Fiat Doblo 1.3 jdt - neštartuje

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: niner, mhlavaty, Atlas, LOCHNESS, foter

uwa0902445411
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 06.08.2022 21:10
Zdieľať na Facebook

Fiat Doblo 1.3 jdt - neštartuje

Príspevok od používateľa uwa0902445411 »

Zdravím chcel by si sa poradiť mam fiat doblo 1.3 jtd 2007r.v nechce naštartovať na čistič chytiť ale potom nejde.K vstrekovačom nafta ide ale nemám vôbec žiadny prúd k vstrekovačom ani ku čerpadlu. Z riadiacej jednotky je odstavený imobilizer a aj je skontrolovana a je v poriadku kabeláž je tiež v poriadku a aj poistky nemal s tým niekto problém za každé info ďakujem
avelmak
Príspevky: 2632
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat doblo 1.3 jdt neštartuje

Príspevok od používateľa avelmak »

Do vstrekovacov neide prud alebo napatie?Ako bol merany prud,s cim?Pri startovani,alebo len pri zapalovani?
uwa0902445411
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 06.08.2022 21:10
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat doblo 1.3 jdt neštartuje

Príspevok od používateľa uwa0902445411 »

Pri štartovani bol meraný s voltmetrom a bolo meraný prúd
srtdemon
Príspevky: 370
Dátum registrácie: 11.07.2022 21:55
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat doblo 1.3 jdt neštartuje

Príspevok od používateľa srtdemon »

Voltmetrom sa neda merat prud.

Napatie merias paralerne, prud do serie, resp. kliestovym ampermetreom.

Tak si vyber.
uwa0902445411
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 06.08.2022 21:10
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat doblo 1.3 jdt neštartuje

Príspevok od používateľa uwa0902445411 »

A nejak mi poradiť čo s tím mam robiť meral som to s voltmetrom a mam tam všade nulu... nechce mi proste elektronicky otvoriť vstreky ja nesom elektrikár...
srtdemon
Príspevky: 370
Dátum registrácie: 11.07.2022 21:55
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat doblo 1.3 jdt neštartuje

Príspevok od používateľa srtdemon »

A co si mal nadtavene na “voltmetre”?

Lebo samostatny voltmeter viac nez isto nemas.
avelmak
Príspevky: 2632
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat doblo 1.3 jdt neštartuje

Príspevok od používateľa avelmak »

Preco by si mal rozobrat el. cast vstrekovacov,ak podla teba neide "prud" do nich?Treba skontrolovat s oscilloskopim,a nie voltmetrom.Vstreky nemaju poistky,vedenie ide priamo z rj.Diagnostika,meranie s oscillom,inak dalej nepohnes.Nie jednu rj som uz menil na tych 1.3jtd.Vadny snimac otacok tiez by nebol novinkou.Ak chces ozvy sa do ss.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24029
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat doblo 1.3 jdt neštartuje

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tieto veci sa neriešia takto.Elektricky otváraný vstrek pri podozrení že neotvára sa ani neotvárajú trubky ani neodpájajú konektory ale riešia sa základné signály osciloskopom.Na to je neinvazívna diagnostika kde sa "kradne" ihlou zozadu konektora signál,prípadne kábel vstreku sa zacvakne do obkroku klieštového ampermetra.Vstrekovače sa neskúmajú na napätie ale prúd a bez toho aby odpojovalo čokoľvek.Foto je Voy-CDi
Kým rj nevidí správny signál z čidla kluky a čidla vačky a z ich vzájomnej polohy (synchro) nevie určiť presnú polohu piestov tak jednoducho vstrekovanie neaktivuje.Čiže toto je prvá podmienka po elektrickej stránke aby vstrek pracoval.Takže sa napichujú tieto dva základné signály.Ako tretí na použije klieštový ampérmeter aby bolo z priebehu prúdu možné určiť čo robí a či vôbec otvorí.Ako štvrté sa zvyčajne ešte napichuje buď regulácia paliva alebo priamo čarpadlo (napr PD) pomocou tlakovej sondy aby bol vidieť presný tlak paliva.
+- pokiaľ je dobrý prístup k čidlám je to 5-10 minúť a je všetko jasné.Samozrejme u mnohovalcov V motorov je to zložitejšie,je treba odsledovať viac vačkoviek,tie sú často variabilné takže treba zistiť prácu variátorov atd.Až na často katastrofický prístup k signálaom ani to nie je problém,kanálov na meranie je celkove osem a to stačí.
Tým chcem iba naznačiť že to čo pán robí je cesta od ničoho k ničomu a ešte hrozí že vytvorí ďalší problém tým že robí veci bez vedomosti ich dopadu.
Je jedno ako si kto pomôže,ale treba začať od základných otázok a získania odpovedí
immo ?
signál kluky ?
signál vačky ?
ich vzájomná pozicia ?
prúd do vstreku ?
tlak vstekovania ?
ČOKOľVEK z tých bodov je nesprávne,štart nebude.Zámerne sú vynechané podružné poruchy takého charakteru ktoré sú jasné hneď.
Obrázok

Záznam kluka-vačka-prud vstreku-tlak tandemu vyzerá takto.Naľavo priamo parametre v bode kde stojí zvislá čiara.Merať môžete aj najmenšie detaily v akomkoľvek parametry,či milisekunde,či v uhle pohybu,viete určiť z absolutnou presnostou kedy kde čo sa deje,ako sa napr vstrek aktivuje,koľko čaká,abý má otvárací prúd,aký má znížený udržiavací prúd,aj ako si kalibruje bod otvorenia ihly.Takže tak sa majú veci...niečo vidieť volným okom,niečo lupou,ale ak chcete vidieť pohyb atomov si už nevystačíte.Vždy ostáva strielanie slepými a pokúšanie štastia.Tu sa apelovať na cenu takejto diagnostiky nedá.Pokiaľ sa rieši oprava ako celok,vôbec sa nezahŕňa ako položka,je to súčasť práce.Pokiaľ by sa robila samostatne a v tom maximálnom objeme (spomenuly sme len čiastočku z celku diagnostiky) ani tak by zrejme u motora z dobrým prístupom nepresiahla cenu návštevy McDonaldu.Takže je to len a len o nájdení správnej dielne,garážnika a pod.Aurizáky sú úplne mimo hry,oni potreujú diely meniť a nie hladať nedotiahnuté kostry.
Záznam z PD
Obrázok
Napísať odpoveď

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných