Fiat Bravo 1,6 - naporove sanie
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 06.01.2017 16:17 Zdieľať na Facebook
Fiat Bravo 1,6 - naporove sanie
Cavte,prišiel som po rady,mam vyššie uvedený typ autá,na to ze to je len1,6 ide dobre..rad sa s ním hrám opravujem,vylepšujem..na aute uz je spravenych viac veci nie niesom magor mam to ako koníček...veľa som čítal o náporovom nasávaní chcel by som to vyskúšať tak ze na sanie by som primontoval druhu škrtiacu klapku elektrickú,vyrezal by som otvor do kapoty,na klapku by som napojil hadicu(koleno) a zamaskoval nasávačom a ten nasávač by som z vnútra vytvaroval tak aby všetok vzduch išiel do hadice..neočakávam od toho nic chcem to proste vyskúšať či by to pomohlo pri zrýchlení keby som potreboval zrýchliť otvoril by som klapku gombíkov z vnútra autá a možno by pomohlo... Pred hadicu by som dal mriežku alebo niejake syto aby tam nevosiel bordel..len ta klapka by sa v podstate nachádzala za pôvodnou a chcem sa spýtať či by cez tu ktorú namotujem neprisavalo vzduch vtedy keby som ju nepoužíval a robilo by to zmetok pri jazde.. Dik za odpovede a prosím pokial nejde o radu alebo rozumný názor nepíšte hlúpe odpovede ani nic podobne Dik
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Vymyslel si väčšiu blbosť ako noc...
Fakt vyser na to, nemalo by to žiaden prínos. Náporové sanie z vonku sa používa v prípadoch kde sa z auta doluje vysoký výkon a vysoká záťaž zároven = pod kapotou je velké teplo a preto sa sanie vyvedie niekam mimo motorový priestor aby nenasávalo ten zohriaty vzduch.
Na nejakú lepšiu akceleráciu rovno zabudni. Ked si chceš pomôcť tak zbav auto nepotrebných vecí. Ver že ked znížiš hmotnosť o 100kg tak to cítiť bude - otázka je čoho všetkého sa človek môže vzdať v bežnom aute.
Sedačky asi treba, tapacíre + stropnicu tiež, koberec asi tiež nevyhodíš, taktiež sa nezbavíš rádia a reproduktorov, nevyhodíš kúrenie, klimatizáciu, ABS...
Najrozumnejšie riešenie v tvojom prípade bude výmena auta za výkonnejšie
Predpokladám že hovoríš o starom Brave - tam sa montoval aj 1.8i, ba aj 2.0HGT
Fakt vyser na to, nemalo by to žiaden prínos. Náporové sanie z vonku sa používa v prípadoch kde sa z auta doluje vysoký výkon a vysoká záťaž zároven = pod kapotou je velké teplo a preto sa sanie vyvedie niekam mimo motorový priestor aby nenasávalo ten zohriaty vzduch.
Na nejakú lepšiu akceleráciu rovno zabudni. Ked si chceš pomôcť tak zbav auto nepotrebných vecí. Ver že ked znížiš hmotnosť o 100kg tak to cítiť bude - otázka je čoho všetkého sa človek môže vzdať v bežnom aute.
Sedačky asi treba, tapacíre + stropnicu tiež, koberec asi tiež nevyhodíš, taktiež sa nezbavíš rádia a reproduktorov, nevyhodíš kúrenie, klimatizáciu, ABS...
Najrozumnejšie riešenie v tvojom prípade bude výmena auta za výkonnejšie
Predpokladám že hovoríš o starom Brave - tam sa montoval aj 1.8i, ba aj 2.0HGT
-
- Príspevky: 686
- Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Aj za predpokladu že zberač náporového vzduchu by bol vysoký komín ako u F1,tak by dosahol účinok rovný nule.Mizivý by bol aj v prípade ozaj velkého otvoru a vysoko uloženého.Jeho aerodynamický odpor by spôsobil viac straty ako prínosu. Ale to logicky ide aj vypočítať ak si vynásobíš koľko kubíkov vzduchu je povedzme pri určitých otáčkaách napr 5000 dopravované do motora,a aké je množstvo prietoku o určitom priereze pri danej rýchlosti. Jednoducho efekt sa nemôže dostaviť mimo prípadov,kedy je vyhladané presné miesto zvýšeného tlaku z náporu a dosahuje sa vysoká rýchlosť.
Zlepšiť axceleráciu,na to je kopec možností ktoré majú reálny vplyv.Od zmenšenia hmotnosti auta,po zmenšenie valivých odporov,zlepšenie aerodynamiky,zvýšenie výkonu X milion spôsobmi.
Existujú všeobecne platné zákonitosti,vzorec od čoho je zrýchlenie závislé v priamej alebo nepramej úmere.Na čom je závislá rýchlosť (max) a vzťah medzi dvoja do čoho nesmierne kecá samotné sprevodovanie.Na výkon motora to samé,niečo zvyšuje výkon v priamej úmere,niečo v nepriamej ako funkcia niečoho.Ak si tieto veci trošička ozrejmíš,sám sa tomuto nápadu budeš čudovať.
Zlepšiť axceleráciu,na to je kopec možností ktoré majú reálny vplyv.Od zmenšenia hmotnosti auta,po zmenšenie valivých odporov,zlepšenie aerodynamiky,zvýšenie výkonu X milion spôsobmi.
Existujú všeobecne platné zákonitosti,vzorec od čoho je zrýchlenie závislé v priamej alebo nepramej úmere.Na čom je závislá rýchlosť (max) a vzťah medzi dvoja do čoho nesmierne kecá samotné sprevodovanie.Na výkon motora to samé,niečo zvyšuje výkon v priamej úmere,niečo v nepriamej ako funkcia niečoho.Ak si tieto veci trošička ozrejmíš,sám sa tomuto nápadu budeš čudovať.
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 06.01.2017 16:17 Zdieľať na Facebook
Ja som len mal nápad a potreboval som presne aj iný názor na to Dik 2,0HGT som mal len na križovatke pán z vedľajšej do mna napálil a skončilo na totalku do teraz mi je za ním smutno :D..toto bolo narýchlo kúpené a hrám sa s ním a čakám pokial budú financie a niejake coupe 2,0 20vt v dobrom stave inak pneu mam nové ;) tak Dik za vysvetlenie
-
- Príspevky: 137
- Dátum registrácie: 12.10.2007 11:30 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 355
- Dátum registrácie: 19.08.2008 17:29 Zdieľať na Facebook
Videl som v PL mal jeden toto co mas tiez ty 1.6 benzin Bravo stare. Mal tam take vacsie turbo domontovane neviem z kade vacsie nasavanie spravene, sportovy filter hrusku velku a sportove zvody od motora az po zadok a malo to zevraj 280koni a chodi s tym na sprinty a ma tam spravene nitro privstrek priami do benzinu. Ale cenu uprav typujem na takych 5 a viac tisic eur tak sa to urcite neoplati ale kupit druhe auto aspon V6 nejaku.
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 06.01.2017 16:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3413
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných