1 049 797
inzerátov
Pridať inzerát

Fiat Bravo II - kúrenie

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Fiat fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
tuttiii
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 27 apríl 2009
Príspevky: 136
Nabehané: 9 hod 39 min
Predmet: Fiat Bravo II - kúrenie PríspevokZaslal: 11.02.2018 16:59   
Ahojte, na mojom Fiate Bravo II (dvojzónová klimatizácia), pred časom prestalo fungovať fúkanie vzduchu na čelné sklo. Chvíľu som tak jazdil no keď sa pridala i chyba zmiešavača vzduchu na strane šoféra, dal som auto do servisu. V servise šla palubovka dole a na kúrenie boli odhalené dva nefunkčné servomotorčeky ovládajúce klapky v kúrení (zlomené tie umelohmutné spojky medzi motorčekom a klapkou). Servomotorčeky sa vymenili, no bohužiaľ už pri preberaní auta zo servisu kúrenie nefungovalo ako malo. Mechanik mi povedal že to rozoberie a pozrie sa na to ešte raz, no mám dojem že zatiaľ nie celkom tuší čo by mohla byť príčina poruchy. Ani neviem ako to popísať Ono si to kúrenie ako keby žije vlastný život ... Raz nechce fúkať vobec vzduch do kabíny cez otvory na palubovke .. potom zrazu začne fúkať no z pravej strany ide ladový vzduch a pravá strana ide horúci, napriek tomu že teplota je nastavená na oboch stranách rovnaká. Z času na čas sa mi to podarí nastaviť aj tak aby fúkalo tak ako si želám, no je to vec náhody kedy sa to podarí ... Servomotorčeky nemôžu byť zlé, kedže raz to ide tak raz tak ...klapky sa evidentne hýbu ... síce nie podľa toho čo si na climatroniku navolím, ale hýbu sa ... Keď si už neviem rady, zmena stavu nastáva väčšinou po vypnutí motora , vytiahnutí klúča a znovunaštarovaní ... Vtedy sa to akoby prehodí do iného režimu a to čo nešlo zrazu ide...ale zase nejdu iné veci ... Proste chaoz, robí si to čo chce ... Reset climatronicu som urobil, aj som odpojil baterku na celú noc ..žiadna zmena .. Prosím ak ste sa stýmto už niekto stretol na Bravo II, alebo na Stile , pomôžte , poradte ... Veľmi pekne vopred ďakujem ...
Citovať
MatoRB
Založený: 03 jún 2009
Príspevky: 25
Nabehané: 3 hod 8 min
PríspevokZaslal: 12.02.2018 14:13   
Ahoj,mam rovnaky problem na mojom. Najprv smer a potom aj zmiesavanie vzduchu. Zatial to neriesim,ale v lete to bude horsie,kedze z jednej strany pojde horuci vzduch. Daval si to do autorizaku? Mna najviac desi ta demontaz palubky,ze to potom bude vrzgat.A este ked pises,ze sa to ani nedalo do poriadku,o to viac ma to odradza...Daj potom vediet,ako si pochodil a co pomohlo,dik.
Citovať
rjurica
Založený: 03 apríl 2017
Príspevky: 3
Nabehané: 18 min
PríspevokZaslal: 12.02.2018 16:46   
Ahojte,
podobný problém som riešil na svojom Stile minulý rok. Problém je v ulomenom šesthrane na motorčeku klapky viď:
http://www.autoczescisklep.com.....INALNA/614

Dá sa to samozrejme objednať aj u nás. Ja som si to menil sám nakoľko bol prístup ku klapkám a motorčekom zo strany šoféra. Ten šesťran musí ísť presne zasadiť ako bol starý. Po výmene stačí potom resetovať klímu cez tlačítka ako je tu na videu:
https://www.youtube.com/watch?v=ANhpTdo3IbY

Dúfam, že pomôže.
Citovať
rjurica
Založený: 03 apríl 2017
Príspevky: 3
Nabehané: 18 min
PríspevokZaslal: 12.02.2018 16:53   
Ešte som zabudol. Krásny návod na výmenu je tu:
https://www.fiatforum.com/bravo/453602-bravo-climate-control-flap-actuator-motor-replacement.html

Je to po anglicky ale obrázkom rozumie každý
Citovať
tuttiii
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 27 apríl 2009
Príspevky: 136
Nabehané: 9 hod 39 min
PríspevokZaslal: 12.02.2018 19:40   
No ja mám tie šesťhrany práve že všetky čo boli odlomené (t.j. na dvoch servomotorčekoch ) čerstvo vymenené ... a nie iba tie ale mechanik vymenil i celé tie dva servomotorčeky za nové... po výmene som panel kúrenia zresetoval, presne ako je na videu ktoré ste uviedli a napriek tomu moje kúrenie žije vlastným životom ... ... podarilo sa mi dnes na jednom autovrakovisku objednať panel ovládania kúrenia za 50 € s tým že ak jeho výmena nepomôže problém vyriešiť , odkúpia ten panel odo mňa späť za 40 € ... koncom týždňa, alebo začiatkom budúceho týždňa by som mal mať panel doma, potom sa ozvem či to pomohlo alebo nie ... keď to nepomôže som v koncoch ... potom už fakt netuším čo tomu môže byť ...
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (513)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 9783
Nabehané: 3 mes 16 dní 9 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 12.02.2018 19:53   
tuti ty mas tusim aj multiecuscan, s tym sa nevies spojit s klimou ?

tam by mal byt snad test akcnych clenov, nerobil som to, len vychadzam z toho ze kazdu prcovinu si vies zapinat, kazdu lampu na aute a vsetko co ide cez bodykomp

ale tak na okraj jak citam tieto trable, ta manualna klima neni az taka zla vec
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
tuttiii
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 27 apríl 2009
Príspevky: 136
Nabehané: 9 hod 39 min
PríspevokZaslal: 12.02.2018 20:14   
je tam zopár veci ktoré sa dajú odskúšať no klapky na kúrení tam nie sú ... pozeral som elektrické schémy kúrenia a ak som im dobre porozumel , celú logiku kúrenia riadi iba ten ovládací panel ... ANO ANO niet nad obyčajnú manuálnu klimatizáciu, ak by som kupoval to auto nové, isto by tam bola ... :/
Citovať
zei
Založený: 28 apríl 2008
Príspevky: 13
Nabehané: 3 hod 7 min
Predmet: klima F BRAVO II PríspevokZaslal: 13.02.2018 08:22   
Ahojte, aby som vás potešil, mám v Brave II manuálnu klímu a tiež to nie je žiadna výhra - pri kúpe ( teraz koncom leta) nefunkčné ovládanie vnútorného okruhu - samozrejme zavretý, občas boli náznaky pohybu ale len také platonické cca 1cm, tak klapka spod torpeda išla von, teraz pri dlhšej jazde raz to kuri dobre, chvíľu nato prestane. Neviem či to môže mať súvis s klapkou alebo nie je 100% odvzdušnený chladiaci systém a je tam vzduchová bublina.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (513)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 9783
Nabehané: 3 mes 16 dní 9 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 13.02.2018 08:59   
klapka vnutorny okruh je jedna vec, kurenie druha vec a motorky automatickej klimy dalsia vec

preco nekuri by nemal byt snad taky problem zistit

moje bude mat 8 rokov a tieto serepeticky funguju este zatial vsetky, posledne som riesil plastovy stucnik na termostate /cca rok naspat/ co tiekol a nakoniec pri demontazi odpadol uplne, mhlavaty mi to vymenil za pozink, to uz je navzdy
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
rjurica
Založený: 03 apríl 2017
Príspevky: 3
Nabehané: 18 min
PríspevokZaslal: 13.02.2018 09:16   
V Multiecuscan programe je pre Stilo aj základné nastavenie klapiek. Robil som to na mojom Stilku. Predpokladám, že Bravo II nebude o moc iné.
Citovať
tuttiii
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 27 apríl 2009
Príspevky: 136
Nabehané: 9 hod 39 min
PríspevokZaslal: 18.02.2018 16:41   
prosím , neviete mi niekto povedať aká je približne minimálna teplota vzduchu od ktorej sa zopína kompresor klimatizácie ??? ... ďakujem
Citovať
tuttiii
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 27 apríl 2009
Príspevky: 136
Nabehané: 9 hod 39 min
PríspevokZaslal: 19.02.2018 18:06   
Kolegovia, tak aby táto téma nezostala neuzatvorená ... prišiel mi nový panel ovládania klimatizácie a po jeho výmene všetko funguje k mojej spokojnosti tak ako má ... takže jeho výmena problém odstránila ... je zaujímavé a pre mňa aj trochu nelogické ako sa skĺbil problém s panelom ovládania s pokazenými servomotormi, ktoré ovládajú klapky v boxe vzduchotechniky ... faktom ale je že po výmene servomotorčekov síce zmena nastala, ale ovládanie si žilo akýmsi čudným svojím životom ... po následnej výmene panela ovládania ma konečne tlačítka kúrenia poslúchajú :)
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (513)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 9783
Nabehané: 3 mes 16 dní 9 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 19.02.2018 21:32   
hmmm, zeby niekto poje...tu vymenu ? vies jako, neodpojis baterku, troska skrtnes plusom a uz sa cudujes usami , to len tak filozofujem, ale kto uz videl aj kona grcat, si to moze dovolit
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
tuttiii
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 27 apríl 2009
Príspevky: 136
Nabehané: 9 hod 39 min
PríspevokZaslal: 19.02.2018 21:42   
fuha, tak to teda netuším, no keby sa to i náhodou stalo, poistky sú tam na to aby práve v takýchto prípadoch elektronické zariadenia ochránili ... či ?? ...
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (513)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 9783
Nabehané: 3 mes 16 dní 9 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 19.02.2018 21:47   
poistky ochrania len spravne zapojeny obvod...ne ked bazkde barziaky tukabel zivy porozpajany dojde na kostru...
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Fiat fórum