Flashlube/mazanie ventilov - z nicoho nic mizne vsetok

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lorenz
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 13.10.2006 12:31
Zdieľať na Facebook

Flashlube/mazanie ventilov - z nicoho nic mizne vsetok

Príspevok od používateľa lorenz »

Mam problem s mazanim ventilov. Dolejem, nastavim (6 kvapiek za minutu), vsetko funguje ako ma, zda sa, ze 1 nadrzka vystaci na 15000km, ako by mala, a tu zrazu, jednoho dna, prazdna. Uz sa mi to stalo 3-krat. Najskor mi v servise tvrdili, ze sa to stava, ked je nadrzka prilis vysoko (vyssie nez, nieco, tusim to, kam sa to hadickou napaja do danej jednotky). Dali nizsie. A zase. Vsetko ide ako ma a bum, 7000km, zrazu uplne prazdna. Evidentne sa nevyprazdnuje rovnomerne. Teraz mi tvrdia, ze mam cosi zasilikonovat... Tazko sa mi rozprava so servisom, lebo mi hovoria dost protichodne veci k tomu...a ja chcem poznat pricinu hlavne....co tam po zaruke, hlavne nech sa auto nepopsuje...
ramasplus
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 21.02.2006 11:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ramasplus »

1.pokial je nádržka 500ml,tak to vydrží max 5000km
2.je potrebné to častejšie kontrolovať,preože vybráciou motora sa to povolí a tečie viac ako by malo,
radšej viac ako menej,ale aj 5000km je idealny stav,počítaj tak 3000radšej
lorenz
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 13.10.2006 12:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorenz »

ramasplus napísal:predchádzajúci príspevok necitujeme, je to zbytočné
Ano, nadrzka ma objem cca 500ml, rysky su na nej do 400ml, lebo tak sa aj predava (po 400ml). Ale podla slov predajcu, ale hlavne navodu, to ma pri 1 kvapke za 10s, vydrzat cca 15000km. Odkial mas tych 3000 - 5000km? Ak je to tak, prvych cca 15000km som mazal velmi slabo a co je horsie, ako ma upozornili v inom servise LPG, su na to auta Suzuki velmi, velmi citlive.... A to uz o prepalenych ventiloch tejto znacky pocujem nie prvy krat... :-( Mimochodom, daju sa nejako vymenit za ventily, ktore LPG lepsie znasaju?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Len či nie je problém skôr v sedlách ako v samotných ventiloch...
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

nebol by som prekvapený, ak by mu ponúkli aj výmenu sediel. na slovensku je možné aj nemožné.

už som sa stretol s človekom, ktorému menili na benzínovom motore meninili vysokotlaké čerpadlo typu common rail a v servise si od neho zobrali 2500 eur... pravda je, že odvtedy motor ide...
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Nuž, ako vidieť, v niektorých slovenských servisoch dokážu hotové zázraky! :d :D
lapso1
Príspevky: 352
Dátum registrácie: 22.11.2009 10:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lapso1 »

Uz to tu raz bolo preberane, na niektorych motoroch pri spalovani LPG sa podpaluju sedla ventilov, z dovodu vyssieho tepelneho namahania. LPG hori dlhsie, preto su viac tepelne namahane sedla vyfukovych ventilov. Niektore hlavy to v pohode uchladia a niektore nie.

Tvrdene sedla ventilov maju vsetky motory, ktore jazdia na bezolovnaty benzin. To znamena, ze vsetky, ked neratam stare embecky.

Ak ti ide o presne davkovanie primazavania, daj tam elektronicke flaschlube nastavuje sa podla vykonu motora. Ja som dal tiez take, viacmenej pre pokoj v dusi.
donmartin
Príspevky: 536
Dátum registrácie: 25.06.2007 12:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa donmartin »

pocul som ze je odporucane pouzivat flashlube pri prerabke japonskych(a vseobecne sikmookych) aut na lpg.
Je na tom nieco pravdy?
(jedna sa mi konkretne o toyota valvematic 1,6 135k)
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Odporúča sa (resp. je to nevyhnutné) použiť pri motoroch, ktoré nemajú tvrdené sedlá ventilov - vo väčšej miere sú to motory ázijských výrobcov, ale napr. aj Ford. Radu ku konkrétnemu motoru ti dá montážna dielňa LPG.
lorenz
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 13.10.2006 12:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorenz »

Naozaj ten flashlube ale pomaha? Nechce sa mi verit, ze tolko vozidiel Suzuki, o problemoch ktorych na LPG som pocul, jazdilo dnes bez flashlube. Taktiez by ma zaujimalo, co zhruba stoji to elektronicke davkovanie. Pre ten pokoj v dusi...
lapso1
Príspevky: 352
Dátum registrácie: 22.11.2009 10:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lapso1 »

Ci pomaha, ti objektivne sotva niekto potvrdi.

Minuly rok pri montazi LPG mi zan uctovali okolo 170€.
lapso1
Príspevky: 352
Dátum registrácie: 22.11.2009 10:08
Zdieľať na Facebook

Re: _

Príspevok od používateľa lapso1 »

cicmanec napísal:Odporúča sa (resp. je to nevyhnutné) použiť pri motoroch, ktoré nemajú tvrdené sedlá ventilov - vo väčšej miere sú to motory ázijských výrobcov, ale napr. aj Ford. Radu ku konkrétnemu motoru ti dá montážna dielňa LPG.
Som bol doteraz v predstave, ze tvrdene sedla ventilov maju vsetky hlinikove hlavy. Bez tvrdenych sediel su liatinove hlavy, ktore do bezolovnateho benzinu potrebuju aditiva. Ak sa mylim, tak ma oprav.

Hlavy co maju problem s LPG, maju uzky driek ventilov (slaby odvod tepla) a slabo dimenzovane chladenie, pri prevadzke na benzin chladenie stiha a pri LPG uz nie. Ked sa k tomu prida casty problem chudobnej zmesi LPG, tak hlava je KO zachvilu.
lorenz
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 13.10.2006 12:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorenz »

Rozumiem teda dobre, ze je to tou vyssou teplotou, resp. vyssim teplom? V aute nemam teplomer chladiacej kvapaliny, bohuzial :-(, ale kontrolka, ktora sa ma rozsvietit, pri kritickej teplote, mi este nikdy nezasvietila. No to neznamena, ze teplota nebyva vyssia. Kde montuje to elektronicke davkovanie mazania?
lapso1
Príspevky: 352
Dátum registrácie: 22.11.2009 10:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lapso1 »

Si to zle pochopil. Problem nieje v prehrievani vody, alebo jej nedostatocnom ochladzovani, ale v nedostatocnom prestupe tepla z hlavy do vody.

PS: Ja som zas nepochopil otazku ohladom flashlube, pytas sa na to kto ti to namontuje, alebo kde v motorovom priestore to bude namontovane?
MaTToS
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 28.08.2011 12:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MaTToS »

lorenz napísal:Ano, nadrzka ma objem cca 500ml, rysky su na nej do 400ml, lebo tak sa aj predava (po 400ml). Ale podla slov predajcu, ale hlavne navodu, to ma pri 1 kvapke za 10s, vydrzat cca 15000km. Odkial mas tych 3000 - 5000km? Ak je to tak, prvych cca 15000km som mazal velmi slabo a co je horsie, ako ma upozornili v inom servise LPG, su na to auta Suzuki velmi, velmi citlive.
Chybny navod, predajca aj montaznik ktory by takuto zakladnu vec mal davno vediet - Flashlube alebo JLM (je to to iste) pri volnobehu je nastavenie 5-6sekund/1kvapka, standard je 12kvapiek/1minuta , vydrz 400ml naplne je 4000-5000km ; cena naplne 400ml = 6,3€ (www.eoil.sk 5L balenie do 80€ vratane posty) uz som sa stretol ze v LPG dielni v BA-Raca chceli za 0,5l balenie 20€ :40bd: som sa zasmial a ze zbohooom ... Kazdopadne uz som mal tu cest vidiet swifta 1,3 16V s dodrbanou hlavou a ventilmi po 40 000km jazdenia s LPG - a to este ak si to tak trapil v tychto teplach tak by som zacal cim skorej mazat alebo potom setrit na servis.
Dalsia vec - flashlube funguje na zaklade podtlaku motora a tym je nasavane do sania tzn. nadrzka MUSI byt umiestnena pod urovnou nasavania do motora - idealne za predny naraznik atd., nieje spravne aby nadrzka bola vyssie ako je bod ktorym je hadicka pripojena do sania .
Som zastancom toho nazoru ze radsej flashlube trochu viac ako stym setrit, tych par € na 5000km je nic v porovnani stym co usetrim tym ze namiesto benzinu jazdim na LPG takze ja bezne tych 4000km dolievam cca. 350ml flashlube a spokojne jazdim - ajked pôvodne montaznik nechcel flashlube ani montovat lebo zevraj na korejske motory netreba ale potom mi z MPGAS distributora LPG systemov v SR odpisali ze rozhodne je silne odporucane Flashlube tam pouzivat a ze oni to bez toho nemontuju do azijskych, japonskych vozidiel a potom este nejakej kategorie ako ford a nieco dalsieho .
KIA RIO II; r.v. 2009; 1,4 16V; LPG Solaris .

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných