Fiat Croma - zaklepanie motora pri starte

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Fiat Croma - zaklepanie motora pri starte

Príspevok od používateľa mjato »

Nazdar,
chcel by som sa opytat automobilovych nadsencov ci sa nestretli s podobnym problemom ako mam ja na aute.Len ked auto dlhsie postoji tak cca.tyzden pri prvom nastartovani motor 1sekundu zaklepe,akoby bol spadnuty olej z mazacieho systemu.Pri beznom jazdeni nic take nepozorujem.Je mozne ze by ten zvuk vytvaral padnuty olej,alebo to moze robit aj nieco ine,ako netesnost zuboveho cerpadla.Olej je tam predpisovy a ide o cromu 2.2benzin-oplacky motor.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

hydra
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Treba vymenit hydrostely,alebo zubove cerpadlo resp.zmerat jeho tlak?
Auto ma najazdene 150tis.km.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

prve mas dost oleja ? olejovy servis jak ma za sebou ten voz vies ?

to ze zaklape sekundu po starte nic neznamena, aj cez noc niekde stratia hydra tlak a auta jazdia dalej, podstatne je, aby si ho v stave klepotu nezatazoval, ale to v 1 sekunde ani nestihnes...cize pohodicka, nic sa nedeje, vola sa vymedzi a je ticho, ja bych to neriesil zatial, len menit olej/filter v solidnych intervaloch
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Konecne viem preco tam byvaly majitel pri predaji nalial 1cm oleja nad hornu risku na mierke oleja.
Dole v diskusii k uvedenemu clanku je pasaz venovana zvlast oplom a pise sa tam,ze sa na benzinovych oploch upchavali hydrostely.No neviem ci sa da tomu verit,kazdopadne skusim preplachnut motor vhodnym pripravkom.
To su tie vymeny oleja po 30tis.km.
https://www.topspeed.sk/ma-zmysel-prepl ... otor-/9652
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

tvoje auto, tvoje prachy, urob ako chces :4012: moja babka hovorila aby si nemal drahse zemaky jak maso...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nerob žiadny preplach pretože 1:1 je že zamorduješ ten motor.Hydro ktoré zmäkne lebo nemá už dobrý ventilek potrebuje a je závislé od neustáleho tlaku oleja pretože si ho nevie udržať.Ja som zažil keď priamo u mňa chlapci z bazáru dali preplach,nedali si povedať...a za pol minuty bolo zle,motor sa rozklepal že ho rýchle vypli.Rýchle ho vypustili,bol ako voda,dali nový olej,ale motor už klepal viac než predtým.Do motoora nepatrí preplach,iba nariedi sediment a nik neodhadne kde a čo ním založí.Ale dať preplach do motora ktorý má hydrá plus mostíky je už debilita,pretože do hydra sa dostane tá vodná sračka,hydro totálne zmäkne,vačka z neho vytlačí obsah a vzápätí kedže sa nudrží natlakované pod sebou uvolní vahadielko,padne na bok,a je po motore.Potom príde chytrák že mu klakli rozvody,pretože logicky ak zastaví vačkovicu potrhá a rozmláti všetko.
Tam kde je hydro priamo na ventili,čert ber,nenaplní hydro,neotvorí ventil,ale kde je mostík letmý,iba vložený,ten potrebuje aby bol neustále dotyk vačky z mostíkom.Veď preto padajú 2,5 Tdi a kopec iných motorov,preto dokonca obsahujú špeciálne olejové ventilky ktoré je nutné tiež vedieť že sú,a že treba vymeniť. Hydro má svoju dĺžku života a je iba na konkrétnej konštrukcii či bude klepkať pol storočia,alebo pošle motor na smetisko už rozobraný.Dodnes 90% mechanikov za toho boha nie meniť hydrá načas,keď neklepú tak predsa načo ich meniť.V dielni sa mení denne 10 značiek aut kde je 20 typov motorov,kto si nájde čas z majiteľom sekundu rozprávať - pozor máte km kedy by ste mali urobiť to a to,vo vlastnom záujme.To by najprv ale ten motor musel dôverne poznať aby vedel ako pri istých km začína niečo čo by bolo vhodné práve včas urobiť. Potom že sú zlé motory...nie je to vždy pravda,zlé sa stanú preto,lebo k tej technike sa nedoštudovali monterkový a to je v kombinácii z tuposťou a mantáctvom vražedná kombinácia.
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Skoda,ze sa tu nevyjadril majitel nejakej benzinovej 2.2 mpi ci ma podobny problem a ako dlho.Skusim zabehnut do oplackeho servisu a opytat sa priamo na konkretne skusenosti s tymto motorom popripade na cenu opravy.
Zatial dakujem za odpovede.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ta este by si mohol mat problem s "bezudrzbovym" rozvodom, totiz tam je retazka a hydronapinak :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

To ma napadlo tiez a od vymeny sponera retaze asi zacnem,no musim si zistit co najviac informacii o tom motore popripade do akej miery sa musi motor rozobrat pri vymene hydrostelov a ake drahe resp.znacku kupit na vymenu,ci pojdu dole aj rozvody a hlava.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hydrá u reťazového rozvodu sú neporovnatelne viac práce než u remeňa kde sa to jednoduho spojí s výmenou remeňa.A u tej reťiazky zase sú riešenia kde sa otvoria prsíčka a nemusí dole ol.vaňa a potom kde musí...že bajo,viď Micra to sú také riešenia (grose idiotisch)
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

To si uvedomujem,ze ta oprava nebude jednoducha a lacna.Chvilu este pockam ako sa ta zavada bude spravat-zhorsovat.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

dobra rada do zivota, vidis retaz utekas !

henten opel motor ma este druhu retaz na vyvazovaci hriadel, problem je ze ked to zacnes chytat do ruky, tak diely nejsu vela, ovsem nakope diely uz je ina pesnicka...ides sponovak, potom je otazka retaz, potom je otazka ozubene kola, klzaky, pumpa, hydra hned mas 16 kusov po 16 evri a to je len material, neviem jak sa robi motor na crome, je to velke auto aspon, cize mikra problemy s miestom by snad nemuseli byt, ale....ked ako konstrukter sa opyta je bezudrzbova ?.....no nezajebs to cele volako ? :-\
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Cromu som si zobral prave preto,ze vsade okolo motora je miesta dost a diely na fiat niesu take drahe,pomer cena a uzitkovost auta dobra.
A k tej retazi mam ju v mondeu a 360tis.km bez problemov s rozvodmy,ale to je pan motor benzinovy ford-mazda.
Skor by som povedal,ze nekupovat motor v ktorom bola vymena oleja kazdych 30tis.km a nekupovat od dovozcu,ale ist si auto vybrat do zahranicia sam.
https://www.youtube.com/watch?v=z-y93lMjYkI
LaaPaa
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 19.10.2011 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LaaPaa »

Motor je takmer rovnaký ako máva Alfa Romeo 159 - 2.2JTS. Zakplepanie po prvom štarte po dhej dobe môže robiť hydraulický šponovák reťaze. Ak by bola reťaz príliš vyťahaná auto na to upozorní chybovou hláškou a nasleduje výmena. Sada aj s klzákmi sa pohybuje okolo 200€. Len drobná rada - neparkovať na rýchlosti, vždy pred vypnutím motora zatiahnuť ručnú, potom vypnúť a až následne pre istotu vraziť rýchlosť.

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných