Farby kvapalín
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 149
- Dátum registrácie: 04.06.2014 20:08
- Bydlisko: Poprad Zdieľať na Facebook
Farby kvapalín
Chcem sa opýtať, či dnes ešte záleží na farbách chladiacej a brzdovej kvapaliny, alebo už je to jedno?
Chladiacu mám červenú, brzdovú neviem, je príliš špinavá nádržka (vyriešim). Idem to meniť kompletne, nie len dolievať, takže sa chce, oppýtať, či je to nejaký prúser ak by som mal brzdovku trebars zelenu a dám červenu... či sa to môže/nemôže... viem, že niekedy pred sto rokmi tie farby znamenali, že červena bola do nakladnych aut a pod. ale to bolo dávno, keď som mal 5 rokov, takže moc si to nepamätám.
Chladiacu mám červenú, brzdovú neviem, je príliš špinavá nádržka (vyriešim). Idem to meniť kompletne, nie len dolievať, takže sa chce, oppýtať, či je to nejaký prúser ak by som mal brzdovku trebars zelenu a dám červenu... či sa to môže/nemôže... viem, že niekedy pred sto rokmi tie farby znamenali, že červena bola do nakladnych aut a pod. ale to bolo dávno, keď som mal 5 rokov, takže moc si to nepamätám.
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 149
- Dátum registrácie: 04.06.2014 20:08
- Bydlisko: Poprad Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Brzdové kvapaliny sa vždy rozlišovala podľa normy DOTx, okrem myslím DOT5.1, ktorá je na inej báze, sú ostatné vzájomne miesiteľné, prečo tam ale dávať DOT3, keď na pol litri v cene rozdiel nie je žiaden?
Chladiaca sa rozlišuje podľa farby u VW Group, aj označenie G1x je označenie VW, G11 bola staršia modrá (zelená), G12 novšia červená. Pokiaľ išlo o originálne VW chladiace kvapaliny tak výrobca ich vyslovene zakazoval miešať, u iných výrobcov by taký problém nemal byť, rozdiel medzi modrou a červenou je len v životnosti (modrá 3 roky, červená 5-6 rokov). Novšie VW G12+ resp. G12++ boli zložením zasa niekde inde ako stará G12, tam sa miešanie tiež veľmi neodporúča. Iní výrobcovia majú iné požiadavky na zloženie takže farba o vhodnosti nehovorí nič, naozaj sa treba riadiť požiadavkou výrobcu (niekto vyžaduje presnú normu, niekomu stačí „chladiaca kvapalina na báze etylénglykolu”). Bez toho, aby sme vedeli aké auto máš je ťažko radiť či tam môžeš naliať hocičo alebo je to pri výmene (a preplachu, lebo pri obyčajnom vypustení tam dosť zostane) jedno lebo skoro každá je vhodná do moderných hliníkových motorov.
https://www.auto.cz/test-chladicich-kap ... nout-78004
Chladiaca sa rozlišuje podľa farby u VW Group, aj označenie G1x je označenie VW, G11 bola staršia modrá (zelená), G12 novšia červená. Pokiaľ išlo o originálne VW chladiace kvapaliny tak výrobca ich vyslovene zakazoval miešať, u iných výrobcov by taký problém nemal byť, rozdiel medzi modrou a červenou je len v životnosti (modrá 3 roky, červená 5-6 rokov). Novšie VW G12+ resp. G12++ boli zložením zasa niekde inde ako stará G12, tam sa miešanie tiež veľmi neodporúča. Iní výrobcovia majú iné požiadavky na zloženie takže farba o vhodnosti nehovorí nič, naozaj sa treba riadiť požiadavkou výrobcu (niekto vyžaduje presnú normu, niekomu stačí „chladiaca kvapalina na báze etylénglykolu”). Bez toho, aby sme vedeli aké auto máš je ťažko radiť či tam môžeš naliať hocičo alebo je to pri výmene (a preplachu, lebo pri obyčajnom vypustení tam dosť zostane) jedno lebo skoro každá je vhodná do moderných hliníkových motorov.
https://www.auto.cz/test-chladicich-kap ... nout-78004
Naposledy upravil/-a cicmanec v 04.05.2020 18:06, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 149
- Dátum registrácie: 04.06.2014 20:08
- Bydlisko: Poprad Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Brzdovky by malo stačiť pol litra. Vodu demineralizovanú alebo vodovodnú, čistú destilku radšej nie.
[img]http://img24.cz/images/45584370296710258518_thumb.jpg[/img]
[img]http://img24.cz/images/45584370296710258518_thumb.jpg[/img]
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
asi od roku 2000 fordy maju originalnu oranzovu farbu chladiacej zmesi len sa to zda ze je cervena.zivotnost 10 rokov,1 liter tak 6,50e a riedi sa to.vola sa to motorcraft superplus antifrez za tie prachy neni o com a znova 10 rokov klud.ci sa to moze riesdit z G vodou neviem ja som neriskoval.mna zaujimala zivotnost.po 10 rokoch to malo -10 este.brzdovka do takeho focusa dot 4,servo olej zeleny ak to chces menit no treba pozriet do manulalu knihy od auta presne cisla.
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Preto som napísal, že G11 ťažko môže byť ružová - lebo je to norma VW Group, ktorá okrem zloženia hovorí aj o farbe. Že ju takto označujú aj iní výrobcovia je iná vec, išli by ale sami proti sebe ak by v tom robili bordel. Osobne neviem o žiadnej chladiacej kvapaline označenej G11, ktorá by mala červenú či ružovú farbu.
-
- Príspevky: 168
- Dátum registrácie: 06.05.2010 01:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
"G" je len oznacenie VW koncernu.
Farba nic neznamena.
vyrobca si urcuje standardy, ktore musi kvapalina plnit.
Japonci a Korejci napr standardne pouzivaju chladiacu kvapalinu s uplne inym zlozenim ako nemci - s obsahom FOSFATOV.
Francuzi maju tiez iny standard.
Teda NIE JE povolene pouzit kvapalinu (i znackovu), ktora je vhodna pre VW do inych motorov (francuzskych, korejskych).
Tu je napr origo korejec https://www.mobisparts.eu/de_de/custom/ ... armodel=27
https://www.predajolejov.sk/antifreeze- ... -g-jks-1l/
korejske motory potrebuju fosfaty v kvapaline - ktore EU motory nemaju...
Francuzi maju tiez nejaky vlastny standard.
Farba nic neznamena.
vyrobca si urcuje standardy, ktore musi kvapalina plnit.
Japonci a Korejci napr standardne pouzivaju chladiacu kvapalinu s uplne inym zlozenim ako nemci - s obsahom FOSFATOV.
Francuzi maju tiez iny standard.
Teda NIE JE povolene pouzit kvapalinu (i znackovu), ktora je vhodna pre VW do inych motorov (francuzskych, korejskych).
Tu je napr origo korejec https://www.mobisparts.eu/de_de/custom/ ... armodel=27
https://www.predajolejov.sk/antifreeze- ... -g-jks-1l/
korejske motory potrebuju fosfaty v kvapaline - ktore EU motory nemaju...
Francuzi maju tiez nejaky vlastny standard.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 44 neregistrovaných