FIAT Scudo 2,0 120kw rv. 2014 CHECK :-(

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Mek
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 17.01.2009 15:39
Zdieľať na Facebook

FIAT Scudo 2,0 120kw rv. 2014 CHECK :-(

Príspevok od používateľa Mek »

FIAT Scudo 2,0 120kw rv. 2014 CHECK :-(
Dobrý deň, chcem poprosiť o radu pri motore Fiat Scudo 2,0 JTD , 120kw. multijet.

Problém: - auto šľape bez problémov ale keď idete menšou rýchlosťou napr. 80km/h a máte napr. 5 alebo 6 rychlostný stupeň a pridáte plyn tak dá auto do núdzového režimu a zasvieti CHECK. Auto síce ide ale bez turba, treba zastať, vypnúť motor a keď znovu naštartujete ide opäť dobre, CHECK zhasne a môžete pokračovať ,.., až sa to zas nestane..,.

Za každú radu Ďakujem.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Jedna téma by nestačila? :::
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Príčinu poruchy neviem ale viem ako ju odstrániť. Rýchlosti 5 a 6 radiť od 100km/h. :300f:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Vyčistiť EGR - ventil...

Nie som diesel fan, ale tu na fore sa tato téma stale opakuje, a tak som sa trochu aj nedobrovoľne VZDELAL v tomto ohľade...
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

penim zlc, ked vidim ludi, co si kupi v absolutnej chudobe auto a potom tak skrbli naftu, ze radi pri 80-tke 6-tku a este to aj napise na forum....zapamataj si, ze ty nepotrebujes nic, ziadne auto ti do ruk nepatri...
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Dnes som išiel HC-NR takmer celú cestu na štvorke 2000-2500ot., ani ma nenapado zaradiť 5. Rýchlosť 80-95km/h. Spotreba 5,1l/100km. Dalo by sa to určite aj za 4,6 pri 1600ot. ale to je pre mňa príliš málo.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Príčina je velmi jednoduchá,rozpor medzi tým čo sa očakáva a tým čo sa reálne odmerá.Väčšinou je to plniaci tlak ktorý si RJ stráži a nedovolí prílišné vzdialenie požiadavky od skutočnosti, na dlhšiu dobu než dve tri sekundy.Problém začína až od tohoto momentu pretože pachatelov (možných) je celkom dosť,od toho spomenutého EGR až po bublinky v palive alebo zatuhnutú variabilitu turbíny,či zlý údaj z váhy alebo čidla tlaku.A to každé menované má ďalšie vetvenie takže je nevyhnutné diagnostika a na cestu,a logovať bežiace parametre,potom doma v kľude celý log vyhodnotiť.Každý iný spôsob než je práca z hodnotami jednotlivých komponentov vedie iba k výdajom bez výsledku a často stojí celkom dramatické peniaze,celkom zbytočne vyhodené,polovica možností sú totiž úplné sprostosti a pár halierov,občas aj nič,iba odstrihnutie konca roztrhnutej hadičky podtlaku.Je lepšie dať "tricku" za dobré logovanie a skrátenie hadičky,ako tri výmeny turbína bez výsledku.Dnes dielne nemajú problém z vyjadrením že motor je komplet off a celkom pokojne to zrealizujú.
Už to lorak aj pán nagy spomenul,tak sa jazdiť jednoducho nesmie,ten motor bude v kuse v problémoch pri 6 stupni pri 80 km/h.Tá ušetrená nafta je tá najdrahšia na svete.Ak zaradenie ďalšej rýchlosti spôsobí padnutie pod 2000 otáčok,vrátime sa späť k tej nižšej.Pre toto majú dedovia kostolný a ženy úplne najhoršie motory,tupé,lenivé z vysokou spotrebou zväčša všetkého
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

ked aj vynechame dizle z kamiona, alebo autobus, tak tie normalne objemy v autach idu naozaj na hrane optima od 1700-1800ot., ale netreba to tam drzat do nekonecna...a tieto podtocene motory su uplne lenive, a nik ich uz nerozbeha, lebo roky ta kluka dostava stokilovym kladivom po hlave pri kazdom vybuchu, aj keby ste davali olej za tisicku za liter, ani tak sa to neda zachranit a este aj dvojhmota dostava na dzrku tak, ze radsej z takeho auta vyskoci sama...potom su otazky, jazdim na 1500 ot. a kazdy rok mi odide dvojhmota - nie odide, utecie ti...a tie zblbunte hodnoty od egr, nastavenia turba / inak medzi laikami toto robi velke zlo, lebo si myslia, ze motor to variabilitou vykoriguje pri akomkolvek rezime/, vahy vzduchu a pod.- nic sa neusetri....
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

zabudol som, staroba - gnagy - tlieskam, snad si to par ludi precita a pomoze to tym autam...
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

lorak777 napísal:penim zlc, ked vidim ludi, co si kupi v absolutnej chudobe auto a potom tak skrbli naftu, ze radi pri 80-tke 6-tku a este to aj napise na forum....zapamataj si, ze ty nepotrebujes nic, ziadne auto ti do ruk nepatri...
Ale,nie že nepotrebuje NIČ,práveže potrebuje električenku, a zobrať vodičák!
Mek
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 17.01.2009 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mek »

lorak777 napísal:penim zlc, ked vidim ludi, co si kupi v absolutnej chudobe auto a potom tak skrbli naftu, ze radi pri 80-tke 6-tku a este to aj napise na forum....zapamataj si, ze ty nepotrebujes nic, ziadne auto ti do ruk nepatri...
ty sociálny retard tu ide o to prečo to robí a nie pre šetrenie nafty, choď si riešiť komplexi do roboty a nie tu ., je zjavné že si finančne "down" .., bicykel s.r.o. :-)
Mek
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 17.01.2009 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mek »

ešte by som chcel upresniť info (kedže táto info zóna je zrejme na 95% zaplnená ľuďmi čo ich IQ siaha maximálne po členky a výplata určite tiež). Auto som zakúpil ako nove fungel. Do 2 rokov šlo bez problémov, potom sa stalo že zasvietil CHECK a to pre túto príčinu. preto sa pýtam na tieto veci, nie preto že chcem šetriť na nafte. Pekný deň normálnym a ešte krajší tým " druhým" :-)
Mek
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 17.01.2009 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mek »

mhlavaty napísal:Príčina je velmi jednoduchá,rozpor medzi tým čo sa očakáva a tým čo sa reálne odmerá.Väčšinou je to plniaci tlak ktorý si RJ stráži a nedovolí prílišné vzdialenie požiadavky od skutočnosti, na dlhšiu dobu než dve tri sekundy.Problém začína až od tohoto momentu pretože pachatelov (možných) je celkom dosť,od toho spomenutého EGR až po bublinky v palive alebo zatuhnutú variabilitu turbíny,či zlý údaj z váhy alebo čidla tlaku.A to každé menované má ďalšie vetvenie takže je nevyhnutné diagnostika a na cestu,a logovať bežiace parametre,potom doma v kľude celý log vyhodnotiť.Každý iný spôsob než je práca z hodnotami jednotlivých komponentov vedie iba k výdajom bez výsledku a často stojí celkom dramatické peniaze,celkom zbytočne vyhodené,polovica možností sú totiž úplné sprostosti a pár halierov,občas aj nič,iba odstrihnutie konca roztrhnutej hadičky podtlaku.Je lepšie dať "tricku" za dobré logovanie a skrátenie hadičky,ako tri výmeny turbína bez výsledku.Dnes dielne nemajú problém z vyjadrením že motor je komplet off a celkom pokojne to zrealizujú.
Už to lorak aj pán nagy spomenul,tak sa jazdiť jednoducho nesmie,ten motor bude v kuse v problémoch pri 6 stupni pri 80 km/h.Tá ušetrená nafta je tá najdrahšia na svete.Ak zaradenie ďalšej rýchlosti spôsobí padnutie pod 2000 otáčok,vrátime sa späť k tej nižšej.Pre toto majú dedovia kostolný a ženy úplne najhoršie motory,tupé,lenivé z vysokou spotrebou zväčša všetkého
Ďakujem za info, bol som na diagnostike origo a písalo "chyba poklesu tlaku paliva" ...
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Nikto sa neposerie z toho, že si myslíš aký si pracháč! Ty veštec, ktorý vie kto tu koľko zarába! :::
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba byť pri hláške typu pokles tlaku paliva opatrný.Problém je v tom že aj vada v nízkotlakom okruhu (čo by mohla byť aj banalita) sa prejavuje takou hláškou kedže RJ zaznamená problém v sledovaní parametrov vysokého tlaku,tj už chyba tu môže byť prenesená,dôsledková.To spústa mechanikov hlava nehlava povymieňa pol auta aby sa nakoniec zistilo že šlo o banálnu volovinu za pár grajciarov.Takže bez 100% istoty nič nevymieňať.

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní