Fabia 1.2 HTP - starostlivost o motor

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

neboj nic, nevyvedie.
Japami
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 11.05.2010 20:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Japami »

manzelka ju ma 3roky a zatial max.spokojnost.Nedala by ju za nic.Uz si na nu zvykla. Je to 1,2 vo full vybave a este aj nieco navyse FABIA COMBI FIT.Jazdi sice denne cez mesto a okolie asi 20km denne ale spotreba"ani nepisem,budu pripomienky"Sam som to priemeroval a nie podla PC,ale podla seba.Je pravda ze to neni na dialnice tam si popytala 11,6l/100km Pri 170km/h(osobne som s nou isiel,ale to len zo zvedavosti a kratko),ale v meste je to usporne auticko.A servis,zatial nepozna,co som rad akurat servisne vymeny a kontroly.Ale kazdy ma na ten motor svoj nazor.Je to pre kludnejsie povahy.100 ludi 100chuti.
Japami
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 11.05.2010 20:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Japami »

kamarat tak ver tomu,ze 170km/h som na nej isiel a cigani ma netlacili(dialnica PO-KE).Ak sa mi podari tu dat foto tak uvidis.Ma ho brat na telefone. P.s.neviem aka je nepresnost rychlomera pri takychto rychlostiach.
wodnicek
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 01.10.2009 16:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wodnicek »

pani chcem do fabie naliat ten olej 5w-50 no nie som v tychto olejoch moc doma a neviem aku vykonostnu specifikaciu musi splnat olej do fabie 1.2 47kw najlepsie co som zatial nasiel sa mi zda -Mobil 1 Rally Formula 5W-50 ten ma aj vw normu ale neviem ci je tato potrebna pre tento motor alebo ina...vopred dakujem za pomoc...
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

504.00 je univezálna norma pre všetky benzínové motory od VW, prp. staršia 505.00...
wodnicek
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 01.10.2009 16:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wodnicek »

ok dakujem vam pani. takze ten mobil tam naliat mozem kedze ma tu normu 505.000 som zvedavy kolko ten motor vybrzi uz som skratil interval vymeny na 8000km a teraz skusim davat tento 5w 50 olej... zatial to ma 50 000km a bez poruchy tak uvidime...drzte palce
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

joj deti pletieme tu sedem na osem... tak skusim strucne, tak turbovsky ako obycajne:

505.00 nie je benzinova norma ale dieslova.

504.00 je univerzalna benzinova norma VWcka, to sedi.

5w-50 olej sa podla mojho nazoru mimoriadne hodi do HTP motorov nielen vo Fabii ale aj v Polach a kadejakej dalsej háveďe ktora tieto vysavace pouziva. Dokonca by som si kacirsky dovolil tvrdit ze sa hodi daleko lepsie ako to co odporuca vyrobca a to uz je silne kafe aj na mna ked to po sebe citam :) preco? Nie kvoli tomu ze by som tomuto motoru rozumel lepsie ako vyrobca, ale kvoli tomu co vyrobca prudko podcenil = totalne zvrzanemu designu a tepelnemu managementu tohoto motora. Ta banda ktora to cele navrhla (motor tusim vznikal direkt v Mladej Boleslavi), to boli hadam studentici prveho semestra a to este podla mna cely ten motor spiskali za dvadsat minut v prestavke medzi cvikami a to este pod hodne tazkym vplyvom psychotropnych a omamnych s tym ze nejakym zazrakom sa "to" dostalo z pisomnej prace do vyroby. Dodrbali hadam co sa dalo...

a prave kvoli obrovskemu tepelnemu zatazeniu olejov v kombinacii so specifickou nenarocnostou HTP motorov na akekolvek low-saps atd parametre oleja (ziadne turbo, ziadne specialne poziadavky na oleje), si dovolim tvrdit ze akykolvek 5w-50, pripadne xw-50 olej sa do HTPka hodi lepsie !! Takyto olej totizto daleko lepsie odolava presne tomu co HTP motor dodrbava na celej ciare - tepelnemu namahaniu !!!!

no a samozrejme to najlepsie co mozes urobit je menit olej po 8k km. To je totalny zaklad prezitia tvojho motoru, uz aj keby si pouzival 5w-40, 5w-30 viskozity, proste tych najazdenych 8k km je ta najspravnejsia zachrana.

ano, existuju ludia ktori maju na HTPku otocenych uz 200k km a motor stale ide. V pohode, beriem. Na akykolvek iny motor je to opovrhnutiahodny vysledok, na HTP je to parada. Cele to zavisi od jednej jedinej veci - ako namahate ten motor. Teplo. Nebavime sa o teplote vody, ta je vzdy v norme. Bavime sa o oleji. Ak jazdite po meste, nestupate na podlahu, motor nedostava kvapky cez 4000rpm, tak vydrzi dlho. Nedajboze este aj menite olej po 15k km alebo menej, tak je vyhrane.

ak vsak jazdite po dialnici 140km/h na 5200rpm (alebo ja neviem kolko to toci, priblizne 5000 by som tipol) alebo nedajboze este rychlejsie, tak je zle. Nezabudnite do toho namixovat longlife oleje a pre istotu aspon na 40.000km ved nesvieti ten servis na pristrojovej doske... a katastrofa je neodvratitelna. Ten motor na to proste nie je stavany uplne rovnako ako cojaviem Oktavia 1.9tdi nie je stavana na oranie po poli. Cim rychlejsie, cim vacsie otacky, cim viac pedal do podlahy (a aj tak sa nic nedeje), tym horsie. Tym kratsi zivot to cele bude mat.

a aby som nezabudol, Mobil1 oleje si megaspicka vo svojom obore takze tento si si mimoriadne dobre vybral. Je to olej ktory sa hodi do pretekarskych specialov a... aj do HTP.
wodnicek
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 01.10.2009 16:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wodnicek »

ok dakujem turbo... chapem precital som si aj clanky od cimbu... nebol som teda rad...kedze v case kupy som o tomto probleme nevedel...:( heh len taka mala poznamocka fabia htp :D.. jej maximalny vykon nastava uz v prve stvrtine pedalu plynoveho takze nie je potreba ani ta podlaha nizsie s pedalom ako je stvrtina je ist zbytocne nic sa nestane... :D ..pravdaze podstatu som pochopil...
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

mp3turbo napísal:505.00 nie je benzinova norma ale dieslova.
Jááj, samozrejme, moja chyba, myslel som 501.01... :-\
wodnicek
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 01.10.2009 16:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wodnicek »

Tak pani nalial som to tam pekne som si dal pozor naalternator umiestneny presne pod olejovým filtrom ktorý kebyze vytiahnem hned vsetok zbytkový olej natecie do cievky...konstrukcia jak prasa... dalsia vec co ma prekvapila bolo pouzitie ibusovej skrutky na olejovu vanu co som doteraz nevidel a uz som takto par aut spravil..dalej olejova vana je najnizsi bod auta a nie jevobec nicim chranena to ma tiez prekvapilo... ale k veci po naliati 2.8 litra oleja ako pise servisny manual bolo v motore minimum oleja a to som este ani nestartoval..tak som nailial 3 L pockal kym to poriadne stecie a bolo to asi v polke rysky...nezdalo sa mi to tak som zbehol do obchodu kupil este liter a dolial deci v pokoji je olej tak na tristvrte rysky tak som to nechal..ale je zaujimave preco potom pisu v mauali 2.8 ked ja som dal 3.1 a este to nie je full....
no ale vysledok .. zda sa mi ze auto ide o dost tichsie a potvrdili mi to dalsi dvaja ludia..ale na druhej strane zohreje sa na 90 stupnov uz po kilomnetri co si myslim ze je skor ako tomu bolo predtym..no uvidime hadam ten olej tomu motoru len prospeje

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 64 neregistrovaných