Elektrony/oxidacia hlinika?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 14.03.2017 05:23 Zdieľať na Facebook
Elektrony/oxidacia hlinika?
zdravim chalani,vcera som bol prezut na letne disky ktore boli uschovane celu zimu v garazi.Hlinik ako keby zacal oxidovat.Vyzera to takto https://postimg.org/image/5kwothcfh/
https://postimg.org/image/n6u9oavot/
Bol som ich rovno aj vyvapkovat no ked sa tam dostala voda len sa to zhorsilo je to na vsetkych 4 diskoch.nevie mi niekto poradit co by sa s tym dalo urobit?
https://postimg.org/image/n6u9oavot/
Bol som ich rovno aj vyvapkovat no ked sa tam dostala voda len sa to zhorsilo je to na vsetkych 4 diskoch.nevie mi niekto poradit co by sa s tym dalo urobit?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nemýliš sa,je to korózia hliníka.Vznikne z jemných poškodení kde bol poškodený povrch tým že kamienok prerazil tenučkú ochranu.Hliník korodovaním naberá objem a vytlačí si takéto nechutné plošky.
Odstránenie je velmi pracné lebo je nutné miestečko poškodenia vyčistiť až do živého,čo sa efektívne dá iba vypieskovaním tých plošiek. a následné ošetrenie základom na hliník a až potom má zmysel robiť ostatné skrášlovacie úkony.Nezdá sa to,ale je to velmi zdĺhavá prplačka.Je na zváženie či už nepristúpiť radšej k hrubému opieskovaniu celých diskov a následnej aplikácii práškovej farby,to už množstvo fi robí a je finančne únosné.
Posledné roky je vidieť agresivitu ovzdušia aj na velkej korózii dielov motora.Na pomerne mladých autách sú hliníkové diely úplne nechutne zájdené,majiteľia ochrane nevenujú prakticky vôbec pozornosť,po rokoch už je neskoro
Odstránenie je velmi pracné lebo je nutné miestečko poškodenia vyčistiť až do živého,čo sa efektívne dá iba vypieskovaním tých plošiek. a následné ošetrenie základom na hliník a až potom má zmysel robiť ostatné skrášlovacie úkony.Nezdá sa to,ale je to velmi zdĺhavá prplačka.Je na zváženie či už nepristúpiť radšej k hrubému opieskovaniu celých diskov a následnej aplikácii práškovej farby,to už množstvo fi robí a je finančne únosné.
Posledné roky je vidieť agresivitu ovzdušia aj na velkej korózii dielov motora.Na pomerne mladých autách sú hliníkové diely úplne nechutne zájdené,majiteľia ochrane nevenujú prakticky vôbec pozornosť,po rokoch už je neskoro
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 14.03.2017 05:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Obávam sa že v tejto chvíli je problém robiť niečo zásadné, čo by poriešilo popisaný stav, ale podľa fotiek to ešte nie je také hrozné, aby si kvôli tomu nemohol pokojne spávať.
Toto je totiž charakteristický problém tých diskov, ktoré majú povrchovú úpravu obvykle na čelnej ploche urobenú priesvitným lakom priamo na leštenom hliníku. Totiž bežný farebný lak na disku má pod sebou ešte aj nejaký základný náter (plnič), takže celková hrúbka laku je neporovnatelne väčšia oproti tenučkej vrstve takého priesvitného laku, ktorú ľahko prerazí odletujúci kamienok a už sa od toho miesta pod lakom šíri korózia.
Ak chceš aspoň trocha zabrániť ďalšiemu šíreniu tejto korózie pod priesvitným lakom, tak pomôže odškrabnutie laku na tom mieste, potom je to korodované miesto vetrané a korózia sa už tak rýchlo nerozširuje do šírky ani do hĺbky pod priesvitným lakom. Má to však nevýhodu v tom, že to nevyzerá moc dobre, také poodlupované miesta.
Obvykle preto nemá význam sa tým vážne zaoberať dokiaľ nie je rozsah takejto korózie dostatočne veľký, aby teda už stálo za námahu opravovať celý disk.
Všeobecne platí že či už pri lokálnej alebo celkovej oprave je jediným riešením mechanické odstránenie korodovaných miest.
To sa môže urobiť buď opieskovaním celého disku a jeho prelakovaním, vtedy sa celý disk obvykle lakuje na jeden farebný odtieň.
Alebo ak chcem zachovať pôvodné dvojfarebné vyznenie disku, tak sa to rieši dôkladným prebrúsením tých postihnutých plôch na disku a zachovaním ostatných farebne lakovaných plôch. Určitá výhoda je že tým priesvitným lakom sú obvykle lakované rovné plochy na čele disku, takže sa to pomerne dobre dobre brúsi. Dobrusovanie treba urobiť jemným brúsnym papierom, minimálna zrnitosť 1000.
Samozrejme keď sa disk brúsi, tak už treba obrúsiť celú čelnú plochu disku, t.j. aj na miestach kde to pod priesvitným lakom nebolo korodované, aby všetky plochy mali rovnaký vzhľad. Treba však rátať s tým, že potom už tá obrúsená plocha ani náhodou nemá vzhľad pôvodnej leštenej plochy.
Pred konečným prelakovaním priesvitným lakom je samozreme potrebné ošetriť aj ostatné časti disku, lakované farebným lakom.
Toto je totiž charakteristický problém tých diskov, ktoré majú povrchovú úpravu obvykle na čelnej ploche urobenú priesvitným lakom priamo na leštenom hliníku. Totiž bežný farebný lak na disku má pod sebou ešte aj nejaký základný náter (plnič), takže celková hrúbka laku je neporovnatelne väčšia oproti tenučkej vrstve takého priesvitného laku, ktorú ľahko prerazí odletujúci kamienok a už sa od toho miesta pod lakom šíri korózia.
Ak chceš aspoň trocha zabrániť ďalšiemu šíreniu tejto korózie pod priesvitným lakom, tak pomôže odškrabnutie laku na tom mieste, potom je to korodované miesto vetrané a korózia sa už tak rýchlo nerozširuje do šírky ani do hĺbky pod priesvitným lakom. Má to však nevýhodu v tom, že to nevyzerá moc dobre, také poodlupované miesta.
Obvykle preto nemá význam sa tým vážne zaoberať dokiaľ nie je rozsah takejto korózie dostatočne veľký, aby teda už stálo za námahu opravovať celý disk.
Všeobecne platí že či už pri lokálnej alebo celkovej oprave je jediným riešením mechanické odstránenie korodovaných miest.
To sa môže urobiť buď opieskovaním celého disku a jeho prelakovaním, vtedy sa celý disk obvykle lakuje na jeden farebný odtieň.
Alebo ak chcem zachovať pôvodné dvojfarebné vyznenie disku, tak sa to rieši dôkladným prebrúsením tých postihnutých plôch na disku a zachovaním ostatných farebne lakovaných plôch. Určitá výhoda je že tým priesvitným lakom sú obvykle lakované rovné plochy na čele disku, takže sa to pomerne dobre dobre brúsi. Dobrusovanie treba urobiť jemným brúsnym papierom, minimálna zrnitosť 1000.
Samozrejme keď sa disk brúsi, tak už treba obrúsiť celú čelnú plochu disku, t.j. aj na miestach kde to pod priesvitným lakom nebolo korodované, aby všetky plochy mali rovnaký vzhľad. Treba však rátať s tým, že potom už tá obrúsená plocha ani náhodou nemá vzhľad pôvodnej leštenej plochy.
Pred konečným prelakovaním priesvitným lakom je samozreme potrebné ošetriť aj ostatné časti disku, lakované farebným lakom.
-
- Príspevky: 3398
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 14.03.2017 05:23 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Urob urobiteľné a nevyhnutné aby sa to aspoň zastavilo.Ostrím skalpela (nabrúseného noža) vyškrab tú priehlbinku z ktorej to začalo a zalej ju kvapôčkou základnej farby.Dostaneš ju vo Farby a laky ako -základná farba na ľahké kovy. Ideálne ak by si našiel sa to volalo Pragoformex,bol to vynikajúci základ,ale dal sa použiť aj ako základ pod farbu lebo zniesol na sebe čokoľvek až po metalickú bázu.Tým pádom by sa až do záverečného stavu dalo pracovať iba s ním a potom by ostala iba úloha zabezpečiť strieborný povrch čo už ide mnohými spôsobmi hoci aj tak,že si necháš odtieň natlačiť do speju.Tu je problém skôr ten jediný že nepoznáš postup ako na to.Ale tak otázku vždy vieš dať.
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 14.03.2017 05:23 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 14.03.2017 05:23 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1240
- Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05 Zdieľať na Facebook
Tiež sa prikláňam k názoru, že viac sa oplatí dať to spraviť celoplošne. Ja som kúpil auto, kde originál hliníkové disky boli prestriekane na čierno, dal som to spraviť chlapíkovi, ktorý ich ručne obrúsil (nepieskoval) do základu, naniesol plnic a následne nastriekal na strieborno a naniesol ochranný lak. Disky vyzerajú krásne ako nové, a cena, za kus vypýtal 40eur, čiže 160 za komplet 18-ky.
Hrdym majitelom:
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 14.03.2017 05:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní