1 040 581
inzerátov
Pridať inzerát

Fiat Tipo 1.4 tjet - vynechavanie motora za studena

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Fiat fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
looploop
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 26 september 2009
Príspevky: 146
Nabehané: 16 hod 33 min
Predmet: Fiat Tipo 1.4 tjet - vynechavanie motora za studena PríspevokZaslal: 22.06.2018 19:50   
Po nastartovani za studena sa po cca 2 - 3 sekundach na cca 3 - 5 sekund stava to ze motor zacne ako keby vynechavat alebo ide na 2 - 3 valce max .. nemate prosim vas niekto s tym skusenost? Jedna sa o nove auto ktore ma 13 tkm a predajca tvrdil ze je to benzinom ze 95 nieje 95 u nas coz j hlupost lebo aj po mesiaci jazdenia na 100 oktan sa deje uplne to iste.

Dik za info
Citovať
pavolh
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 31 október 2007
Príspevky: 51
Nabehané: 6 hod 31 min
PríspevokZaslal: 22.06.2018 20:12   
ak nieje výrobcom predpísaný minimálne 98 oktán tak sa vráť do servisu a nakopaj to tupelo do zadku . Auto je v záruke tak žiadaj odstránenie problému - trochu na nich pritlač, prípadne napíš sťažnosť importérovi a hlavne nedaj sa odradiť
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (534)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 9997
Nabehané: 3 mes 20 dní 9 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 22.06.2018 20:12   
preco nejdes do fiatu ?
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
looploop
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 26 september 2009
Príspevky: 146
Nabehané: 16 hod 33 min
PríspevokZaslal: 22.06.2018 20:17   
vo fiate som bol, sviecky by sa mali menit na 30tkm ... ortiel znel benzin ale nieje to v nom. Caka ma prva garancka tak im to tam necham- Inak motor ide fantasticky na 1.4 az na tu anomaliu
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (534)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 9997
Nabehané: 3 mes 20 dní 9 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 22.06.2018 20:24   
to su stare finty odkedy tieto 1,4ky vysli, je to citlive na cerstvy benal, je to citlive na kratke jazdy, je to citlive na pravidelne menene sviecky, niekde ladovali aj soft, otazka je ktory autorizak navstevujes ?
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
jojtik
Nová tvár - Trabanto (12)
Založený: 02 marec 2011
Príspevky: 96
Nabehané: 1 dní 4 hod 14 min
PríspevokZaslal: 22.06.2018 20:29   
Myslim, ze by si mal riadne dupnut a nepristupovat k problemu ako radovy Slovak. Nenechat sa odbit trapnymi vyhovorkami servisu, prasknut im kluce na stol a nech si ten "druzstevny" benzin vycucnu a naleju vlastny, hoc "letecky".
Citovať
martin cichy
Obľúbený člen - Bawo (82)
Založený: 26 január 2010
Príspevky: 3199
Nabehané: 6 dní 13 hod 48 min
Bydlisko: ML-HE-MI
PríspevokZaslal: 22.06.2018 20:36   
pri takomto ich prístupe podaj reklamáciu písomne. ak potrebuješ s napísaním reklamácie pomôcť, pošli ss.

prístup predajcu sa rozhodne zmení.
_________________
Toyota corolla verso 1.6 LPG BRC by Ekomont, Korejovce -Svidník
Citovať
YxoYpsilono
Obľúbený člen - Bawo (91)
Založený: 14 august 2008
Príspevky: 2854
Nabehané: 4 dní 2 hod 1 min
PríspevokZaslal: 22.06.2018 21:13   
V ktorom dilerstve ti to povedali?
Citovať
ondrik363
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 31 marec 2012
Príspevky: 74
Nabehané: 15 hod 49 min
Bydlisko: NMnV
PríspevokZaslal: 22.06.2018 22:23   
Treba vymazat cez multiecuscan alebo examiner adaptacne hodnoty z RJ motora. Tym sa vymazu aj kratkodobe korekcie "short term fuel trim"..Odpojením akumulatora sa to neda vymazat.Mal som ten isty problem s rovnakym motorom a mne to pomohlo. Niektorym docasne pomohlo tankovanie viac ako 95 okt benzinu, niektorym, hlavne v cesku spravili update firmwaru v RJ ohladom studenych startov.
_________________
Fiat STILO 2003, 1.6 16V, LPG. Chrysler PtCRUISER 2.0i, LPG. Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG.
Citovať
pepo64
Obľúbený člen - Bawo (89)
Založený: 16 apríl 2012
Príspevky: 627
Nabehané: 3 dní 2 hod 31 min
PríspevokZaslal: 23.06.2018 08:32   
95 nie je 95 u nás tak nech Ti to dá písomne a na základe toho dáš zatvoriť rafinériu Slovnaft.Na také výhovorky musia mať asi špeciálne školenia.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2027)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18359
Nabehané: 3 mes 8 dní 1 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 23.06.2018 09:03   
To nie je diletantstvo zo strany dílera,ale neba sa dotýkajúca hlúposť,hoci tu evidentne zámerná.Tiež by som to videl na riešenie ktoré písal ondrík363
Citovať
looploop
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 26 september 2009
Príspevky: 146
Nabehané: 16 hod 33 min
PríspevokZaslal: 23.06.2018 16:03   
@YxoYpsilono nechcem zatial hanit servis ani o nom pochybovat, ale prijmaci technik mi povedal ze vie o co ide a ze to treba riesit benzinom. V podstate som vedel ze to bude blud ale skusil som ...zmena ziadna. Oznamil som mu to tak povedal ze sa na to pozru chlapci mechanici :) OK tak uvidime. Auto ma cca 2500 do prvej servisnej. Dilerstvo je na vychode kde nic nieje. Ked som sa opytal v servisoch v BA PN DS povedali mi to iste ...skuste opakujem SKUSTE dat 100 oktan ... viete benzin u nas nieje to co v rakusku, ja viem v rakusku je aj vzduch iny... ASI

@ondrik363 kedysi som pouzival pri stile alfe a crome ecuscan no nemam v nom uz model tipo a ani neviem ako ho tam dostat... a otazne je ci by som nesposobil viac habaduri ako tam teraz je :)

Dakujem vsetkym za podnety. Musim vyckat co sposobia znalci ale rad by som vedel kde je asi pravda ked to nemam iba ja ale prevazna vatsina tohoto vozidla uzivatelov.

Auto to zacalo robit cca pred 3 tkm ... od nova to nerobilo a to som tankoval 95 stale takze benzinom to nieje. Momentalne to uz znie dost neprijemne a mam pocit ako keby malu kazdu chvilku preskocit rozvody
Citovať
ondrik363
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 31 marec 2012
Príspevky: 74
Nabehané: 15 hod 49 min
Bydlisko: NMnV
PríspevokZaslal: 23.06.2018 17:17   
FiatEcuscan je po novom multiecuscan. Tvoju RJ motora ma verzia 4.0 a vyssie. Samozrejme treba stiahnut bud nejaku craknutu alebo zaplatit licenciu - 50e. Myslim, ze by si urcite nesposobil viac habaduri ako je tam teraz.Je to cisto softwarovy problem RJ motora.

Stravil som vela casu pri hladani riesenia tej istej chyby ako mas ty a vela dalsich vlastnikov 1.4 a 1.4 tjet. Tomu motoru po mechanickej stranke nie je nic..A nie je to ani ziadnym senzorom a podobne.

Chlapci mechanici sa na to mozu pozriet, tak ako pises, ale moc neverim, ze na nieco racionalne pridu..Uz len z toho dovodu, ze sa to nedeje stale. Len prvy studeny start..Potom nic. Az po urcitom case sa to udeje znova..Ked motor poriadne ochladne a zase startuje podla map pre studeny start..Usetrim im cas-cidlom teploty to urcite nieje... :), a lambda sondou tiez nie, lebo sa to deje este pred jej regulaciou. Mam to overene oscilogramom a diagnostikou a vycital som to aj zo servisneho manualu v casti kde sa popisuje studeny start a regulacia lambda, cize co, kde, kedy a preco...

Inak som presvedceny o tom, ze to maju na svedomi prisne emisne normy a vyrobcovia aut s tym musia bojovat a niekedy su aj taketo dosledky toho vsetkeho. Lebo som si vsimol, ze po studenom starte na tomto motore idu hned za kratko otacky na volnobeh a hned sa uyavrie slucka a nastupuje regulacia pomocou lambda sondy, aby emisie isli co najskor dolu. Neverim,ze za tak kratku dobu je vsetko zahriate
tak, aby motor mohol bezat na volnobeh po studenom starte do 2 min..Aj ked vonku nie je zima. Neda sa to porovnat napr. so stilom 1.6, r.v. 2004.. a tiez tam boli napr. 2 lambda sondy..Ale regulacia, resp. uzavreta regulacna slucka nastala az vtedy, ked sa motor zohrial na 80° C..

Stale to ale tipujem na kratkodobe palivove korekcie..Od ich vynulovania sa mi to zatial neobjavilo...Pred tym pravidelne kazde rano.

Daj potom vediet, ako si dopadol a ci na nieco prisli mechanici od Fiatu ..:) Sam som zvedavy..
_________________
Fiat STILO 2003, 1.6 16V, LPG. Chrysler PtCRUISER 2.0i, LPG. Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG.
Citovať
autokomplet
Známa tvár - Feldo (61)
Založený: 16 august 2006
Príspevky: 1489
Nabehané: 3 dní 23 hod 42 min
PríspevokZaslal: 23.06.2018 17:42   
opytal by som si ineho prijimacieho technika alebo rovno najlepsieho mechanika co tam maju a ak by mi trepal podobne blbosti isiel by som do ineho Fiatu
nic nepokazis ak budes menit olej aj skor ako na 15.000km - ja osobne by som prvu vymenu robil na 5.000 a dalsie na 10.000 ale tvoja vec ...
_________________
AutoKomplet.sk, Toyota - positiv, Japancars positiv, Renault - negativ, medzitym nula...
Citovať
looploop
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 26 september 2009
Príspevky: 146
Nabehané: 16 hod 33 min
PríspevokZaslal: 23.06.2018 18:19   
ondrik363 napísal:
FiatEcuscan je po novom multiecuscan. Tvoju RJ motora ma verzia 4.0 a vyssie. Samozrejme treba stiahnut bud nejaku craknutu alebo zaplatit licenciu - 50e. Myslim, ze by si urcite nesposobil viac habaduri ako je tam teraz.Je to cisto softwarovy problem RJ motora.

Stravil som vela casu pri hladani riesenia tej istej chyby ako mas ty a vela dalsich vlastnikov 1.4 a 1.4 tjet. Tomu motoru po mechanickej stranke nie je nic..A nie je to ani ziadnym senzorom a podobne.

Chlapci mechanici sa na to mozu pozriet, tak ako pises, ale moc neverim, ze na nieco racionalne pridu..Uz len z toho dovodu, ze sa to nedeje stale. Len prvy studeny start..Potom nic. Az po urcitom case sa to udeje znova..Ked motor poriadne ochladne a zase startuje podla map pre studeny start..Usetrim im cas-cidlom teploty to urcite nieje... :), a lambda sondou tiez nie, lebo sa to deje este pred jej regulaciou. Mam to overene oscilogramom a diagnostikou a vycital som to aj zo servisneho manualu v casti kde sa popisuje studeny start a regulacia lambda, cize co, kde, kedy a preco...

Inak som presvedceny o tom, ze to maju na svedomi prisne emisne normy a vyrobcovia aut s tym musia bojovat a niekedy su aj taketo dosledky toho vsetkeho. Lebo som si vsimol, ze po studenom starte na tomto motore idu hned za kratko otacky na volnobeh a hned sa uyavrie slucka a nastupuje regulacia pomocou lambda sondy, aby emisie isli co najskor dolu. Neverim,ze za tak kratku dobu je vsetko zahriate
tak, aby motor mohol bezat na volnobeh po studenom starte do 2 min..Aj ked vonku nie je zima. Neda sa to porovnat napr. so stilom 1.6, r.v. 2004.. a tiez tam boli napr. 2 lambda sondy..Ale regulacia, resp. uzavreta regulacna slucka nastala az vtedy, ked sa motor zohrial na 80° C..

Stale to ale tipujem na kratkodobe palivove korekcie..Od ich vynulovania sa mi to zatial neobjavilo...Pred tym pravidelne kazde rano.

Daj potom vediet, ako si dopadol a ci na nieco prisli mechanici od Fiatu ..:) Sam som zvedavy..


Mam kreknutu verziu. Nemam uz pristup k novsej verzii a nakolko mam na aute zaruku tak ju asi momentalne nepotrebujem alebo v obave ze sa nieco stane nevyhladavam. Boh vie ci to niekde nezapise ze tam niekto nieco skusal. Robieval som na nej regeneraciu na Crome ked to zatrepalo PDF a takisto aj na AR 159. Pripadne nastavoval servis - auta uz boli po zaruke hodne km. Mazal chybove hlasky a podobne lahsie veci ... To ze po starte ide auto hned do volnobeznych klasickych otacok som si vsimol aj ja. Aj mne sa to zda ze dost skoro to prepne do prevadzkoveho rezimu.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Fiat fórum