste a vykon paradny,spotreba paradna.Pocas jazdy nic zvlastne.Dym je sivy.Diagnostika nasmerovala na zaneseny EGR.Aj readiness kod ukazal funkciu EGR.Ten sa vycistil,nastavil atd. problem pretrvava.Korekcne davky vstrekovacov su hlboko v norme!!!!!!!Motor ma taky klepotavy,predzapalovy zvuk,ale len na volnobehu.Vstrekovace su nedavno menene aj s cerpadlom,okolo motora ziadna chyba.Zmerali sme kompresiu a ta bola nizsia ale rovnaka v kazdom valci.Po zhodeni hlavy sa zistilo,ze presah piestov je rozny.Nie su rovnake.Vyhodil som piest a cuduj sa svete,ojnice su ZOHNUTE!!!Vid obrazok.Motor sa dal pretocit rucne,bez znamok trenia.Ojnice su ohnute do tvaru S.S porovnanim s novou ojnicou su kratsie o 0,3-0,6mm!!!Teda dost.Zdoraznujem,korekcie boli hlboko v norme!!!
Co chcem s tym povedat?Ze ak kazdy jediny valec je dobry,nedaj boze zly,korekcie sa nemenia a ukazuju normalny stav.Mne to vzdy bolo jasne ze je to tak,len by som sa chcel ukazat aj s fotkou pre tych ktori si myslia ze korekcia je stav vstrekovacov,ze to nie je vzdy tak!Korekcia je vzdy zrkadlo niecoho ineho,ale moze ukazat aj falosnu stranu.

https://i.postimg.cc/Vv7WXY4N/20191202-115857.jpg
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2431)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20591
Nabehané: 3 mes 29 dní 15 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 02.12.2019 13:25   
Plne sa stotožńujem.Mylne je to posudzované z dôvodu povrchnosti.Volá sa to síce korekcia vstrekovania,lenže je nutné čítať viac než titulky.Pretože už v texte by každý zistil že to tak byť nemôže a korekcia je + pridané palivo aby lenivý valec dobehol tie výkonnejšie valce.Pomalému sa pridá,rýchlemu sa uberie,ciel je rovnomerný chod.Kto nie iba číta ale aj rozmýšla,musí akosi automaticky pochopiť že valec môže byť pomalší pre nízku kopresiu tak isto ako pre vadu vstreku.Preto až v momente keď je overený stav motora sa vysoká korekcia dá prisúdiť stavu vstrekovania.
Tiež som mal prípad pekných korekcií na motore kde sa už takmer neotvárali ventily ako bola zodratá vačka a vydreté hydrošteli.Motor na pokraji života ...korekcie slušné.Z jednoduchého dôvodu,všetky 4 valce rovnako nanič.
A to je aj tvoj prípad,treba povedať mimoriadne raritný.
Citovať
norbert100
Založený: 22 október 2017
Príspevky: 3
Nabehané: 1 hod 26 min
PríspevokZaslal: 02.12.2019 18:16   
Taky isty problem som mal aj Ja, jedna ojnica bola ohnuta do s. Problem vytvaral tak ze ojnica uz nebola v strede capu a tlacil piest do strany az trel o valec. Tym ako polovica piestu bola tlacena k valcu v druhej polovici uz vznikala dost velka medzera kde unikal tlak. Ohnut ojnicu kludnou jazdou dokaze iba tdi
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2431)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20591
Nabehané: 3 mes 29 dní 15 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 02.12.2019 18:49   
Už väčšia hlúposť ti nenapadla ? prečo neohne ojnicu na motoroch čo sú hlboko za 500 tisícom km ? Často čipované ? Ale ohne tebe pri pokojnej jazde....no určite.Každý problém má svoju príčinu, o príčine u tvojeho Tdi akurát nevieš prečo,ale tak ako to podávaš je holý nezmysel.Jediná realita je že nepoznáš príčinu,a tá tam je a nebude to vlastnostou tdi ale kdesi čosi vyviedol niečo majiteľ
Citovať
avelmak
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (108)
moderátor fóra
Založený: 25 december 2008
Príspevky: 2183
Nabehané: 1 mes 16 dní 1 hod
Bydlisko: Rimavska Sobota
PríspevokZaslal: 02.12.2019 21:08   
Ojnicu vie ohnut len nestlacitelna vec,tekutina.Bud voda alebo nafta.Voda nezmizla,sacie potrubie je tesne,teda ani vonkajsia voda sa nemala ako dostat do sania.Pred 6 mesiacmi boli menene vstreky,lebo stali.To je pricina,len vtedy sa to nezbadalo,lebo este auto malo platnu STK EK.

Netreba opravit nazov temy,naschval som dal taky nazov,lebo je to vseobecne,neplati len pre fordy.
Citovať
norbert100
Založený: 22 október 2017
Príspevky: 3
Nabehané: 1 hod 26 min
Predmet: PD PríspevokZaslal: 03.12.2019 11:20   
Sorry,nechcel som sa dotknut TDI, zabudol som napisat ze moj problem bol u 3 valca 1.2 PD, kde je naozaj citit tvrdost motora. Stalo sa to bez nejakych javov ako voda atd. Kedze nema ani dvojhmotu tak trpi aj prevodovka. Ale ta spotreba je genialna, preto ho mam.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2431)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20591
Nabehané: 3 mes 29 dní 15 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 03.12.2019 11:55   
To je mimoriadne tvrdý motor,tri valce v štvortaktnom režime proste to vedie k takému prejavu.Ale ide ho odstrániť do vysokej miery posunutím synchra do malého mínusu,motor sa zjemní a pri malých otáčkach štartu nedostáva také pecky do ojníc.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Ford fórum