Fiat Stilo MW 1.9 JTD , 85 kW , 2003 - brzdy
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 01.11.2009 08:34 Zdieľať na Facebook
Fiat Stilo MW 1.9 JTD , 85 kW , 2003 - brzdy
Dobrý deň!
Obraciam sa na Vás s prosbou o pomoc. Dal som si vymeniť silentbloky na zadnej náprave. Náprava išla celá dole kvôli vylisovaniu silentblokov. Odpájalo sa brzdové potrubie a lanovody ručnej brzdy. Po dojazde domov som zistil horúce ľavé zadné koleso. Aj ručná brzda zaberala trochu nižšie, na tretí zub, predtým na piaty. Volal som mechanikovi, že či nastavoval chod ručnej brzdy, avšak on to iba zložil a ovzdušnil. Tak som povolil lanovody, ale auto sa aj tak na rovine a aj dole miernym kopcom nechcelo hýbať. Rozobral som ľavý strmeň a vymenil prachovky na čapoch, na piestiku a aj vnútornú gumičku, odvzdušnil som. Koleso sa umúdrilo. Skúsil som pravú stranu a na moje prekvapenie brzdila aj tá. Ten istý proces ako aj na ľavej strane a následná skúška s odpojenými lanovodmi ručnej brzdy. Všetky kolesá OK, hreje sa pre zmenu len pravé zadné. Auto brzdí výborne. Brzdy a platničky sú na všetkých kolesách v dobrom stave. Zarazila ma jedna vec, že pri naštartovanom motore a silnom zatlačení na pedál brzdy, ten poklesne a po opätovnom zatlačení zostane hore. Pri zhasnutom motore a spotrebovaní podvozku je pedál tvrdý ako kameň. Preliezol som všetko možné, ale nikde rozumná odpoveď. S autom som bol pred týždňom na STK a brzdy boli super, až na malú pripomienku, že predné nabiehajú neskôr. Dnes som skúsil jemne zraziť hrany na platničkách, resp. tie časti s dotykom na tie nerezové pliešky v strmeňoch, nepomohlo, stále to drie. Vie mi niekto poradiť? Ďakujem!
Obraciam sa na Vás s prosbou o pomoc. Dal som si vymeniť silentbloky na zadnej náprave. Náprava išla celá dole kvôli vylisovaniu silentblokov. Odpájalo sa brzdové potrubie a lanovody ručnej brzdy. Po dojazde domov som zistil horúce ľavé zadné koleso. Aj ručná brzda zaberala trochu nižšie, na tretí zub, predtým na piaty. Volal som mechanikovi, že či nastavoval chod ručnej brzdy, avšak on to iba zložil a ovzdušnil. Tak som povolil lanovody, ale auto sa aj tak na rovine a aj dole miernym kopcom nechcelo hýbať. Rozobral som ľavý strmeň a vymenil prachovky na čapoch, na piestiku a aj vnútornú gumičku, odvzdušnil som. Koleso sa umúdrilo. Skúsil som pravú stranu a na moje prekvapenie brzdila aj tá. Ten istý proces ako aj na ľavej strane a následná skúška s odpojenými lanovodmi ručnej brzdy. Všetky kolesá OK, hreje sa pre zmenu len pravé zadné. Auto brzdí výborne. Brzdy a platničky sú na všetkých kolesách v dobrom stave. Zarazila ma jedna vec, že pri naštartovanom motore a silnom zatlačení na pedál brzdy, ten poklesne a po opätovnom zatlačení zostane hore. Pri zhasnutom motore a spotrebovaní podvozku je pedál tvrdý ako kameň. Preliezol som všetko možné, ale nikde rozumná odpoveď. S autom som bol pred týždňom na STK a brzdy boli super, až na malú pripomienku, že predné nabiehajú neskôr. Dnes som skúsil jemne zraziť hrany na platničkách, resp. tie časti s dotykom na tie nerezové pliešky v strmeňoch, nepomohlo, stále to drie. Vie mi niekto poradiť? Ďakujem!
-
- Príspevky: 121
- Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40 Zdieľať na Facebook
Ze ti az na druhy krat ostane brzdovy pedal hore tak je to pravdepodobne zavzdusnene.Ked sa hreje kolo tak mas pridrete na brzdach bud piestik alebo capy strmena alebo sa to hreje od loziska.Zdvihni kolo na zdvihaku ,pootacaj s nim a zistis ci nepribrzduje popripade porovnaj s druhou stranou.Ked si mal piestik rozobraty mozno si prachovku zle osadil a ta potom pridiera piestik.Pri mazani na brzdy nesmies pouzivat rozne spreje a ropne vazeliny tu sa pouziva mazaci tuk na baze silikonu urceny na brzdy,napr toto http://www.nipponcars.sk/product/840016 ... azivo-180g Dalej tam moze byt vadna hadicka brzdovej kvapiny-znutra napucana,cize pusti tlak do strmena a odtial tlak odchazda len postupne-urcitu dobu po brzdeni koleso stale pribrzduje.Mal som aj taky pripad Golf 4,sustavne boli problemy pri pribrzdovani praveho zadneho kola,nikto to nevedel poriesit hadicky boli v poriadkum,zadne strmene nove ,apotom som zistil ze auto bolo po nehode{pred osmimi rokmi| opravene a v priestore podbehu predneho kola bola brzdova trubka na zle pristupnom mieste ,po tejto buracke ,akoby sklepana kladivom,cize prietok brzd.kvapaliny tam bol minimalny.
Naposledy upravil/-a vlado659 v 12.12.2016 13:36, upravené celkom 2 krát.
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 01.11.2009 08:34 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 121
- Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 01.11.2009 08:34 Zdieľať na Facebook
Pre istotu som povolil aj odvzdušňovák či tam nie je zbytkový tlak od nepriepustnej hadičky alebo rúrky a nič, strmeň drží. Keď ho poklepem povolí a po zabrzdení zase drie. Doteraz mu nič nebolo. Auto nemám búrané a je garážované, sem tam pískala ľavá strana, ale nezohrievala sa. Zle sa mi to teraz robí na dvore, budem to musieť posunúť mechanikovi.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
vlado ti dal vyčerpávajúce odpovede,preto iba okrajove...
Hladaj príčinu v tom,prečo sa nevie znížiť prítlak pôsobiaci na platničky.Ak sú vodiace čapy volné,čo zistíš hravo,nevlož jednu z platničie a bočne to bude volné 1-2 cm pri slabej sile
Platničky sú vo svojom uložení tiež lahko hýbateľné,treba preveriť. A už ostane iba čo písal vlado,piestik v brzdiči nie je volný.Ja keď vkladám piestik do strmeńa (vo zveráku) tak piestik zatlačím dnu ľahko palcom,a viem automaticky že to bude hravo chodiť.To si ešte poistím,vložím tam rúčku kladiva a vzduchom vytlačím piestik na tú rúčku a znova ho palcom vtlačím dnu.To tak musí chodiť,potom nie je nikdy problém.
A treba používať tú vazelínku čo dal vlado link,potom to ide lahučko
Hladaj príčinu v tom,prečo sa nevie znížiť prítlak pôsobiaci na platničky.Ak sú vodiace čapy volné,čo zistíš hravo,nevlož jednu z platničie a bočne to bude volné 1-2 cm pri slabej sile
Platničky sú vo svojom uložení tiež lahko hýbateľné,treba preveriť. A už ostane iba čo písal vlado,piestik v brzdiči nie je volný.Ja keď vkladám piestik do strmeńa (vo zveráku) tak piestik zatlačím dnu ľahko palcom,a viem automaticky že to bude hravo chodiť.To si ešte poistím,vložím tam rúčku kladiva a vzduchom vytlačím piestik na tú rúčku a znova ho palcom vtlačím dnu.To tak musí chodiť,potom nie je nikdy problém.
A treba používať tú vazelínku čo dal vlado link,potom to ide lahučko
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 01.11.2009 08:34 Zdieľať na Facebook
Na platničkách som jemnučko obrúsil oceľové hrany, aby nedrhli v tých plieškoch, lebo sú tam natesno. Skúšal som silno pritlačiť kliešťami a po uvoľnení tlaku bolo všetko ok. Nasadím strmeň a drie. Ja som tie piestiky musel zatáčať prípravkom, je tam závit s veľkým stùpaním a nešli tam nejak ťažko, bolo cítiť odpor, ale je tam vnútorná gumička a vonkajšia prachovkami, rukou by som to nezatlačil ani náhodou, je to zadná strana s ručnou brzdou.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Tak zadnú naozaj treba aj tlačiť aj točiť.Vieš ako poznáš že v tomto systéme je volný piestik ?
Pootočíš páčku ručnej,ale máličko,tak aby sa piestik jemne na 1 mm pohol von,a pustíš páčku.Piestik zalezie späť
Doporučujem si odmerať hrúbku platnička-kotúč-platnička a na túto medzeru točiť dnu piestik.Logicky pridáš cca pol mm a tak to zložíš.Páčky vo východzích polohách,po zatiahnutí a povolení ručnej sa musia vrátiť do východzej polohy
Pootočíš páčku ručnej,ale máličko,tak aby sa piestik jemne na 1 mm pohol von,a pustíš páčku.Piestik zalezie späť
Doporučujem si odmerať hrúbku platnička-kotúč-platnička a na túto medzeru točiť dnu piestik.Logicky pridáš cca pol mm a tak to zložíš.Páčky vo východzích polohách,po zatiahnutí a povolení ručnej sa musia vrátiť do východzej polohy
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 01.11.2009 08:34 Zdieľať na Facebook
Momentálne som sa vrátil zo skúšobnej jazdy, cca 10 km, nič sa nehreje, akurát sa mi nepáči tvrdosť pedála, zajtra odvzdušním. Zaujímavé, ručná bola voľná, lanovody úplne voľné, ručná chytá na 3. zub bez nastavovania. Auto sa už konečne hýbe samovoľne dole kopcom. Mám pocit, že to bolo zakopané v uložení platničiek v strmeňoch, vyberať som ich musel skrutkovačom. Tie nerezové pliešky boli jak tak čisté, ale pod nimi bol nános hrdze. Zajtra pokračujem, aj keď sa nehreje, musím na to prísť. Ďakujem za návody, napíšem, ako to celé dopadlo. Inak auto je v slušnom stave, má neuveriteľných 80 tis. km.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 01.11.2009 08:34 Zdieľať na Facebook
Oni tie valčeky aj sú ako nové, pred 5 rokmi sa robili komplet brzdy, len pri nasadzovaní resp. zatlačení zadných piestikov roztrhli prachovky, preto som ich teraz aj vymenil, bál som sa čo bude pod nimi, ale fakt to bolo dobré. Aj teraz tie kotúče a platničky vyzerajú fakt dobre, minimálne opotrebované. Teraz došlo na silentbloky, ostatné veci sa menili pred piatimi rokmi, bol to servis za 1600 E. Na jar sa budú meniť rozvody, ale len z kvôli časovému prebehu a lanká ručnej brzdy. Auto malo takú divnú minulosť, ale km sú fakt pôvodné. Dokonca bolo kúpené na Slovensku. Zatiaľ ďakujem za pomoc, zajtra to dokončím a dúfam ze to bude v poriadku.
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 01.11.2009 08:34 Zdieľať na Facebook
Takže s odstupom času som to dnes dokončil. Nové odvzdušnenie, prečistenie dosadacích plôch pod nerezovými plieškami pod platničkách a vystredenie-dopasovanie výstupku na zadných platničkách do výstupkov na piestiky, ako písal mjato. Prečistil som aj predné strmene, opäť boli tie nerezové pliešky zanesené, premazané vodiace čapy-spodné išli trošku tažšie. Všetko zatiaľ hrá, nič sa nehreje, brzdí. Ručná chytá na 3-4 zub, na to že som ju riadne povolil, mi nie je jasné prečo tak dobre chytá. Prečo to celé vzniklo, asi sa po zložení zadnej nápravy a vylisovaní a nalisovaní nových silentblokov sa pohli nečistoty, hrdza atď. pod nerezovými plieškami a tie potom spôsobili vzpriečenie platničiek. Iné ma nenapadá. Dúfam, že to bude OK! Ďakujem všetkým za pomoc, veľa šťastných kilometrov!
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
Ručná chytá na 3-4 zub, na to že som ju riadne povolil, mi nie je jasné prečo tak dobre chytá.
Po precitani tejto vety ti poradim,este jednu vec:v kopci si podloz cosi pod koleso,alebo aspon zarad rychlost,aby ti niekde auto nezbehlo z kopca.Brzdy musia byt 100% a musis si nimi byt isty.
PS:Nemas nahodou na rucnej samostel?
Po precitani tejto vety ti poradim,este jednu vec:v kopci si podloz cosi pod koleso,alebo aspon zarad rychlost,aby ti niekde auto nezbehlo z kopca.Brzdy musia byt 100% a musis si nimi byt isty.
PS:Nemas nahodou na rucnej samostel?
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 01.11.2009 08:34 Zdieľať na Facebook
Áno, na ručnej je samoštel, pokiaľ myslíš samoštel v strmeni, ale lanko sa normálne nastavuje za ručnou brzdou nastavovacou maticou, tým pádom chod páky. Keď sa mi koleso hrialo, hneď som ju povolil, mala dlhší chod. Po zložení a pretesnení zadných strmeňov, mal som zložené a odpojené lanovody, som všetko odvzdušnil. Auto sa pekne samovoľne hýbalo. Zatiahol som ručnú a tá zabrala na 2-3 zub. Prevádzková brzda je super, skúšal som ju na rovnej ceste a skoro mi oči vybehli, žiadne ťahanie do strany, okamžitý nábeh. Auto mávam v garáži a pokiaľ stojí vonku, mám ho podložené klinom aj kvôli deťom, istota je istota a mám to dole kopcom, ale len miernym.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: jaroslavelektro a 3 neregistrovaní