1 013 588
inzerátov
Pridať inzerát

Fiat Marea 2.0 20V , 108kw - po starte ide na 3 valce

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Fiat fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
Mirec8684
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 30 júl 2013
Príspevky: 185
Nabehané: 1 dní 18 hod 33 min
Predmet: Fiat Marea 2.0 20V , 108kw - po starte ide na 3 valce PríspevokZaslal: 12.11.2017 18:37   
Chalani,rad by som vas poziadal o radu s autom Fiat Marea 2.0 20V,1997. Probem je nasledovny-po starte(studeny motor)ide auto na 3 valce,striela do sania niekedy a dymi trochu viac(klasicky biely dym nie husty,ale jeho viac).Po chvili behu na volnobeh,cca 7min sa auto ustali a chytia aj zvysne valce.Resp.po behu cca 3 min. a znovu nastartovani uz potom ide na vsetky valce.

Robilo sa:diagnostika je cista(LTFT 6% len pre info),sviecky a pal.fiter su nove.Robil sa test vstrekov,ci otvaraju cez diag-ok.Tlak paliva cca 40psi stabilne(volnobeh),cca 45psi(pridanie),reglator funguje,nie je v nom palivo a po odpojeni podtlaku tlak narasta.Spätne vedenie paliva-ok.Takze od cerpadla po rampu to vyzera celkom fajn podla mna. Dalej, kedze sa problem hlavne prejavuje na 1 a 3 valci(po studenom starte sa tu po odpojeni cievky alebo vstrekovaca vobec nezmeni chod motora ako pri druhych),prehodili sa aj cievky aj vstreky(krizovy test)a problem je stale na 1 a 3 valci.Tlaky su vsade vyrovnane cca 175psi.Vyfuk pri lambde nie je deravy ani za nou cca 40cm(dalej je trochu uz vselijaky).Test lambdy cez diag,regulacia funguje,doba odozvy cca podla grafu do 120ms,ale niekedy nereaguje aj sekundu asi(ako vravim test len cez diag a live data/grafy).Sviecky(nove) po cca 100km jazdy mimo mesta prevazne a cca 15minutovom volnobehu(nakolko sa isla merat kompresia)cele cierne zacadene.Cidlo teploty vody/vzduchu cez diag ukazuje dobre a takisto aj pozadovane mnozstvo vzduchu je ok,ako by malo byt.Derave hadice alebo ine diery nie su.Motorcek volnobehu meneny asi pred cca 10tis.km.

Dakujem vsetkym za rady. Snad som dostatocne podrobne opisal probem,urcite som nieco zabudol napisat, ale neskor doplnim.
Citovať
avelmak
Známa tvár - Feldo (77)
Založený: 25 december 2008
Príspevky: 1827
Nabehané: 1 mes 9 dní 4 hod
Bydlisko: Rimavska Sobota
PríspevokZaslal: 12.11.2017 19:45   
Nieco mi nie je jasne.Pises ze tlak paliva je 45psi a dalej pises ze tlaky su normlane 175psi.Ake tlaky mas na mysli?Ako bol merani tlak paliva a kde?Ked stale mas problem na 1 a 3 valci,preco je diagnostika cista?Ako vies ze chybu mas prave na tych valcoch?
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (445)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 8919
Nabehané: 3 mes 3 dní 23 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 12.11.2017 20:42   
3 bary mas tlak paliva, 12 bar budu tlaky valcov...

ltft 6% je ok ! to neries, lebo na volnobehu alebo naprazdno sa ten chod aj tak nezapocitava , cerne sviecky je siroky pojem, moze byt olej, moze byt karbon, rozhodne neni dobre fungujuci motor, maju byt pekne tehlovej farby
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
berzerkertt
Založený: 16 júl 2008
Príspevky: 45
Nabehané: 19 hod 37 min
PríspevokZaslal: 13.11.2017 15:58   
Skusali ste prehodit aj tie sviecky medzi sebou? Nejde voda do spalovacieho priestoru?
Mozno by nebolo odveci spravit test na spaliny v chaldiacej vode.
Citovať
Mirec8684
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 30 júl 2013
Príspevky: 185
Nabehané: 1 dní 18 hod 33 min
PríspevokZaslal: 14.11.2017 09:33   
Doplnam odpovede-tak ako napisal Bajo-kompresie motora su cca 175psi vyrovnane a tlak paliva cca 40psi volnobeh(pridanie cca 45psi). Krizovy test sa robil s cievkami,vstrekovacmi aj so svieckami,kupili sa aj nove a problem stale pretrvava. Po zahriati, po cca 7minutach potom ide auto ako tak dobre. Striela do sania niekedy.Dopplnim este udaje o podtlaku, ktory sa meral-ked sa nastartuje studeny motor a vynechava,bol podtlak cca -0,2 az -0,3 bar oproti atmo a ked sa chytili vsetky valce po chvili, podtlak bol cca -0,8 bar. Uz mam len podozrenie na unik vakua na sani,predpokladam,ze ak by bol vyfuk netesny napr.pri zvodoch pocul by som ten charakteristicky zvuk a myslim si,zeby az tak na chod nemal vplyv nakolko lambda este nie je funkcna tesne po starte.Sviecky maju suchy tmavy uhlovy povlak. Voda sa inak nestraca, ani nebublinkuje, kompresia bola ok, tak valce by mali byt ok. Vstrekovace su pekne ciste.
Citovať
berzerkertt
Založený: 16 júl 2008
Príspevky: 45
Nabehané: 19 hod 37 min
PríspevokZaslal: 14.11.2017 13:09   
Videl som aj moznost testovat vakuum leak pomocou vyrobnika dymu, ale asi to nemaju vsade.
Citovať
Mirec8684
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 30 júl 2013
Príspevky: 185
Nabehané: 1 dní 18 hod 33 min
PríspevokZaslal: 14.11.2017 14:18   
Neviem, ci by v tomto pripade prichadzala do uvahy aj zla riadiaca jednotka motora, nakolko auto po chvili ide viacmenej normalne a chyba sa stale opakuje nie je nahodna.
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (445)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 8919
Nabehané: 3 mes 3 dní 23 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 14.11.2017 16:37   
tak vies ako je 2017 koniec roka na mojom kalendari...nic proti starsim vozom, len zub casu nezastavis...studene spoje, zaoxidovane veci, to sa nevyhne nijakemu vozu v tychto koncinach
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
berzerkertt
Založený: 16 júl 2008
Príspevky: 45
Nabehané: 19 hod 37 min
PríspevokZaslal: 15.11.2017 09:09   
Kable k cievkam? Viem ze tam nie su klasicke zapalovacie kable ale myslim tie kable ktore sa zasuvaju do cievok.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Fiat fórum