Fiat Grande Punto 1,4 8v - P0101
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 26.05.2015 17:56 Zdieľať na Facebook
Fiat Grande Punto 1,4 8v - P0101
Zdravím,
Už dlhší čas sa stretávam s problémom u môjho Fiat Grande punto 1,4 8v 57kw/77hp, r.v. 2005 s problémami počas jazdy. Za jazdy (podľa pozorovania najčastejšie na 4.stupni pri cca 2300 ot./min. a cca 55-60km/h; ale aj v iných prípadoch) dôjde k výraznému cuknutiu akoby prepnutiu do núdzového režimu s rozsvietením kontrolky motora (MIL) a k žiadnej reakcii plynového pedálu. Je nutné vypnúť kľúčik a naštartovať pre pokračovanie v jazde. Diagnostikou som zistil chyby P0101, P0106 a občas aj P0172. Snímač tlaku a teploty v sacom potrubí je vymenený nový.
Vedel by mi niekto poradiť, ktorou cestou sa skúsiť poberať pre odstránenie problému? V prípade potreby môžem podrobnejšie popísať problém. V autorizovaným servise som bol 3x so zaplatením diagnostiky, vymazaním chýb a vypočutí si varianty, že nevedia, kde je problém.
Vopred ďakujem.
Ľudo.
Už dlhší čas sa stretávam s problémom u môjho Fiat Grande punto 1,4 8v 57kw/77hp, r.v. 2005 s problémami počas jazdy. Za jazdy (podľa pozorovania najčastejšie na 4.stupni pri cca 2300 ot./min. a cca 55-60km/h; ale aj v iných prípadoch) dôjde k výraznému cuknutiu akoby prepnutiu do núdzového režimu s rozsvietením kontrolky motora (MIL) a k žiadnej reakcii plynového pedálu. Je nutné vypnúť kľúčik a naštartovať pre pokračovanie v jazde. Diagnostikou som zistil chyby P0101, P0106 a občas aj P0172. Snímač tlaku a teploty v sacom potrubí je vymenený nový.
Vedel by mi niekto poradiť, ktorou cestou sa skúsiť poberať pre odstránenie problému? V prípade potreby môžem podrobnejšie popísať problém. V autorizovaným servise som bol 3x so zaplatením diagnostiky, vymazaním chýb a vypočutí si varianty, že nevedia, kde je problém.
Vopred ďakujem.
Ľudo.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 26.05.2015 17:56 Zdieľať na Facebook
Prvýkrát ešte pred viac než rokom to bolo 17e za diagnostiku a vymazanie chýb, potom v auguste 33 za to isté plus nahratie autoadaptačných hodnôt a nastavenie pulzného kolesá. To som mal kľud do februára a odvtedy mi to robí pri každej až každej druhej jazde a kto to zažil uzná, že odpadnutie celého výkonu auta je na zabitie sa a takto sa jazdiť nedá. A naposledy v marci tiež 17 s tým, že na nič neprišli tak som si povedal dosť.
Skúšam problém odstrániť sám no zatiaľ neúspešne.
Vzduchový filter som menil teraz v máji od neho som začínal môže mať tak 200 km.
Nechápem tej "tuzerine" o čo sa jedná?
Skúšam problém odstrániť sám no zatiaľ neúspešne.
Vzduchový filter som menil teraz v máji od neho som začínal môže mať tak 200 km.
Nechápem tej "tuzerine" o čo sa jedná?
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
Vsetky 3 chybove kody smeruju ku nespravnej zmesi paliva a vzduchu.Prvy kod co si napisal je nedoveryhodny signal od vahy.Vaha bola skontrolovana?Doporucujem testovat vahu.Uz si nepamatam ci tento typ motora ma hadicu od sacieho potrubia ku snimacu tlaku,alebo je snimac zasunuty do potrubia.Ak mimo potrubia,skontrolovat hadicu a hlavne vycistit tu malu dierku v sacom.
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 26.05.2015 17:56 Zdieľať na Facebook
Ale ten motor váhu ani nemá. Iba snímač tlaku a teploty v sacom potrubí to je jeden snímač a druhý snímač atmosférického tlaku a obidva sú zasunuté v plaste sania za filtrom a škrtiacou klapkou a prichytené jednou skrutkou.
Čistil som sanie od začiatku od vstupu vzduchu, vymenený filter, škrtiacu klapku aj hadičky odvetrávania.
Čistil som sanie od začiatku od vstupu vzduchu, vymenený filter, škrtiacu klapku aj hadičky odvetrávania.
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
57kwova verzia musi mat ahu vzduchu.Tu mam pred sebou schemu a kod co si napisal.Ako ze nema?Si na velkom omyle.Vaha je spolocny snimac so snimacom teploty nasavaneho vzduchu.Je medzi filtrom a skrtiacou klapkou.Ma 4 kable.Ten snimac vedla filtra alebo na nejakej doske ma 4 kable a je snimac tlaku v sacom potrubi.
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 26.05.2015 17:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 26.05.2015 17:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 26.05.2015 17:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
Na diagnostike musis skontrolovat snimac tlaku v roznych podmienkach,teda potrebujes vidiet zive udaje,nie len vycitat chyby.Ak je slaby tlak,teda signal nie je doveryhodny,RJ prepne do nudzoveho rezimu.Treba vypatrat,ze ci je naozaj tlak v poriadku,alebo snimac da chybny signal/kvoli nefunkcnosti,alebo vedeniu/.Ak je naozaj slabsi tlak,tak treba skontrolovat mechanicke nastavenie motora/rozvodu/,skontrolovat kompresiu.Nepisal si startovatelnost,spotrebu,vykon atd.
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 26.05.2015 17:56 Zdieľať na Facebook
Sledoval som aj ako snímače pracujú za jazdy od voľnobehu s tlakom okolo 330 mBar až po prudkú akceleráciu s vysokými otáčkami s plným atmosférickým tlakom 995mBar v čom nevidím problém a zdá sa mi to v poriadku. Káblovačka sa tiež javí v poriadku, premerané od konektora snímača až k pinu Rj vporiadku, jedine aby to v ten daný moment robil nejaký skrat ale nič som nenašiel. Takže aj toto som vylúčil. Čo sa týka výkonu tak ak sa nevyskytne ten problém tak je normálny motor ide aj do otáčok dobre. Spotreba samozrejme podľa štýlu ale vporiadku okolo 6l a štart je na jednotku bez problému proste na brink zakaždým.
Proste záhada.
Proste záhada.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24899
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Tie tlaky volnobeh 330 a plný plyn 995 mbar je cca v poriadku.Myslím že okolnosť že ich vypisuje do závady je dôsledok,to nebude príčina.
Mňa podobná vec už pekne previezla,kolaps čohokoľvek vedie v reakcii RJ ktorá sa snaží situáciu zachrániť.Hlavne oddelené systémy tj bez lankové škrtiace klapky sú nesmierne ťažko zistitelné lebo aj najmenšie prerušenie signálu vedie práve k tomu efektu záchrany.Lenže záchrana prebieha tým že sa rozbehne klapka a tlakové pomery sa rapídne zmenia,to zapíše dané chyby a kolabuje celý systém.Dokonca výpad tlaku paliva na sekundu je dôvod zmeniť dávkovanie zo všetkými dôsledkami.Tam niekedy zistiť čo je prvý signál ktorý všetko spôsobuje,a čo sú už iba následky,tak to sú diagnostické galeje a zažil som to.Diagnostika zapojená,oscilskop tuším až šesť kanálov,tlakomer v palive atd a dlho sme neboli schopný rozhodnúť čo je skôr,čo je príčinový dej,a čo dôsledkový.O tom sa lahko filozofuje,ale pri motore pozerá ako hrom do bane a aj najlepší si pripadajú ako blbci
Mňa podobná vec už pekne previezla,kolaps čohokoľvek vedie v reakcii RJ ktorá sa snaží situáciu zachrániť.Hlavne oddelené systémy tj bez lankové škrtiace klapky sú nesmierne ťažko zistitelné lebo aj najmenšie prerušenie signálu vedie práve k tomu efektu záchrany.Lenže záchrana prebieha tým že sa rozbehne klapka a tlakové pomery sa rapídne zmenia,to zapíše dané chyby a kolabuje celý systém.Dokonca výpad tlaku paliva na sekundu je dôvod zmeniť dávkovanie zo všetkými dôsledkami.Tam niekedy zistiť čo je prvý signál ktorý všetko spôsobuje,a čo sú už iba následky,tak to sú diagnostické galeje a zažil som to.Diagnostika zapojená,oscilskop tuším až šesť kanálov,tlakomer v palive atd a dlho sme neboli schopný rozhodnúť čo je skôr,čo je príčinový dej,a čo dôsledkový.O tom sa lahko filozofuje,ale pri motore pozerá ako hrom do bane a aj najlepší si pripadajú ako blbci
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 26.05.2015 17:56 Zdieľať na Facebook
Baterku som odpojil na cca 30 minút čo by malo stačiť na reset všetkého čomu by to pomohlo. Kostra premeraná vporiadku.
Mňa napadá, či nebude v ťahu samotná riadiaca jednotka..?
Pri návštevách servisu diagnostikami vylúčili škrtiacu klapku vraj je v poriadku, nevidno aby robila problémy.
Pri chybnom tlaku paliva či výpadkoch by to malo ukázať ako chybu si myslím, aspoň ako chybu čerpadla či?
Ťažko veru...
Mňa napadá, či nebude v ťahu samotná riadiaca jednotka..?
Pri návštevách servisu diagnostikami vylúčili škrtiacu klapku vraj je v poriadku, nevidno aby robila problémy.
Pri chybnom tlaku paliva či výpadkoch by to malo ukázať ako chybu si myslím, aspoň ako chybu čerpadla či?
Ťažko veru...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných