Fiat Scudo 2.0 120kw - olej do prevodovky
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 03.09.2009 17:23 Zdieľať na Facebook
Fiat Scudo 2.0 120kw - olej do prevodovky
Zdravim,
Chcel by som vymenit olej v prevodovke, a niesom si isty aky pouzit olej. Auto:
Fiat Scudo rok 2012
2.0 120kw
Manual
Vo Fiate mi povedali:
PETRONAS TUTELA TRANSMISSION EXPERYA 75W-80
Na petronas webe:
PETRONAS TUTELA TRANSMISSION MATRYX 75W-85
http://petronas-uk.ewp.earlweb.net/en_G ... _EFt8Pl7nB
Tak teraz neviem.
EXPERYA je 9.55550-MZ2 F002.F13
MATRYX je 9.55550-MZ1 F108.F02
Vedeli by ste mi prosim poradit? Dakujem
Chcel by som vymenit olej v prevodovke, a niesom si isty aky pouzit olej. Auto:
Fiat Scudo rok 2012
2.0 120kw
Manual
Vo Fiate mi povedali:
PETRONAS TUTELA TRANSMISSION EXPERYA 75W-80
Na petronas webe:
PETRONAS TUTELA TRANSMISSION MATRYX 75W-85
http://petronas-uk.ewp.earlweb.net/en_G ... _EFt8Pl7nB
Tak teraz neviem.
EXPERYA je 9.55550-MZ2 F002.F13
MATRYX je 9.55550-MZ1 F108.F02
Vedeli by ste mi prosim poradit? Dakujem
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Jakub aj ked priamo poradit neviem, mas odomna jednu nevyznamnu obrovsku pochvalu. Na manual vsetci okrem teba, mna, Lakiho, Cicheho a Hlavateho odtialto z fora totalne prdia a oleje nemenia, ved kazdemu je predsa jasne ze 200.000km, 10 rokov a cela ta prevadzka "nemoze" zanechat stopy na jeho opotrebeni a samozrejme nasledne na opotrebeni prevodovky samotnej.
Fakt ze klobuk dole.
Nepriama rada : zavolaj do Fiatu, nech ti predaju "original". Tie cenovky nebyvaju strasne, typicky treba dva, maximalne tri litre, to prezijes raz za 6 rokov. Ja som menil na Chrysleri a Forde, cenovka okolo 12,-eur za liter u obidvoch.
Az ked ti Fiat nebude vediet / chciet predat olej, az potom ries na volnom trhu. S tymi viskozitami to nie je uplna sranda, prevodovka moze zacat zle radit hlavne pocas studenej zimy.
Fakt ze klobuk dole.
Nepriama rada : zavolaj do Fiatu, nech ti predaju "original". Tie cenovky nebyvaju strasne, typicky treba dva, maximalne tri litre, to prezijes raz za 6 rokov. Ja som menil na Chrysleri a Forde, cenovka okolo 12,-eur za liter u obidvoch.
Az ked ti Fiat nebude vediet / chciet predat olej, az potom ries na volnom trhu. S tymi viskozitami to nie je uplna sranda, prevodovka moze zacat zle radit hlavne pocas studenej zimy.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
original je tutela, drzal by som sa petronas webu...
a rozhodne by som prinej aj ostal , o fiat autorizakoch mam nevalnu mienku najma na sk, ale pokial by si chcel silou mocou nieco ine od tutely, nelej tam co povedia "vo fiate", ale napis mail !
technical-support.eu@pli-petronas.com
apropo ten matryx je spravne , kupis 2 litre a nemusi byt u fiata, mas v olejposte, alebo v damo, mozno aj inde, nemam vyskusane iste aj za lepsiu cenu
a rozhodne by som prinej aj ostal , o fiat autorizakoch mam nevalnu mienku najma na sk, ale pokial by si chcel silou mocou nieco ine od tutely, nelej tam co povedia "vo fiate", ale napis mail !
technical-support.eu@pli-petronas.com
apropo ten matryx je spravne , kupis 2 litre a nemusi byt u fiata, mas v olejposte, alebo v damo, mozno aj inde, nemam vyskusane iste aj za lepsiu cenu
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 03.09.2009 17:23 Zdieľať na Facebook
dakujem za rady
jednoznacne chcem davat original, cize Tutelu, nad inym som ani nerozmyslal. Len teda ma zmiatlo ze mi povedali inu Tutelu vo fiate ako sa pise na Petronas webe.
Iba taka otazka na bajo777 - ako si prosim prisiel na to ze ten Matryx je spravne?
co som sa docital na inych vlaknach tak ta 80ka je skor na kratke jazdy, 85ka na vacsiu zataz. Ja to mam ako jedno auto v rodine, cize sa tym jazdi uplne vsetko - aj kratke jazdy prazdne auto, ale aj som v tom uz viezol 900kg dreva :D
dalsia sranda je ze v knizke je napisany ten Matrix, ale napr motorovy olej je v knizke Selenia 5W-30. Ale Petronas web aj vo Fiate mi povedali ze tam ma ist 5W-40. Tak som dal tu 40ku.
Pri tej prevodovke sa teda knizka zhoduje s petronas webom, ale fiat povedal ine. No som z toho magor skusim asi este ten mail
jednoznacne chcem davat original, cize Tutelu, nad inym som ani nerozmyslal. Len teda ma zmiatlo ze mi povedali inu Tutelu vo fiate ako sa pise na Petronas webe.
Iba taka otazka na bajo777 - ako si prosim prisiel na to ze ten Matryx je spravne?
co som sa docital na inych vlaknach tak ta 80ka je skor na kratke jazdy, 85ka na vacsiu zataz. Ja to mam ako jedno auto v rodine, cize sa tym jazdi uplne vsetko - aj kratke jazdy prazdne auto, ale aj som v tom uz viezol 900kg dreva :D
dalsia sranda je ze v knizke je napisany ten Matrix, ale napr motorovy olej je v knizke Selenia 5W-30. Ale Petronas web aj vo Fiate mi povedali ze tam ma ist 5W-40. Tak som dal tu 40ku.
Pri tej prevodovke sa teda knizka zhoduje s petronas webom, ale fiat povedal ine. No som z toho magor skusim asi este ten mail
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
lebo fiat v hornej marikovej /nech je aj na hlavnom namesti v ba, stejne to je okres horna marikova z celosvetoveho pohladu/ viem ako funguje predaj dielov ! uz sa mi stalo ze keby si sam nenajdem, tak ho nemam !!! nevedeli hladat v ich katalogu, zavolali chlapa z dielne, aj ten vedel prd a poradil somarinu ! takze, kludne sa mozem domnievat ze ten druhy olej mali proste tam a ten matrix bolo treba objednat, ziadnu vacsiu znalost za tym nehladaj ! pozri sa co za mega globalnu firmu je petronas, ne ze by nemohli strelit capa, ale ocakavam troska inu uroven...navyse ty nemas ziaden spor ako hovoris, mazaci plan petronas pise matrix, navod pise matrix, ten motorovy olej si ries kludne, ale u prevodu tam daj matrix a vybavena vec, ja o olejoch nefilozofujem, ja tam davam co tam patri /ma schvalenie vyrobcu/ cely zivot a este sa nestalo ze bych slapol vedla...a presne ako pises, mas tam mailovy kontakt smelo do nich !!!
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 03.09.2009 17:23 Zdieľať na Facebook
Dakujem. Odpisali mi uz aj z Petronas, ze v ich prirucke ktoru maju k mojmu autu je Matryx, a teda by tam mal ist Matryx.
V tom pripade je to myslim vyriesenie a dam radsej ten Matryx
Neviem sice preco mi vo fiate poradili tu Experyu, ale necham to tak.
Btw jedna sa o Auto Impex na Roznavskej v BA. Tam som aj auto kupoval a bol som velmi spokojny, aj mi v ramci zaruky na ojazdene auto vymenili chladic klimatizacie. Vseobecne som tam bol velmi spokojny, ziadny problem.
Ok, dakujem este raz za vsetky rady
V tom pripade je to myslim vyriesenie a dam radsej ten Matryx
Neviem sice preco mi vo fiate poradili tu Experyu, ale necham to tak.
Btw jedna sa o Auto Impex na Roznavskej v BA. Tam som aj auto kupoval a bol som velmi spokojny, aj mi v ramci zaruky na ojazdene auto vymenili chladic klimatizacie. Vseobecne som tam bol velmi spokojny, ziadny problem.
Ok, dakujem este raz za vsetky rady
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Mam taku otazku: Vyvazal Fiat auta do celeho sveta aj mimo Talianska?
Ta asi hej..
A mam aj dalsiu otazku : V tych autach Fiat, co jazdia na inych kontinentoch ,ked si zmyslia,ze chcu vymenit olej v manualnej prevodovke,tak objednavaju nejaku Matrix tutovu tutti-frutti Tutelu ?
Ta odpovedal by som,ze asi Ne.
Naleju to co najdu vregali na njblizsej pumpe a nelamu si hlavu zbytocne....
Ta tak veru...
Pisem z mobilu ,bo som v europskej zemi zaslubenej v "D" pozdravujem.
P.S. Aj ja mam moderne auto vyrobene v r.2012 a a tiez som spekuloval aky olej dat do pevodovky,bo vytekal cez gufero na polosi,dal som nakoniec Madit Hypol a od tej vymeny uz som najazdil cca 50 000 km a dobre,stupne sa daju zatadit,nic nehuci vsetko O.K. A propos,nikdy by som do nicoho nenalal prev .olej 70W- 80
Bo to neni trvanlive a zejde "na vodu " uz po 10 000 km a bolo by treba ten olej zas vymenit...
Ta asi hej..
A mam aj dalsiu otazku : V tych autach Fiat, co jazdia na inych kontinentoch ,ked si zmyslia,ze chcu vymenit olej v manualnej prevodovke,tak objednavaju nejaku Matrix tutovu tutti-frutti Tutelu ?
Ta odpovedal by som,ze asi Ne.
Naleju to co najdu vregali na njblizsej pumpe a nelamu si hlavu zbytocne....
Ta tak veru...
Pisem z mobilu ,bo som v europskej zemi zaslubenej v "D" pozdravujem.
P.S. Aj ja mam moderne auto vyrobene v r.2012 a a tiez som spekuloval aky olej dat do pevodovky,bo vytekal cez gufero na polosi,dal som nakoniec Madit Hypol a od tej vymeny uz som najazdil cca 50 000 km a dobre,stupne sa daju zatadit,nic nehuci vsetko O.K. A propos,nikdy by som do nicoho nenalal prev .olej 70W- 80
Bo to neni trvanlive a zejde "na vodu " uz po 10 000 km a bolo by treba ten olej zas vymenit...
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 03.09.2009 17:23 Zdieľať na Facebook
@laco1871 no, co som tak pogooglil, tak ten petronas tutela je normalne origo oficialny olej co s dava do fiatu a alfy, a predava sa po celom svete. takze ratam ze kdekolvek by clovek dal fiata/alfu do autorizaku, tak mu tam naleju tutelu (pripadne do motora seleniu)
resp z toho co som nasiel tak sa to predava vsade, tak hadam to je ok
no nic, dam tam ten matryx, mozem sem potom napisat o par rokov ze ako to dopadlo, ak si spomeniem :D
resp z toho co som nasiel tak sa to predava vsade, tak hadam to je ok
no nic, dam tam ten matryx, mozem sem potom napisat o par rokov ze ako to dopadlo, ak si spomeniem :D
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Takže trocha hlbšej uvahy :
Z čoho sa skladá manualna prevodovka ?
Samozrejme ,že z obalu v ktorom je uchytených niekoĺko hriadeĺov na ktorých su posuvné a aj pevne uložené oz.kolesá, je tam aj diferencial v ktorom su tiež ozubené kolesá,
hriadele su uložené v jednoduchych guličkových ložiskách
ďalej su tam trecie synchrónne krúžky ktoré pomáhajú roztáčať tie hriadele ktoré musia byť uvedené do pohybu pre zaradenie konkretneho rýchl.stupňa, pretože radenie rýchlosti sa deje pri pohybe vozidla a tým aj za sučasného otáčania jednotlívych hriadeĺov a oz. kolies
Teda summa-sumarum : na mazanie jednoduchých guličkových ložisk asi netreba nejaké zvláštné nároky, na qualitu prev. oleja , či ?
Problém boli medené synchrónne kružky, ktoré v starších prevodovkach vyrobených pred rokom 1990 boli vyrobené z matrialu, ktorý neodolaval posobeniu prev.olejov vyrobených na inej modernejšej báze
a nastavala chem.korozia a boli problemy so zrýchleným opotrebovaním synchronnych kružkov a tým padom so zhoršením plynulosti radenia jednotlivých rýchl.stupńov.
Dnes su už tieto problémy vychytané a synchronné kružky su vyrábané z ineho materialu,
avšak použitie vyrobcom odporúčaného prev. oleja má vplyv na pohodlné radenie rýchl.stupńov hlavne za studena, inak veĺký rozdiel pre manualnu prevodovku osobneho auta nie je zo žiadného hĺadiska či je tam prev.olej viskozity 75W-80 alebo 80W-90
rozhodujúca može byť výkonnostná trieda podĺa API
večšinou je predpísaná GL-4 ale neškodí ani GL-5
Osobné auto nie je ťahač , kde použitie predpísaného prev.oleja priamo vplyva na životnosť prevodovky
teda z týchto vyššie uvedených dovodov nie je žiadný dovod používať v manualnej prevodovke ĺahkých osobných automobilov vylučne len jeden druh prev.oleja len jednej značky.
Použitie oleja pre automaticku prevodovku je ina zaležitosť.
Z čoho sa skladá manualna prevodovka ?
Samozrejme ,že z obalu v ktorom je uchytených niekoĺko hriadeĺov na ktorých su posuvné a aj pevne uložené oz.kolesá, je tam aj diferencial v ktorom su tiež ozubené kolesá,
hriadele su uložené v jednoduchych guličkových ložiskách
ďalej su tam trecie synchrónne krúžky ktoré pomáhajú roztáčať tie hriadele ktoré musia byť uvedené do pohybu pre zaradenie konkretneho rýchl.stupňa, pretože radenie rýchlosti sa deje pri pohybe vozidla a tým aj za sučasného otáčania jednotlívych hriadeĺov a oz. kolies
Teda summa-sumarum : na mazanie jednoduchých guličkových ložisk asi netreba nejaké zvláštné nároky, na qualitu prev. oleja , či ?
Problém boli medené synchrónne kružky, ktoré v starších prevodovkach vyrobených pred rokom 1990 boli vyrobené z matrialu, ktorý neodolaval posobeniu prev.olejov vyrobených na inej modernejšej báze
a nastavala chem.korozia a boli problemy so zrýchleným opotrebovaním synchronnych kružkov a tým padom so zhoršením plynulosti radenia jednotlivých rýchl.stupńov.
Dnes su už tieto problémy vychytané a synchronné kružky su vyrábané z ineho materialu,
avšak použitie vyrobcom odporúčaného prev. oleja má vplyv na pohodlné radenie rýchl.stupńov hlavne za studena, inak veĺký rozdiel pre manualnu prevodovku osobneho auta nie je zo žiadného hĺadiska či je tam prev.olej viskozity 75W-80 alebo 80W-90
rozhodujúca može byť výkonnostná trieda podĺa API
večšinou je predpísaná GL-4 ale neškodí ani GL-5
Osobné auto nie je ťahač , kde použitie predpísaného prev.oleja priamo vplyva na životnosť prevodovky
teda z týchto vyššie uvedených dovodov nie je žiadný dovod používať v manualnej prevodovke ĺahkých osobných automobilov vylučne len jeden druh prev.oleja len jednej značky.
Použitie oleja pre automaticku prevodovku je ina zaležitosť.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných