Ford C Max 2,0i LPG / SYDA - studeny start

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pufo20
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 12.11.2011 21:57
Zdieľať na Facebook

Ford C Max 2,0i LPG / SYDA - studeny start

Príspevok od používateľa pufo20 »

auto - C MAX, 2,0i LPG / SYDA, rv 2009, 163000 km

ahojte.
Som majitelom hore uvedeneho auta a momentalne riesim problem so startovanim za studena. Precital som tu toho dost, vela veci aj dal porobit podla Vas ale problem sa nam nepodarilo odstranit.
Takze prvotna anamneza - auto nenastartuje za studena cca 80 perc startov. ostatnych 20 auto nastartuje ako ma. Nezalezi od pocasia a vonkajsej teploty. Cize RANDOM ISSUE.
Po prvom starte motor naskoci ale otacky hned padnu na cca 450-400 a motor skape.
Po druhom starte sa otacky zachytia na tych 1100-1200 a drzia. Pritom som si vsimol taku vec, ze pokial motor este nie je zahriaty /kym nezacne stupat teplota na termostate/ a ja pohladim plynovy pedal /nepatrne pridam/ tak zase klesnu ot. na 450-450 a motor bud skape alebo ho tazko dusi. Ako nahle teplota motora zacne stupat tak toto sa uz nedeje a motor si pekne zdvyhne otacky aj pri jemnom pridani plynu.
Pri samotnej jazde uz ide ako hodinky. Aj pri opatovnom starte za tepla naskoci na prvy tuk a drzi.
Skusal som jazdit len na B95 a nejak z toho vylucit lpg s vysledkom, ze problem pretrvaval.
Menili mi snimac tepl chlad kvap ale nezabralo. Cistlili mi klapky. Kontrolovali odvetranie kluk skrine, na nic neprisli v servise. Sviecky a vsetky filtre vymenene. Este myslim na benzinove cerpadlo - na to sme pozabudli. Ale to by asi blbol motor aj za chodu, nie len pri startoch nie? Aspon taku mam skusenost z hodny civic 1,5 i, rv 98.

Pls pomozte ak viete nieco o tom. Posledna moznost je dat to do fordu, ale nemam dobre referencie, ze pomozu nakolko sa brania tym LPG fordom tu na SVK. Pritom LPG stym nic mat nemusi.


dakujem pekne za kazdu radu.
Peto
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Mam mondeo 107kw a tam su snimace teploty 2.Jeden z praveho boku motora a duhy spojeny s termostatom spredu vlavo.Najlepsie pozret diagnostikou na namerane teploty,parametre skrtiacej klapky-vycistit klapku,vycistit vahu vzduchu a skontrolovat regulator benzinove tlaku v liste-mne zle auto startovalo,ked blbol prave ten regulator.
PS:ked som bol s autom v Martinskom forde tak prisli akurat nato ze mam bohatu zmes na lambde,ale pricinu zlych startov nenasli.Bol to ten regulator,ale mne na rozdiel od teba otacky neskakali.Len som to dlhsie tocil kym nastartovalo a potom uz OK.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

za tepla ide na benzin dobre v celom rozsahu otacok?

Snimace teploty su dva.

Kolko km je spravene na lpg?

Klasickym manomentrom odmerat tlak cerpadla pred regulatorom a za regulatorom. Odsledovat ako sa meni pri pridavani plynu. Pokial je tlak dobry a regulator reguluje tak by som pozrel vstrekovace, v domacich podmienkach vies skontrolovat, ci prasia rovnaku hmlovinu.
pufo20
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 12.11.2011 21:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pufo20 »

Auto akceleruje v plnom rozsahu otacok. Aspon co som skusal. Ci lpg alebo b95. Problem som postrehol cisto len pri studenych startoch.
Bol meneny len jeden snimac teploty. Ten v pravo z boku. Auto ma fabricke lpg takze ma tych 163 tis na b95 + lpg.
Tie tlaky pred a po regul.musim dat zmerat. Nemam na to vercajch. Ale mam blizko jeden super servis tak to tam hodim. Teraz potrebujem od vas co najviac info co dat skontrolovat. Dakujem za kazdu radu.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Tankovanie substancie , ktorá NIE JE na 99,8 % BENZÍN

Bio-zložka to J*E*B*E

Zmeniť benzínku a bude všetko O.K.

LPG s tým nemá NIČ spoločné.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

A ešte TAKTO , treba PREPÍNAŤ z LPG na B , aj ked NIE JE na to ŽIADEN DOVOD , v následovných situaciach :

Jazda ustalenou rýchlosťou po diaľnici : prepnuť z LPG na "B" a nechať prebehnúť aspoň 5-10 km, potom prepnúť naspäť do LPG.

Jazda do kopca, keď LPG už nestíha, prepnúť na "B" v tej chvíli
motoru to neskutočne pomože v tom zmysle , že nebude spaľovací priestor tepelne preťažený /speľovanie benzínu konštantná teplota 650°C-700°C /

spaľovanie LPG - narast teploty v spaľovacom priestore na 800-900°C

Čím častejšie na motore z LPG sa jazdí na "B" , tým častejšie sú v činnosti benzínové vstrekovače a vtedy nehrozí riziko ich zalepenia bio-zložkou, ktorá je v benzíne obsiahnutá vďaka mudrosti europoslancov..

Keď sa niekedy vyberem do Auparku v BA a stretnem tam nejakeho europoslanca , tak pekne mu to vytmavím, aké hluposti schvaľujú a rovno ho kopnem do tej jeho sprostej hlavy.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Regulator tlaku sa nenachadza sa na vstrekovacej rampe, ako je to zvycajne, ale nachadza sa na palivovej trubke.

Regulator tlaku je potrebny...
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Ako moc ho necháš zohriať, kým poslúcha, ako má?
Je to nepatrný nárast teploty, alebo výrazný?
Necháš ohriať celý motorový priestor o pár stupňov Celzia, alebo len vodu v chladiacom okruhu?
Pýtam sa, lebo myslím na netesnosť, ktorá by tepelnou rozťažnosťou materiálu zanikla, teda či nemáš zlú zmes vo valci. (dajme tomu netesné sacie potrubie, máš priveľa vzduchu - chudobná zmes, trošku sa ohreje, roztiahne a už nie je netesnosť).
pufo20
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 12.11.2011 21:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pufo20 »

Ahoj.
Na diagnostike to bolo. Ziaden valec nevynechava. Sviecky su uplne nove. Este mi servisak hovoril, ze to mal na pc a ze to auto malo hodnoty jak nove. Kontrolovali cele sanie. To som si doslova vyziadal. Nič netesne. Najvacsie podozrenie som mal na nejaku prasknutu hadicu na sani ale nepotvrdilo sa.
Problem prestane po asi 25/30 sek po druhom starte kedy sa odlepi termostat od nuly. V zime to bude mozno dlhsie. Neviem. Potom uz mozem aj jemne pohladit plyn a otacky stupaju a nie naopak /ako som pisal hore/
Neviem co to bude robit v zime. Niekedy mam chut sa na to vysrat a jednoducho startovat na druhy krat. Ale sere ma to! Alebo to predam. Ale kto by to kupil s tymto problemom i ked auto je ako cukrík. Staram sa ... az na toto
tuninka
Príspevky: 855
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tuninka »

Mozno to nie je podstatne, ale mna by to aj tak zaujimalo....
Kolko sekund toci starter pri prvom starovani a kolko pri druhom? Skusal si napriklad pred vypnutim motora, ked si dojazdil prepnut na benzin a na druhy den postartoval? Nejaka zmena? Mne to na jednom aute na plyn pomaha...
truck123
Príspevky: 297
Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa truck123 »

zdravim.. mal som podobny problem, po nastartovani, som musel chvilu pockat, kym sa trosku ohreje, inak sa po pridani plynu dusilo, tiez sa kontrolovalo vsetko mozne, do nadrze som na rady, daval vseliake aditiva na precistenie vstrekov.. nepomohlo. vstreky isli von, do nejakeho stroja na precistenie, ale nie ultrazvukom a toto zabralo, od vtedy 30000 km a ziadny problem.. tiez auto v spojeni z LPG. mozno to nieje tvoj pripad, ale urcite tym nicomu neublizis..
Vladis
Príspevky: 123
Dátum registrácie: 25.08.2006 13:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Vladis »

Ahoj skus fuknut do nadrze cstic palivoveho systemu od PRO TECu. Pred rokom aj teraz som mal velmi zle starty a skusal som ozaj vsetko. Klapla, sviecky, drahy benzin aditiva. Iba tento mi pomaha http://www.pro-tec-slovakia.sk/produkty ... em_cleaner Kupis ho aj v PK na pumpe GULF - teraz PRO TEC na Viniciarskej.Dal som vacsi pomer cela pixla mala ist na 80 litrov benzinu no dal som iba 50 litrov bezinu. Garantujem ak je zaleptane cerpadlo alebo vstreky urcite to pomoze. Dalej ak chces skus nastartovat priamo na LPG za studena. Da sa to priamo cez VAG RJ LPG. Alebo niektore LPG systemy maju funkciu 3 startov priamo na LPG. Podrz ci stlaci 3x - neviem presne uz pred startom tlacitko LPG a ma nastartovat auto rovno na LPG. Ma to system napr. Tartarini. Este ma napadlo skus odpojit aj baterku na noc. Niektore auta napr Chevrolet si pamataju hodnoty RJ LPG a potom to blbne.Vela stastia.
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

natankuj 98 - 100 oktanovy benzin a porovnaj tie starty ked pojazdis nejake KM na ten benzin - viackrat sa mi stalo ze motor sa spamatal pri rozjazde studeneho motora

az ked toto nepomoze rozoberaj auto a zacal by som snimacom teploty a koncil neviem kde ...
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

natankovat ano, ale idealne do prazdnej...az tam vozis ten benzin dlho, vobec sa necuduj ze nestartuje ! az tam mas "zimny" benzin, tak uz vobec ne, lahke frakcie su toho pricinou...to ze ide chvilu zle a potom dobre je samozrejme, je to dane u kazdeho benzina rovnako, po starte trva chvilicku nabeh lambdy, az je ok, tak si potom zrovna chod motora, ked je studena, ide sa podla map...apropo, pozrel by som sa na zakladne parametre toho motora, ake ma dlhodobe korekcie ? :41c2: ale to ti maloktory mechanik povie...to skorej u plynara najdes svojho fachmana...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
pufo20
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 12.11.2011 21:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pufo20 »

Ahoj. Benzin bol fresh. Tam problem nevidim. Dal som na Vase rady a vcera som vybral vstrekovace. Benzinove. Nechcelo sa mi riesit cistenie ultrazvukom tak som si pomohol cisticom na karburator, infuznou supravou a 12v baterkou. Vstrekovace som za behu preplachol tym cisticom. Popravde neprisli mi zasvinene. Ale bohvie co mohlo byt vo vnutri. Dnes som rano startoval na prvu supu. Ale jedna lastovicka leto nerobi tak to budem sledovat. Pravda je ze mi ani otacky neklesali pri pohladeni plynu ako predtym. Uvidime. Pre istotu este pridam aditivum do benzinu plus cistic na vstreky. Je pravda ze aditivum som nevyuzival ale asi zacnem. Dam vediet po tyz. Ak zle tak budem hladat dalej. Zatial dakujem za rady chlapi.

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných