Fiat Bravo II - prevodovka

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mchael
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Fiat Bravo II - prevodovka

Príspevok od používateľa mchael »

Zdravím, mám Fiat Bravo II 1.9JTDm 88Kw s 5. stupňovou prevodovkou a mám problém pri preraďovaní z 4ky na 5ku a opačne. Pôvodne bol v prevodovke zlý olej v špecifikácii 75W90 Gl5 tak keď som sa to dozvedel ihneď som ho dal vymeniť za ten čo odporúča výrobca. Prvá jazda, keď som sa konečne dostal k tomu, že preradím aj na 5ku tak všetko v pohode aj pri poradení. Na ďalší deň avšak sa vrátilo klasické škrtnutie.

Zaujímavé je, že pustím plyn na 5ke a nechám spomaliť auto na cca 60km/h tak následné preradenie je bez škrtnutia. Taktiež viem preradiť zo 4ky na 5ku bez toho, aby to škrtlo, ale takto sa jazdiť príliš nedá...

Kde všade by mohol byť problém? Za odpovede ďakujem
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Neviem síce ako je tá prevodovka robená, ale všeobecne k takému dochádza pri rozdielnych otáčkach hnaného a zaraďovaného hriadeľa. Na to sú tam synchronizačné krúžky.
Zrejme dobre nefungujú, možno sú zodrané nad únosnú mieru, presne sa to dozvieš až po rozobratí prevodovky.
Ale jazdiť sa s tým určite dá, kedysi v prevodovkách žiadne synchróny neboli a jazdilo sa, treba citlivejšie pracovať s plynom pri preraďovaní, resp. preraďovať hore vždy pri takej rýchlosti, keď sa otáčky hriadeľov zrovnajú.
A smerom dole zase s medziplynom.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Ano,bohuzial to su synchron. kruzky.
mchael
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mchael »

To sa dalo čakať. Vedel by mi niekto poradiť kam s tým?Som z Trenčína. ideálne by bolo niekde v okolí, lebo dať auto do servisu, aby vybrali prevodovku a následne ju niekam posielať mi nepríde, ako práve ideálne
EASY206
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa EASY206 »

Ak si svojpomocne neporadis tak musis ajtak do servisu a to ze ci budu posielat dalej prevodovku to sa mi nezda,kvoli syn.kruzkom s tym by si mohli poradit,ved to neide na komplet repas :4012: P.S aky typ prevodovky mas?nie nahodou m32?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Každopádne sa neuponáhlať a zisti si či 5-vové súkolie nie je dostupné samostatne po demontáži zadného krytu (ako u Renaultu Megane) kde sa k synchronu 5-ky dá dostať bez problémov a výmena súkolia alebo synchro krúžka zoberie cca 2 hod.Šlo by ušetriť demontáž prevodovky resp.celého agregátu kedže nie z každej motorizácie ide prevodovka von samostatne.Ešte podľa typu použitého systému synchronizácie sa s tým dá úspešne vybabrať aj odobratím (odbrúsením) z plochy kde krúžok dosadol,čím sa mu vytvorí nová možnosť dosadať na brzdiaci kužel.&Niekde to ide a synchron v živote pokračuje,u niektorých to nejde.Nech sa vyjadrí kto tú prevodovku pozná.
mchael
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mchael »

EASY206 napísal:Ak si svojpomocne neporadis tak musis ajtak do servisu a to ze ci budu posielat dalej prevodovku to sa mi nezda,kvoli syn.kruzkom s tym by si mohli poradit,ved to neide na komplet repas :4012: P.S aky typ prevodovky mas?nie nahodou m32?
Myslím,ze M32 boli len 6 kvalty a ja mám 5 kvalt

Ako jasne predpokladám,ze treba vymeniť synchron na 5 stupni avšak aká je to náročná práca nemám pojatie preto nepripadá do úvahy niečo svojpomocne robit
mchael
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mchael »

Celkom zaujímavý postreh dnešného dňa. Kým nebol motor zohriaty na +/- 90° prevodovka ani neškrtla a bolo jedno či zo 4ky na 5ku alebo opačne
EASY206
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa EASY206 »

Kym mas studeny motor(prevodovku)-v nej mas hustejsi olej,na zohriatom zase riedsi,cize asi to bude olej v prevodovke(aky olej si tam daval?viskozita?a k tomu skrtnutiu...ako ti to skrka?ako keby si radil rychlost cez zuby?bez spojky?je to hlasne skrknutie ci nie?skrkne ale pekne zaradi?ci kladie paka odpor?pri tej 4-5-ke to ide lachko zaradit ako pri ostatnych rychlostiach?
mchael
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mchael »

Olej tam je ten čo predpisuje výrobca a teda TUTELA CAR TECHNYX GL-4+ 75W-85. Veľmi ťažko popísať to škrtnutie, ale nie je to zvuk ako keby sa radilo bez spojky, keby to mám zvukom opísať tak fakt to znie, ako také kovové "tu". Jeden tón a prevodovka ide úplne fajn, ľahko, bez odporu, radenie rýchlosti na každom stupni je rovnaké.

Dnes sa bol kamarát na tom odviesť a zo 4ky na 5ku to už bolo bez škrtnutia akurát to podradenie už pri zohriatom oleji. Hovoril, žeby to mohlo byť spojkové ložisko aj keď...

Ak by bolo treba spravím nahrávku toho zvuku
EASY206
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa EASY206 »

Spojkove lozisko by ti hucalo(piskalo),keby ze ti odchadza to by si spoznal,skus ten zvuk nahrat ak sa bude dat.Ja si myslim,ze s tou prevodovkou nemas nic,kym ti pekne radi, nehuci,prev.paka sa nepohybuje(neotriasa) mozes byt kludny,inac keby si do tej prevodovky pridal viacej toho oleja(2-3 dcl) navyse mozno by sa nieco zmenilo,popripade skus aditivum do prev.oleja,je o tych aditivach popisane mailand na nete,ja mam tiez aditivum v prev.oleji a uz ho tam mam 30-40xxx km a pohoda
Napísať odpoveď

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných