Ford C-Max 1.0 ecoboost 74 kw - tlak oleja
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 62
- Dátum registrácie: 29.07.2009 21:00 Zdieľať na Facebook
Ford C-Max 1.0 ecoboost 74 kw - tlak oleja
Ahojte všetci. Chcel by som sa s vami poradiť. Známemu sa pokazilo auto. Ide o Ford C-Max, 1.0 ecoboost 74 kw, rok 2016, kód motora M2DC, nájazd cca 125 000 km. Počas jazdy v tuneli sa mu rozsvietila červená kontrolka tlaku oleja. Vyšiel z tunela a zastavil na najbližšej pumpe - prešiel asi 5 km. Po kontrole oleja bolo zistené, že olej nechýba. Zabezpečil odťahovku do servisu, kde mu po vypočutí motora povedali, že bude nutné vymeniť polomotor za cca 3000 € plus práca. Vozidlo má hodnotu cca 9000 €. Ja som mu poradil, aby našiel servis, kde ten motor rozoberú a/alebo zdiagnostikujú. Pretože vyvaliť za opravu min. 4000 € je podľa mňa veľa. Čo by ste v danej situácii robili vy? Ďakujem za odpovede a Váš čas.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
su tam elektronicke olejove cerpadla - tie sracky ZAMERNE zmensuju tlak oleja "ked nie je treba", ford sa tym dokonca chvali vo svojich Ekobuust flyeroch (pamflet, informacny letak atd). Zatial nie su zname pripady masoveho zlyhania, avsak k individualnym problemom uz doslo.
Kedze olej nechyba, a kedze zasvietila kontrolka tlaku oleja, bud je volaco zle na elektroinstalacii a kontrolka svietila nespravne, alebo svietila spravne a... z popisaneho uz vies.
Snaha autoTEROrizovaneho servisu vycapit mu cast motora za vela vela tisicov eur (nezabudni priratat pracu, diagnostiky atd, to bude faktura na sedem stran) je pochopitelna - na mieste majitela by som to takisto riesil uplne inym sposobom.
- poprve nekupil HOVNO 1.0i nielen od Fordu ale od nikoho
- podruhe nekupil sprosty trojvalec
- potretie nekupil trojvalec ktory vypina jeden alebo dva valce "ked ich nie je treba"
- postvrte MIMO AUTOTERORIZOVANEHO servisu odmeral kompresie na existujucom motore
- popiate zistil v akom skutkovom stave sa sucasny motor nachadza - autoTEROrizovany servis NEMAL otvoreny motor takze NEVIE co sa stalo
- posieste podla rozsahu poskodenia riesil situaciu dalej. Mimo autoterorizaku.
Riesenim by mohlo byt aj zakupenie pouziteho motoru napriklad z nejakej buracky, ale to sme prilis prilis daleko (a samozrejme je tam riziko neznameho stavu, otazka pripadnej reklamacie predavajucemu atd).
Kedze olej nechyba, a kedze zasvietila kontrolka tlaku oleja, bud je volaco zle na elektroinstalacii a kontrolka svietila nespravne, alebo svietila spravne a... z popisaneho uz vies.
Snaha autoTEROrizovaneho servisu vycapit mu cast motora za vela vela tisicov eur (nezabudni priratat pracu, diagnostiky atd, to bude faktura na sedem stran) je pochopitelna - na mieste majitela by som to takisto riesil uplne inym sposobom.
- poprve nekupil HOVNO 1.0i nielen od Fordu ale od nikoho
- podruhe nekupil sprosty trojvalec
- potretie nekupil trojvalec ktory vypina jeden alebo dva valce "ked ich nie je treba"
- postvrte MIMO AUTOTERORIZOVANEHO servisu odmeral kompresie na existujucom motore
- popiate zistil v akom skutkovom stave sa sucasny motor nachadza - autoTEROrizovany servis NEMAL otvoreny motor takze NEVIE co sa stalo
- posieste podla rozsahu poskodenia riesil situaciu dalej. Mimo autoterorizaku.
Riesenim by mohlo byt aj zakupenie pouziteho motoru napriklad z nejakej buracky, ale to sme prilis prilis daleko (a samozrejme je tam riziko neznameho stavu, otazka pripadnej reklamacie predavajucemu atd).
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 62
- Dátum registrácie: 29.07.2009 21:00 Zdieľať na Facebook
Mne sa stala podobná situácia na Felicii 1.6 AEE. Zasvietila kontrolka tlaku oleja, motor stratil ťah a začal klepať. Oleja bolo dosť. Po odtiahnutí do servisu A bol verdikt pridretý motor a generálka/výmena. Nechcel som tomu veriť. Dotiahol som vozidlo do servisu B, výmena hydroštelov za dve stovky a jazdil som ďalej.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Najdôleitejšie info chýba.Auto prešlo 5 km.Ale ako prešiel ? motor postupne viac a viac klepal,hrial sa ? Pretože privýpade tlaku (reálnom) je malá šanca aby tých 5 km vôbec urobil.Stalo sa že si mechanici niečo zabudli povedať,do motora sa nenalial olej a po štarte do 2 minút prišli zvuky od uloženia vačkovíc.Rýchlo zhasnutý motor ale aj tak už boli vydreté lôžka vačky v hlave.Takže niečo ako 5 km...ozaj nehrozí.
Druhá chýbajúca info,z akej krištálovej gule získali truhlíci tú vedomosť o polomote ? Ozaj len z vypočutia ?
Jediná rada...tú bandu obísť najlepšie v 50 km okruhu,ísť k normálnemu mechanikovi čo nespláca úver a vie čo treba robiť.
Druhá chýbajúca info,z akej krištálovej gule získali truhlíci tú vedomosť o polomote ? Ozaj len z vypočutia ?
Jediná rada...tú bandu obísť najlepšie v 50 km okruhu,ísť k normálnemu mechanikovi čo nespláca úver a vie čo treba robiť.
-
- Príspevky: 62
- Dátum registrácie: 29.07.2009 21:00 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 21.01.2008 17:24 Zdieľať na Facebook
pokial sa znamemu nechce investovat do opravy a je pre neho nerentabilna, nech zváži predaj auta v takom stave akom je teraz. Pokial má záujem o predaj nech mi napíše mail na: jdm683@gmail.com
-
- Príspevky: 14
- Dátum registrácie: 14.10.2011 15:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 284
- Dátum registrácie: 06.08.2009 14:16 Zdieľať na Facebook
Offtopic - vymazane
Naposledy upravil/-a jalabert v 21.03.2021 20:09, upravené celkom 1 krát.
Nerozumiem autám...
-
- Príspevky: 149
- Dátum registrácie: 31.08.2007 17:56 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> Olej sa v nej menil pri 120k a nieco po 150k.
daleko daleko predaleko za akymkolvek rozumnym intervalom.... ked vyrobca prevodovky hovori ze 60.000 tak rozhodne nic nepokazite pri 40.000
120.000 neexistuje ani jeden jediny automat - jedine taky, ktory CHCES aby sa pokazil. A uz vobec nie pre robotizovane ancikristy (hydromenic to vydrzi lepsie), ani DSG, ani DPK, ani PSG, nic... 120.000km interval je pre AKYKOLVEK automat SIALENSTVO. Ano, jasne, viem ze vela z nich to proste prezije, ale to nic nemeni na tom ze je to sialenstvo.
Kombinacia viacerych faktorov - zly design, cost cutting, nevymienanie olejov nieze zlahka predcasne ale zdaleka nie ani podla predpisu, pretazovanie prevodoviek (ved kto uz by dnes nejazdil aspon 145 po dialniciach ked tie auta na to "maju") su absolutne jasnymi pricinami zlyhavania coraz komplikovanejsej ťiťernejšej nachylnejsej techniky.
Holt... to co kedysi vydrzali 4 kvaltove automaty (cojaviem Mercedesy, pol miliona kilometrov bez akejkolvek starostlivosti, olej v tom nikto nikdy nevymienal) to uz dnesne automaty nevydrzia ani jediny s extremnou starostlivostou. S vymenami oleja, vymenami filtrov...
Podla toho sa k masinkam aj spravajte, ak chcete aby vam sluzili a nerobili vrasky na ksichte pri opravach za 3.000 eur.
daleko daleko predaleko za akymkolvek rozumnym intervalom.... ked vyrobca prevodovky hovori ze 60.000 tak rozhodne nic nepokazite pri 40.000
120.000 neexistuje ani jeden jediny automat - jedine taky, ktory CHCES aby sa pokazil. A uz vobec nie pre robotizovane ancikristy (hydromenic to vydrzi lepsie), ani DSG, ani DPK, ani PSG, nic... 120.000km interval je pre AKYKOLVEK automat SIALENSTVO. Ano, jasne, viem ze vela z nich to proste prezije, ale to nic nemeni na tom ze je to sialenstvo.
Kombinacia viacerych faktorov - zly design, cost cutting, nevymienanie olejov nieze zlahka predcasne ale zdaleka nie ani podla predpisu, pretazovanie prevodoviek (ved kto uz by dnes nejazdil aspon 145 po dialniciach ked tie auta na to "maju") su absolutne jasnymi pricinami zlyhavania coraz komplikovanejsej ťiťernejšej nachylnejsej techniky.
Holt... to co kedysi vydrzali 4 kvaltove automaty (cojaviem Mercedesy, pol miliona kilometrov bez akejkolvek starostlivosti, olej v tom nikto nikdy nevymienal) to uz dnesne automaty nevydrzia ani jediny s extremnou starostlivostou. S vymenami oleja, vymenami filtrov...
Podla toho sa k masinkam aj spravajte, ak chcete aby vam sluzili a nerobili vrasky na ksichte pri opravach za 3.000 eur.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Turbo ako sa k automatu môže správať pani kuchárka z materskej školy alebo pani akademická maliarka. Keď aj budú mať kamaráta najlepšieho automechanika a oleje budú meniť tak spôsob jazdy proste nedajú.
Dnes sa autá nerobia pre ludí, to nie je Friendly use, to je pasca vedla pasce aby sa ti to čím skôr rozsypalo. Môj milovaný braček , pán doktor s troma titulmi si ani len olej neskontroluje , lebo na doliatie vody do ostrekovačov chodí za susedom. Jednoducho za dva dni zabudne kde sa otvára kapota. Na pumpách sa nechá obslúžiť, lebo nevie čo a kam patrí. A keď zavítam na ich párty tak rovnakých ako on je tam 30ks.
Dnes sa autá nerobia pre ludí, to nie je Friendly use, to je pasca vedla pasce aby sa ti to čím skôr rozsypalo. Môj milovaný braček , pán doktor s troma titulmi si ani len olej neskontroluje , lebo na doliatie vody do ostrekovačov chodí za susedom. Jednoducho za dva dni zabudne kde sa otvára kapota. Na pumpách sa nechá obslúžiť, lebo nevie čo a kam patrí. A keď zavítam na ich párty tak rovnakých ako on je tam 30ks.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
ano to je pravda - nemozeme byt kazdy odbornik na vsetko. Na strechu, na kurenie, na uctovnictvo, na biologiu a kovid, nemozeme byt kazdy huslovy virtuoz, automechanik, výťahár atd.
Je to tak. Je to dokonale ? Nie je. Tu sme na autickarskom fore takze sa ocakava taka nejaka vyssia miera zanietenia pritomneho osadenstva, napriklad ja osobne som v zivote na ziadnom kardiochirurgickom fore nebol - a predpokladam ze by ma tam vedeli za zivotny styl poriadne zvozit...
No co, je to tak.
Je to tak. Je to dokonale ? Nie je. Tu sme na autickarskom fore takze sa ocakava taka nejaka vyssia miera zanietenia pritomneho osadenstva, napriklad ja osobne som v zivote na ziadnom kardiochirurgickom fore nebol - a predpokladam ze by ma tam vedeli za zivotny styl poriadne zvozit...
No co, je to tak.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Vidíš ja o autách viem prd a som tu, kvoli luďom. O zváraní tiež neviem skoro nič a som na Svarfore. Na fora sa chodí kvoli luďom.
Lenže niektoré otázky proste nemajú odpovede, práve pre privela premenných.
Automat si nekúpi len čitatel nejakého automobilového fora. Dokonca by som povedal, že 90% majitelov automatov, ktoré zatial nemali poruchu nikdy na automobilovom fore nebola.
Ano presne toto si myslí aj tá pani čo sa pýta na "auto pre rodinu"akze sa ocakava taka nejaka vyssia miera zanietenia pritomneho osadenstva,
Lenže niektoré otázky proste nemajú odpovede, práve pre privela premenných.
Automat si nekúpi len čitatel nejakého automobilového fora. Dokonca by som povedal, že 90% majitelov automatov, ktoré zatial nemali poruchu nikdy na automobilovom fore nebola.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
mp3turbo napísal:su tam elektronicke olejove cerpadla - tie sracky ZAMERNE zmensuju tlak oleja "ked nie je treba", ford sa tym dokonca chvali vo svojich Ekobuust flyeroch (pamflet, informacny letak atd). Zatial nie su zname pripady masoveho zlyhania, avsak k individualnym problemom uz doslo.
- poprve nekupil ***** 1.0i nielen od Fordu ale od nikoho
- podruhe nekupil sprosty trojvalec
- potretie nekupil trojvalec ktory vypina jeden alebo dva valce "ked ich nie je treba"
Vyvodzujes nespravne zavery z nespravnych podladov.
V nedavnej historii sme mohli vidiet velkoobjemove, viacvalcove motory, ktore zlyhavali ako na beziacom pase - 1,6 THP od Pezotu, 2,9 CRDI od Hyundai, 2,0 TDCI od Fordu, 1,8TSI od VW, 2,5 TDI od Audi atd, atd, atd.
Naopak taky motor 1,4 FIRE od Fiatu, alebo 1,6 CRDI od Kia su vzorom spolahlivosti.
Uz toho je jasne vidiet, ze objem motora ani pocet valcov nema ZIADNU spojitost so spolahlivostou.
Ak je konstrukci urobena dobre - potom vydrzi. Ak je konstrukcia zla - potom nevydrzi.
A este detail k elektrickemu cerpadlu - to je dnes uplne normalne a nepouziva ho zdaleka len Ford.
Ja teda nie som rozhodne zastanca Fordu - ale teraz zbytocne zovseobecnujes.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných