Focus Mk2, 1.6 16V, 74kW pomalé zohrievanie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

stanno
Príspevky: 475
Dátum registrácie: 15.08.2007 21:54
Zdieľať na Facebook

Focus Mk2, 1.6 16V, 74kW pomalé zohrievanie

Príspevok od používateľa stanno »

Ahojte,

mám pár mesiacov Focus Mk2, 1.6 16V 74kW benzín, r.v. 2OO6, 200tis.km. Mám pocit, že sa veľmi pomaly zohrieva teraz v zime.

Napríklad: cesta do obchodu asi 3km, -1stupen, - zohrial sa asi len na 70 stupnov. Pri obchode som ostal sediet v nastartovanom, či sa bude zohrievať ďalej..naopak chladol.. benzín by sa mal vedieť zohriať na mieste aj sám, nie? aj v zime..aspoň tak to bolo u predch. aut.

Bude vadný termostat? Na čo sa zamerať? Auto je pôvodne dovoz z IT. Môže tam byť termostat čo otvára pri nižšej teplote?

Dik za rady
LOCHNESS
moderátor fóra
Príspevky: 3816
Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LOCHNESS »

:2f93: podľa mňa je to v poriadku...za tri km..nečakaj viac
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Jazdím s benzínom do roboty Ružinov - Tesco zlaté piesky tam mám okolo 70°C keď vypnem motor, čiže ešte to nieje celkomohriate , vzdialenosť cca 5km . takže myslím že všetko je v tomto smere OK. Ale ak stojíš a máš naštartované tak si myslím že sa musí ohriať až do stavu že sa spustí vetrák . Samozrejme to bude za dlhší čas ako v lete ale mal by sa.
karool
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 13.04.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa karool »

Na spustenie toho vetraku by sa mi cakat nechcelo...priamovstrekove benziny sa zohrievaju dlhsie
stanno
Príspevky: 475
Dátum registrácie: 15.08.2007 21:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stanno »

To neni priamovstrek, ved je to 2006tka rocnik. Obycajna 1.6tka atmoaafera.
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

No ako si aj napísal, najskôr to bude termostat.
Keď to mne naposledy takto robilo, najprv som dával pred chladič kartón, ale postupne ani to nestačilo, po výmene termostatu to už je v poriadku
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

V podstate termostat funguje tak, že proti sile termočlenu, ktorou sa vysúva von z telesa piestik, ktorý ovláda samotný tanierik temostatu ( ktorý reguluje prietok vody) pôsobí pružina, ktorej silu ten termočlen prekonáva. Takže pružina ak je menej kvalitná a časom zmäkne a zmení chrakteristiku a na jej stlačenie postačuje menšia sila , tým pri menšej teplote sa termostat začne otvárať . Dakedy sa to prejaví pár stupňov za celý čas života a dakedy to je za pár rokov. Raz som jeden termostat popravil a zvýšil mu teplotu otvárania tak, že som tú pružinu podložil asi o 2mm podložkou z plechu. Bolo to v čase keď bol problém zohnať kdečo a nie len ND . To len na okraj problému.
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

ak si mal pustené kúrenie, tak je to v poriadku, mám tiež atmo benzín (nie ford) a robí mi to tak isto idem do roboty a po prejdení cca 3km zostanem stáť na križovatke a ak mám pustené kúrenie tak mi teplota trocha klesne alebo zostane stáť ,záleží od teploty vonku.
stanno
Príspevky: 475
Dátum registrácie: 15.08.2007 21:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stanno »

áno, kúrenie som mal zapnuté. Ak som ho vypol, tak sa teplota začala strašne pomaly dvíhať.. ale ak by som mal čakať kým bude na 90st. tak tam sedím doteraz. Musím to ešte odsledovať, akurát, že to nie je moje auto, ale ženine, tak na ňom nechodím často.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Je to v poriadku.
Novšie benzíny nemajú také tepelné straty, ako napríklad taký žigulák. Ten sa mi na zimnom režime zohreje za chvíľku.
Meganu to trvá aj 4 kilometre.
Daň za nižšiu spotrebu a efektívnejšie motory :)
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Myslím že my tuná nemôžeme vedieť či je to v poriadku alebo nie, pretože nemáme dosť relevantných informácií.
Zadávateľ nenapísal že ako to bolo niekedy predtým, či v tom aute vôbec jazdil, keď ho používa manželka a keď jazdil, či tiež pozorne sledoval teplomer. Je pravda že bežne trvá zohriatie motora nejaké 3-4 kilometre jazdy, takže v tom netreba vidieť problém, ale vtedy by už mal byť teplomer na stabilnej zohriatej hodnote. Okrem toho v lele alebo na jeseň človek takéto veci moc neregistruje, naplno sa to prejaví až keď je chladnejšie, vtedy si človek aj viacej všíma čo robí ručička teplomera.
Ale zase keď napísal že „pri obchode som ostal sediet v naštartovanom, či sa bude zohrievať ďalej, naopak chladol.“ To jednoznačne svedčí na to, že malý okruh chladenia bol vtedy cez naplno otvorený termostat už spojený s chladičom. To by pri správne fungujúcom termostate nemalo nastať, termostat by sa pri úniku tepla do chladičového okruhu mal zasa privrieť a tým udržiavať správnu teplotu motora.
Dá sa to jednoducho skontrolovať tak, že pri ustálenej rýchlej jazde napr. po diaľnici s nezacloneným chladičom by teplota zohriateho motora nemala klesať. Ak teplota klesne, termostat nefunguje správne, treba ho vymeniť.
fordshop
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 10.11.2009 22:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fordshop »

Nie je v poriadku, mas prasknutu prirubu termostatu, vymeň to a mas pokoj
stanno
Príspevky: 475
Dátum registrácie: 15.08.2007 21:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stanno »

Ahojte. Termostat vymeneny a problem ostal. Na tej istej trase pri cca rovnakej teplote vonku sa mi dieslova Octavka I zohreje o polovicu rychlejsie ako benzinovy Focus...

Ako zistim ci ta priruba je ok? Nejaky iny napad?
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Predaj car a 14 neregistrovaných