Fiat 500L 1.3 Multijet
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 558
- Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
rozvod sa nemoze prisponovat.to musi byt stale napnute.taky vytvor mali htp motory a preskakovali retaze ale zeby fiat spravil taku chybu.radsej sleduj kontrolku mazania kedy zhasne ak to rachoti a kontrolka svieti tak je to mazanie.a tak isto to sleduj aj za tepla ci ti nesvieti mazanie napr 3sec po starte.olej do taliana jedine selenia.
k tym rannym startom nepravidelny chod ak je zima - u mojho fordu to boli vstreky.motor mal v tedy 300000km.nemenili sa podla testu boli dobre nahodili sa spat.chceli len nove kody. skusal som tiez cistic zmena bola okamzita no nemalo to dlhy ucinok do 5000km to bolo zase na svojom.a tuto zimu sa to velmi zhorsilo.nove kody vyriesili problem.motor nespoznavam.
k tym rannym startom nepravidelny chod ak je zima - u mojho fordu to boli vstreky.motor mal v tedy 300000km.nemenili sa podla testu boli dobre nahodili sa spat.chceli len nove kody. skusal som tiez cistic zmena bola okamzita no nemalo to dlhy ucinok do 5000km to bolo zase na svojom.a tuto zimu sa to velmi zhorsilo.nove kody vyriesili problem.motor nespoznavam.
-
- Príspevky: 46
- Dátum registrácie: 03.06.2014 20:28
- Bydlisko: KE Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1380
- Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nerobil som jediný motor Fiata 500 a dúfam tak ostane,ale ak čítam o hrkotavom štarte zapne sa mi kontrolka že - pozor ! Ak bol v servise ,tak bol špičkovo odfláknutý.Pretože evidentne sa stalo jediné,pozreli či nemá zapísaný kód chyby a tým skončili.Tým mali začať,ba dokonca ešte pred.Pretože prvé sa robia diagnostikou kontroly teplôt a tlakov,pred prvým štartom ráno sú totiž všetky rovnaké,teplota vody oleja paliva a vzduchu.Tlaky...rovnaké ..teda nula.Ak sú podtlaky..nula.Potom sa pripája manometer tlaku na olej a robí sa prvý štart.A sleduje sa ten daný hrkot a jeho postupné zaniknutie a konfrontuje sa so zmenami.Je velmi ojedinelá vec aby to malo spojitosť na palivo,to máva iné dôsledky,nie hrkot zimného štartu.Ak už niekto chce urobiť dobre aj palivovému systému tak vyberie streky,skontroluje stav zanesenia,očistí,špičky do ultrazvuku,nové podložky a kontrola nakódovania.Napriamo sa vyčistí celý palivový okruh v umelom okruhu a od tej chvíle už vždy aditivuje do paliva.Skontrolujú sa korekcie vstrekovačov,odloží protokol a spokojne jazdí na Tesco naftu (overené)
Ak tlak oleja má pomalý nábeh a zároveň z dosiahnutím tlaku zanikne hrkot,čím prv riešiť došponovávanie reťaze.Tú vám bol čert dlžný,zradí v v sekunde.Väčšinou výrobca časom potichu robí nápravy a začne dopĺňať šponovák o aretačný sakrament.Svet osprostel,aretáciu mal už Renault 8 v 1968-mom čo prevzala Dacia v nezmenenom stave.ale k týmto veciam nech sa vyjadrí znalec Fiat motorov,môžno tam aretácia je.Miliony motorov môžu hrkotať nie iba po štarte ale hoci stále,ale má to podmienku,treba vedieť čo to spôsobuje.Neznáma vec vždy hrozí velkým prieserom.
Ak tlak oleja má pomalý nábeh a zároveň z dosiahnutím tlaku zanikne hrkot,čím prv riešiť došponovávanie reťaze.Tú vám bol čert dlžný,zradí v v sekunde.Väčšinou výrobca časom potichu robí nápravy a začne dopĺňať šponovák o aretačný sakrament.Svet osprostel,aretáciu mal už Renault 8 v 1968-mom čo prevzala Dacia v nezmenenom stave.ale k týmto veciam nech sa vyjadrí znalec Fiat motorov,môžno tam aretácia je.Miliony motorov môžu hrkotať nie iba po štarte ale hoci stále,ale má to podmienku,treba vedieť čo to spôsobuje.Neznáma vec vždy hrozí velkým prieserom.
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 27.06.2018 11:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1380
- Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
Tiez mam podobny problem s prvym startom a zahrkotanim motora.Chcel by som vymenit tento napinak rozvodovej retaze nakolko nema samozaistovanie dosponovania/su tam 2 rozne napinaky a tiez 2 retaze/ a chcem sa Vas opytat ci su tam nejake podmienky pri vymene,ktore treba dodrzat.Na youtube ten sponer vytocil a vymenil.Potom pripravkom/pajsrom/zvnutra buchnutim na slepo do osky napinaku napolohoval.Tuto moznost nastavenia,ale ja nebudem mat nakolko nemenim cele rozvody.Myslim si ale ze tlak oleja by to mal tlakom nastavit.Este ma napadlo po vymene napinaku odpojit inducku a o cosi dlhsie prestartovat aby som nenabural motor.Co vy nato? croma 2.2 benzin r.v.06.
http://www.autodielygafa.sk/inshop/scri ... as=tecdock
http://www.autodielygafa.sk/inshop/scri ... as=tecdock
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
uz z principu funkcie, ked je retaz vytahana, funguje ako obrabaci nastroj ozubenia, staci si to predstavit, ako postupne zabera menej a menej zubov, tym padom sa pretazuju a likviduju, neexist natahnuta retaz menit bez ozubenych kol ! omackane kola uz od zaciatku zaberaju na mensom pocte zubov, tym padom naopak zlikviduju novu retaz a si tam kde si bol...ciganska robota robit to polovicne...
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
Tak ja to mam 2krat 150euro,vyvazovaci a vackovy hriadel plus vodna pumpa...
Kazdy kto ma bicykel,alebo motorku vie,ze nema zmysel menit len retaz na vyslahanych ozubenych kolesach.Mne sa ale osvedcilo preventivne castejsie menit retaz na novych ozubenych kolesach a vydrzia tie kolesa dlhsie.Samozrejme na aute vzhladom na mnozstvo prace pri vymene rozvodov sa menia komplet cele rozvody.Len mi nejde do hlavy preco by rozvody odisli pri 160tis,ked to vydrzi aj gumenny rozv. remen a nie retaz.Na druhom aute mam na retazi 360tis a ide ticho a tiez sa zacina nazov auta na F:-(Nakolko motor ide po paar sekundach ticho myslim,ze retaz a hydrostely su este v poriadku a chcem vymenit len ten pristupny sponer na vacke.Len ma zaujma ci tam treba dodrzat nejaky postup prace.
Este ma napadlo,ze moze byt vydrane zubove cerpadlo a ze spaduje olej zo systemu ,lebo cerpadlo-zuby a ich okolie v cerpadle netesnia,ale to je len myslienka nakolko pri startovani by uz malo cerpadlo tlacit olej a pri nabehnuti motora by to malo byt uz natlacene.
Kazdy kto ma bicykel,alebo motorku vie,ze nema zmysel menit len retaz na vyslahanych ozubenych kolesach.Mne sa ale osvedcilo preventivne castejsie menit retaz na novych ozubenych kolesach a vydrzia tie kolesa dlhsie.Samozrejme na aute vzhladom na mnozstvo prace pri vymene rozvodov sa menia komplet cele rozvody.Len mi nejde do hlavy preco by rozvody odisli pri 160tis,ked to vydrzi aj gumenny rozv. remen a nie retaz.Na druhom aute mam na retazi 360tis a ide ticho a tiez sa zacina nazov auta na F:-(Nakolko motor ide po paar sekundach ticho myslim,ze retaz a hydrostely su este v poriadku a chcem vymenit len ten pristupny sponer na vacke.Len ma zaujma ci tam treba dodrzat nejaky postup prace.
Este ma napadlo,ze moze byt vydrane zubove cerpadlo a ze spaduje olej zo systemu ,lebo cerpadlo-zuby a ich okolie v cerpadle netesnia,ale to je len myslienka nakolko pri startovani by uz malo cerpadlo tlacit olej a pri nabehnuti motora by to malo byt uz natlacene.
-
- Príspevky: 1380
- Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných