Dymivosť TDI
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 22.09.2008 19:27 Zdieľať na Facebook
Dymivosť TDI
Nazdar. Jedna sa o R5 2.5TDI rotačka systém ako golf, octavia .... Ako odstránim alebo znížim dymivosť motora? Vstreky prašia a otvarajú dobre, predvstrek je nastavený, rozvody ok. Auto ma super výkon, prvý štart je horší ale iný problem nemá. Pokuruje za studena aj za tepla do šeda. Smrdi to ako nespalena nafta
Olej bere cca 2l na do výmeny.
Olej bere cca 2l na do výmeny.
-
- Príspevky: 76
- Dátum registrácie: 24.04.2010 21:53 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 22.09.2008 19:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 558
- Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 22.09.2008 19:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 90
- Dátum registrácie: 28.03.2008 20:18 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
ani nevies z ktorej casti Slovenska je a ci je vobec na Slovensku - co ked je pan v Irsku a ty chces poradit odbornika z Vysnych Ruzbach ?
Keby sme skusili ist k technickej veci, tak by som tipoval :
- odvetravanie klukovky, velmi zanedbavane na tychto motoroch
- EGR ventil a komplet cele sanie vycistit, to byva najcastejsi dovod avsak horsi prvy start a smrad nespalenej nafty nedavaju prilis velku nadej ze toto zaberie
Predvstrek je urcite dobre nastaveny. Co hovoria parametre na diagnostike, ako sa spravaju vstrekovace, ich korekcne davky, tucet inych udajov a dat ? Hentie VP44ky cerpadielka, to bola parada...
PS: neboli ani v Golfoch ani v Oktaviach ako si napisal.
Keby sme skusili ist k technickej veci, tak by som tipoval :
- odvetravanie klukovky, velmi zanedbavane na tychto motoroch
- EGR ventil a komplet cele sanie vycistit, to byva najcastejsi dovod avsak horsi prvy start a smrad nespalenej nafty nedavaju prilis velku nadej ze toto zaberie
Predvstrek je urcite dobre nastaveny. Co hovoria parametre na diagnostike, ako sa spravaju vstrekovace, ich korekcne davky, tucet inych udajov a dat ? Hentie VP44ky cerpadielka, to bola parada...
PS: neboli ani v Golfoch ani v Oktaviach ako si napisal.
-
- Príspevky: 90
- Dátum registrácie: 28.03.2008 20:18 Zdieľať na Facebook
Sorry ze som chcel niekomu pomoct,vidim ze na tomto fore to skutocne nema zmysel,co keby bol kurva v Irsku tak nevie napisat chalanovi e-mail,sms alebo zavolat a vysvetlit ako sa motor sprava aby mu mohol poradit? Tychto r5-valcov mu presli cez ruky desiatky ale ako vidim su tu vacsi odborníci na vsetko.
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 22.09.2008 19:27 Zdieľať na Facebook
axer: Dík za postreh, vážim si to. Som z Humenného, ak môžeš prosím ťa pošli mi kontakt. Viem ktorý snímač myslíš, ten udáva štart. davku. Ten je nový. Spotrebu je super 6,2 keď sa ponáhľam
mp3turbo: Predvstrek je určite dobre lebo ladil som ho sám. V servise mi ho nastavili neskoro a ledva že to štartovalo. Maš pravdu že neboli v Octavkach a golfoch ale písal som že systém rotačka bol. Nemá to VP44 ale VP37, určite to poznáš nie V6 ale radový 5-valec.
mp3turbo: Predvstrek je určite dobre lebo ladil som ho sám. V servise mi ho nastavili neskoro a ledva že to štartovalo. Maš pravdu že neboli v Octavkach a golfoch ale písal som že systém rotačka bol. Nemá to VP44 ale VP37, určite to poznáš nie V6 ale radový 5-valec.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Tu je rec o inom morore... R5...mp3turbo napísal:ani nevies z ktorej casti Slovenska je a ci je vobec na Slovensku - co ked je pan v Irsku a ty chces poradit odbornika z Vysnych Ruzbach ?
Keby sme skusili ist k technickej veci, tak by som tipoval :
- odvetravanie klukovky, velmi zanedbavane na tychto motoroch
- EGR ventil a komplet cele sanie vycistit, to byva najcastejsi dovod avsak horsi prvy start a smrad nespalenej nafty nedavaju prilis velku nadej ze toto zaberie
Predvstrek je urcite dobre nastaveny. Co hovoria parametre na diagnostike, ako sa spravaju vstrekovace, ich korekcne davky, tucet inych udajov a dat ? Hentie VP44ky cerpadielka, to bola parada...
PS: neboli ani v Golfoch ani v Oktaviach ako si napisal.
Teda o Audi, WV ci Volvo...
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Re: Dymivosť TDI
Tak sa treba zamerat na to, ze preco ma nedokonale spalovanie.raza1111 napísal:...ako nespalena nafta...
Tu vsak moze vyrazne zamiesat kartami historia auta. Vzhladom na tu motorizaciu sa jedna o starsi rocnik, ktory ma za sebou uz viacerich majitelov, navyse, asi sotva bol kupeny niekym na SK, takze dovoz. Kedysi sa s oblubou vsetko chipovalo, len aby to riadne islo, boli (su) pofiderne fneirmy s upravami, k tomu zanedbana udrzba...
Kedysi davnejsie take meranie kompresie dokazalo hodne povedat, lenze dnes kazdy len taha diagnostiku, no len malo ludi vie s nou aj schopne narabat...
Co EGR? V akom stave je sanie? Co ventily?
Bud mas malo vzduchu alebo zle vyplachuje valec/e...
Na druhej strane, co znamena to "pokuruje"? Kazdy ma na to asi iny uhol pohladu...
-
- Príspevky: 3801
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
Re: Dymivosť TDI
raza1111 napísal:Nazdar. Jedna sa o R5 2.5TDI rotačka systém ako golf, octavia .... Ako odstránim alebo znížim dymivosť motora? Vstreky prašia a otvarajú dobre, predvstrek je nastavený, rozvody ok. Auto ma super výkon, prvý štart je horší ale iný problem nemá. Pokuruje za studena aj za tepla do šeda. Smrdi to ako nespalena nafta
Olej bere cca 2l na do výmeny.
R5 2,5TDI SA NEMONTOVALI DO GOLFA ANI OCTAVIE!!!!!!!!!!!
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 22.09.2008 19:27 Zdieľať na Facebook
Ok chlapi, pozriem sanie a okolie. Davka je 3,5mg. Ano je to dovoz a a ma aj roky km ale udržba nebola zanedbávaná. Pokurovanie myslím že keď stojím na voľnobeh tak z výfuku vidno mierne dymenie keď sa pozriem do svetla a cítiť štipľavosť. Za jazdy pri jemnejšom pridaní už vidno aj v späťaku šedý dym, nič strašne ale oblak ostane.
PROCHY: Čítaj lepšie! Nenapísal som že 2,5 R5 sa daval do Octavkoch a Golfoch ale že systém vstrekovania je ten istý a tomu ver. Písal som to kôli tomu lebo kopec ľudí ma tie auta a možno dymenie riešilom
PROCHY: Čítaj lepšie! Nenapísal som že 2,5 R5 sa daval do Octavkoch a Golfoch ale že systém vstrekovania je ten istý a tomu ver. Písal som to kôli tomu lebo kopec ľudí ma tie auta a možno dymenie riešilom
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Rozhodne to nie je v poriadku a ja by som sa vybral hladať príčinu v palivovom systéme.Starý 1,9 Tdi motor 1Z ak si pamätám má VP 37 a porovnateľné parametre iba o valec menej čo na ničom nemení.Ale základnú dávku má 5 mg pri volnobehu tj 903 ot.
Motor ktorý má meraciu jednu dýzu vzťahuje výpočty k tejto referenčnej hodnote,na to treba myslieť,to dokáže neskutočným spôsobom spotvoriť veškeré počty RJ.Treba myslieť aj na to,že je to hodnota "priania" RJ a nie skutočná,takže sa môže diametrálne vzďalovať realite.Ale každopádne ešte viac než sama diagnostika o zlom pomere hovorí napr nedýchatelnosť spalín.Ludia majú diesel za čmudiaci a smradlavý,ale to nezodpovedá pravde,to zistia v momente keď napr motor dostane po niekolko sto tisícoch km nové vstrekovače a naraz môže motor pokojne ísť v neotvorenej dielni takmer hodinu počas úplnej diagnostiky,tj kým motor neprejde všetkými tepelnými fázami os studeného štartu po prevádzkovú.A tam si uvedomíte že ste nenasadili hadicu odsávania na výfuk a už motor hodinu ide.Preto ja by som okamžite ťahal osciloskop a pozeral signál z meracieho vstreku.On ten motor pôjde aj bez tohoto signálu o tom sa presvedčilo už množstvo ľudí kedže boli používané v kvantách motorov.Preto si treba základné veci overiť a pozisťovať správnosť hodnôt počínajúc predvstrekom v celom spektre otáčok a zátaže.Neštastný zásah do čerpadla vie zmeniť mnohé veci ktoré by človeka inak ani nenapadli,za všetko spomeniem len systémový tlak čerpadla,čo zmení ešte aj časovanie.Prajem veľa trpezlivosti,lebo toto už riešiť žiadna dielňa nebude,takže bude len na majiteľovi a jeho šikovnosti.
Motor ktorý má meraciu jednu dýzu vzťahuje výpočty k tejto referenčnej hodnote,na to treba myslieť,to dokáže neskutočným spôsobom spotvoriť veškeré počty RJ.Treba myslieť aj na to,že je to hodnota "priania" RJ a nie skutočná,takže sa môže diametrálne vzďalovať realite.Ale každopádne ešte viac než sama diagnostika o zlom pomere hovorí napr nedýchatelnosť spalín.Ludia majú diesel za čmudiaci a smradlavý,ale to nezodpovedá pravde,to zistia v momente keď napr motor dostane po niekolko sto tisícoch km nové vstrekovače a naraz môže motor pokojne ísť v neotvorenej dielni takmer hodinu počas úplnej diagnostiky,tj kým motor neprejde všetkými tepelnými fázami os studeného štartu po prevádzkovú.A tam si uvedomíte že ste nenasadili hadicu odsávania na výfuk a už motor hodinu ide.Preto ja by som okamžite ťahal osciloskop a pozeral signál z meracieho vstreku.On ten motor pôjde aj bez tohoto signálu o tom sa presvedčilo už množstvo ľudí kedže boli používané v kvantách motorov.Preto si treba základné veci overiť a pozisťovať správnosť hodnôt počínajúc predvstrekom v celom spektre otáčok a zátaže.Neštastný zásah do čerpadla vie zmeniť mnohé veci ktoré by človeka inak ani nenapadli,za všetko spomeniem len systémový tlak čerpadla,čo zmení ešte aj časovanie.Prajem veľa trpezlivosti,lebo toto už riešiť žiadna dielňa nebude,takže bude len na majiteľovi a jeho šikovnosti.
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 22.09.2008 19:27 Zdieľať na Facebook
Ďiki za rady.
mhlavaty: Čiže chyba môže byť v aj čerpadle?
mhlavaty: Čiže chyba môže byť v aj čerpadle?
Naposledy upravil/-a raza1111 v 05.08.2016 09:42, upravené celkom 1 krát.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní