1 029 288
inzerátov
Pridať inzerát

Fiat Grande Punto 1,4 8v - P0101

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Fiat fórum
Odpovedať Nová téma
123>
Autor Správa
ludo4032
Založený: 26 máj 2015
Príspevky: 12
Nabehané: 0 min
Predmet: Fiat Grande Punto 1,4 8v - P0101 PríspevokZaslal: 26.05.2015 17:15   
Zdravím,
Už dlhší čas sa stretávam s problémom u môjho Fiat Grande punto 1,4 8v 57kw/77hp, r.v. 2005 s problémami počas jazdy. Za jazdy (podľa pozorovania najčastejšie na 4.stupni pri cca 2300 ot./min. a cca 55-60km/h; ale aj v iných prípadoch) dôjde k výraznému cuknutiu akoby prepnutiu do núdzového režimu s rozsvietením kontrolky motora (MIL) a k žiadnej reakcii plynového pedálu. Je nutné vypnúť kľúčik a naštartovať pre pokračovanie v jazde. Diagnostikou som zistil chyby P0101, P0106 a občas aj P0172. Snímač tlaku a teploty v sacom potrubí je vymenený nový.
Vedel by mi niekto poradiť, ktorou cestou sa skúsiť poberať pre odstránenie problému? V prípade potreby môžem podrobnejšie popísať problém. V autorizovaným servise som bol 3x so zaplatením diagnostiky, vymazaním chýb a vypočutí si varianty, že nevedia, kde je problém.

Vopred ďakujem.
Ľudo.
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (451)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 8993
Nabehané: 0 min
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 26.05.2015 18:55   
to mas tak, ked diagnostika konci vypisom chyb a vymazanim, kolko za taku opravu zobral "opravar" 3x ?

len tak strelim, vzduchovy filter kedy menil si ?
nemas nejaku tuzerinu ? "hrusku" ci jak sa vola ta blbost...
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
ludo4032
Založený: 26 máj 2015
Príspevky: 12
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 26.05.2015 19:28   
Prvýkrát ešte pred viac než rokom to bolo 17e za diagnostiku a vymazanie chýb, potom v auguste 33 za to isté plus nahratie autoadaptačných hodnôt a nastavenie pulzného kolesá. To som mal kľud do februára a odvtedy mi to robí pri každej až každej druhej jazde a kto to zažil uzná, že odpadnutie celého výkonu auta je na zabitie sa a takto sa jazdiť nedá. A naposledy v marci tiež 17 s tým, že na nič neprišli tak som si povedal dosť.
Skúšam problém odstrániť sám no zatiaľ neúspešne.

Vzduchový filter som menil teraz v máji od neho som začínal môže mať tak 200 km.

Nechápem tej "tuzerine" o čo sa jedná?
Citovať
avelmak
Známa tvár - Feldo (77)
Založený: 25 december 2008
Príspevky: 1831
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Rimavska Sobota
PríspevokZaslal: 26.05.2015 19:44   
Vsetky 3 chybove kody smeruju ku nespravnej zmesi paliva a vzduchu.Prvy kod co si napisal je nedoveryhodny signal od vahy.Vaha bola skontrolovana?Doporucujem testovat vahu.Uz si nepamatam ci tento typ motora ma hadicu od sacieho potrubia ku snimacu tlaku,alebo je snimac zasunuty do potrubia.Ak mimo potrubia,skontrolovat hadicu a hlavne vycistit tu malu dierku v sacom.
Citovať
ludo4032
Založený: 26 máj 2015
Príspevky: 12
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 26.05.2015 20:04   
Ale ten motor váhu ani nemá. Iba snímač tlaku a teploty v sacom potrubí to je jeden snímač a druhý snímač atmosférického tlaku a obidva sú zasunuté v plaste sania za filtrom a škrtiacou klapkou a prichytené jednou skrutkou.
Čistil som sanie od začiatku od vstupu vzduchu, vymenený filter, škrtiacu klapku aj hadičky odvetrávania.
Citovať
avelmak
Známa tvár - Feldo (77)
Založený: 25 december 2008
Príspevky: 1831
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Rimavska Sobota
PríspevokZaslal: 26.05.2015 20:16   
57kwova verzia musi mat ahu vzduchu.Tu mam pred sebou schemu a kod co si napisal.Ako ze nema?Si na velkom omyle.Vaha je spolocny snimac so snimacom teploty nasavaneho vzduchu.Je medzi filtrom a skrtiacou klapkou.Ma 4 kable.Ten snimac vedla filtra alebo na nejakej doske ma 4 kable a je snimac tlaku v sacom potrubi.
Citovať
ludo4032
Založený: 26 máj 2015
Príspevky: 12
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 26.05.2015 20:23   
Jeden snímač-teploty a tlaku v saní je 4pinový, druhý je 3pinový a ten sníma atmosférický tlak. Ten 4pinový je ešte zároveň aj váha?
A na druhej strane ten má týždeň tiež som ho menil.

Iné snímače od vstupu vzduchu po škrtiacu klapku nemám, jedine aby boli bluetooth
Citovať
avelmak
Známa tvár - Feldo (77)
Založený: 25 december 2008
Príspevky: 1831
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Rimavska Sobota
PríspevokZaslal: 26.05.2015 20:33   
Trepes blbosti.Snimac tlaku a teploty nemoze byt v jednom.Co som pisal to plati.Ziaden snimac atmosferickeho tlaku,snimac tlaku v sacom potrubi.Snimac tlaku nemoze byt pred skrtiacou klapkou.Vidim ze ani nepoznas suciastky,ako to chces urobit sam?
Citovať
ludo4032
Založený: 26 máj 2015
Príspevky: 12
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 26.05.2015 20:47   
Myslím, že sa nechápeme. Jeden ten 4pinový je tento Bosch 0261230030 to je snímač teploty a tlaku. A druhý je tento Bosch 0261230052 ten sníma atmosférický tlak nie? a je 3pinový.

Jasné, že tam nie je žiadny snímač čo by tam robil. Nepochopili sme sa.
Citovať
avelmak
Známa tvár - Feldo (77)
Založený: 25 december 2008
Príspevky: 1831
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Rimavska Sobota
PríspevokZaslal: 26.05.2015 21:04   
Mas pravdu,nepochopil som ta riadne.Vahu nemas a tie snimace su ako si pisal.
Citovať
ludo4032
Založený: 26 máj 2015
Príspevky: 12
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 26.05.2015 21:12   
To nič ;) ale potom nechápem, prečo vypisuje chybu ktorá sa týka váhy. Teda tú P0101
Citovať
avelmak
Známa tvár - Feldo (77)
Založený: 25 december 2008
Príspevky: 1831
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Rimavska Sobota
PríspevokZaslal: 26.05.2015 21:24   
Na diagnostike musis skontrolovat snimac tlaku v roznych podmienkach,teda potrebujes vidiet zive udaje,nie len vycitat chyby.Ak je slaby tlak,teda signal nie je doveryhodny,RJ prepne do nudzoveho rezimu.Treba vypatrat,ze ci je naozaj tlak v poriadku,alebo snimac da chybny signal/kvoli nefunkcnosti,alebo vedeniu/.Ak je naozaj slabsi tlak,tak treba skontrolovat mechanicke nastavenie motora/rozvodu/,skontrolovat kompresiu.Nepisal si startovatelnost,spotrebu,vykon atd.
Citovať
ludo4032
Založený: 26 máj 2015
Príspevky: 12
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 26.05.2015 21:38   
Sledoval som aj ako snímače pracujú za jazdy od voľnobehu s tlakom okolo 330 mBar až po prudkú akceleráciu s vysokými otáčkami s plným atmosférickým tlakom 995mBar v čom nevidím problém a zdá sa mi to v poriadku. Káblovačka sa tiež javí v poriadku, premerané od konektora snímača až k pinu Rj vporiadku, jedine aby to v ten daný moment robil nejaký skrat ale nič som nenašiel. Takže aj toto som vylúčil. Čo sa týka výkonu tak ak sa nevyskytne ten problém tak je normálny motor ide aj do otáčok dobre. Spotreba samozrejme podľa štýlu ale vporiadku okolo 6l a štart je na jednotku bez problému proste na brink zakaždým.
Proste záhada.
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (294)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 3146
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 27.05.2015 04:45   
možno som vedľa, ale skús popozerať baterku, resp. jej ukostrenie, el. vedenie,voľakedy som mal podobnú pataliu a nakoniec to bolo skákajúce napätie, lebo kábel bol prehrdzavený, odvtedy už nikdy ničim neumývam motor.

tam nemôže byť veľká závada, tie motor sú dosť blbuvzdorné, alebo nejaká prasklina v saní/ ale nepoznám ho, iba špekulujem/
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1835)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17141
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 27.05.2015 08:01   
Tie tlaky volnobeh 330 a plný plyn 995 mbar je cca v poriadku.Myslím že okolnosť že ich vypisuje do závady je dôsledok,to nebude príčina.
Mňa podobná vec už pekne previezla,kolaps čohokoľvek vedie v reakcii RJ ktorá sa snaží situáciu zachrániť.Hlavne oddelené systémy tj bez lankové škrtiace klapky sú nesmierne ťažko zistitelné lebo aj najmenšie prerušenie signálu vedie práve k tomu efektu záchrany.Lenže záchrana prebieha tým že sa rozbehne klapka a tlakové pomery sa rapídne zmenia,to zapíše dané chyby a kolabuje celý systém.Dokonca výpad tlaku paliva na sekundu je dôvod zmeniť dávkovanie zo všetkými dôsledkami.Tam niekedy zistiť čo je prvý signál ktorý všetko spôsobuje,a čo sú už iba následky,tak to sú diagnostické galeje a zažil som to.Diagnostika zapojená,oscilskop tuším až šesť kanálov,tlakomer v palive atd a dlho sme neboli schopný rozhodnúť čo je skôr,čo je príčinový dej,a čo dôsledkový.O tom sa lahko filozofuje,ale pri motore pozerá ako hrom do bane a aj najlepší si pripadajú ako blbci
Citovať
Odpovedať Nová téma
123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Fiat fórum