Fiat Bravo 1.4 t-jet alebo 1.6 m-jet

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

autickar21
Príspevky: 1596
Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autickar21 »

Tak potom 1350e plyn. To uz rovno zobrat ten 110kw, ak tam budes davat plyn, nech sa zabavis. pri soferovani.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Keby som mal kúpiť auto s tým že budem dávať plyn tak oturbený maloobjemáč mi nepríde ani na rozum, lebo skrátka vela možných problémov v budúcnosti...
Bez debaty vyšší objem, Civic už spomenutý bol, ostáva Focus 2.0i, Mazda 3 2.0i, Brambor 120i ...
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

suhlasim s ivkom, do tej miery, ze prevadzkovat pri velkom zatazeni s LPG silno dopovany maly objem neni dobry napad...cize povedzme rovno ostetrit u plynara nastavenim automaticky do benzinu nad 4000 rpm, pripadne prepnut do benzinu manualne pokial je treba nakladat mu dlhsiu dobu...aj tak ale 110kW nikto nepotrebuje 99,99% casu v premavke, cize zasadneho problemu nevidim :)

inac zrovna u nizsie spomenutych japoncov, fordu som si neni celkom isty vhodnostou montaze LPG :), treba si pozistovat veci vopred, trebars prins zoznam problemovych motorizacii, pripadne skusena montazna dielna by mala vediet, aj ked je mozne, ze ta sa preventivne prikyje nejakym systemom primazavania ventilov, co urcite ale neni zaruka nicoho , sofer to ma v rukach viac, resp. kvalita ventilov a sediel, ale aj kvalita/nekvalita LPG obzvlast v nasich koncinach...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
citronsk
Príspevky: 626
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa citronsk »

je super ze existuju alternativy, po ktorych by sa dalo siahnut, to vsak samozrejme iba v pripade ak by boli realne aj nejake v ponuke..

civic je v ponuke jeden kus r. 2010 zial nad moj limit, ponuky r. 2009 tiez nic moc..

ford focus 2.0i - jeden kus, LPG 194 tis.km (auto jazdene s LPG kupovat nechcem)

bmw - ani som o tejto znacke nerozmyslal, ale tusim servis a ND bude o dost drahsi ako u fiata..

mazda 3 2.0i - ziadna v ponuke od r. 2009

takze i nadalej mi zostali dve alternativy 1.4 t-jet a 1.6 mjet.. pravdovu je ze ak 1.4 tjet jazdi pri rozumnej jazde kratke trasy za 8 litrov, to urcite dokaze aj mazda 2.0i a odpadaju problemy s turbom a nizkym objemom, ale...
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Nikdy nerozumiem požiadavke na určitý ročník a novšie...

Trebárs zrovna tá Mazda 3 je v tých rokoch taká prelomová, kedy je už aj nový model. Ročník by som riešil podla auta individuálne, je snád jedno ked ma uspokojí staršia Mazda 3 či to bude 2009, alebo 2007.
Respektíve zohladnujem aj velkosť aj výbavu auta. U teba to vyzerá že sa ženieš za každú cenu za čo najmladším autom. Ty si sa skrátka "upol" na to že Bravo 2009 kúpiš za +-6200€ a teraz nechceš ustúpiť požiadavke ročníku, respektíve prekročiť cenu.

Poviem ti to na rovinu v Brave som sa nikdy neviezol, ale "Bajo" tu spomínal že to je priestorovo +- ako Grande Punto, ak si dobre spomínam a tu mi už behajú zimomriavky ohladne komfortu !!! Lacné autá nie sú komfortné !!!
Čiže ja by som pekne krásne okakal to že môžem mať auto "XY" rv 2009, ked nie je komfortné, kludne uberiem z ročníka ale budem mať auto "AB" a o niečo viac komfortu


Ak by stačil menší objem, tak kludne Megane 1.6 16V ten s LPG nemá problém a verím že je komfortnejší ako Bravo, nemá síce 110kW ale k tomu som sa vyjadril už vyššie, malý turbo benzín s LPG ani zadarmo, a u mna ani bez toho LPG. Neverím že tieto oturbené malobjemové autá nebudú robiť problémy
citronsk
Príspevky: 626
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa citronsk »

T-jet sa montuje od r. 2007, keby si nim boli vazne problemy, uz by toho boli plne vsetky fora.. napr. 1.2 tsi je o dost mladsi motor a dalej to uz pozname..

atmosferu pod 1.8 urcite nekupim, na jednej 1.6 75kw, som jazdil a tomu motoru teda dialnice nevonaju vobec, a teda motory s krutiacim momentom 110NM a pod. nemam zaujem... to ozeliem radsej 300 euro za opravu turba u tej 1.4-ky.. a ako som pisal vyssie LPG pre mna nie je alternativou z uz spomenutych dovodov.. a k tym rocnikom ano 2010 je podmienkou aj za cenu horsieho komfortu ci nizsieho stupna vybavy...

vdaka vsetkym za prispevky..
mchael
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mchael »

Je fakt, že istota je si pozrieť autá, ktoré nemajú problém s LPG. Japonské autá nie sú myslím práve najlepšou voľbou na prerábku. Čo tak čítam sedlá ventilov dosť trpia a nie sú na to stavané. Flash lube nemusí veľmi tomu pomocť.

Máme prerobené auto na plyn jedná sa o motor 1.4 MPI od Renaultu a krátko po prerobení na plyn sa prepálil ventil na 4. valci. Odvtedy pre dobrý pocit pridávame aditívum pre ochranu ventilov.(Pochybujem, že to reálne pomáha), ale po 80 000 km stále bez problému. Tento problém mali viacerí nie len ja.

V skratke každé auto, ktoré má preplňovanie má o potencionálny problém naviac.

citronsk:

Nech si vyberieš už ktorýkoľvek z týchto motorov tak hlavne netreba zabúdať na dochladzovanie turba po dlhších trasách, nenakladať tomu, keď je studený motor, neflákať to s údržbou, výmenami oleja atď. môžeš tomu autu len pomôcť. V prípade T-Jetu sa spotreba veľmi odvíja od jazdného režimu.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

bravo2 co sa tyka priestoru atd:

vpredu uplna pohoda vo vsetkych smeroch, vzadu pozdlz su aj vacsie auta :), ale na SK je standart oktavia ako vyhlasene rodinne auto, ktora je vzadu daleko horsie natom lol, naopak na sirku neviem ktore auto v C - triede ponukne tak vela, 150cm sirky :41c2:, tolko ma passat ??, co znamena 2 detske sedacky vedla seba + jedno cele sedadlo volne, takto obcas jazdim, samozrejme ze nie 2000km trasu...

kufor 400 litrov, celkom dost na hatchback :), odviezol aj kocik aj veci na dovolenku pre rodinu, samozrejme bez pastek a basy piva :), ku komfortu podvozka, asi tolko, toto auto casto kupuju chlapci a montuju tam 18,19" kola, ich lutujem...mam 15" 195/65 balony, kaslem na image :), k jazdnym vlastnostiam ? obavam sa, ze moje auto vzhladom na zakladnu motorizaciu do limitu tazko dostanem, podvozok je daleko daleko lepsi ako motor ! trocha technicky ked sa nato pozriem, tak velebena technika viacprvkovych naprav bola v brazilii /najvacsi trh fiatu na svete/ dana do porovnavacieho testu, konkretne fokus vs. bravo neobstalo vobec zle, zmerane sily prenesene zadnou napravou boli uplne rovnake, cerpam od brazilskeho aktivneho clena z fiatfora.com...

grande punto nemozem porovnavat s bravom, urcite som to nikdy ani nerobil, nakolko som ho nemal, len jednickove a dvojkove punto, sice som sa v nom viezol, ale len chvilu na sedadle spolujazdca, co mozem porovnat je kufor, na grande asi polovicny s bravom...celkovo neviem k comu je porovnanie s o triedu mensim vozom...treba si uvedomit, ze bravo1 a bravo2 nemaju spolocne zhola nic, prvy voz koncernu fiat na novej platforme, bolo stilo, na tomto zaklade stoji aj bravo2, z velkej casti su to rovnake auta, bravo2 je vacsie ako stilo 5D, verzia kombi samozrejme neexistuje...z rovnakeho zakladu vyrastla delta3, giulietta, dodge dart a pre cinsky trh sa dodava sedan fiat viaggio...

uprimne keby som mal dnes dilemu, tak najlepsie bravo2 je aj tak delta3 :), jediny obmedzujuci parameter - pozdlzne miesto vzadu natiahnute na uroven snad superba ?, posuvne + naklapacie zadne sedadla :3035:, s tjetom ? vymenim hned teraz, rocnik ma nezaujima :d :D
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

Zdá sa, že ešte stále nikto ani netuší, aký obrovský rozdiel je v LPG systémoch:

konkrétne medzi tzv. plynnou fázou (to sú bežné systémy) a tzv. kvapalnou fázou

Ak by ste sa trochu zamysleli nad spôsobom vstrekovania a spaľovania pôvodného benzínového paliva (teda najmä nad fyzikálnym procesom), tak by ste veľmi ľahko prišli na to, že kvapalná fáza LPG je fyzikálnymi parametrami prakticky totožná s pôvodným (benzínovým) vstrekovaním a spaľovaním. To znamená, že jej inštaláciou sa de facto kopírujú predpoklady životnosti a opotrebenia spaľovacích komponentov motora, ktoré boli výrobcom konštrukčne prispôsobené benzínu. Plynná fáza je už totiž dosť nad týmito limitmi (pokial nie sú špeciálne od výrobcu posilnené isté motorové komponenty, aby tieto nadlimitné hodnoty zvládali dlhšie ako bežné - takéto vozidlá sa zvyknú označovať ako BIFUEL a pod.)

Inak výraz "dosť ma odrádza spotreba" (slovo skoro bez výnimky vždy uvedené, keď niekto pred kúpou porovnáva benzínové a dieselové motorizácie) mi spôsobuje alergické reakcie a tik v oku :d :D
Typické primárne (a aj dosť primitívne krátkozraké zároveň) porovnávanie bez uvedomenia si sústavne omieľaných faktov, že pri porovnávaní celkových prevázdkových nákladov treba vziať do úvahy predovšetkým tie sekundárne (servis, poruchy, zákernosti, konštrukčné slabiny...)
Tie sú taktiež veľmi dobre známe, ale máloktorý kupujúci si ich chce reálne priznať a zaoberať sa nimi. Ono by to už bolo totiž asi o trochu prácnejšie ako iba obyčajné primitívne porovnávanie spotreby daných motorizácii - ideálne vyčítkané niekde od nejakých anonymných vypisovačov na nejakom internetíkovom fóre, kde nie je tým pádom možné zaručiť ani len objektivitu informácii...
Ale taká už je jednoducho dnešná doba:
je jednoduchšie "ťuk na link" ako zájsť do knižnice a preštudovať si tlačenú odbornú literatúru. Nikoho pri tom "ťukaní" pritom netrápi, že tie informácie (ktorých sa následne tak horúčkovito držíte ako nejakej Biblie ::: ), mohlo napísať nejaké unudené decko, prípadne mamička na materskej, ktorá nemá do čoho pichnúť...
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

marko a naco riesis kvapalnu fazu ?
tjet neni priamovstrek :41c2:

mimochodom cele priamovstrekove benziny prinasaju kopec problemov znamych z dizlov, navyse boli tu nedavno fotky ecoboostu - nakarbonovanych sacich ventilov a to pri prevadzke na benzin !

dalsia vec, LPG ma zmysel pri nejakej normalnej navratnosti, pokial spickovy sekvencny plyn je na urovni 1300e, co dava navratnost pri takomto brave 40000km, je unosne cakat 80000 aby sa mi len zaplatila prestavba ? :41c2:

ja som ten plyn nejako zvlast nepotreboval,ale na zaklade tohoto fora som sa rozhodol na takyto experiment, zatial som v celku spokojny po roku a pol, investicia je skoro naspat, z hladiska uzivatela to neni uplne bezproblemove jazdenie, naucil som sa o zivotnosti benzinu nieco, ale do buducna nevidim zatial problem mat dalsi voz s plynom...

keby u nas pribudla moznost tankovat E85, radsej by som ale isiel touto cestou...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

Ze vobec minam cas pisanim hodnotnych informacii... idem si radsej lahnut
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
citronsk
Príspevky: 626
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa citronsk »

marko: fakt zbytocne zmareny cas, ak by si diskusiu len tak letmo neprebehol ale aj pozorne precital, tvoj prispevok mohol byt k veci.. nevadi, aj tak dobre.. :)
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

horsie ako urazliva zena, je uz len urazeny chlap :40bd:, tolko moja hodnotna informacia vyplyvajuca s celozivotnej skusenosti lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

To si ma teraz pobavil...teda ak mam byt ja ten urazeny ovsem.

Ak to chces po lopate: vobec si nepochopil (a zjavne zatial ani nikto iny), co som napisal. Evidentne nemas ani sajn.
Kvapalna faza LPG s priamym vstrekom benzinu nijako nesuvisi (aj ked zhodou okolnosti to bude asi jedina cesta do buducnosti pre tieto motory). Miesas jablka s hruskami

Na druhej strane mas spravne vycitane informacie o probleme priamovstrekovaho benzinu...to ale nie je na teme dna

Ale zase na tej opat dalsej strane tie tvoje prepocty o navratnosti opat vychadzaju z obmedzeneho vnimania, sustredeneho iba na maloobjemovy Fiat...staci totiz trosku pridat na kubature, vahe aj koncepcii pohonu a by si videl akou raketovou rychlostou sa odrazu naklady na konverziu vratia...ja som totiz nikdy nepovedal (ani teraz nie), ze prestavba na LPG je automaticky racionalna bez vynimky...
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

mne je jasne, ze sa to spravit aj pri nepriamovstreku, ale kto by to robil na slovensku pri 2x vyssej cene prestavby :)???

riesi sa bravo2 tjet, tak zato som prispel, ze sa to zvrtlo na LPG, no mam zhodou okolnosti aj ten, co je problem :) ?

mimochodom, u alfy a fiata nenajdes problematicky motor v databaze prins, zrejme preto, ze 30% benzinakov na domacom trhu su sporaky a zrovna by im nepomohlo montovat citlive diely co nevydrzia...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných