Elektromobil

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7158
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

V tejto situácií je to správne rozhodnutie.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

snad tato situacia doda rozum, tak kde nevedeli co od dobroty...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

No ja tam čítam medzi písmenkami, alebo skor dúfam. lol Že nová vláda tieto dotácie celkom zruší ako zlé rozhodnutie starej vlády. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
qwertrq
Príspevky: 1696
Dátum registrácie: 16.09.2011 21:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa qwertrq »

oco13 > Jedna strana, ktora sa nastastie nedostala do parlamentu, mala vo svojom programe, ze zavedie rocne zdanenie osobnych vozidiel podla produkcie CO2. Samozrejme, cim horsia emisna norma, tym by sa platilo viacej.

Takze podla ich predstav, by ti kazdorocne na tvoje auticka prisiel tucny sek so sumou previsujucu hodnotu aut a ty by si mohol mat blazeny pocit ze prispievas niekomu na novu Teslu alebo popripade dotujes stavbu nejakej rychlonabijacky.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

qwertrq : určite neprišiel, pretože manželka by dostala novú Daciu a ja by som ostal doma. :4012: Plne súhlasím s programom tej strany - treba čo najviaz zaťažiť poplatkami autá - lebo na cestách sa to už naozaj nedá vydržať. Čiže z mojho pohladu akákolvek aktivita , ktorá dostane dolu autá z ciest je vítaná.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Oco na vsetko mas odpoved :40bd:
Chod do politiky alebo za fiskala, tak dokonale prekrutit aj svoje v minulosti napisane.. :d :D

Neber v zlom,ja sa normalne zabavam a kratim si cas.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Teba ako starého sedliaka by napadla aká odpoveď. Ak mi štát začne hádzať polená pod nohy , tak sa budem brániť.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Aka? Ved si ju tu sam 100x napisal. Vraj kupujes auta bez prepisu a jazdis len do najblizsej stk... tak tu je odpoved
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Málo sa ich predáva, ale je to tiež riešenie - dobrý nápad.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7158
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

https://www.teslamagazin.sk/byd-blade-b ... ezpecnost/

AJ TOTO JE ZAUJÍMAVÉ-

3-stupňová obehová ekonomika
Renault využíva v prípade svojich batérií 3-stupňový koncept obehovej ekonomiky. Prvým stupňom je fáza využitia vo vozidlách, v rámci ktorej sa monitoruje stav batérie v reálnom čase. Tým má byť zaistená maximálna životnosť. Poškodené batérie pritom môžu byť opravené v strediskách automobilky Renault.

Keď klesne ich kapacita pod 75 % pôvodnej kapacity, využívajú sa ako stacionárne úložiská energie. A to v rámci projektu „Advanced Battery Storage“, pričom pomáhajú kompenzovať výkyvy a špičky pri dodávkach elektriny a podporujú integráciu obnoviteľných zdrojov do el. siete.



Potom nasleduje konečná 3. fáza, a to recyklácie na úrovni materiálov. Extrahované batériové články sa spracúvajú v niekoľkých krokoch. Na získanie väčšiny kovov, napríklad kobaltu a niklu, sa používa hydrometalurgický proces. Zimmermann v tejto súvislosti dodáva, že neustále zdokonaľujú recykláciu batérií, a to najmä procesy získavania dôležitých minerálov.
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Odporuje si to pisanemu na 200 stranach... ved tie baterie vydrzia kvantum rokov,cyklov a kilometrov... tak kedy pre boha nastane faza 2 a 3... o "100" rokov obrazne?
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7158
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

LION -1500 cyklov Leaf 150 000 km
Lifepo4 -3000 cyklov ? km v EV sa zatial velmi nepoužíva
LTO 6000 -cyklov ? km v EV sa zatial velmi nepoužíva.
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Nagy naozaj si mi nechce hladat tak len zo zapamataneho tu bolo popisaneho ze aj po neviem kolkych cykloch si zachovava min 80% svojej kapacity.
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7158
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

Včera som bol kuknúť jedno staršie EV.
Chlapík ho kúpil bez batérí a teraz ho prerába.
Batérie si dal vyrobyť na mieru aj regulátor si navrhol sám a dal si ho vyrobyť.
Batérie mi nedovolil sfotit lebo je to ževraj jeho Now-Haw alebo ako sa to píše.
Ale má to premakané, baterky majú 30kwh sú typu LION ale ešte som také nevidel, ževraj bez problémov spravý 200km.

[img]https://i.postimg.cc/m1hFkX7M/20200331-173712.jpg[/img]
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 114 neregistrovaných