Fiat Doblo 1,3 MTJ - zlý studený štart

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Patrik1111
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 10.03.2008 13:22
Zdieľať na Facebook

Fiat Doblo 1,3 MTJ - zlý studený štart

Príspevok od používateľa Patrik1111 »

Ahojte. Vyššie uvedené auto má najazdených 600tis km. Kúpené mnou ako nové. Keď je studené, auto naštartuje ale neide do otáčok, dám plyn na podlahu a ide max 2000ot. Voľnobežné otáčky sú normálne. Počkám 2 - 3 min a keď stalčím plyn na podlahu tak ide na 2000 a pomaly (5sekúnd) stúpa až do 5000 a auto potom už ide úplne normálne. Čiže so studeným autom sa okamžite neviem pohnúť, i keď naštartuje, lebo ho začne dusiť. Na tejto chybe mám odjazdených asi 2000km a auto sa stále správa normálne (až na tie studené štarty). Diagnostika neukázala nič, vstreky v tolerancii, turbo ok. Chyby žiadne. Na motore je všetko pôvodné (vstreky, turbo, naftové čerpadlo). Údržba sa robí podľa predpisu výrobcu, žiadne experimenty :-) Ďakujem za každý konštruktívny príspevok k veci.
Matulkoo
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 27.02.2012 12:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Matulkoo »

Ahoj rovnake symptomy som mal na svojom Doble 1,3 jtd 2012, ziadne chyby... robil mi to egr ventil...skus ho odpojit,zacne svietit sice check motora ale auto by malo jazdit normalne...tak som na to dosiel ja... po opatovnom zapojeni egr-ka by mal check motora prestat svietit bez nutnej diagnostiky... Ja som mal nabrhane nieco cez 250 tis a tiez vsetko povodne...
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

Znamy mal aj ma tiez dobla s tymto motorom a zatial len serva odisli a to sa dalo na repas v cene okolo 200e. Ale inak cez 200 000km a tiez vsetko povodne . Ze vsimnete si panstvo,ze su to ako sa v spolocnosti hovori POONDATE FIATY ale ziadne vady typu turbo,vstreky,zhavenie a podobne a pritom sa tie auta pouzivaju ako sluzobne! Ze stale citam ako novsie auta a premiovejsich znaciek s menej kilometrami maju problemy s turbami,vstrekmi,zhavicmi ,cerpadlami -a to prosim aj na tych akoze dokolnalych spolahlivych toyotach kde turbo po prvom majitelovi po 130 000km kaput s normalnym jazdenim a PONDATY FIAT stale Funguje bez problemov lol :40bd: . Mi nedalo lebo som to musel napisat lebo vidam tie auta stale jazdit a ked som v znackovych drahsich servisoch a cudujem sa ,ze stale tam drahe masiny s takymi diezlovymi problemami jazdia ,ze fiatka s tymto motorom len s beznou udrzbou toho znasa dost vela a je to nedocenene auto hoci na s pohodlim je to horsie ale zase na pracu staci bohate :28b7:
Matulkoo
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 27.02.2012 12:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Matulkoo »

Tieto auta toho zvladnu neskutocne vela... s poondiatou 1,3 ak si das pozor na retaz a vymenis ju skor fakt neskutocny drziak, poznam auta s podobnym kilometrovym nabehom ako zadavatel temy a fakt je väcsina veci povodnych ... :d :D
Patrik1111
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 10.03.2008 13:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Patrik1111 »

Matulkoo
K tomu egr. Aj som nad tým rozmýšlal, či to nebude toto. Na jeseň som chcel prečistiť egr, ale samozrejme nebol čas :-) Skúsim, uvidím, napíšem.

Ku fiatom:
Išiel som do fiatu pre toto doblo s obavou, ale teraz naozaj vidím, že niet sa čoho báť. Keď sa o auto staráš, pravidelný servis, tankovanie len OMV, Slovnaft, Shell, tak tieto autá fakt vydržia dosť. A čo sa týka výmeny rozvodov, to je jediná vec čo fakt nedodržujem interval. Proste 250tis km je veľa. Keď začne reťaz "štrkotať",kupujem novú a idem na výmenu. Počas tých 600tis som menil okrem spotrebáku len sanie za asi 150e (taliani ho tam dali plastové-degeši) a ešte olejové čerpadlo asi 250e (vymenené len pre istotu, lebo mechanik vravel pri výmene rozvodov, že náhon je trocha zošlahaný). Takže celkovo autom spokojnosť. Chystám sa kúpiť VW Caddy, takže uvidím, koľko vydrží Nemec :-)
lubomirh
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 27.12.2006 21:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubomirh »

Mal som opel corsa s týmto fiatovým motorom,robilo mi to tvoje popisované problémy pri volnobehu.Na bočnej strane rampy vstrekovania je zašrobované mikro sitko paliva ktoré bolo totálne zanesené nečistotou a kovovými pilinami.Po výmene sitka bolo všetko OK,ale poradili mi radšej predať auto keď tam boli piliny asi z čerpadla,že sa to bude opakovať až odíde čerpadlo.
Patrik1111
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 10.03.2008 13:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Patrik1111 »

lubomirh
to asi nebude môj prípad, žiadne sitko tam ja nemám a mne to robí len pri štarte, nie aj na voľnobehu. Predpokladám keby to bolo nejak zanesené, tak by mi to robilo stále, ale mne to robí len pri studenom štarte. Ale aj tak ďakujem za radu!
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

No neviem ale je zima cize Zhavice + zhavenie a dozhavovanie a veci kolo toho ti skontrolovali?
Patrik1111
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 10.03.2008 13:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Patrik1111 »

dodik13

mne auto normálne naštartuje, takže z toho usudzujem, že žhaviče sú ok. Keby nie, kontrolka žhavenia by blikala. A so zvyšovaním otáčok nemajú žhaviče nič spoločné. Ale aj tak Ďakujem.
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

Neviem ako na inych diezloch ale na niektorych auto nastartuje aj s zlymi zhavicmi ale potom musia zhavice este neaky cas dozhavovat kym sa auto nezohreje na urcitu teplotu lebo ked zhavice nedozhavovali tak mi auto tiez nechcelo ist do otacok a trhalo a ked sa zahrialo tak uz tiez islo Ok a pomohla vymena zhavicov + jedno dozhavovacie rele ale nebolo to vo fiate -tam neiem presne aky je manazment zhavenia a dozhavovania :zg282:
Patrik1111
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 10.03.2008 13:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Patrik1111 »

*Vyriešené*

pomohlo vyčistenie EGR ventilu, auto sa správa už úplne normálne. Vedel som, že zadrbaný EGR sa prejavuje rôzne, ale zatiaľ mi vždy svietila kontrolka. Teraz mi nezasvietila. Hlavne,že ide. Dúfam, že to niekomu pomôže :-) ďakujem každému, kto chcel pomôcť.
pandur
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 19.06.2007 15:51
Zdieľať na Facebook

Re:

Príspevok od používateľa pandur »

Patrik1111 napísal: 04.02.2018 10:10 *Vyriešené*

pomohlo vyčistenie EGR ventilu, auto sa správa už úplne normálne. Vedel som, že zadrbaný EGR sa prejavuje rôzne, ale zatiaľ mi vždy svietila kontrolka. Teraz mi nezasvietila. Hlavne,že ide. Dúfam, že to niekomu pomôže :-) ďakujem každému, kto chcel pomôcť.
Chcel by som sa opýtať mimo tohto problému, mám Doblo 2011, 1,3MTJ , všetko v podstate funguje , ale motor je v určitých režimoch extrémne hlučný, najviac sa to prejavuje pri prudšom rozbehu a najviac na 4 rychl.stupni, kedy je už motor rozbehom viac zaťažený. Niekde okolo 2000 ot. sa ku štandardnému zvuku pridá pomerne hlúčné trrrrr a po dosiahnutí cca 2500 ot. to prestane , niečo podobné mi robili zodraté vírivé klapky na Mercedese ale bolo to oveľa tichšie a hlavne Mercedes mal 300 tis, kdežto doblo má 145tis. a neviem o tom že by malo vírivé klapky. Je to normálne (nechce sa mi veriť že to niekto takto vyrobil) alebo niečo odchádza? Doblo mám krátko , som druhý majiteľ, servisná knižka nie je takže žiadna história opráv. Ďakujem.
Napísať odpoveď

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných