Fiat Punto II '01 8V 1.2 - spotreba , trasenie a slaby tah

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

didoop
Príspevky: 163
Dátum registrácie: 24.05.2012 19:12
Bydlisko: KE
Zdieľať na Facebook

Fiat Punto II '01 8V 1.2 - spotreba , trasenie a slaby tah

Príspevok od používateľa didoop »

Dobry den,
Priatelka zdrhla, no auto mi zostalo, chcel som ho pouzivat na mestke jazdy no tu je problem:

Uz od kupy auto na volnobehu triaslo - no nebolo pocut zeby vynechaval valec - tzn. auto bezi cca 2-3 sekundy ok, potom trasie cca 15 sekund, nasledne zas je stabilny par sekund. Takisto ked tuknem prudko do plynu, auto sa zakucka (klesnu otacky k 700, + troska zoslabnu svetla) no potom hned sa vrati k volnobehu. Otacky volnobezne su ale konstatne. Za studena sa tento jav so zakuckanim neprejavuje.
Takisto auto do 2500 vobec nema tah - praveze na plny plyn takmer vobec nezrychluje, no na 50% aspon daco zrychluje. Po prekonani 3000ot. vystartuje.

Cez leto bola spotreba 15-16 km/L (fiat to ma udavane naopak) - takze cca 6.5L aj pri velmi kldunej jazde - malo by mat nizsiu no stale bolo OK.

Takze sa vymenili sviecky (bosch, co tam maju byt podla fiat katalogu) , zapalovacie kable (magnetti marelli), skusil som jednu cievku novu postupne najprv 1. strana potom 2. strana, tesnene veka pod ventilom - no stale uplne bezozmeny stale to iste. Auto bolo v servise na zmeranie tlaku paliva - tlak paliva je OK.

Diagnostika bez chyby.

Teraz ale prisla zima - auto ma neskutocnu spotrebu - 8KM/L = 12.5L na 100KM a to jazdim uplne rovnako ako predtym - nieje mozne ze auto ma taku spotrebu - na poslednych 50km je to 50% mesto 50% mimomesto. 3.2 V6 benz mi zerie 100% mesto 14L ...
Takisto auto neskutocne smrdi za nespalenym benzinom.
Auto sa normlane zohrieva, po zahriati na prevadzkovu si ju pekne udrziava - termostat aj cidlo by som vyradil.

Diagnostika uplne bez chyby.

Skusali sme teda odpojit lambdu + precistit kontakty - stale to iste - po odpojeni zasveitila kontolka, po zapojeni prestala no zostala chyba v RJ - ohrievac lamdy - vymazane no nic dalsie sa neobjavilo.

Chcem len teda vediet kam smerovat dalej, myslite ze to budu zle nastavene rozvody ? Netusim kedy boli robene. Mozno vytahany remen, no skuste ma nasmerovat.

Vrele dakujem.
2022 dacia jogger LPG
2021 kamiq 1.5dsg
2021 TM3LR
2020 e-up
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

fiat ma moznosti..., zato ze si to nevies prepnut fiat nemoze :41c2:

az tam smrdi nespaleny benzin, netaha to za plynom, ma snahu skapat pri dupnuti, hladal by som volaku vaznu netesnost co klame menezment, aby takto lial palivo

a este, zakladna vec, vyser sa ty na palubny pc, natankuj plnu a vyjazdi, tak sa mera spotreba, od plnej do plnej, hentie hracicky pre deti by sa tam ani nemali montovat, lebo ste stym fas-cinovany doslova, treba cumet na cestu a maximalne na rychlost
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
didoop
Príspevky: 163
Dátum registrácie: 24.05.2012 19:12
Bydlisko: KE
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa didoop »

Ten palubak urcite neklame az tak, odchylka urcite je nieake (takze zerie 14 miesto12 :) ), nalial som 20L, polka nadrze, presiel som cca 70KM a uz tam chyba 1/3 z toho co som natankoval.
2022 dacia jogger LPG
2021 kamiq 1.5dsg
2021 TM3LR
2020 e-up
storm525
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 06.10.2004 22:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa storm525 »

Mal som také isté Punto, tiež mi ho pri pridaní plynu pridusilo. Riešenie bolo vcelku jednoduché, keďže auto nemá palivový filter, na raily ku vstrekom na konci je taký ventil, tam dať kompresor a prefúknuť až do nádrže. Odvtedy šlo Punto krásne za plynom. ;-)

Vysoká spotreba podľa mňa teplotné čidlo, resp. lambda, alebo vadný kat. Nemáš deravý výfuk?
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

chce to pripojiť na ecuscan a popozerať parametre. Ja som mal napr. 16v verziu a prasklé tesnenie pod hlavou, chybná RJ sú vcelku bežné problémy a treba na ne myslieť. Čo to bude v tomto prípade nechajme sa prekvapiť.
qubo
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 16.10.2017 02:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa qubo »

storm525 napísal:Mal som také isté Punto, tiež mi ho pri pridaní plynu pridusilo. Riešenie bolo vcelku jednoduché, keďže auto nemá palivový filter, na raily ku vstrekom na konci je taký ventil, tam dať kompresor a prefúknuť až do nádrže. Odvtedy šlo Punto krásne za plynom. ;-)

Vysoká spotreba podľa mňa teplotné čidlo, resp. lambda, alebo vadný kat. Nemáš deravý výfuk?
Presne ako sa píše vyššie..Katalyzátor a lambda - mal som také Punto, bol problém v katalyzátore..teda ak máš 1,2Fire 8v...nezničiteľná vec!
PS: ak je zahriaty motor+kat a dupneš, kucká? mne po zahriati išlo vždy ako hodinky
PS2 : Punto má palivový filter..lavý podblatník..pozri
didoop
Príspevky: 163
Dátum registrácie: 24.05.2012 19:12
Bydlisko: KE
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa didoop »

Mal som také isté Punto, tiež mi ho pri pridaní plynu pridusilo. Riešenie bolo vcelku jednoduché, keďže auto nemá palivový filter, na raily ku vstrekom na konci je taký ventil, tam dať kompresor a prefúknuť až do nádrže. Odvtedy šlo Punto krásne za plynom.

Vysoká spotreba podľa mňa teplotné čidlo, resp. lambda, alebo vadný kat. Nemáš deravý výfuk?
tlak paliva som dal priamo merat v fiat kosice, takze dufam ze tam robia svoju podstivu pracu (40e), aby sa toto mohlo vylucit.
Kedze zerie 12L asi bude mat dostatocny tlak ...

Vyfuk mam troska deravy, zeby toto cele bolo vyfukom ? Pletenec je ale novy.
chce to pripojiť na ecuscan a popozerať parametre. Ja som mal napr. 16v verziu a prasklé tesnenie pod hlavou, chybná RJ sú vcelku bežné problémy a treba na ne myslieť. Čo to bude v tomto prípade nechajme sa prekvapiť.
A ako som spominal, diag mam carsoft - mam tam asi 40 moznych meranych velicin vo vstrekovani, len ktoru mam sledovat ? Volnobezne otacky som napr. pozeral a to suhlasi s pozadovanymi.

Takisto aj lambdu som pozeral. na volnobehu hadzala 70mv a pomer 1.0. Pri pridani sa to prudko menilo.

Presne ako sa píše vyššie..Katalyzátor a lambda - mal som také Punto, bol problém v katalyzátore..teda ak máš 1,2Fire 8v...nezničiteľná vec!
PS: ak je zahriaty motor+kat a dupneš, kucká? mne po zahriati išlo vždy ako hodinky
PS2 : Punto má palivový filter..lavý podblatník..pozri
Ano fire 1.2 8V preto som ho aj vyberal kedze ma to byt neznicitelna vec.
Ano prave ked je zahriaty. Ale mozno som sa nevyjadril spravne, ja len ked prudko "tuknem" do plynu, a vtedy sa zakucka. Ked stlacim naplno tak troska zakucka a potom letia hore. mozem spravit video.

Takze tym padom co mam riesit ? deravy vyfuk alebo co ine ? Auto ma mimochdom iba jednu pre-cat lambdu.
2022 dacia jogger LPG
2021 kamiq 1.5dsg
2021 TM3LR
2020 e-up
qubo
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 16.10.2017 02:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa qubo »

..predpokladám že na emisku ťa nik nevyženie, no dozaista budeš mať palivo v emisiách..tzn kat asi je dávno posmrti. Poznám to zakuckanie presne ako popisuješ. Mne pomohol nový kat a lambda, no či to naozaj bolo riešením neviem..včase ked som to riešil už bolo leto auto sa rýchlo zohrialo a na jesen som auto predal. Začal by som asi lambdou..
metamor
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

a akusal si sa pozriet na map senzor? predsa len to auto uz bude mat 20 rokov
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

treba pozrieť aj dodávku vzduchu, čie ten vzduchový filter aj menil niekedy niekto vobec....
misokgb4
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 06.07.2010 23:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misokgb4 »

Co nedas skontrolovat rozvody? na tomto motore je to otazka 15 minut
55modesta55
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 20.12.2018 13:14
Zdieľať na Facebook

fiat punto 2

Príspevok od používateľa 55modesta55 »

Žiadne sviečky bosch ani ngk, len champion rc10ycc do fiatky inak nepôjde, dlhoročné skúsenosti moje aj iných.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

to su kolkorocne dlho ? poslednych 8 jazdim vyhradne ngk fiatku, ale sviecka je bud dobra alebo zla, moze tam byt kludne brisk alebo cokolvek ine co pasuje do motora a pojde to noproblemo
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
55modesta55
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 20.12.2018 13:14
Zdieľať na Facebook

fiat punto 2

Príspevok od používateľa 55modesta55 »

Ngk som tam dával dlhú dobu,chvíľu išli akože dobre no po určitých kilometroch prestali držať volnobeh, jednoducho nemajú tie parametre ako champion od 3 ohmov do 9,napr dával ich tam aj mechanik s dlhoročnými skúsenosťami a praxou, aj ja som chcel vyskúšať iné značky, omyl, dúfam že moja rada pomôže,fiatka je na to háklivá a aj na cievky automaticky siťič a udržuje aj volnobežné otáčky motora, je na klapke, štvor koliková aj s ňou som mal problémy, pokiaľ mi v mototechne objednali druhú, značka sm alebo ms už presne neviem menil som 2 roky dozadu, 17€ dúfam že moje skúsenosti pomôžu.
55modesta55
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 20.12.2018 13:14
Zdieľať na Facebook

fiat punto 2

Príspevok od používateľa 55modesta55 »

Vymenil by som tieto dve veci, cievka volnobehu a sviečky 1ks 2,60 , zatiaľ by som do iných vecí ani nešiel,hoci menil som aj tiristorové cievky v jednej mi odišlo vynutie, všetko zanedbateľné položky,no pre chod motora veľmi dôležité moje 10 ročné skúsenosti s fiat panda 1,1i teraz ide ako švajčiarske hodiny hoci má svoje roky až sa čudujem, aj spotreba v norme okolo 6,7l.

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných