Fiat Ducato 2,3 JTD 81 kW, r.v.4/06 bus polámané vahadlá

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jepe13
Príspevky: 46
Dátum registrácie: 26.11.2008 19:07
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Fiat Ducato 2,3 JTD 81 kW, r.v.4/06 bus polámané vahadlá

Príspevok od používateľa jepe13 »

Ahoj dízlaci. Fiata mám rok, nadmieru som spokojný s jeho výkonmi, slúži perfektne, spotreba dobrá, pretože ho používam najmä na ťahanie karavanu. Kúpil som ho už s druhým motorom, takže neviem, neviem. Na jar som plánoval meniť rozvody a pumpu. Remeň bol ako nový.

Ako to začalo. Minulý týždeň som ho po týždni stánia (začala tiecť vodná pumpa), išiel naštartovať, lebo bol dohodnutý odvoz do servisu.
Vonku -9, chytil na brnk. Pekný zvuk studeného dízlu. Do minúty začal meniť zvuky klepotu, začal mať zvuk starej regaty a na pohľad išiel na 2-3 valce.
Palivomer na nule, pritom bola plná nádrž čistej nafty a 3-4dcl VIFu. Palivomer sa asi za 5 min.začal hýbať do plna.

Vôbec nereagoval na plyn, tak ho odtiahli. (príspevky na plyn som čítal, mňa sa hadice a pl.pedál netýkal.
Vyčistili pal.sústavu,- čerpadlá a vstreky v poriadku.
Zmerali tlaky, 2. a 3. valec bez tlaku. Na oleji asi 8.t.km
Zhodili domec s vačkami a celá sacia strana vahadlá buď polámané alebo nalomené. Bol som sa na to pozrieť a na ponku ako v kovošrote.
Je to vôbec možné pri voľnobehu?
A výfuková strana v poriadku.
Ide sa meniť v.pumpa, rozvody, 16x zdvihátka s vahadlami. Zas budem mať drahšie auto.
Len stále rozmýšľam nad tým, nemôže byť chytený aj spodok-piesty?
Mechanik tvrdí, že nie.
Chlapci, čítam Vás takmer denne, mám vybraných niekoľko serióznych prispievateľov, tak som zvedavý na ich odpovede. Viem, že od PC sa diagnóza neurčí, zaujímajú ma skôr praktické skúsenosti.
Ďakujem.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Bohuzial ak su lamane vahadla,tak urcite bol na to nejaky dovod.V takom pripade vzdy zhodime dole hlavu,aby sme si boli isty,ze ventilmi nic nie je.Vahadlo len sa tak nelame.Ano,moze to spravit aj na volnobehu,preco by nie?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Možno pre mnohých prekvapenie,ale väčšina remeňov klakne pri štarte.A kopec vecí sa udeje tiež.
Dôvod ? Jednoduchší ako myslíš. Postupne a nebadane sa veci opotrebujú,vytlčú vahadielka,miesto kde tlačia na ventil sa nádherne otlačí,hydroštel zm(kne tak že je iba otázka času,kedy sa zlomí,resp u plávajúcich vahadiel (VAG) ho proste položí nabok,a ktorý zlomí ktorý len padne vedla.Klasika na príčinu ktorej si treba spočítať mm.1-2 desatinky na ventile,1-2 desatinky na vahadielku,2-3 mm vôle na mäkkom zdvihátku a výsledok že strata kontaktu vačka/vahadielko
Asi budem zbytočne písať,že hydroštel sám nemá sedem životov ako mačka a kopec motorov ktoré robím,malo mať za sebou 1-2 výmeny,lenža nemajú ani jednu.Ale ten devast potom stojí zato.
jepe13
Príspevky: 46
Dátum registrácie: 26.11.2008 19:07
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jepe13 »

Ďakujem za odpoveď. Viem si to predstaviť, len mi nejde do hlavy, že všetky na sacej vačke. Že by jeden-dva začali a potom sa to rozhrkalo?
Fakt, neviem.
Mhlavatý a čo hlava, treba dolu?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja by som nedal dole,ale natlakoval valec na únik.Niet úniku,niet dôvodu.Má to ešte jednu podmienku pre overenie.Dá sa taká rampička a každý jeden ventil sa ručne potlačí dole (či nie je krivá stopka ventilu)
jepe13
Príspevky: 46
Dátum registrácie: 26.11.2008 19:07
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jepe13 »

Ď. Tie ventily idú kolmo v hlave, v osi piestu, takže teoreticky by sa nemali zohnúť, keď uhlo vahadlo. Horšie sú hlavy, kde ventil ide šikmo a dostane šupu pod uhlom.
Tiež som uvažoval, že nejakou pákou stlačiť ventil na skúšku, a vidím, že ty máš ozaj na všetko prípravky. Tvoje odpovede sú ako z učebnice, veľmi dobre sa to číta. Pochvala.
Tak uvidím zajtra, čo mi povie mechanik. Ď.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To je vec povahy.Ja pokojne na hodinu zastavím prácu a robím prípravok.Ak to robíš x rokov,začína sa dobre robiť lebo vždy niečo vhodné je po ruke.Až mi je smutno že to čochvíla dedičia vynesú do šrotu
Mechanik ti nemá čo povedať iba sklapnúť opätky,lebo...ty razkazuješ (a aj platíš !) Rozkáž si čo chceš,má to svoju cenu
Ja osobne mám celkom rád ľudí čo majú jasno v tom čo chcú,ja k tomu len dám čo bude ich túžba stáť,a je to OK
jepe13
Príspevky: 46
Dátum registrácie: 26.11.2008 19:07
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jepe13 »

Veru, s tými dedičmi je problém. Mne syn tiež tlačí do hlavy, že vyčistiť garáž. Ale srdce mi nedá vyhodiť "úzkoprofilové súčiastky" zo škodoviek, žiguláka, wartburga, volgy, BX. To je ešte z čias, keď som sa mohol ohýbať a zmestil som sa pod auto. Teraz ako hovoríš - platím. Warťasa ešte mám ako cukrík, len na slniečko.
Želám na zajtra pekný deň.
bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bandit97 »

mhlavaty napísal:To je vec povahy.Ja pokojne na hodinu zastavím prácu a robím prípravok.Ak to robíš x rokov,začína sa dobre robiť lebo vždy niečo vhodné je po ruke.Až mi je smutno že to čochvíla dedičia vynesú do šrotu
Jezisi... Keby mam z coho zit, tak k Vam idem robit zadarmo, len kvoli tomu aby som sa nieco naucil.. Treba si "adoptovat" nejakeho chlapca co nema v hlave na...te a odovzdat to takemu, ked priame potomstvo nema zaujem.. :/
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Priame potomtvo sú IT a boli by hlúpy sa čo aj iba priblížiť k dielenskej chudobe.Adoptovaného som mal,ale..ako každý šikovný (aj vie aj chce) je zákonitosť že odíde na "svoje" pieskovisko a o hlúpeho nemám záujem.Je to už asi zabité,motto je zarábať,ideálne bez práce
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

bandit97 napísal:
mhlavaty napísal:To je vec povahy.Ja pokojne na hodinu zastavím prácu a robím prípravok.Ak to robíš x rokov,začína sa dobre robiť lebo vždy niečo vhodné je po ruke.Až mi je smutno že to čochvíla dedičia vynesú do šrotu
Jezisi... Keby mam z coho zit, tak k Vam idem robit zadarmo, len kvoli tomu aby som sa nieco naucil.. Treba si "adoptovat" nejakeho chlapca co nema v hlave na...te a odovzdat to takemu, ked priame potomstvo nema zaujem.. :/
no jasne ze nema.koho bavi sa vrtat v aute a spinit ruky olejom a este aj mozole budu.a prekvapenie vznika no uz bezna vec ze zakaznik nema zrazu prachy a clovek sa stym babral az mu je z toho zle.chyba starsich vychova za komunardov.treba preorientovat zmyslanie.ja to dodnes vravim doma nasim.sama mama mi vravela ze zo svojho zivota nema nic.cely zivot v blbej nemocnici okolo frflajucich pacientov a nic nevidela,len robota nocne sluzby a doma.a polovica jej generacie chodi po vyletoch same invalidne dochodky kupele a veget.cochvila ju caka penzia a ked zistila kolko ze za tu drinu dostane lutuje.mala s tym skoncit pred 10 rokmi a tiez cucat socialne vyhody.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Futuira-aka voda?Chladiaca zmes ktora nezamrzne?
hnr
Príspevky: 765
Dátum registrácie: 14.02.2009 03:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hnr »

Ja by som zakaznikovy odporučal dat hlavu dole, skontroloval ventily a sacie by som dal nove. Driek ventilu ma 6 mm žiadne 8 mm ako niekedy. Preniesol naraz ktory zlomil zdvihatko.
Na prianie zákazníka by som to spravil bez demontaže hlavy tak ako to chceš spravit Ty ale zaruka za moju pracu by končila pri otočeni klučika. Lebo za to, že sa ulomi a spadne ventil do valca ja nemôžem.
Netvrdim že sa ti to musi stat /už som videl aj novy ventil ktory sa ulomil po 100 km, takže ani novy nieje 100% zaruka/ ale vysoko sa zdvihla pravdepodobnost v tvojom motore.
Otazka je investovat do toho teraz. Alebo skusit či to vydrži a ak nahodou nie tak zakolko potom zoženiem druhy motor.
hnr
Príspevky: 765
Dátum registrácie: 14.02.2009 03:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hnr »

Remen mu skočil na 90% kvôli zamrznutej vode v drážkach remena. Nemusela byt z vodnej pumpy. Mohla byt stečena z torpeda, už som robil taku 2,3.
Auto tyžden stalo nevieme v akej oblasti. Ale teoreticky scenar. Ak bol na aute sneh alebo pršalo tak sa nam striedaju v poslednej dobe dni ked je +6 a podvečer už mrzne.Tak ta voda ktora sa cez den rozpustila stečie cez medzeru v torpede na motor a tam pokračuje v ceste do rozvodu. A rano štartoval pri -9.
Toto plati pre Ducato od 2006 odporučam štastnym majitelom tohto auta si dokupit horny kryt motora, ktory rieši aj jednoduchšie vybratie vstrekov v buducnosti.Teraz som si uvedomil, že nevieme aky r.v. ma jepe.
jepe aky maš model do 2006 alebo od 2006 ?
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Torpedo nie je nad motoom,ale za motorom.Neexistuje ze by voda z torpeda tiekla medzi rozvody.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných