Farby kvapalín

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
megosvk
Príspevky: 149
Dátum registrácie: 04.06.2014 20:08
Bydlisko: Poprad
Zdieľať na Facebook

Farby kvapalín

Príspevok od používateľa megosvk »

Chcem sa opýtať, či dnes ešte záleží na farbách chladiacej a brzdovej kvapaliny, alebo už je to jedno?
Chladiacu mám červenú, brzdovú neviem, je príliš špinavá nádržka (vyriešim). Idem to meniť kompletne, nie len dolievať, takže sa chce, oppýtať, či je to nejaký prúser ak by som mal brzdovku trebars zelenu a dám červenu... či sa to môže/nemôže... viem, že niekedy pred sto rokmi tie farby znamenali, že červena bola do nakladnych aut a pod. ale to bolo dávno, keď som mal 5 rokov, takže moc si to nepamätám.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Podstatná je špecifikácia nie farba. Ak všetko menis môžeš prejsť na inú špecifikaciu. Miešať nieje celkom koser.
megosvk
Príspevky: 149
Dátum registrácie: 04.06.2014 20:08
Bydlisko: Poprad
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa megosvk »

Miešať to ani nebudem... viem, že podstatna je špecifikacia... ale nikdy sa ma nikto v obchode nepytal na normy, vždy len na farbu. Z toho si odvodzujem, že farba == určitá špecifikácia. :)

Ďakujem za pomoc
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Brzdové kvapaliny sa vždy rozlišovala podľa normy DOTx, okrem myslím DOT5.1, ktorá je na inej báze, sú ostatné vzájomne miesiteľné, prečo tam ale dávať DOT3, keď na pol litri v cene rozdiel nie je žiaden?

Chladiaca sa rozlišuje podľa farby u VW Group, aj označenie G1x je označenie VW, G11 bola staršia modrá (zelená), G12 novšia červená. Pokiaľ išlo o originálne VW chladiace kvapaliny tak výrobca ich vyslovene zakazoval miešať, u iných výrobcov by taký problém nemal byť, rozdiel medzi modrou a červenou je len v životnosti (modrá 3 roky, červená 5-6 rokov). Novšie VW G12+ resp. G12++ boli zložením zasa niekde inde ako stará G12, tam sa miešanie tiež veľmi neodporúča. Iní výrobcovia majú iné požiadavky na zloženie takže farba o vhodnosti nehovorí nič, naozaj sa treba riadiť požiadavkou výrobcu (niekto vyžaduje presnú normu, niekomu stačí „chladiaca kvapalina na báze etylénglykolu”). Bez toho, aby sme vedeli aké auto máš je ťažko radiť či tam môžeš naliať hocičo alebo je to pri výmene (a preplachu, lebo pri obyčajnom vypustení tam dosť zostane) jedno lebo skoro každá je vhodná do moderných hliníkových motorov.

https://www.auto.cz/test-chladicich-kap ... nout-78004
Naposledy upravil/-a cicmanec v 04.05.2020 18:06, upravené celkom 1 krát.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Pointa je len v uvedomeni si ze farbicku si vyrobca da aku chce, aj G11 moze byt ruzova... hlavne japonci a korejci maju svoje specifikacie trosku ine ako eu výrobcovia aj ked motor ako motor, hadica ako hadica...
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

G11 môže byť ružová len ťažko, aj to sotva.
megosvk
Príspevky: 149
Dátum registrácie: 04.06.2014 20:08
Bydlisko: Poprad
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa megosvk »

Mam stary dieslovy jednotkovy fokus. 2003 tdci 74kw. Myslim, ze mu bude skoro jedno, co do neho dam... Tej brzdovej kvapaliny kolko treba? Predavaju 250ml, to sa mi zda ale fest malo. Chladiacej ide skoro 6 litrov, takze dam trojku chladiacu a tri litre destilovanej
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Brzdovky by malo stačiť pol litra. Vodu demineralizovanú alebo vodovodnú, čistú destilku radšej nie.

[img]http://img24.cz/images/45584370296710258518_thumb.jpg[/img]
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

asi od roku 2000 fordy maju originalnu oranzovu farbu chladiacej zmesi len sa to zda ze je cervena.zivotnost 10 rokov,1 liter tak 6,50e a riedi sa to.vola sa to motorcraft superplus antifrez za tie prachy neni o com a znova 10 rokov klud.ci sa to moze riesdit z G vodou neviem ja som neriskoval.mna zaujimala zivotnost.po 10 rokoch to malo -10 este.brzdovka do takeho focusa dot 4,servo olej zeleny ak to chces menit no treba pozriet do manulalu knihy od auta presne cisla.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

cicmanec napísal:G11 môže byť ružová len ťažko, aj to sotva.
- akakolvek a celkom lahko... ale tieto anorganic acid uz sa ani nedavaju do novsich aut.
Znacenie G nieco ani nie je koser to je len vw norma ktora sa tak trocha nestastne zacala zovseobecnovat.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Preto som napísal, že G11 ťažko môže byť ružová - lebo je to norma VW Group, ktorá okrem zloženia hovorí aj o farbe. Že ju takto označujú aj iní výrobcovia je iná vec, išli by ale sami proti sebe ak by v tom robili bordel. Osobne neviem o žiadnej chladiacej kvapaline označenej G11, ktorá by mala červenú či ružovú farbu.
monojetronic
Príspevky: 168
Dátum registrácie: 06.05.2010 01:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa monojetronic »

nasiel som modru chladiacu tekutinu (nepamatam ci G11 alebo G12) ale problem je ze ma desat rokov, co pricom tusim ze udavana doba je cca 3roky. ma niekto skusenosti s takym niecim starym, alebo je to uz len na zlikvidovanie .?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

V uzavretom obale by sa jej hádam nemalo nič stať. Čo píšu na obale?
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

"G" je len oznacenie VW koncernu.

Farba nic neznamena.

vyrobca si urcuje standardy, ktore musi kvapalina plnit.

Japonci a Korejci napr standardne pouzivaju chladiacu kvapalinu s uplne inym zlozenim ako nemci - s obsahom FOSFATOV.

Francuzi maju tiez iny standard.

Teda NIE JE povolene pouzit kvapalinu (i znackovu), ktora je vhodna pre VW do inych motorov (francuzskych, korejskych).

Tu je napr origo korejec https://www.mobisparts.eu/de_de/custom/ ... armodel=27

https://www.predajolejov.sk/antifreeze- ... -g-jks-1l/

korejske motory potrebuju fosfaty v kvapaline - ktore EU motory nemaju...

Francuzi maju tiez nejaky vlastny standard. :4012:
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 44 neregistrovaných