1 028 244
inzerátov
Pridať inzerát

Elektromobily a všetko okolo nich

   Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia
Odpovedať Nová téma
123>
Autor Správa
Acon
VIP člen - Veyron (346)
Založený: 25 január 2009
Príspevky: 6239
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Corgoň je sused ;-)
Predmet: Elektromobily a všetko okolo nich PríspevokZaslal: 16.12.2016 18:33   
Vznikla akási potreba samostatného debatného krúžku na túto tému tak poďme na to
_________________
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (346)
Založený: 25 január 2009
Príspevky: 6239
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Corgoň je sused ;-)
PríspevokZaslal: 16.12.2016 18:42   
Už tu v rôznych témach odzneli úvahy o tom či sú alebo nie sú elektromobily s Teslou na čele ekologické, alebo nie. A všetky tie úvahy majú v sebe pravdu. Ale sú tu do istej miery aj pozitíva. Napr. ja by som bol za to aby mestá dovolili Taxislužbám, kuriérom a vôbec všetkým tým, čo masovo používajú autá na celodenné jazdy mestom, vykonávať svoju činnosť len elektromobilmi. Lebo jasné, elektrika sa vyrába okrem ekologicky aj neekologicky ale elektrárne majú účinné filtre a nevypúšťajú bordel v mestách pod nosy obyvateľov na rozdiel od spalovacích motorov. Elektromobily sú podľa mňa dobrou alternatívou. Taxi, kuriérske služby, MHD, mestská polícia... To sa kapacitne aj dá zvládnuť z hľadiska dobíjania. Ak raz budem starostom v mojom meste sa to dostane do vyhlášky
_________________
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (412)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15671
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 16.12.2016 20:33   
masova vyroba energie je ucinnejsia a ekologicky cistejsia nez individualne spalovanie nafty, vid DieselGaťe a podobne sracky.

Ze tie velke korporacie odrbavaju na plnej ciare ? Nevadiiiii... alebo vadi ?

Jasne, uholne elektrarne nie su zrovna to najlepsie na svete. Aku maju ucinnost (aj so zaratanim strat pri distribucii atd), ci lepsiu alebo horsiu nez dieslikove/benzinikove vybuchy pod nasou kapotou, o tom uz diskutovat nemozem.

Ze sa prevrtavaju DPF a ze tu pokapeme na rakovinu, o tom tiez diskutovat nemozem.
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (193)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 5629
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 16.12.2016 20:53   
az budu tie hracky za prijatelnu cenu kupujem hned.ked som doma jazdim denne tak 15-20 km kratke presuny privital by som elektrohracku.ale ako to je pzp.a ako to nabijem predlzovak z okna na sidlisku?najdem ho tam aj rano?
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (346)
Založený: 25 január 2009
Príspevky: 6239
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Corgoň je sused ;-)
PríspevokZaslal: 16.12.2016 21:29   
Auto? alebo predlžovák
Nemusíš dobíjať doma. Nabíjaš cez deň keď niekde parkuješ. Tu v NR je x staníc a 1. pol hodina je zadara. dokonca je to na platenom parkovisku a elektro neplatí za parking. Takže doma parkuješ nabitý
_________________
Citovať
luky249
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 31 august 2010
Príspevky: 101
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 16.12.2016 22:08   
Tiež by som rád doma privítal elektromobil,ale momentálne čo je na trhu neni zaujímavé okrem Tesly,ktorá samozrejme je s cenou pre SK trochu mimo.A aj servisom.No čas ukáže,možno Hyundai ioniq to trochu pohne smerom dopredu
Citovať
christiane
Povedomá tvár - Favorito (34)
Založený: 16 december 2011
Príspevky: 644
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 16.12.2016 22:39   
Nechcel som tymto zasierat vedlajsie vlakno ale vyroba elektriky nie je az taky problem pre tuto maticku zem.Atom je relativne cisty,ked zoberiem do uvahy ze aj palivove tyce sa musia neako a z niecoho vyrobit.Ideal je voda,k tomu nemam co dodat.Uhlie nebude vecne.Solarne panely,no dajme tomu.Slnko ma este svietit zevraj 60 miliard rokov.
Horsie to vidim z bateriami,cez ruky mi presli mozne aj nemozne a priemerna zivotnost je 5 rokov a menej.Niektore ani 1.5 roka.Ked zoberiem do uvahy ich vyrobu x max.5 rokov vymena tak sa tu zahadzeme starymu bateriami.Aj tie krpate keby nechodili cigani ich nie je kam dat.
Pokial sa nevyrobi neaky palivovy clanok ktory vydrzi aspon cca 10 rokov a na dojazd cca 800 km,cele elektro je na tom podobne ako vodik.Co z toho ze je ekologicke ked jeho vyroba je draha.
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (193)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 5629
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 17.12.2016 01:26   
ale prius ma bateriu 10 rokov zaruka.uz len vyriesit dojazd a cenu auta.naco sa s tym ukazuju a tlacia na ekologiu ked nevedia dodat elekto auto za cenu fobie.nech spravia fobiu cena 12000 euro len elektroauto a da to plne nalozene po dialnici pri 130km/h 500km.hned kupujem.
Citovať
jariko01
Založený: 30 máj 2009
Príspevky: 5
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 17.12.2016 07:14   
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1835)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17139
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 17.12.2016 08:21   
Logiku má jedine to,že až s počtom predajov pôjde dole aj cena,to je takto vždy a logicky.Ale to znamená aj to že to bude nebude zo dňa na deň,kým sa cena zníži a bude elektrika dostupná masovejšie.
Ak sa elektrika zavedia masovejšie,a pomer aut v pomere ku konvenčnému pohonu bude významný,tak to znamená ale spústu "vedľajších" efektov.
Zníži sa množstvo klasických aut - dopad na zamestnanosť v nich,na desaťtisíce a státisíce pracovných miest v priemysle ktorý sa viaže k tomu.
Myslieť si že elektrika ich nahradí je úplná naivita,objem techniky v pohonoch je násobne menšia a počítam že z obrovskej miere automatizivateľná bez zásahu ľudskej sily.
Obrovský zdroj peňazí pre rozpočet štátu z predaja nesmierne vysoko zdaneného paliva vypadne z štátnej kase.Žeby si štát nechcel hladať zdroj z ktorého pokryje tieto straty ???
Elektrická sústava je závislá na jadre,inak je to ekologická záťaž z bežných elektrární ktorá sa iba premiestnila o km ďalej,ale zemegulu likviduje tiež.
Je vôbec aspoň štúdia prepočtu koľko elektrickej energie treba pre objem masovo zavedenej elektro mobility ?
Je snáď každému jasné že prijmovo menej zdatný ľudia budú dlho čakať kým ceny klesnú.Ale štáty sa už netaja tým čo príde,bude sa konvenčný pohon zvyšovať stále vyžšími daňami a vytesňavať z obehu rôznymi predpismi,aby donútili ľudí k prechodu na elektriku.Akonáhle bude zastúpenie elektriky zásadné,príde rad aj na elektriku a končia zlaté časy čo sa navymýšlajú štáty,ako dostať peniaze z vreciek a začať profitovať z elektriky.
Vy ste všetci tak naivný ? že si myslíte ako to bude fajn ? ešte aj lietať budete zadarmo ?!! Prd makový.Dôverujete politikom ? Potom ste aj naivný aj hlúpy.
Ekológia ? Radšej ju sem neťahajme,to je téma kde by jeden vypenil nad ľudskou hlúposťou.
Bezpečnosť ? Jednu Teslu už nevedeli uhasil.Alebo ste zase tak naivný že elektro búrať nebude ? Tiež to radšej nechajme.
A ešte taká perlička na premýšlanie.
Včera tu nebol nič,možno vysokozdvižná technika z ťažkými batériami a invalidné vozíky.Naraz človek zistuje,že nie len že tu nejaká Tesla čosi vie,ale už sú tu vyzývatelia v čom všetkom ju tromfnú,a nie je ich vôbec málo.To čo,pozbierali niekde rozsypané štúdie o elektrickom pohone a ušlo sa každému,lebo naraz všetci vedia robiť elektriku.
Kto z vás vie,aké materiály sú použité na výrobu batérií,a aká enviro záťať z nich bude vyplývať pri likvidácii ?!
Bude to zvládnuté na úrovni vyradených autobatérií ? Desiatky tu vykúpili cigáni z Maďarska,tu na to každý kašlal a len sa hromadili za dielňami aby rozmrzli a vytiehol z nich na jar elektrolyt. Ja si pripadám ako v blbom sne plnom ľudí ktorý sadnú do prvého vlaku smer do prdele.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (412)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15671
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 17.12.2016 09:59   
Dacia za 700 litrov ceskych ?! Uderete na hlavicku. Uplne mimo zdraveho rozumu.

Dojazd 500km ? S batercickami 45kWh ked Tesla s lepsou aerodynamikou sotvasotva dosiahne 500 s dvojnasobnou kapacitou ? To by Dacia musela papat 9kWh/100km, dnesny rekord je okolo 14kWh. Gratulujem k znizeniu spotreby o 50% == samozrejme sprostost.



>> dopad na zamestnanosť v nich,na desaťtisíce a státisíce pracovných miest v priemysle ktorý sa viaže k tomu.

tento argument pocuvam velakrat a nielen v suvislosti s autami. Takto, 150 rokov dozadu prisla priemyselna revolucia a najvacsi zazrak na svete bol parny stroj. Vsetci sa vtedy bali ze priemyselna revolucia a mensi pocet zamestnanych ludi sposobi svetovu vojnu a vyhubenie. To boli na svete dve miliardy ludi. Uz davno je nas viac ako sedem, zachvilu osem miliard a mame sa PODSTATNE lepsie ako pocas priem. revolucie.

Potom prisla zeleznica, potom prisla neviemco, proste furt bolo volaco co ludia prehlasili za sialeny problem a nakoniec to vobec nebolo tak strasne.

Zoberme si zavedenie robotov do vyroby automobilov - kolko milionov ludi prislo o pracu v porovnani s manualnou montazou. Ze ?




>> objem techniky v pohonoch je násobne menšia a počítam že z obrovskej miere automatizivateľná bez zásahu ľudskej sily.

ano, ludia sa budu venovat uzitocnejsim veciam nez je montovanie koliecok do prevodovky lebo tam ziadna 10 stupnova prevodovka nie je, navijanim cievky do starteru (ach pardon, ono uz ani toto nerobime dnes), superpreciznou vyrobou vstrekovacov ktore uz ani dnes nerobime, EGR ventilov, turbodýchadiel, vyfukov atd.




>> Obrovský zdroj peňazí pre rozpočet štátu z predaja nesmierne vysoko zdaneného paliva vypadne z štátnej kase.

no tak zdania elektrinu na nabijanie autiakov. Alebo tak ako od 1.1.2017, zase šáhnu tym najbohatsim na vyplatu. Ludia ktori zarabaju 6500eur budu mat od noveho roka priblizne o 200eur menej v cistom mesacne a zaroven cena ich celkovej prace vzrastie priblizne o 800 eur mesacne. Znamena to napriklad tieto veci :

- stat dostane o 800eur viac, MESACNE.
- takito ludia budu pre svojich zamestnavatelov [alebo ak su samostatni podnikakatelia] drahsi a kopec z nich dojde o fleky.

Joj, masova nezamestnanost asi nenastane kedze takychto ludi je relativne malo. Podla statistickych informacii sa bavime priblizne o 20.000 ludoch na Slovensku. Ze nas to doteraz houvno zaujimalo a ani sme o tom nevedeli pretoze nezarabame VACSINA Z NAS KTORI TOTO CITAME spomenutych 6.500 eur mesacne v hrubom ?

No a ? Co takito ludia mozu dostat na papulu, mozu zbalit svoje businessy a maju ist niekam prec z nasej republiky niekde kde budu mat lacnejsie a vyhodnejsie podmienky ? Prave taketo spickove hlavy potrebujeme u nas doma a nie ich vyhanat prec a davat im "motivaciu" zmiznut. Kde sa bude vytvarat progress, kde budu pouzivat svoje velke schopnosti a vedomosti [predpokladam ze vacsina z nich NIE JE zlodejov krmenych zo statneho rozpoctu - iste, vela takych bude, ale nie vacsina z nich]... preco by sme davali takychto ludi Ceskej republike, preco by sme ich motivovali zmiznut do Ameriky, neviemkde Svajciarska, Nemecka... aby oni mali pokrok a aby sme si my mohli kupovat zahranicne vyrobky ?


>> Je vôbec aspoň štúdia prepočtu koľko elektrickej energie treba pre objem masovo zavedenej elektro mobility ?

zopar som videl, nakolko je to objektivne netusim. Ked niekto chce kalkulovat tak moze, Tesla zozerie 14kWh az 22kWh energie na 100km. Superspecialna vyhoda elektroaut je ze specialne v mestskej premavke su najefektivnejsie v porovnani so spalovakom. Tam sa dosiahnu najvacsie prinosy v spotrebe [!!!] a v znecisteni zivotneho oného [!!!!].

Jooooooj take Norsko kde 99.9% energie vyrobia z vodnych zdrojov... maju jej tolko (mozu mat este tolko navyse) ze nemaju sancu spotrebovat sami - uz davno sa hovori o tom ze z hladiska CISTEJ energie budu najvacsi exporter v Europe. Dobre, toto nas zase houvno zaujima pretoze co tam po Noroch a po cistom zivotnom prostredi...

ale co keby sme rozmyslali tak, ze vyuzime v maximalnej miere co nam priroda ponuka... co keby sme zo Skandinavie brali energiu ktora je naozaj neporovnatelne "cistejsia" ako atomove elektrarne (prosim co sa robi s vyhoretymi tyckami ?) a uz vobec nespominajuc uholne elektrarne.

Ta voda tecie aj v noci kedy je spotreba energie samozrejme najmensia. Nevieme ju vyuzit. Dnes proste tecie dole kopcom a prd z toho, semtam nejaka fabrika svieti a vyraba.

Co keby... co keby... sme nabijali autiaky. Nemusia byt vsetky, aspon nejaky podiel z nich. Co keby sme usetrili miliardy COx, NOx emisii, co keby sme nezhumplovali tuto zasranu planetu tak rychlo ? Mne to moze byt v riti jedno, aj napriklad Milanovi, pretoze ja tu nebudem kotkodakat este 50 rokov - tolko nedozijem - a pocas mojho zivota to v pohode nejako ustojime, ale co nase vnucata ? Jasne, aj to mi moze byt jedno ked mam plat 890eur v hrubom a sotva prezivam.

Alebo nemoze ? Alebo mi to nema byt jedno ?





>> Je snáď každému jasné že prijmovo menej zdatný ľudia budú dlho čakať kým ceny klesnú.

jasne. A co, spalovaky neboli to iste ? Kolko ludi malo auto v roku 1920 ? 1940 ? 1960 ? V 1980tom ? Kolko ludi ma dnes ? Ktore rodiny mali dve auta v roku 1980, to nie je tak davno ? Uz hadam nepoznam rodinu ktora by NEMALA dve auta...

Ostatne veci co si napisal su v poriadku a naozaj na zamyslenie. V tomto momente to vyzera ze spalovacie technologie sa limitne blizia svojim moznostiam a kazde dalsie zlepsenie, zefektivnenie je uz z oblasti "diminishing returns" co sa volne sa prelozit ako "zmensujuce sa prinosy napriek vynalozeniu coraz vacsej namahy". Nieco sa spravit musi, neviem co, neviem ci elektricke vozy su ten superspravny smer dopredu - mame nejaku inu alternativu ?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1835)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17139
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 17.12.2016 10:44   
Ĺubo,pri všetkej úcte...veľa si nad odpoveďov nepremýšlal a navyše akoby si neovládal tentoraz základnú matematiku.Bod po bode by sme našli rozpor.
Ak si myslíš že porovnať množstvo vecí tejto etapy s historickými obdobiami minulosti ide pri triezvom stave,tak ja nie.
Iba ak by si zatúžil po nepokojoch,demonštráciách alebo dokonca konfliktoch.Alebo považuješ za rovnakú vec stratu povolania v období parných strojov za obdobu straty povolania zaúverovanej spoločnosti dneška a dopadov.Strata čohokoľvek ak máš i tak holý zadok,alebo strata relatívne v blahobytne žijúceho človeka sú dve odlišné veci,ktoré rozobreť do dôsledkov snáď ani nejde.
/Pre pochopenie stačí,ak kríza zasiahne toho nechápavého,čo si myslí že sa nič nedeje.
Čomu sa budú ľudia venovať ? Niečomu potrebnejšiemu ? Si si asi uhol.Ani metlu už nie sme schopný urobiť,aj tú máme čínsku.
Chcú dnešný ľudia vôbec makať a postaviť sa k výrobe,nazvime ju - náhrada za stratenú prácu.Niečo čo tvorí chrbtovú kosť ekonomiky štátu.
Zdania elektriku...dobré ráno,a o čom píšem ?
Atd,atd
Ekológia...ukradnem si úryvok
Jeden z největších skandálů v dějinách vědy, v uniklých e-mailech z univerzitního serveru se údajní špičkoví odborníci nepokrytě domlouvají, jak veřejnost oklamat, jak zakrýt některé „nevyhovující pravdy“ – neschopnost vysvětlit, proč oteplování nepostupuje podle jejich vlastních předpovědí, rozpory v datech a jejich interpretaci. Ale hlavně – vyjadřují odhodlání nevydat svá data k nezávislému přezkumu
A sme na samotnom začiatku odkiaľ treba vždy začať.Nájde sa dnes hlupák,ktorý predpokladá že za všetkým týmto je čistá myšlienka čestných ľudí ktorým leží na duši osud ľudstva a planéty ?!
Ak niekto pochybuje že nie,nech hľadá,skúma,počíta plusy a mínusy kým nepochopí že toto nie je hra o čistý vzduch.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (412)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15671
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 17.12.2016 11:23   
>> .Nájde sa dnes hlupák,ktorý predpokladá že za všetkým týmto je čistá myšlienka čestných ľudí ktorým leží na duši osud ľudstva a planéty ?!

hadam sa nenajde az taky hlupak... ide iba o peniaze.
Ale zase fakt s tou ekologiou sa nieco urobit musi a to som clovek ktory jazdi na Euro2 masinach a strojoch ktore produkuju CO2 na urovni 400 tych g/km ci co to je za jednotky cize malo ludom je ekologia viac vzdialena ako mne ... ale objektivne sa s tym nieco spravit musi z dlhodobeho hladiska.

Mas nejaky lepsi napad ? Treba sa pozriet na sestdesiate roky kedy v specifickych oblastiach napriklad Ameriky to vyzeralo takto :

https://ww2.kqed.org/quest/2010/09/14/40-years-of-the-clean-air-act/

v clanku sa pise New cars sold today, with computerized emission systems and other high-tech devices, emit 99 percent less tailpipe pollution than cars sold in 1970.

Nove auta predavane dnes, s pocitacovymi emisnymi systemami a inymi high-tech zariadeniami, vypustaju o 99% menej emisii z vyfuku nez auta predavane v 70tych rokoch. [hlavne ten zaver je zlahka volny preklad, poprosim nezavzdusnovat sa]


Ze mame cinske metly ? Niekde sa stal problem ktory treba napravit. Ze mame taky "financny system" aky mame ? Tak sa pod porozpravat so mnou, nikdy v zivote som nemal ziadny uver. Ziadny. Ani hypoteku. Nic na splatky. Nic. Cistejsieho cloveka nez ja si v tomto smere nikdy nemohol stretnut pretoze proste neexistuje. Ta veta hore "mi to moze byt jedno lebo mam plat 890 v hrubom" to neplati na mna, nastastie, to bolo myslene univerzalne statisticky v zmyslani bezneho cloviecika.

Blahobyt ? Co je to blahobyt, co vlastne ludia potrebuju. Nie, BMW3 z roku 2014 za 38.000eur nepotrebuju. Ze ho dnes maju a nemaju na neho, teda pardon splacaju ho na leasing ?

Zrejme by trebalo prehodnotit svoje spravanie. Zrejme by uz tomu cirkusu okolo nas malo odzvonit. Vsetci vsetkym dlzia, by ma zaujimalo z coho. Z coho ziju vsetky staty ked kazdy ma furt len minus. A hlavne dokedy.

Vobec to nebude elektrifikacia vozov ktora spusti nejaku "velku vec". Bude to ludska sprostost, chamtivost, nenazranost a to ze nemame styri a styri pohromade v tych nasich sprostych kotrbach. Elektroauta su ten najmensi problem. Elektrovozy su v tomto momente to najekologickejsie co mame. Okrem kolobezky.

K autam... 25 rokov dozadu sme sa vozili na benzinovych Favoritoch. Potom sa presmerovala cela spolocnost na dieslove chrchlaky, dneska vsetci vratane teba opravuju vyhoblovane vacky na 2.5tdi, zhumplovane turbodýchadlá, zaseknute EGR ventily, odfajcene commonrail vstrekovace, dvojhmoty. Kde sa tieto veci opravovali na Favoritoch, 120cinach a Feliciach ? No nikde, lebo neboli. Mozeme povedat ze by sme bez tych kazivych dieslov dodnes neprezili ?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1835)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17139
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 17.12.2016 12:10   
Problematika okolo elektrifikácie je nesmierne obšírna,a my sa dotýkame aj to povrchne len mizivej časti.
Čo sa mne nechce,ale mohol by niekto,pohladať tabulku podielov jednotlivých odvetví na znečisťovanie ovzdušia,aby sme sa dostali trocha do obrazu.Lebo mám trocha pocit že sa rieši to,na čo je odvaha,a ešte to prinesie bubáky,je jedno že v poradí dôležitosti je na xy -tom mieste dôležitosti.Čo je na prvom mieste a riešiť by sa malo ozaj dôkladne,to nerieši nik.Jednak na to nemá silu,jednak to riadia a vlastnia a zarábajú na tom tí,čo vám predpisujú diétu ktorú si musíte sami zaplatiť.Ale skôr to bude tak,že aj na tej diéte vás skasírujú.
Preto treba riešiť to,čo je v poradí dôležitosti najväčší problém planéty.Ani neh-tom.ovorím že Európa zachraňuje svet,Afrika rádove väčšia,Ázia násobky,Južná Amerika atd...majú celý tento humbuk na saláme.Ameriku za svet nevedeli dokopať k prijatiu ochranárskych opatrení,ale EU zachraňuje svet a to nie iba v otázke ekológie.
Nech si zachraňujú,ale abeceda neobsahuje iba písmeno A a o zbytku sa mlčí.
Pozor na to,všetko naberá obrátky rýchlejšie a rýchlejšie.Mám pocit že až tak rýchlo že prv než ľudia prídu na to,kam ich vlak berie,bude dávno rozbehnutý a vystúpiť sa nebude dať.
Tak troška mi to pripomína etapu ktorú máme za sebou po prechode na rabovačku v 89-tom. Zničilo sa všetko,aj to čo bolo dobré.Preto dnes žereme sračky z dovozu.Dnes páni prišli na to,že škola a prax má čosi spoločné,a treba podporovať aby ľudia končiaci VŠ boli POUŽITEĹNÝ.Máme asi najviac nepoužitelných VŠ vzdelaných blbov na kontinente.Ešte že sa nájdu v politike.
Citovať
defe
Nová tvár - Trabanto (10)
Založený: 07 september 2009
Príspevky: 167
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 17.12.2016 12:29   
ono je velmi velka chyba eu ze vyrobky,potraviny sa dovazaju z krajin mimo eu kde konkuruju cenou vyrobkom v eu tym zanikaju firmy a ludia prichdzaju o pracu.eu by mala myslet lokalne a sebecky migranti nic nepriniesli dobreho a vyrobky dovazane z krajin mimo eu pripravuju ludi tu o pracu.a dalsi dosledok su lode ktore ich dopravuju maju velmi velke emysie na ktore doplacame my vsetci nariadeniami euro 5,6 atd.malo by sa dovazat len to co nevieme vyrobit alebo co sa neda u nas vypestovat.
Citovať
Odpovedať Nová téma
123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia