Fiat Stilo 2002 , 76 kw , benzin

zapaľovanie, škrtiaca klapka, chladenie atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

essokamikaze985
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 10.12.2021 17:37
Zdieľať na Facebook

Fiat Stilo 2002 , 76 kw , benzin

Príspevok od používateľa essokamikaze985 »

Caute,

stilo sice drži otacky na volnobehu ale s autom dost trasie a akokeby neskoro zapalovalo zmes, ma nepravidelny chod, niekedy otacky klesaju z 850 na 300 takto to spravi trikrat, niekedy aj viac krat az zdochne ako keby sa udusilo...

Chyba motora ziadna, robi to len ak sa zohreje motor na 90celsia. Za studena vsetko ok

Nahral som aj videa https://youtu.be/BM6J5yjHmeM?si=i5juhroBzE5G3oDF


https://youtu.be/UVBfSlELzP0?si=VHj5yZvi7un-XrUB

Menene bolo: katalyzator, sviecky, zapalovacie cievky, lamba sondy, pretesnene nasavanie vzduchu, riadiaca jednotka bola v autorizovanym servise opravena (vymena cipov za 400€)

Bez zapnutia klimy auto neprejde cez emisnu, vraj mi lamba zle pracuje ale lamba bola menena za novu, zeby vadny kus?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Stilo 2002 , 76 kw , benzin

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to v rovine špekulácie či lambda pracuje dobre a vôbec ako pracuje.Pokiaľ je použitá značková diagnostika dajú sa v nej nájsť aspoň určité čiastkové informácie o jej práci,prípadne o výhreve,o napätí,o samotnej hodnote,či pracuje v otvorenom alebo uzavretom pracovnom cykle.Často sú k dispozícii hodnoty krátkodobej a dlhodobej adaptácii zmesi,to všetko sú jasné smerovky aj v čase keď rj nevidí prácu lambdy ako zlú a chybu nevyhadzuje.Ďaleko skôr sa dá ale k jasným informáciám dopracovať paralelnou diagnostikou osciloskopom,tam je ako pod mikroskopom vyhodnotiteľné jednoznačne.Pokiaľ je chyba takto jasne vyvolateľná teplotou,je to veľká pomoc pri hladaní a sledovaní čo sa deje a mení tak že sa stav teploty oddelí od snímača a simuluje externe podľa potreby.
Treba ale nazrieť do emisného systému,tam už môže byť okruh ktorý spôsobuje problém jasne vidieť.Každopádne je ťažko predstaviteľné aby kolapsové stavy motora neboli do emisného systému premietnute.Treba pozrieť v takých prípadoch skôr ako chybové kódy.
essokamikaze985
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 10.12.2021 17:37
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Stilo 2002 , 76 kw , benzin

Príspevok od používateľa essokamikaze985 »

Tomuto by som sa chcel vyhnut, minuly rok som zaplatil za napojenie na diagnostiku 50€ a povedali mi v servise ze treba vymenit alebo opravit riadiacu jednotku za 400€, potom auto pojde na styri valce, dal som ju opravit a auto nadalej slo len na tri valce, myslel som ze ma ebne, servisy uz obchadzam, strasne zle skusenosti.. chyba bola v zapalovacej cievke za 13.50€

Skusim novu lambu nahradit dalsou novou ale od inej znacky... diky za radu
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Stilo 2002 , 76 kw , benzin

Príspevok od používateľa ivko1 »

...a pritom tú zapalovaciu cievku šlo velmi lahko otestovať!!!
Odpájaš po jednej a počuješ či motor začne kolísať, alebo sa nič nezmenilo.
Ak sa nič nezmenilo máš valec ktorý nepáli, vymeníš cievku na iný valec a ten problém sa musí preniesť ak je chyba iba v zapalovacej cievke
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Stilo 2002 , 76 kw , benzin

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Určite by som nekupoval novú sondu.Jednak je málo pravdepodobné že problém spôsobuje ona.Je to kyslíkový senzor,nie regulátor chodu.Lambda začne pracovať za dvoch podmienok.Prvá je dosiahnutie jej pracovnej teploty,druhá je pomer palivo vzduch je prakticky tak dobrý,že v spalinách bude zbytkový kyslík v takom zložení aby uviedol lambdu do činnosti.Dalo by sa povedať,že aj bez lambdy musí vedieť ísť motor +- správne.Ja by som ju odpojil a počkal na reakciu rj. Ale každopádne je nutné vidieť v diagnostike čo robí.Ak pre vonkajší vplyv pracovať nemôže,tak sa to zopakuje aj z ďalšou sondou.
Ja menežment Fiata nemám v malíčku,ale u iných značiek sa tento postup bežne robí pretože vypnutím sa vypne celý emisný systém čo je informácia či zasahuje alebo nie.
Hnev na servis môže byť sto krát oprávnený,nevidím to tak jednoznačne.Pretože sám som svedkom chýb zákazníkov pri zadávaní opravy.Predsa nie je problém si vyžiadať (opýtať sa) či ten a ten úkon mi urobia,či sú na to zariadený a teda dostanem informáciu o ktorú mi ide.Zákazník nežiada,navyše neraz sa vyslovene vyjadrí ako tomu vôbec ale vôbec nerozumie.To je hnací pohod mlyna každého vagabunda a hlupáka v monterkách.Za x rokov som nedostal otázku či niečo viem dať zaprotokolované,tj informácie vo forme s ktorou sa dá niečo reálne robiť.Kto sa nepýta,nemá prečo dostať odpoveď.99 zo 100 ľudí ovšem aj na toto zareaguje - ak neviem čo sa mám pýtať,ako sa mám opýtať.Zabité,to takto nemá riešenie.Sú veci ktoré sa v domácich podmienkach vlastným "pohonom" poriešia len šťastím na úrovni výhry Jackpot-u.
Napísať odpoveď

Návrat na "Bežné poruchy benzínových aut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 60 neregistrovaných