Fiat 500x, 1,0 firefly - otáčky

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

corallo
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 08.02.2007 15:15
Zdieľať na Facebook

Fiat 500x, 1,0 firefly - otáčky

Príspevok od používateľa corallo »

Kúpil som 500x-ko 1,0 firefly 88kw. Všetko super, len keď dám nohu dole z plynu otáčky zbehnú na 1500 a od tejto úrovne pomaly asi tak 5 sek. klesajú na 900. Tak by som chcel vedieť či je to pronlém, alebo vlastnosť, ak tu niekto má firefly :4090:
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

cakaju ci nejdes brzdit
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
corallo
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 08.02.2007 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa corallo »

Si robíš kozy pred víkednom ?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

nie, o takych veciach sa nesranduje, mas v aute brzdovy asistent a ten pracuje aj s rychlostou pustenia plynu, pripravuje sa na brzdenie, preto podrzi otacky, aby mal v zasobe tlak, po nejakom case si povie, ze seriem nanho...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
corallo
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 08.02.2007 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa corallo »

Že fuuu, tak nejakú logiku to dáva, ale jazdil som viac aút a len toto jediné žeby to robilo? To je potom ale na úkor paliva a samozrejme pri preraďovaní aj spojka "naráža" na vyššie otáčky, tým pádom dôjde skôr k opotrebeniu...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Toto ozaj chce vyjadrenie ´dalších majiteľov pretože to ozaj môže byť zámer,napr nutnosť zabezpečiť niečo napr.ochladenie či mazanie či inú aktivitu pre nejakú danosť motora.pokojne to môže byť zámer,mnoho ľudí napr netuší že dlhý štart môže súvisieť z úmyslom výrobcu aby auto pre nejakú závadu ktorá nie je kritická predsa len donútili majiteľa k návšteve servisu práve dlhými a umelo vytvorenými dlhými štartmi.
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

bajo777 napísal:nie, o takych veciach sa nesranduje, mas v aute brzdovy asistent a ten pracuje aj s rychlostou pustenia plynu, pripravuje sa na brzdenie, preto podrzi otacky, aby mal v zasobe tlak, po nejakom case si povie, ze seriem nanho...
velmi zvlastne
ak ma klapku, tak podtlak sa "vyraba" v sani. ak ma turbo tak elektrickou pumpou alebo mechanicky z vacky.
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

corallo, prečo by mala spojka trpieť? nevidím dôvod - ja napríklad pri podraďovaní používam medziplyn, pretože tam skôr a ľahšie urvem rýchlosť - a keď pustíš plyn, teda spomaľuješ, logicky budeš podraďovať voči pôvodnej rýchlosti.
corallo
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 08.02.2007 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa corallo »

No áno, medziplyn je niečo podobné, poznám to, šetrí to synchron, ale myslíš, že ten stav nahradzuje medziplyn? Neviem a spotreba mesto pod 8,5l sa neviem dostať a to ho hladkam.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No len pozor na to že hovoríme iba o možnosti,nie o tom že to je z určitostou práve tento scenár.Pokojne môže ísť o inú vec
metamor
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

chod vyskusat iny niekam kde maju a porovnaj alebo im to zanes ale to az ako druhu moznost.
corallo
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 08.02.2007 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa corallo »

No len nikto nablízku nemá tento motor, ale budúci týždeň pôjdem do predajne že čo to, predajca nevedel ani trt. Viem že kedysi 3.kove golfy pri preradeni si trochu pridali otáčky, ale odvtedy som sa s tým nestretol a to je 20 rokov. :3c90:
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ako bolo vyššie spomenuté že tie na chvílu vyššie otáčky sú aj na úkor paliva...
Keby som tu bol večer tak hned napíšem že tuším kde je problém, ale napísal si to aj sám že problém je spotreba 8,5l v meste

Chcel som nájsť technické údaje, ale o hmotnosti sa u Fiatu nič nepíše, ale našiel som že 500X s 1.0T váži 1395kg https://www.autohled.cz/a/fiat/500x/hmotnost
Sranda že v cenníku uvádzajú údaj o spotrebe v dvoch cykloch NEDC aj WLPT.
NEDC bol ten starý totálne neobjektívny (Fiat tu uvádza 5,4-5,8l/100km) a WLPT je novší, reálnejší k bežnému užívaniu vozidla a preto sú tam spotreby vyššie (Fiat uvádza kombinovaný cyklus (6,5 - 7,3l/100km) a čisto mestský cyklus (Fiat neuvádza) je pochopitelne ešte vyššie, takže tvojich 8,5l bude asi v poriadku a to aj preto že to tvoje auto váži 1400kg!!!

Len tak pre tvoju informáciu, taká bežná Fabia 1.0TSI váži 1055kg (druhý údaj 1130kg je s vodičom 75kg). Neviem ako to uvádza Fiat, ale každopádne má 500X slušnú nadváhu

A ešte niečo k turbo motoru, aby mal peknú spotrebu potrebuje pracovať v efektívnych otáčkach, práve mestský cyklus je to kedy tak nepracuje a preto tam spotreba vie vyskočiť vysoko, vyššie ako u atmosferického motora. Mimo mesta je to zasa naopak, tam si polepší turbomotor
Takže ak ho ty ešte po meste dusíš, tak je všetko v poriadku. Nepozeraj na to že máš "iba 999ccm" objem, ale pozeraj na hmotnosť a výkon tvojho auta
Naposledy upravil/-a ivko1 v 13.06.2020 07:28, upravené celkom 2 krát.
corallo
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 08.02.2007 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa corallo »

Veľmi múdro napísané, so všetkým súhlasím, s vyššou spotrebou som rátal, tak po meste viem že za 5l mi to chodiť nebude.. Ale beriem i to že má 5000 km možno si ešte sadne, lebo mi príde do 9l dosť... Tak ale prioritne spotrebu neriešim ja veľa km do roka nerobím. Ale tie otáčky... Ako myslím, že mojimi rukami prešlo desiatky áut, ale s týmto som sa nestretol a pokiaľ je auto v záruke ak je to chyba a nie vlastnosť, tak by som to rád vyriešil. V prípade že je to vlastnosť, tak to rešpektujem, kašlem na spotrebu a budem si užívať autíčko a najmä jeho podvozok, ktorý je fakt top. :2f93:
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

otacky nezatazeneho motora o 5sekund dlhsie nemaju na tvojich 8.5 meratelny vplyv

vyskusaj aky je suvis rychlosti auta vs podrzanie v otackach a potom dojdi napisat
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných