Elektróny 17" versus 19" na Mazda CX5
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 109
- Dátum registrácie: 19.09.2010 20:47 Zdieľať na Facebook
Elektróny 17" versus 19" na Mazda CX5
Mám Mazdu CX 5 2,0L benzín r.v. 2013 a zvažujem, že si na leto kúpim disky 19".
Chcem sa opýtať majiteľov CX 5, aké majú skúsenosti s 19" diskami a pneumatikami.
- je to len na efekt alebo sa mi zlepšia aj jazdné vlastnosti ? V čom je rozdiel ?
- občas jazdím do terénu - 17" majú výšku rafika 65mm a 19" výšku 55mm. To si nemyslím, že je významný rozdiel aj keby som s 19" nabehol do jamy alebo v teréne.
Chcem sa opýtať majiteľov CX 5, aké majú skúsenosti s 19" diskami a pneumatikami.
- je to len na efekt alebo sa mi zlepšia aj jazdné vlastnosti ? V čom je rozdiel ?
- občas jazdím do terénu - 17" majú výšku rafika 65mm a 19" výšku 55mm. To si nemyslím, že je významný rozdiel aj keby som s 19" nabehol do jamy alebo v teréne.
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25 Zdieľať na Facebook
Záleží to na veľkosti penisu, ak je menších rozmerov, tie 19tky to spravia A teraz vážne...kde si čítal že sa zlepšia jazdné vlastnosti? Na našich cestách? To asi ťažko, akurát budeš rýchlejšie musieť meniť podvozkové časti. A neviem či si niekedy dostal aquaplaning, širšie pneu sú naň oveľa náchylnejšie. To na margo jazdných vlastností. A samozrejme spotreba...tak si to zhrňme. Okrem toho, že budú vyzerať možno lepšie, je to blbosť. Pekný deň.
-
- Príspevky: 64
- Dátum registrácie: 13.03.2009 13:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 159
- Dátum registrácie: 07.05.2014 20:16 Zdieľať na Facebook
A co spravit kompromis a dat tam 18palce , budes mat na to aj lacnejsie obutie. Netreba zabudat ze tazke koleso horsie jazdne vlastnosti. Cim lahsie koleso tym lepsi kontakt s vozovkou a menej podvozkove casti trpia dalej et, vysunies koleso moc a rozhadze ty geometriu kedze vytvoris vacsiu paku. Takze ak sa ty zdaju kolesa 17palcov male a chces 19stky tak porozmyslaj ci nahodou nezhorsia konfort a vlastnosti auta kvoli vahe kolesa
-
- Príspevky: 558
- Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 159
- Dátum registrácie: 07.05.2014 20:16 Zdieľať na Facebook
Ako moze lepsie drzat koleso v zakrute a lepsie brzdit ked je tazsie ? Zakony fizyky neojebes Mensie ( vo vacsine pripadov lahsie ) koleso ma mensie zotrvacne vlastnosti, podvozkove casti menej trpia, lepsia spotreba, lacnejsie, lepsi kontakt s vozovkou lebo koleso ma mensiu silu ktore musi tlmiaci system absorvovat cim rychlejsie sa s tym vysporiada , vyssi konfort ( menej ran od podvozka do kabiny) ale toto vsetko prestava platit ak si na to potom po kupe diskov za 1000e kupi najlacnejsie cinske gumy typu nankang , nexen a ine nezmysli. Osobne som riesil na jar zmenu obutia a pri zachovani vsetkych rozmerov ci pneu a disku okrem et tak auto je uplne ina liga to ako sa sprava, zrychluje a drzi na kolese sa mi podarilo usetrit 4kg vahy stoho na disku cosi cez 2,5kg a pneu cosi cez kilo , vzhladom na to ze sa bavyme o neodpruzenej hmote treba si tuto vahu dat x 5 . A obul som overenu znacku dunlop a auto niekedy nespoznavam co som sa bal predtym jazdit tak teraz s prehladom
-
- Príspevky: 558
- Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16 Zdieľať na Facebook
Čím máš väčší rozmer, tým je širšia guma. Takmer u všetkých áut...
Na suchom povrchu jednoznačne platí „čím širšie, tým viac gripu“. Vďaka nižšej bočnici sú pneumatiky tuhšie a to výrazne zvyšuje ovládateľnosť. S rastúcou šírkou sa výrazne skracuje aj brzdná dráha. Aj na vlhkom povrchu jasne dominujú širšie pneumatiky, vďaka tomu, že sa o povrch cesty opiera oveľa viac mikrohrán v dezéne. Ale každý centimeter šírky potrebuje vytlačiť a odviesť spod seba viac vody, preto širšie pneumatiky plávajú pri nebezpečnom aquaplaningu podstatne skôr.
Medzi ďalšie nevýhody tuhších a širších pneumatík patrí: nedostatok komfortu, väčší hluk pri jazde a vyšší valivý odpor. Zvyšuje sa aj odpor vzduchu.
Širšie pneumatiky poskytujú lepšie jazdné vlastnosti – pri strate komfortu a ekonomiky. A ak hrozí aquaplaning: je lepšie včas dať dole nohu z plynu!
Na suchom povrchu jednoznačne platí „čím širšie, tým viac gripu“. Vďaka nižšej bočnici sú pneumatiky tuhšie a to výrazne zvyšuje ovládateľnosť. S rastúcou šírkou sa výrazne skracuje aj brzdná dráha. Aj na vlhkom povrchu jasne dominujú širšie pneumatiky, vďaka tomu, že sa o povrch cesty opiera oveľa viac mikrohrán v dezéne. Ale každý centimeter šírky potrebuje vytlačiť a odviesť spod seba viac vody, preto širšie pneumatiky plávajú pri nebezpečnom aquaplaningu podstatne skôr.
Medzi ďalšie nevýhody tuhších a širších pneumatík patrí: nedostatok komfortu, väčší hluk pri jazde a vyšší valivý odpor. Zvyšuje sa aj odpor vzduchu.
Širšie pneumatiky poskytujú lepšie jazdné vlastnosti – pri strate komfortu a ekonomiky. A ak hrozí aquaplaning: je lepšie včas dať dole nohu z plynu!
-
- Príspevky: 159
- Dátum registrácie: 07.05.2014 20:16 Zdieľať na Facebook
Sirka pneu sa lisi aj medzi vyrobcami , 225mm siroka guma od kumho je uzsia ako 225mm guma od dunlop ( sam mam odskusane) to co tvdis je len z casti pravda a aj s casti len teoria. Najzasadnejsi vplyv na bezpecnost ma zmes a uz 3x sa opakujem a to je vaha pretoze fizyka sa neda oklamat. V prospech mensich kolies je cena, konfort, mensie riziko seknutia plasta, ohnutia disku, hmotnost kolesa a s tym suvisiace veci ( zrychlenie , brzdenie, ovladatelnost, lepsi kontakt s vozovkou pri prejazde nerovnosti ). Najpodstatnejsim faktorom aj tak ostava vodic
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 04.08.2015 08:59 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní