Filter pevnych casti u benzinovych motoroch

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Fakyu
Príspevky: 80
Dátum registrácie: 19.08.2007 13:32
Zdieľať na Facebook

Filter pevnych casti u benzinovych motoroch

Príspevok od používateľa Fakyu »

Zdravicko pani,

Chcem sa spytat na nazor mozno ma niekto viac informacii a ozrejmi mi tuto vychytavku. Ako funguje DPF u kachiel uz bolo napisaneho dost, ale pri nasich EU novych normach ich vyrobcovia instaluju aj do novych benzinov, ako to funguje pri tychto motoroch ? zmizne teda najvacsia vyhoda a to jazda kratkych mestskych tras kvoli obcasnej potrebe vypalit DPF ? zmiznu niektore dovody preco sa ludia rozhodovali pri kupe prave pre benzin ? ... nemam o tom vela informacii tak sa pytam skusenejsich... za rozumne nazory a informacie k teme vopred dakujem.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Častice sa vypálila zvýšením množstva vzduchu vo výfuku typický jazda bez plynu na voľnobeh dole kopcom alebo zotrvačnosťou keď sa vypne prívod benzínu. Aj nútená je nejako vyriešená. Regeneruje častejšie.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

stale bude platit ze benzin ma daleko vyssie teploty vo vyfuku, tak isto dramaticky rychlejsie sa ohreje, cize aj tvorba pevnych castic by mala byt mensia a dosiahnutie teploty na vypalenie lahsie, ale ako v praxi dopadne benzinove dpf, tak to tazko predpovedat, su aj taky co pokazia betonovu kocku...vestecku gulu tu nikto nema
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vízia do budúcna je zlá,a ešte horšia.Už za dva roky začne platiť 95 gr CO2 na jedno auto,čo zodpovedá cca 4 benzínu alebo 3,6 lt nafty.Diesel je paradoxne v tomto lepší čo ale do zámerov ekoterorizmu nepasuje.Toto už je stanovené,čiže rok 2020 už bude takto.Dnešný eu priemer je myslím 118 gr čiže ciel splniť bude velký problém.Čísla skôr rastú,vďaka narastajúcej oblube objemov a velkých aut.Takže zníženie o 28 % proste je neuskutočnitelné a treba počítať že vzhladom na skladbu predávaných aut SUV a Crosoverov bude tento rok ešte situácia napätejšia.
Ako tento boj dopadne,je jasné hlavne ak si uvedomíme,že posledných 10 rokov sa podarila redukcia len o 12 % !!!! Teraz za dva roky musí 28% !!!Len
Ale plán je po r.2020 zníženie o 75% čo sú čísla pochopiltelné až vtedy,ak si uvedomíme ekvivalent v spotrebe 0,9 lt/100km benzínu alebo 0,8 nafty.
Ak beriem do úvahy čo dnes začalo na cestách dominovať,a trend je pokračujúci,bude ešte veľmi veselo.Dá sa tento dopad domyslieť,ale potešúci výhlad to nie.Je rok 2018,celá problematika je neuveriteľne blízko a z trochou škodoradosti by šlo povedať že...čo ste si navarili si aj spapáte.Určite to autopark nezlikviduje,ale peniaze to budú strašné a dopady aj v ekonomike ešte desivejšie.Nie je väčší problém aj bez krištálovej gule tak na 70-80% uhádnuť vývoj.
karool
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 13.04.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa karool »

hjundai napísal:Častice sa vypálila zvýšením množstva vzduchu vo výfuku typický jazda bez plynu na voľnobeh dole kopcom alebo zotrvačnosťou keď sa vypne prívod benzínu. Aj nútená je nejako vyriešená. Regeneruje častejšie.
Častice sa vypálila zvýšením množstva vzduchu vo výfuku....strelil si capa
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

https://www.aecc.eu/wp-content/uploads/ ... -final.pdf

regenerovať sa to bude pasívne...dokonca vám vtedy klesne spotreba. (Áno pretože sa "ochudobní" zmes.

AFR 17 ako píše článok... týmto pozdravujem sedlá ventilov a piesty :40bd:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tlaky sú obrovské a stačí zaviesť pokuty za nesplnenie limitu za každý vyrobený kus,a smiech prejde aj optimistov.Pretože 99,99% ľudí
si prečíta,ale vonkoncom nedomyslí čo to všetko znamená a aké budú dopady.Každý to berie že slovensko aj s tým "nejako" vykefuje a že nejako bolo,nejak bude.
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

hjundai napísal:Častice sa vypálila zvýšením množstva vzduchu vo výfuku typický jazda bez plynu na voľnobeh dole kopcom alebo zotrvačnosťou keď sa vypne prívod benzínu. Aj nútená je nejako vyriešená. Regeneruje častejšie.
https://www.youtube.com/watch?v=mzgwnCNq5t8
mnohem méne časteji hjundai :d :D
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

.... je ista hranica v produkcii co2 spalovakmi. ked raz treba na rozhybanie veci spalit 2litre tak to bude stale 2 litre aj o sto rokov. teda ak nieco zasadne sa neudeje v oblasti ucinnosti spalovakov.
Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

Predpovedať sa ďaleko dopredu nič nedá. Dá sa len sledovať to, ako sa automobilky vysporadúvajú s pravidlami a požiadavkami pre trhy, kde vyrábajú. Tí, čo pracujú v automobilke, vidia, čo vyrábajú a pre aký trh to auto bude. Nemôžem to do podrobna konkretizovať, ale sami vidíme, že trendom sú mild hybridy/hybridy/plug in hybridy. Tu teda vládne Toyota, ktorá zažíva nárast predaja hybridov. Uvidíme, čo ponúkne konkurencia, ktorá ešte prispeje k poklesu cien hybridov.
Osobne si myslím, že nasledujúce, neskoršie roky sa budú produkovať autá, kde bude primárny elektricky pohon a dobíjať to bude benzín agregát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zrejme každý má iný zdroj z ktorého čerpá,a tak sa môžu názory a predpovede líšiť.Ale tu sú jasné trendy,úplne evidentné smerovanie,a z toho už ozaj nie je problém odvodiť všetko čo bude a musí nasledovať. Jediná vec je ťažko predpovedateľná,a to sú sily ktoré nie sú prebudené,to je trpezlivosť samotných ľudí nechať sa kočírovať a do určitej miery terorizovať a doslova okrádať dopadmi sprostých noroem vznikajúcich v hlúpych hlavách ludského smetia,ktoré štáty do EU parlamentu delegujú,tešiac sa že sa ich doma zbavili.Pretože na budúcnosť treba myslieť,tak envoromentálne ako aj ekonomicky.A teda vytýčiť ciele,do nich zapojiť tie najlepšie mozgy,stanoviť si reálne ciele a tie v každej oblasti začať chystať a budovať.Ale aj tá pi..a v EU parlamente si ďalej od nosa nevidí,a tlačí elektriku na ktorú nie je ani len vypracovaná analýza energetickej náročnosti a schopnosti infraštruktúry,tak je aj lynč je málo čo si taká krava čo si ďalej od nosa nevidí zaslúži.Chyba je v prístupe ľudí čo si nechajú kadiť na hlavu,a či z blbosti alebo pohodlnosti alebo neschopnosti vidieť o krok dopredu im môžu za všetky tieto kolosálne pochybenia pokojne vystavovať faktúru.
Kto zachytil...elektrika ide hore.Fajn,aká bude cena ak bude na nej závislý pohyb.Ani to sa nedá predpovedať ? Čo bude robiť z ekonomikov výpadok niektorých zásadných daní z rozpočtu,čo ludia pracujúci v automotive ? Nič nemajú,žiadny plán,žiadne reálne prepočty dopadov,nemajú nič okrem sprostých hláv.Ale niekto im mandát dal....na slovensku,v nemecku,taliansku ich nevolili jelene.Takže je to kolektívna blbosť
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

isteze - ale Milan, nemozeme chciet aby vsetci / vacsina volicov bola odbornikmi na spalovacie motory. Ze su ludia stado, ze volia tak ako volia, ze je to vsetko populizmus a marketing a podobne sracky, isteze. Tak to funguje v dnesnom svete, na tom nezmenis nic ani ty ani ja.

Benzin DPF : uz som tu niekde na fore pisal, ze benzinove dpfka budu daleko menej problematickejsie. Ako spravne hore zaznelo, benziny maju ukrutne vyssie teploty vo vyfuku teda podmienky na spalovanie daleko lepsie ;

1) regeneracie budu prebiehat daleko lepsie
2) daleko kratsie, netreba tolko casu ani vzdialenosti ako na diesel
3) daleko uspesnejsie, diesel si potrebuje pomahat vselijakymi adblue a chemickymi blbostami, benzin tento problem nema
4) benzin pri spalovani vytvara diametralne odlisne sadze - nedymi tolko ako nafta, cize bude nativne menej zanasat filtre
5) benzinove filtre su mensie nez dieslove, budu sa vypalovat inak, budu menej komplikovane technicky
6) benzin samotny ma zurivu samocistiacu schopnost, predpokladam ze nejakeho fiškusa napadne strelit jeden vstrekovac medzi katalyzator a filter a odpalit to ako bude treba

Benzin daleko rychlejsie dosiahne pracovne teploty, daleko lepsie sa zohrieva predovsetkym v zime a v meste, teda problemy s vypalovanim co poznaju dieslaky hlavne v mestskom rezime mu budu vzdialene aj z tychto dovodov.

Benzinovych filtrov sa prisamvacku nebojim ani trochu. Zivotnost dieslovych je dnes niekde okolo 150.000km pri normalnom pouzivani [iste, semtam sa dieslik dokaka pod 70.000km, pri vybornom majitelovi a jazdach vydrzi 350.000km atd, proste berme 150.000km ako nejaky bezne dosiahnutelny stred]... tak pri benzine ocakavam absolutnu pohodu na typicky 250.000km az 300.000km.

Jedine... zeby zase niekto usetril :) pozdravujeme Wolcgagen. Spravne nejaky kotrmelec chlapci, aby bola sranda zase v Amerike.


Povedane inak, benzinovy filter pre mna nebude predstavovat absolutne ziadny rozhodovaci faktor. Navyse ja mam vyhodu, najblizsich 10 [ alebo 15 ? ] rokov jazdim "americky" motor bez turba bez priamovstreku ktory filter jednoducho nema lebo ho nepotrebuje.


PS: benzinove filtre budu lacnejsie.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No pozor aby skutočnosť nebola na hony vzdialená takémuto očakávaniu.Pozor na samotné palivo,jeho vlastnosti sú značne odlišné,a u benzínu je väčší problém teplotu dostať pod kontrolu než ju dosiahnuť.Ja pokiaľ vychádzam z toho čo zatiaľ o týchto veciach viem,čakám väčšiu pohromu než ňou je filter u diesla.Nesmierne rád by som sa mýlil.
Pokiaľ pozerám tých šesť bodov,ani v jedinom nie som plne presvedčený že to sedí.Aby to,čo každý považuje za plus,sa neukázalo nakoniec ako brutálne mínus,ale...budem ozaj rád ak sa mýlim.
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

A to som posledne pri úprave coswortha riešil, či mám ísť na AFR 12 s vyšším tlakom alebo 11 a tlak dole...

a oni tu šaškujú už pár rokov s AFR viac ako 15.... dnes čítaš, že pri regenerácií DPF bude AFR 16-17 ( na takúto zmes starší motor nedokáže ani vrčať....nie to ešte jazdit).

samotné DPF nebude problém, samozrejme.
Problém bude chudobná zmes, vysoké teploty.

Poznám chalanov ktorí upravujú TSi už od jeho začiatkov..optimalizujú palivové mapy na normálnu zmes a sú vysmiati ako lečo... AFR je 14,7 = lambda 1..platilo to odjakživa, platí to..aj to platiť bude.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

kolko mas rokov ? lebo vies nie kazdy je tu uz mlady a kto pamata casy pred katalyzatormi asi kruti zaporne hlavou so mnou... :41c2: prisne technicky vzate, bez katu su od lambda 1 su lepsie stavy aj pre spotrebu aj pre vykon...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 48 neregistrovaných