Fiat Croma - zaklepanie motora pri starte
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
Fiat Croma - zaklepanie motora pri starte
Nazdar,
chcel by som sa opytat automobilovych nadsencov ci sa nestretli s podobnym problemom ako mam ja na aute.Len ked auto dlhsie postoji tak cca.tyzden pri prvom nastartovani motor 1sekundu zaklepe,akoby bol spadnuty olej z mazacieho systemu.Pri beznom jazdeni nic take nepozorujem.Je mozne ze by ten zvuk vytvaral padnuty olej,alebo to moze robit aj nieco ine,ako netesnost zuboveho cerpadla.Olej je tam predpisovy a ide o cromu 2.2benzin-oplacky motor.
chcel by som sa opytat automobilovych nadsencov ci sa nestretli s podobnym problemom ako mam ja na aute.Len ked auto dlhsie postoji tak cca.tyzden pri prvom nastartovani motor 1sekundu zaklepe,akoby bol spadnuty olej z mazacieho systemu.Pri beznom jazdeni nic take nepozorujem.Je mozne ze by ten zvuk vytvaral padnuty olej,alebo to moze robit aj nieco ine,ako netesnost zuboveho cerpadla.Olej je tam predpisovy a ide o cromu 2.2benzin-oplacky motor.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
prve mas dost oleja ? olejovy servis jak ma za sebou ten voz vies ?
to ze zaklape sekundu po starte nic neznamena, aj cez noc niekde stratia hydra tlak a auta jazdia dalej, podstatne je, aby si ho v stave klepotu nezatazoval, ale to v 1 sekunde ani nestihnes...cize pohodicka, nic sa nedeje, vola sa vymedzi a je ticho, ja bych to neriesil zatial, len menit olej/filter v solidnych intervaloch
to ze zaklape sekundu po starte nic neznamena, aj cez noc niekde stratia hydra tlak a auta jazdia dalej, podstatne je, aby si ho v stave klepotu nezatazoval, ale to v 1 sekunde ani nestihnes...cize pohodicka, nic sa nedeje, vola sa vymedzi a je ticho, ja bych to neriesil zatial, len menit olej/filter v solidnych intervaloch
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
Konecne viem preco tam byvaly majitel pri predaji nalial 1cm oleja nad hornu risku na mierke oleja.
Dole v diskusii k uvedenemu clanku je pasaz venovana zvlast oplom a pise sa tam,ze sa na benzinovych oploch upchavali hydrostely.No neviem ci sa da tomu verit,kazdopadne skusim preplachnut motor vhodnym pripravkom.
To su tie vymeny oleja po 30tis.km.
https://www.topspeed.sk/ma-zmysel-prepl ... otor-/9652
Dole v diskusii k uvedenemu clanku je pasaz venovana zvlast oplom a pise sa tam,ze sa na benzinovych oploch upchavali hydrostely.No neviem ci sa da tomu verit,kazdopadne skusim preplachnut motor vhodnym pripravkom.
To su tie vymeny oleja po 30tis.km.
https://www.topspeed.sk/ma-zmysel-prepl ... otor-/9652
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nerob žiadny preplach pretože 1:1 je že zamorduješ ten motor.Hydro ktoré zmäkne lebo nemá už dobrý ventilek potrebuje a je závislé od neustáleho tlaku oleja pretože si ho nevie udržať.Ja som zažil keď priamo u mňa chlapci z bazáru dali preplach,nedali si povedať...a za pol minuty bolo zle,motor sa rozklepal že ho rýchle vypli.Rýchle ho vypustili,bol ako voda,dali nový olej,ale motor už klepal viac než predtým.Do motoora nepatrí preplach,iba nariedi sediment a nik neodhadne kde a čo ním založí.Ale dať preplach do motora ktorý má hydrá plus mostíky je už debilita,pretože do hydra sa dostane tá vodná sračka,hydro totálne zmäkne,vačka z neho vytlačí obsah a vzápätí kedže sa nudrží natlakované pod sebou uvolní vahadielko,padne na bok,a je po motore.Potom príde chytrák že mu klakli rozvody,pretože logicky ak zastaví vačkovicu potrhá a rozmláti všetko.
Tam kde je hydro priamo na ventili,čert ber,nenaplní hydro,neotvorí ventil,ale kde je mostík letmý,iba vložený,ten potrebuje aby bol neustále dotyk vačky z mostíkom.Veď preto padajú 2,5 Tdi a kopec iných motorov,preto dokonca obsahujú špeciálne olejové ventilky ktoré je nutné tiež vedieť že sú,a že treba vymeniť. Hydro má svoju dĺžku života a je iba na konkrétnej konštrukcii či bude klepkať pol storočia,alebo pošle motor na smetisko už rozobraný.Dodnes 90% mechanikov za toho boha nie meniť hydrá načas,keď neklepú tak predsa načo ich meniť.V dielni sa mení denne 10 značiek aut kde je 20 typov motorov,kto si nájde čas z majiteľom sekundu rozprávať - pozor máte km kedy by ste mali urobiť to a to,vo vlastnom záujme.To by najprv ale ten motor musel dôverne poznať aby vedel ako pri istých km začína niečo čo by bolo vhodné práve včas urobiť. Potom že sú zlé motory...nie je to vždy pravda,zlé sa stanú preto,lebo k tej technike sa nedoštudovali monterkový a to je v kombinácii z tuposťou a mantáctvom vražedná kombinácia.
Tam kde je hydro priamo na ventili,čert ber,nenaplní hydro,neotvorí ventil,ale kde je mostík letmý,iba vložený,ten potrebuje aby bol neustále dotyk vačky z mostíkom.Veď preto padajú 2,5 Tdi a kopec iných motorov,preto dokonca obsahujú špeciálne olejové ventilky ktoré je nutné tiež vedieť že sú,a že treba vymeniť. Hydro má svoju dĺžku života a je iba na konkrétnej konštrukcii či bude klepkať pol storočia,alebo pošle motor na smetisko už rozobraný.Dodnes 90% mechanikov za toho boha nie meniť hydrá načas,keď neklepú tak predsa načo ich meniť.V dielni sa mení denne 10 značiek aut kde je 20 typov motorov,kto si nájde čas z majiteľom sekundu rozprávať - pozor máte km kedy by ste mali urobiť to a to,vo vlastnom záujme.To by najprv ale ten motor musel dôverne poznať aby vedel ako pri istých km začína niečo čo by bolo vhodné práve včas urobiť. Potom že sú zlé motory...nie je to vždy pravda,zlé sa stanú preto,lebo k tej technike sa nedoštudovali monterkový a to je v kombinácii z tuposťou a mantáctvom vražedná kombinácia.
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
dobra rada do zivota, vidis retaz utekas !
henten opel motor ma este druhu retaz na vyvazovaci hriadel, problem je ze ked to zacnes chytat do ruky, tak diely nejsu vela, ovsem nakope diely uz je ina pesnicka...ides sponovak, potom je otazka retaz, potom je otazka ozubene kola, klzaky, pumpa, hydra hned mas 16 kusov po 16 evri a to je len material, neviem jak sa robi motor na crome, je to velke auto aspon, cize mikra problemy s miestom by snad nemuseli byt, ale....ked ako konstrukter sa opyta je bezudrzbova ?.....no nezajebs to cele volako ?
henten opel motor ma este druhu retaz na vyvazovaci hriadel, problem je ze ked to zacnes chytat do ruky, tak diely nejsu vela, ovsem nakope diely uz je ina pesnicka...ides sponovak, potom je otazka retaz, potom je otazka ozubene kola, klzaky, pumpa, hydra hned mas 16 kusov po 16 evri a to je len material, neviem jak sa robi motor na crome, je to velke auto aspon, cize mikra problemy s miestom by snad nemuseli byt, ale....ked ako konstrukter sa opyta je bezudrzbova ?.....no nezajebs to cele volako ?
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
Cromu som si zobral prave preto,ze vsade okolo motora je miesta dost a diely na fiat niesu take drahe,pomer cena a uzitkovost auta dobra.
A k tej retazi mam ju v mondeu a 360tis.km bez problemov s rozvodmy,ale to je pan motor benzinovy ford-mazda.
Skor by som povedal,ze nekupovat motor v ktorom bola vymena oleja kazdych 30tis.km a nekupovat od dovozcu,ale ist si auto vybrat do zahranicia sam.
https://www.youtube.com/watch?v=z-y93lMjYkI
A k tej retazi mam ju v mondeu a 360tis.km bez problemov s rozvodmy,ale to je pan motor benzinovy ford-mazda.
Skor by som povedal,ze nekupovat motor v ktorom bola vymena oleja kazdych 30tis.km a nekupovat od dovozcu,ale ist si auto vybrat do zahranicia sam.
https://www.youtube.com/watch?v=z-y93lMjYkI
-
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 19.10.2011 20:00 Zdieľať na Facebook
Motor je takmer rovnaký ako máva Alfa Romeo 159 - 2.2JTS. Zakplepanie po prvom štarte po dhej dobe môže robiť hydraulický šponovák reťaze. Ak by bola reťaz príliš vyťahaná auto na to upozorní chybovou hláškou a nasleduje výmena. Sada aj s klzákmi sa pohybuje okolo 200€. Len drobná rada - neparkovať na rýchlosti, vždy pred vypnutím motora zatiahnuť ručnú, potom vypnúť a až následne pre istotu vraziť rýchlosť.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných