Fiat Bravo - zlý studený štart
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 141
- Dátum registrácie: 27.04.2009 17:42 Zdieľať na Facebook
Fiat Bravo - zlý studený štart
Zdravím, Mám problém so studenými štartmi na aute fiat bravo II, 1.4 16V. Nakoľko už dlhšiu dobu študujem fóra a neúspešne sa snažím prísť na príčinu, rozhodol som sa skúsiť poprosiť o rady tu. Auto som kúpil pri 162 000km momentálne má 165 500 km. Ihneď pri kúpe bolo namontované LPG, čiže otázku či problém bol prítomný i pred montážou zodpovedať bohužiaľ neviem. Takže problém je vyslovene iba pri studenom štarte. Otočím kľúčikom, auto dlho netočí ochotne začne akoby naskakovať a ako náhle pustím kľúčik začne pokašliavať a zdochne. Druhý tretí štvrtý pokus stále to isté ... Štartujem teda tak že v momente ako auto začne chytať pomôžem mu plynovým pedálom tak aby otáčky vyskočili aspoň 1500 a ono si už potom ochotne chvíľku drzí 1200 ot. a jak sa trosku prehreje padne normálny voľnobeh cca. 750 ot. Potom ďalej už štartuje úplne krásne bez plynu az kým znova totálne nevychladne. Skúšal som už pojazdiť čisto na benzíne cca. 100 km aby sa adaptovala RJ späť na benzín, a aj vypnúť baterku pre reštart RJ - bezúspešne. Kontroloval som tlak čerpadla paliva - OK. Auto je po výmene oleja filtrov sviečok. Skúšal som tiež odpojiť snímač teploty chladiacej kvapaliny - žiadny rozdiel. Mám dojem ako keby studený motor prvých 4 až 5 sekúnd dostával málo paliva a potom sa RJ spamätá a pridá na 1200 ot. a už ďalej je všetko OK. Niekedy sa stane že ak sa tie prvé 4 sekundy podarí motoru horko ťažko "kašlať" a nezdochne potom akoby sa RJ spamätala a otáčky stúpnu na 1200 a ďalej je všetko OK. Ďalej tiež badám ale to sa stava fakt iba občas, na voľnobehu zohriaty motor a akoby mu jemne kolísali otáčky. To ale fakt iba tak jemno že na otáčkovej ručičke to ani nie je vidno a keby motor tak extrémne momentálne nesledujem asi si to ani nevšimnem. RJ nevypisuje žiadne chyby a mám dojem že tento problém od kedy mám auto začal postupne a stále sa zhoršuje. Najprv som autu len nejak podvedome pomohol plynom ani som problém nejak neregistroval no dnes už na prvý pokus vačšinou na studeno ani nenaštartujem. Vopred ďakujem za všetky postrehy, neviem už ktorým smerom v hľadaní príčiny problému ďalej.
-
- Príspevky: 130
- Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
- Bydlisko: NMnV Zdieľať na Facebook
Mam podobny problem na mojom Stile 1.6 76kW...Riesim to s prestavkami uz par mesiacov, zatial bez vysledku..Mam za sebou vela hodin studovania roznych for, aj zahranicnych, tento problem ma dost ludi s podobnymi motormi-stilo,punto,brava,bravo,marea..Co zatial viem, nikomu sa to nepodarilo na 100% vyriesit..Niekedy pomohlo zmenit cerpaciu stanicu a natankovat lepsi, resp. iny benzin..Ja mam moje stilo tiez prerobene na LPG..Pri prevadzke na LPG motor ide bez najmensich problemov, problem je len pri studenych startoch na benzin..
Ja sice studeny motor nastartujem v pohode,ale asi po 10 sekundach zacne motor ist na 3 a menej valcov, do zhasnutia mu chyba velmi malo,ale vzdy sa nejako zoberie a potom uz ide ok..To "kaslanie" trva asi 3-5 sekund,ale motorom a celym autom riadne hadze..Jazdim sice na LPG, ale tieto ranne starty ma rozculuju..
Inak na aute mam komplet vymenene vsetky filtre, nove sviecky, komplet ocistena skrtiaca klapka, nova predna lambda sonda orig. Bosch, precistene ultrazvukom a skontrolovane benzinove vstrekovacie trysky, skontrolovany tlak paliva na mieste aj za jazdy,skontrolovane udaje z cidla teploty motora a vzduchu,skontrolovany tlak v sani-vypocitany vs. realny,skontrolovane chybove kody ECU-bez zaznamov, vycistene a skontrolovane vsetky konektory...a problem pretrvava stale...
Jedina vec,ktora mi este zostala, je zmeranie tlakov vo valcoch a zaznam parametrov cez diagnostiku,pri studenom starte-ako su uhol skrtiacej klapky,tlak v sani, doba vstreku, napatie detonacneho cidla-valec 1-4..Ked to nahram,skusim to vyhodnotit a porovnat so vzorovymi datami..Inak mi uz moc moznosti nezostalo..Problem je v tom,ze to robi po 10 sekundach od nastartovania a cele to trva asi 3-5 sekund......
Ja sice studeny motor nastartujem v pohode,ale asi po 10 sekundach zacne motor ist na 3 a menej valcov, do zhasnutia mu chyba velmi malo,ale vzdy sa nejako zoberie a potom uz ide ok..To "kaslanie" trva asi 3-5 sekund,ale motorom a celym autom riadne hadze..Jazdim sice na LPG, ale tieto ranne starty ma rozculuju..
Inak na aute mam komplet vymenene vsetky filtre, nove sviecky, komplet ocistena skrtiaca klapka, nova predna lambda sonda orig. Bosch, precistene ultrazvukom a skontrolovane benzinove vstrekovacie trysky, skontrolovany tlak paliva na mieste aj za jazdy,skontrolovane udaje z cidla teploty motora a vzduchu,skontrolovany tlak v sani-vypocitany vs. realny,skontrolovane chybove kody ECU-bez zaznamov, vycistene a skontrolovane vsetky konektory...a problem pretrvava stale...
Jedina vec,ktora mi este zostala, je zmeranie tlakov vo valcoch a zaznam parametrov cez diagnostiku,pri studenom starte-ako su uhol skrtiacej klapky,tlak v sani, doba vstreku, napatie detonacneho cidla-valec 1-4..Ked to nahram,skusim to vyhodnotit a porovnat so vzorovymi datami..Inak mi uz moc moznosti nezostalo..Problem je v tom,ze to robi po 10 sekundach od nastartovania a cele to trva asi 3-5 sekund......
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Ako píše ondrik,
mal som podobné príznaky na Chevrolete Orlando, tiež prerobené na LPG
hlavne vtedy ak som odstavil a vypol zapaľovanie v režime prevadzky LPG
a tiež vtedy ak som natankoval menej kvalitny benzín
nepatral som velmi po príčinách
no robim proti tomu javu tieto opatrenia :
1:posledných niekolko sto metrov jazdy manualne prepnem na benzin aby som vypinal motor bežiaci na benzín
potom je opätovny štart na benzín VŽDY bezproblémový
samozrejme po zohriatí motora /ked sa pohne ručička/
manualne prepnem na LPG
2:tankujem len na overených čerpačkach /Slovnaft, OMV/
Shell ja nepovažujem za niečo extra , vzhĺadom k cenam tam netankujem NIKDY
3.po určitých peripetiach z menej kvalitným benzínom v Srbsku /porušil som pravidlo č.2/
som bol nutený aplikovať Injector Cleaner
a pozorujem ,že ak boli použite menej kvalitné benzíny
palivovej sustave a chodu motora to velmi prospelo
Mam za to ,že Injector Cleaner nielen rozpúšťa nejaké usadeniny v palivovej sustave ale dokaže aj mierne upraviť chemické zloženie benzínu a neutralizovať
nejaké škodlivé prímesy,ktoré sa eventualne mohli
do benzínu dostať počas stačania z cistrny,resp. už boli v podzemnych nádržiach tej,či onej benzínky
mal som podobné príznaky na Chevrolete Orlando, tiež prerobené na LPG
hlavne vtedy ak som odstavil a vypol zapaľovanie v režime prevadzky LPG
a tiež vtedy ak som natankoval menej kvalitny benzín
nepatral som velmi po príčinách
no robim proti tomu javu tieto opatrenia :
1:posledných niekolko sto metrov jazdy manualne prepnem na benzin aby som vypinal motor bežiaci na benzín
potom je opätovny štart na benzín VŽDY bezproblémový
samozrejme po zohriatí motora /ked sa pohne ručička/
manualne prepnem na LPG
2:tankujem len na overených čerpačkach /Slovnaft, OMV/
Shell ja nepovažujem za niečo extra , vzhĺadom k cenam tam netankujem NIKDY
3.po určitých peripetiach z menej kvalitným benzínom v Srbsku /porušil som pravidlo č.2/
som bol nutený aplikovať Injector Cleaner
a pozorujem ,že ak boli použite menej kvalitné benzíny
palivovej sustave a chodu motora to velmi prospelo
Mam za to ,že Injector Cleaner nielen rozpúšťa nejaké usadeniny v palivovej sustave ale dokaže aj mierne upraviť chemické zloženie benzínu a neutralizovať
nejaké škodlivé prímesy,ktoré sa eventualne mohli
do benzínu dostať počas stačania z cistrny,resp. už boli v podzemnych nádržiach tej,či onej benzínky
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 141
- Dátum registrácie: 27.04.2009 17:42 Zdieľať na Facebook
chlapi s benzínom som skúšal experimentovať, tankoval som rôzne druhy no nepozoroval som žiadnu zmenu k lepšiemu. vypnúť LPG ako som písal som skúsil nie len pred dojazdom ale aj na trvalo na 100 km a nič. Aditíva som síce neskúšal no som voči nim skeptický. Auto predsa musí byť pri 15 °C schopné štartovať na normálny benzín. A na starý benzín si dávam tiež pozor, nikdy nie je v nádrži nič staršie ako 1 mesiac. Moc sa v tom nevyznám no viem že na starom diesly bolo možné upravovať štartovaciu dávku paliva, čo štartu dosť pomohlo. Je také niečo možné i pri tomto motore ? Ja mám stále dojem ako by pri štartovaní do motora nešlo dostatočné množstvo paliva.
-
- Príspevky: 130
- Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
- Bydlisko: NMnV Zdieľať na Facebook
Vif som skusal aj ja,ale bez efektu..Potom prislo na rad fyzicke precistenie vstrekovacov a sitka v palivovom cerpadle,tiez bez efektu.V tvojom pripade sa treba asi drzat starych mudrosti-nie je co zapalit alebo nie je cim...Pri dnesnych motoroch este asi nevediet kedy...Casy vstrekov sa nedaju menit v domacich podmienkach,jedine pozriet cez diag vsetky veliciny a hodnoty,ktore su dosiahnute pri studenom starte..Ake udaje od jednotlivych senzorov a cidiel ma ECU k dispozicii,s takymi potom pracuje..Samozrejme,vycitanie pamäte zavad nie je diagnostika....Treba k tomu odborny pristup a vela casu..
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 130
- Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
- Bydlisko: NMnV Zdieľať na Facebook
Tiez ma to napadlo,riesil som to s "plynarmi " , vylucili tuto moznost, ale vymazanie autoadaptacnych hodnot a nauceni novych je myslim dobra moznost. Autor svojho problemu nespomenul skrtiacu klapku...Tam by som pokracoval..Treba ju pozriet,vycistit a cez diag skontrolovat otvaranie a hodnoty,ktore dava pri pohybe...Bez diagnostiky live dat a moznosti,ktore soft ponuka,sa bude len tapat v probleme..Studeny start je specificka cinnost motora,kde su veliciny ako teplota motora, zlozenie zapalnej zmesi, tlaky vo valcoch a kvalitna iskra klucove,co sa tyka zakladneho principu fungovania,resp. nastartovania zazihoveho motora..
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
-
- Príspevky: 15
- Dátum registrácie: 23.02.2015 16:47 Zdieľať na Facebook
A co sa ako tomu cudujete chlapi? Ste poculi zeby niekedy nejakemu motoru pomohla prerabka na "plyn"??? Co ste si radsej nekupili diesele, ked uz chcete takto setrit? Alebo CNG? Ono sa tak hovori, ze co ste si navarili, to si aj zjedzte.
Niektori tu pisete, ze tankujete len na "kvalitnych" pumpach ako omv, slovnaft... Ked ti poviem, ze v tescu natankujes ovela kvalitnejsie , tak by ste boli asi moc prekvapeni, co...
Niektori tu pisete, ze tankujete len na "kvalitnych" pumpach ako omv, slovnaft... Ked ti poviem, ze v tescu natankujes ovela kvalitnejsie , tak by ste boli asi moc prekvapeni, co...
-
- Príspevky: 130
- Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
- Bydlisko: NMnV Zdieľať na Facebook
Auto je spotrebny material a primarny ucel je sluzit..Ked v dnesnej dobe spravim za 20 eur 500km, stoji to za tie zle studene starty...Diesel a usporny?..v spotrebe mozno,prevadzka urcite nie..CNG je tiez v nevyhode oproti LPG...
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
-
- Príspevky: 1383
- Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 141
- Dátum registrácie: 27.04.2009 17:42 Zdieľať na Facebook
ondrik363 , škrtiacou klapkou budem pokračovať, dám ju vyčistiť + naprogramovať, dočítal som sa pred chvíľkou na jednom fóre kde opisovali rovnaký problém na rovnakom aute ze problém zmizol po odpojení nejakého čidla umiesteného vo vedení nasávaného vzduchu do motora. Skúsim ešte túto fintu avšak dotyčný tam tiež napísal že auto po odpojení síce štartovalo OK, avšak po opätovnom pripojení aj nového snímača problém pretrvával a tým debata na tom fóre skončila. V každom prípade tieto dve veci ešte vyskúšam a keď nič nevyriešim pohľadám nejakého skúseného auto-diagnostika. Hlavne nechcem ísť za niekým kto mi vymení pol auta no problém neodstráni. Toho sa obávam najviac ...
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 626
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 130
- Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
- Bydlisko: NMnV Zdieľať na Facebook
tuttiii napisal:
citronsk napisal:
Skúšal som už pojazdiť čisto na benzíne cca. 100 km + chlapi s benzínom som skúšal experimentovať, tankoval som rôzne druhy no nepozoroval som žiadnu zmenu k lepšiemu
citronsk napisal:
Motor musi nastartovat bez problemov aj na 91 okt. benzin, ak je vsetko v poriadku...skus natankovat 100 oktanovy benzin, ked jazdis na plyn ani penazenku to nezatazi. Najlepsie sposobom aby bolo v nadrzi co najmenej 95-ky, uvidis ci nastane nejaka zmena..
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných