820 611
inzerátov
Pridať inzerát

Fiat Ducato 3,0 r.v. 2010 - nepravidelny volnobeh

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Fiat fórum
Odpovedať Nová téma
<12
Autor Správa
Acon
VIP člen - Veyron (389)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6601
Nabehané: 12 dní 23 hod 23 min
PríspevokZaslal: 14.02.2011 19:49   
autovec: uniká my zmysel tejto otázky tu na fóre, keďže:
1. máš auto v záruke
2. je to atómová elektráreň s miliónom čidiel, riadiacich jednotiek a elektronických súčiastok.

Diagnostika takéhoto auta na fóre je prinajmenšom údivná, pretože pri troche zamyslenia je jasné, že bez diagnostiky sa to nedá riešiť ani osobne, nie ešte virtuálne. Príčin môže byť veľa a k Ti niekto povie, že to môže byť napr. ten regulačný ventil CR čerpadla, alebo čokoľvek iné, pretože to môže byť naozaj X vecí, tak čo spravíš? Nič. Máš záruku, takže pôjdeš do servisu a necháš si to odstrániť. Takže nechápem zmysel podobných otázok, ktoré nikomu nepomôžu. Moderné autá sú žial tak komplikované na diagnostikovanie porúch, že bez príslušného vybavenia sú krčmové reči k ničomu.
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (389)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6601
Nabehané: 12 dní 23 hod 23 min
PríspevokZaslal: 14.02.2011 19:59   
mc napísal:
ja na citrone pod stieracmi nic nemam, u tvojho 3,0 jtd tam su asi
relatka podtlaku. inak motor je IVECO odvodeny z 2,3 jtd a mal
by mat rozvod ozubenymi kolesami - cize ma byt spolahlivy.
..


3l a 2,3 nemajú okrem výrobcu nič spoločné. A už vôbec nie je niektorý odvodený od druhého. 3l je akési logické pokračovanie pôvodného 2,5l (E1) neskôr prevŕtaného na 2,8l (E2) a neskôr prepracovaného na new palivový systém commonrail (pre E3) a neskôr 3l (pre E4 a viac) no už nejde len o nejaké primitívne prevŕtanie, ale dosť zásadné prestavanie. 2,3l vznikol ako úplná novinka pre nasadenie do ľahkých áut do 2,8-3t s prioritou regionálneho rozvozu tovaru.
Pokial ide o spoľahlivosť, tak 2,5ka bola nesmrteľná, 2,8 sa dokázala smrti dlho vyhýbať, 3liter je síce mechanicky nezničiteľný, no elektronika to "skvele" vyváži a tak je celé auto odsúdené na výmenu oveľa skôr ako tomu bolo za čias predchodcov. Pretože servisovať elektroniku je na infarkt. A to samozrejme neplatí len pre IVECO.


Naposledy upravil Acon dňa 14.02.2011 20:01, celkom upravené 1 krát.
Citovať
autovec
Založený: 14 marec 2007
Príspevky: 170
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 14.02.2011 20:00   
acon....daval som to tu preto ci sa s tymto istym nahodou niekto nestretol ..jasne ze auto je v zaruke nebudem si to riesit na svoje triko len ma zaujmaju taketo veci tak preto sem tam napisem na toto forum ...dnes som s tym bol vo fiate blbne ten ventil potlaku s ktoreho ide hadicka do egr ventilu..zajtra ma prist druhy.. hned mi to poobede aj vymenia ......ja som mal tusenie ze to bude v tom potlakovom ventile bo ked som ho odpojil ..motor sa zacal sice trosku viac triast ale otacky uz boli ok ......a mozno ten kto nema toto auto uz v zaruke a zacne mu robit nieco podobne tak ked si toto precita moze vyskusat ciu to nema vadne aj on .....myslim ze aj na to su tieto fora asi tak
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (389)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6601
Nabehané: 12 dní 23 hod 23 min
PríspevokZaslal: 14.02.2011 20:05   
autovec napísal:
......a mozno ten kto nema toto auto uz v zaruke a zacne mu robit nieco podobne tak ked si toto precita...tak moznoze bude mat ten isty problem .....myslim ze aj na to su tieto fora asi tak

No veď to, že Tebe to robí pre to, inému pre iné a ďalším 20tim to robí z X iných príčin. Preto považujem tieto rady za balast, ktorý síce nakoniec môže viesť k oprave, no po absolvovaní dlhej a drahej cesty. Diagnostika nie je tak drahý úkon, aby sa nešpekulovalo nad chu..ov.nami a jednoducho sa to napichlo na konektor. Preto v takýchto prípadoch dávam prednosť rade - choď na diagnostiku. Je najlacnejšia a najúčinnejšia.
Citovať
mc
Založený: 11 december 2008
Príspevky: 45
Nabehané: 4 hod 55 min
PríspevokZaslal: 15.02.2011 19:11   
caute, diagnopstiku ako radu beriem a zvlast v zaruke ale -
robil som v DPD TT a tam mal kolega ten isty problem /lolisanie obratok/ a v zaruke mu to aspon 6 krat riesili no marne.
kedze auto potreboval, vymenit mu ho v ziadnom pripade nechceli tak ho tak dalej pouziva asi dodnes./Citroen TT/
Podla jeho slov mu uz menily x veci a motor bol aj uplne
rozobraty - otacali piestne kruzky - zahadna spotrba oleja 1L/100 km co bola asi sabotaz - ale kolisanie otacok nevedeli
odstranit.
az po dvoch rokoch, ked zacali aj mne kolisat otacky , zacal som to sledovat u inych Jumperov a zistil som , ze je to vcelku bezna
vec. Jeden mechanik mi poradil, za aj u Boscha sa to obcas
vyskytne a je to ten riadiaci ventil CR cerpadla. dalo sa to zistit
aj cez komp ked meral tlak v rampe.

tak aky bol verdikt vo fiate?
Citovať
autovec
Založený: 14 marec 2007
Príspevky: 170
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 15.02.2011 23:34   
Takze bol vadny ten podtlakovy ventil co riadi egr ventil....dnes vymenene vo fiate cca 5 minut roboty a uz otacky ok :)
Citovať
jozojanco
Založený: 04 február 2017
Príspevky: 1
Nabehané: 1 min
PríspevokZaslal: 04.02.2017 19:40   
Mal som ten istý problém s Peugeot Boxer 3,0 HDi ,stálo ma to veľa ,každý v servisoch skúšal len tak od pasu. Pritom bolo treba zobrať rozum do hrsti ,vymeniť elektromagnetický ventil ovládania EGR
/ nie náhradu / a motor išiel OK . Radím ešte skontrolovať gumové hadičky prívod a vývod hlavne v ohyboch ,zvyknú časom popraskať .
Citovať
mibas
Založený: 09 apríl 2017
Príspevky: 1
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 09.04.2017 07:44   
Mal som ten istý problém s kolísaním otáčok na voľnobeh na ducate 3,0 problém bol upchaná hadička resp. dierka od podtlaku ku el.mag. ventilu. /bol slabý podtlak /.
Citovať
MazdickaKNM
Založený: 17 január 2010
Príspevky: 1
Nabehané: 8 min
PríspevokZaslal: 24.03.2019 07:38   
autovec napísal:
mc napísal:
Caute, poznam ten problem z Citroenu jumper 06 a novsich, motor 2,2 hdi a tam to robi regulacny vemtil CR cerpadla.
V tychto citronoch je vstrekovanie DENSO a u teba je BOSCH
/asi/ ale co som pocul stretavaju sa s tym aj u tejto znacky.
Prejavuje sa to najcastejsie na volnobehu zatial co egr-ko
pocitujem ako nepravidelny zatah motora.

este jedna porlicka - zhodou okolnosti ma tento problem kolega
na druhom Citroene a tak som mu nahodil ventil, ktory v mojom
aute sposoboval kolisanie otacok - a u neho zatial otacky drzia
- otazkou je dokedy - budem informovat.

dotycny ventil sa ma nachadzat niekde na CR cerpadle a musi k nemu viest kablik . ,
mnoho zdaru a informuj o vyjadreniach ,, odbornikou,,


jj mc .....aj dpdckari co ku nam chodia cies maju tie 2,2 boxeri ci 2,3 teraz nvm presne a ze to menia vo firmach ako na beziacom pase tie ventily .....ale dnes som skusal odpojit konektor na takej veci primontovanje rovno v strede ked otvoris kapotu pod stieracmi a idu do toho hadicky od potlaku a je tam aj taka sacia hadicka s penou aby to nenasalo bordel a ked som to odpojil tak volnobeh bol ok ale motor sa o trosku viac zacal triast....a od tejto vecicky ide rovno hadicka k egr ventilu tak nvm ....s tymto motorm sa len zoznamujem mame ho necelych 6 mesiacov ...ach zlaty motor iveco daily 2,8 ....346000km a zvuk toho motora na nezaplatenie :)...nieco kraasne ako si pradie :)


Tá vec pod stieračom je u mňa vymenená ....auto stále blbne ....neviete presný názov toho snímača na čerpadlo?
Odpovedať Nová téma
<12

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Fiat fórum