Ford 1.6 TDCI , 85kw , 2011

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

marian.186
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 23.02.2011 17:51
Zdieľať na Facebook

Ford 1.6 TDCI , 85kw , 2011

Príspevok od používateľa marian.186 »

Dobrý večer.Chcel by som poprosiť o radu najradšej by som bol keby sa vyjadril niekto kto už má nejaku tu skúsenosť z danou vecou.Na aute sa vymenili nové trysky auto jazdilo normálne cca po 900km a akcelerácii na 4 prevodovom stupni sa ozval Check motora z hlaskou zníženie výkonu motora ale auto išlo normálne pri ubrati plynu hláška zmizla.Robilo to na 4,5,6 pri prudsej akcelerácii 1,2,3 nie,vždy po ubrati hláška zmizla.Diagnostika ukázala "regulátor tlaku paliva ".Po nastartovani o pár dní som zaznamenal rezonanciu zo zvukom s pravej strany až vybrovali dvere.Auto išlo do servisu vymenil sa regulátor paliva no vybracia zo zvukom ostala ale na nič sa nestazovalo Check motora myslím išlo normalne.Auto išlo späť do servisu bolo tam mesiac na čo sa prišlo že cez prepad ide viac nafty ako by malo späť do nádrže a to vlastne vyvoláva tu rezonanciu respektíve zvuk.Tak trysky išli opäť von na testy boli "OK".Pred tým sa vymenil ešte Pál.filter .Auto štartuje normálne aj ide až na ten zvuk vlastne vybruje prepadova trúbka lebo ide veľa paliva späť do nádrže.Za rady vopred ďakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Ford 1.6 TDCI , 85kw , 2011

Príspevok od používateľa mhlavaty »

S prevodovým stupňom to má tú spojitosť že čím vyšší stupeň,tým väčšia záťaž,tým viac paliva ide do vstrekov.Podľa tých príznakov dochádza k nedostatku. Postup sa zvolil nesprávne.Jednak auto ktoré je schopné jazdy si malo proces závady nahrať,nalogovať diagnosticky.Tlak paliva je ostro sledovaný rj a teda k diagnostika dáva hneď tri údaje o ňom (základné).Tlak požadovaný rj,tlak skutočný tj nameraný čidlom tlaku (môže klamať) a offset,čo je regulačná odchýlka ktorá vyjadruje presnosť z akou skutočný tlak kopíruje požiadavku. Toto sa neurobilo. Vysoký tlak naväzuje na okruh nízkeho tlaku a jeho vady sú navonok nerozoznateľné od chýb vysokého,kedže ten je na jeho práci závislý.Neoveril sa.
Samozrejme to je len základ,ale musí byť jasné že pristúpiť na výmenu regulátora z titulu zápisu chyby bolo unáhlené a aj sa to ukázalo.Systém obvykle máva (môže a nemusí) ešte reguláciu množstevnú,aby sa nečerpalo viac paliva (potreba energie) než je nutné pre chod.
Už úplne za čiarov je doslova hlúpa požiadavka dávať von vstreky (u 1,6 TDCi to môže byť horor) na pofidérnu kontrolu.Pofidérnu preto,lebo na skušobnom stave vstrekovače budú pracovať za predpísaných podmienok,čo neplatí u motoru odkiaľ sa vybrali. Aj táto chyba v procese opravy sa preukázala.
Toto nie je školiace stredisko,tieto veci patria na iné fóra,tu si jedine môžeme vymeniť názor.Ten môj hovorí..zlý postup,u mňa by chlapci malovaný okamžite končili.Pretože takýto typ poruchy musí byť založený na vedomosti,čo znamená konkrétne chyba čiže príčina a čo vôbec je príčina.Oni išli po dôsledku.Zistuje sa ...asi každý uhádne,diagnostikou v rámci poskytovaných údajov.Čo stačiť vonkoncom nemusí a väčšinou ani nestačí.K tomu sa pridajú merania,(bežne za pomoci simulácie nejakého stavu) prípadne sa nahradí ovládací signál (PWM) umelo signálom ktorý tam zavedieme my aby sme niečo dosiahli (napr tesnosť,stabilitu udržania tlaku) Čiže od najjednoduchších manometrov počínajúc sa ide po základných podmienkach.Kedže porucha potrebuje velké dávky paliva sa veci nahrávajú,záznam vyhodnocuje.nič z toho sa nerobilo,ak áno...sem s tým.
Samotnému majiteľovi sa dá vytknúť jediné,nemôže vedieť že zaklope na zlé dvere.Chyba je nepýtať sa pred tým zaklopaním aby tam nešiel úplne bez názoru a vedomosti čo má požadovať.Ak už niekde pracujú ľudia ktorý svoju prácu za mak neovládajú a robia chyby za ktoré zákazník prichádza o peniaze,je na nich aby si pravidlá "hry" dopredu povedali,napr výmena nepotrebného dielu vrátiť veci do pôvodného stavu.Druhá nutná...dokladovať dôvod rozhodnutia,čiže hodnoty,merania,logy diagramy atd. všetko a každé jedno sa dá protokolovať,tj tlačená forma.Nakoniec z hladiska možnej reklamácie nového dielu aj nutnosť aby to mohlo byť jasne a promptne uznané a reklamácia úspešná na 100%.Dodanie vadného dielu (aj OE) je dnes pomerne bežné.
marian.186
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 23.02.2011 17:51
Zdieľať na Facebook

Re: Ford 1.6 TDCI , 85kw , 2011

Príspevok od používateľa marian.186 »

Ono je to trochu komplikovanejšie.Servis č1 kde mi vymenili trysky som auto zaniesol po 900km keď nastal ten spomínaný problém auto tam bolo mesiac nevedeli si s tým rady hodnoty videli na diagnostike že ide veľa nafty do prepadu ale nevedeli prečo.Potom išlo auto do servisu č2 kde sú zameraný na Fordy tam urobili diagnostiku bol som tam dnes opýtal som sa akým spôsobom ju robili aj za jazdy sa robila a verdikt bol taký že to majú robiť tie nové trysky (tryska) tak na základe toho auto išlo späť do servisu č1 kde znovu vybrali von trysky dali sa na test a boli OK.Dnes som bol v servise č2 s protokolom že trysky sú OK čo s tým ďalej lebo servis č1 sa vyjadril že mi z daným problém nepomôže bolo také že ten test ktorý mám urobený je vraj slabý a trvá na Tom že problém je v tryskach že on posiela testovať trysky inde a tam má v protokoloch presne meranie čo v prípade kde mi ich testovali je len že tryska je OK.Tak ja už neviem čomu mám veriť.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Ford 1.6 TDCI , 85kw , 2011

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja rozumiem že ako majiteľ ste bábka medzi dvoma servismi. Viac než názorom tu pomôcť neviem,jednoducho pre chýbajúce dáta.Pretože akýmkoľvek vyjadrením či tvrdením sa dá zaoberať až od chvíle keď je čo posudzovať konkrétne.Konkrétny je výstup diagnostiky,hodnota z merania,protokol atd.Mne je nad slnko jasné prečo nie je daný majiteľovi k dispozícii nič,čo je chytiteľné,posúditeľné a teda zhodnotiteľné na správne alebo nesprávne.Tu je hlavný problém prečo nevedia nič konkrétne,v podstate nemajú ako dokázať servisu že postupoval nesprávne ani čokoľvek s tým urobiť.Servis jeden ako druhý,výborný aj mizerný sú tak plné aut že si môžu taký luxus dovoliť.Takže je len na samotnom majiteľovi či vie rozlíšiť odborníka od úplného magora,nech už vystupuje akokoľvek suverénne.Pretože na to jediné asi majú vychodené univerzity.Môj názor je že po niekoľkých vetách a odpovediach je to jasné,nuž ale problém iného to nerieši.Preto som písal,pýtajte sa čo sa treba pýtať,nie po,ale pred
Diehardqo
Príspevky: 59
Dátum registrácie: 11.10.2009 13:46
Zdieľať na Facebook

Re: Ford 1.6 TDCI , 85kw , 2011

Príspevok od používateľa Diehardqo »

Kde sa dvaja biju, treti vyhrava. Zobrat vstrekovace na poriadny test a uvidi sa. Bud budu naozaj ok a vyhodia sa peniaze na potvrdenie alebo nebudu ok s poriadnym protokolom a servis c.1 bude vymahany ten test preplatit ako aj nove vstrekovace.

Otazka je ci vstrekovace boli nove alebo repas.
marian.186
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 23.02.2011 17:51
Zdieľať na Facebook

Re: Ford 1.6 TDCI , 85kw , 2011

Príspevok od používateľa marian.186 »

Trysky boli fungel nové žiadny Repas Continental/VDO.Servisakov poznám obidvoch už dlhé roky.Trysky boli otestovane v Bosch centre kde takéto veci bežné robia preto mi príde divné že všetky testy by vyšli OK.Co je viac ako jasné stále nerozumiem možno mi niekto stojí na káblu lebo mám nervy.Ale dať znova vybrať von nové trysky na ktoré mi vyšli testy OK mi príde pritiahnuté za vlasy.Problem je aj ten že tie trysky som si zohnal ja sám preto mi za to servis nezodpovedá preto som si aj testy riešil ja na svoje náklady.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Ford 1.6 TDCI , 85kw , 2011

Príspevok od používateľa oco13 »

Milan vám to tu opakuje jak v pomocnej škole, ale vy ste všetci hluchí, slepí a navyše aj sprostí. :3c90:
Neviem zavrieť dvere - dobre zvesím ich a idem k susedovi - zavesíme ich na jeho zárubňu - kua šak chodia, ideme do obchodu a zavesíme ich na tam vystavenú zárubňu kua zase chodia. Tak sa uťahaný vrátim domov zavesím dvere a ony svine aj ked sú dobré sa nedajú zavrieť. :4012:
CHápeme sa už konečne?????
Vstrekovače sa dajú exaktne otestovať len a len v tom motore v ktorom pracujú - stolice z diesel servisov sú akurát tak na dojenie somárov. :200:
Doplním trysky súvia s celkovým manažmentom motora preto ich testovať inde je cctina.
Dostane BOSCH servis do svojej stolice všetky hodnoty práce tvojho motora??? Odkial by ich asi tak zobral. Ich rezultát je - vstreky sú dobre - ale v idealnom stave, čo tvoj motor určite nie je.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Ford 1.6 TDCI , 85kw , 2011

Príspevok od používateľa oco13 »

A ešte odkaz sprostého sedliaka pre všetkých - do riti nekupujte si veci ktorým aspoň trocha nerozumiete - lebo dopadnete ako ja - platím 50 eur mesačne za telku ktorá má internet, archív, aj socialne siete - ale nepozrem si ani sprostú formulu lebo tomu nerozumiem. Mám doma krásneho drona za 4 kilá ale je mi na hovno, kedže s ním neviem lietať a tak by sa dalo pokračovať.
Spametajte sa konečne a rúbte len pokial dočiahnete - lebo plačúcich tu nejako moc pribúda.
HOWGH
kludne mi napíšte že som debil - ano SOM :300f:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Ford 1.6 TDCI , 85kw , 2011

Príspevok od používateľa mhlavaty »

marian.186 napísal: 12.12.2023 21:30 Trysky boli fungel nové žiadny Repas Continental/VDO.Servisakov poznám obidvoch už dlhé roky.Trysky boli otestovane v Bosch centre kde takéto veci bežné robia preto mi príde divné že všetky testy by vyšli OK.Co je viac ako jasné stále nerozumiem možno mi niekto stojí na káblu lebo mám nervy.Ale dať znova vybrať von nové trysky na ktoré mi vyšli testy OK mi príde pritiahnuté za vlasy.Problem je aj ten že tie trysky som si zohnal ja sám preto mi za to servis nezodpovedá preto som si aj testy riešil ja na svoje náklady.
Vstreky sa nemali vyberať von vôbec,pokiaľ neprešli kontrolou tam kde sú.Podotýkam komplexnou,tj takou aká je uskutočniteľná dnes v r. 2023
Diesel servis má plné opodstatnenie od chvíle,že viem že problém je nie v menežmente,nie je v samotnej palivovej sústave od nádrže po trubku vstreku.Keď problém viem pomenovať a doslova ukázať prstom na protokole,logu,alebo diagrame z data rekordéru že ...tu je problém,toto je problém.Dnes sa stane že umrie nový vstrek,to všetko sa vie stať.Ale nemať presný obraz toho ako pracuje v samotnom motore.Aj práca zo vstrekmi,už nie prvý raz vstreky zničila dielňa svojim mantáctvom,hlavne u piezo vstrekov sa to stane jediným prchkým krokom z nevedomosti.Je smutné že mechanici len preto lebo nemajú tušenie ako jeden vstrekovač pracuje ho vyberajú.Ak by ste sa opýtali ako piezo vstrek rj otvára a zatvára,ako riadi množstvo...ani ťuk.Tu je problém.Viniť majiteľa auta nie je možné,je rukojemníkom.Ak tieto veci nevedia ľudia čo by to povinne vedieť mali,nemali by sa aspoň k podobným prácam priblížiť.Na týchto veciach je závislé doslova všetko,chod,spotreba,dymenie,kľaknutie filtra..všetko drahé veci.Teda v hre je aj peňaženka.Kým z jednej bubáky vytekajú,hlupákovi pritekajú a nemá kúštik hanby povedať gazdovi...ok,pozrieme sa na to. Nehovoria ok,opravíme.To že sa na to pozrú je rovnocenné ako keď sa na to pozrie stará Blašková

Dovolím si sem postnúť názor hlavy českej diagnostiky pána Libora Fleischhansa
Riadim sa týmto názorom
Obrázok
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Ford 1.6 TDCI , 85kw , 2011

Príspevok od používateľa seven549 »

marian.186 napísal: 12.12.2023 21:30 Trysky boli fungel nové žiadny Repas Continental/VDO.Servisakov poznám obidvoch už dlhé roky.Trysky boli otestovane v Bosch centre kde takéto veci bežné robia preto mi príde divné že všetky testy by vyšli OK.Co je viac ako jasné stále nerozumiem možno mi niekto stojí na káblu lebo mám nervy.Ale dať znova vybrať von nové trysky na ktoré mi vyšli testy OK mi príde pritiahnuté za vlasy.Problem je aj ten že tie trysky som si zohnal ja sám preto mi za to servis nezodpovedá preto som si aj testy riešil ja na svoje náklady.
ja ti poradim tak.som majitelom dvoch ford mondeo mk3 mk4 motory 2.2tdci.

take veci sa nedavaju robit servisu.aj ja poznam kdejakych mechanikov co sme kamosi cez 15 rokov ale nikdy by som im nedal robit nieco co nerobia kazdy den.

vstreky sa davaju robit tam kde tie vstreky opravuju repasuju alebo daju nove alebo skratka maju diely na vsetko.

maju vercajg skusenosti diagnostiky.uz som bol tri krat v takej firme a nikdy sa nestalo zeby bol z niecim problem.len som tam odniesol auto na dohodnuty termin a o vsetko sa postarali,najdlhsie sa stalo ze auto nebolo 24 hodin doma.

zbytocne si si sam zhanal vstreky a este z nimi behal.a zbytocne platis na dvoch miestach peniaze.

ja chodim rovno do firmy alebo napisem to tak ze diesel servis kde prave mechanici garaznici alebo servisy posielaju tie vstrekovace a cerpadla na testy repasy a aj od nich beru nove.

najdi si v okoli taky diesle servis nieco ako kedysi bol mozno funguje firma agat diesel a tam s tym chod.prezru ti cely pal system.vrtaju sa s takymi opravami denno denne.

a to cidlo tlaku railu alebo cerpadla sa nikdy nemeni pokial nieje fakt zle.to ze ukaze ze je tam zly tak je prave preto ze ten tlak tam zly je.

dalsia vec kupil si si sam vstrekovace -- mas od nich papiere?????? kody pre RJ motora. ak uz boli aj tie nove na test,mas papiere???lebo ten kod sa meni,moze sa pouzit aj stary ale aj ten novy ktory testovacia masina vygeneruje.

mozno tvojmu autu nic nieje len RJ motora nedostala kody a nevie pracovat s tymi tryskami v plnej zatazi.a aj ked sa kody zadaju stane sa ze po vypnuti motora sa stratia.a treba to znova zadat.

ale neexperimentuj uz.najdi si diesel servis a rovno tam.
marian.186
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 23.02.2011 17:51
Zdieľať na Facebook

Re: Ford 1.6 TDCI , 85kw , 2011

Príspevok od používateľa marian.186 »

Od trysiek mám pravdaže blok aj s testou mám certifikáty.Nasiel som pri každej tryske päť miestne číslo to bude asi ten kód.Skusal som hľadať ale v okolí ZA som nič také nenašiel ako Diesel servis.Asi mi nič iné neostáva len to dať do autorizovaného servisu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Ford 1.6 TDCI , 85kw , 2011

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Postupoval by si znova tak ? si presvedčený že postup bol zvolený dobre ? Otvorene musím napísať vlastný názor že to bola séria zlých rozhodnutí.Prvý nesprávny krok bolo nepýtať sa pred ako na vec.
Druhý neodkonzultovať si zo servisom že v prípade bezdôvodnej výmeny nie najlacnejších vecí ako bude riešený zlý krok teda či oprava bude platená.Ak bola zadaná oprava,nie výmena,tak nemala byť platená nakoľko nevyriešila problém.Ak bola dohodnutá tak že servis povie o riziku že nevie zagarantovať výsledok,potom je to iné,aj také veci sa stávajú.Lebo pokiaľ istota že sa výmenou vstrekov všetko dá do poriadku nebola,nemala sa uskutočniť.Neschopnosť zistiť stav vstrekov tam kde sú v motore,mohla napovedať že to nie dobré miesto pre opravu.Ten neštastný vstrek je na KONCI reťazca podmienok ktorý určí či mu bude umožnené dobre pracovať.V diesel servise pri ideálnych podmienkach pracuje,to je bežné.Nie diesel servis je na vine,problém je v celej štrúdle pochybných postupov,lebo...nevieme.hlavne že sa pokojne sereme do operácií ktoré vyžadujú najvyžšiu ligu vedomostí o palivej sústave.
Servisákov poznám...nič proti tomu.Mne sa tiež môže zdať nejaký murár aj keď úplný vôl ako dobrý.Priateľstvo nie je odbornosnosť,pozrel som si práce a vypočul názor na človeka ktorý mi mal komplet rozbiť a nanovo urobiť kúpelku.Potom som čakal štyri mesiace síce,ale vytešujem sa presne tak ako dvaja kde som najprv pozeral jeho prácu.Čo je už úplne scifi,že ten super majster bol nepomerne lacnejší ako tí čo mohli hneď nastúpiť. ZA je značka z ktorou sa pomerne často stretám,nie je to najmenej km na juh SVK,to asi to nebude bezdôvodné.Pozor,ja ani náhodou nenarážam na opravu u mňa,ja nechcem žiadne auto ani vidieť,ani zlaté,nie ešte rozbabrané po iných.Píšem len pre poučenie iných,tu je už všetko tak ako je,nie je to na počiatku cesty
marian.186
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 23.02.2011 17:51
Zdieľať na Facebook

Re: Ford 1.6 TDCI , 85kw , 2011

Príspevok od používateľa marian.186 »

Tam tie trysky testovali ale ci aj vedia vyriešiť môj problém neviem.
tibi3009
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 02.01.2014 16:30
Zdieľať na Facebook

Re: Ford 1.6 TDCI , 85kw , 2011

Príspevok od používateľa tibi3009 »

Máš zakarbónované vstreky tak ti na plný výkon nevstrekne toľko paliva ako má
tento typ motora je je týmto povestný až tak že vstrek je tak olepený karbónom , potom palivo iba kvapka až nakoniec vie prepáliť piest nalej doňho kvalitné aditívum a prebehni ho na dlhšiu trasu MOŽNO POMOŽE.
marian.186
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 23.02.2011 17:51
Zdieľať na Facebook

Re: Ford 1.6 TDCI , 85kw , 2011

Príspevok od používateľa marian.186 »

Vstrekovace sú nové majú cca1000KM nabehane.Olej som menil pravidelne 12-15t km a vždy sa kládol dôraz na vytiahnutie oleja s tej nešťastnej vane.Cca pred 30t km sa urobila dekarbonizacia preplachom.Dal sa nový olej pobehal som cca 200km a dal sa znova nový .Tankovane vždy len z Vif Aditivum alebo prémiová nafta.Auto vlastním cca8rokov.Auto slape výkon má dobrý na nič sa nestazuje myslím diagnostiku na Emisnej už v takomto stave prešlo normálne.Akurat ta nafta do prepadu vo väčšom množstve ;-(

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 62 neregistrovaných