DSG a výstupenie z auta

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

dabol10
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 06.04.2020 13:06
Zdieľať na Facebook

DSG a výstupenie z auta

Príspevok od používateľa dabol10 »

Dobrý deň prajem,

Mám otázku na ktorú som nenašiel nikde odpoveď.

Zaujímalo by ma ako to je s automatickou prevodovkou keď musím opustiť auto (vybrať niečo z kufra napr) a zase nastúpiť aby som nemusel vypínať auto samozrejme.

Páku mám preradiť až do P alebo stačí N a ručná? jedná sa o DSG7.

Ďakujem pekne za odpoveď.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

A nie je to na rovine jedno? :41c2: :41c2:
dabol10
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 06.04.2020 13:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dabol10 »

Veď preto sa pýtam, čítam si fórum a je tu veľa príspevkov ohľadom používania a šetrenia prevodovky, tak preto sa pýtam či je medzi tým nejaký rozdiel, popr. či jeden spôsob nie je šetrnejší.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

v hydromenicovych prevodovkach je N/P rozdiel iba v tom, ze pri P sa zarazi kolik vnutri v prevodovke do mechanizmu, cim ju blokuje. Neviem ako presne to funguje v DSG aby som pravdu priznal, predpokladam nieco podobne (P je proste o tom ze nenecham auto zbehnut dole kopcom na neutrali, a kedze nie vsetky DSG auta maju elektronicke brzdy, tak predpokladam ze aj DSG nejako zablokuje prevodovku aby sa kolesa nemohli svojvolne otacat).

Rozmyslam ci poznam jeden jediny automat kde by vyrobca NEdoporucoval najprv zatiahnut rucnu brzdu, potom zaradit P a potom vypnut motor... nepoznam. Nenapada ma ani jeden. Dovod je jednoduchy : ukrutne mensie namahanie prevodovky ked auto nestoji na rovine, jednoduche ako facka. Najprv rucnu, potom P, vypnut, vystupit, zamknut.

Ako zaznelo hore, pri kratkodobom vystupeni z auta je to prakticky jedno. Kludne neutral a rucnu brzdu. Uplne v pohode.
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Ja pri nastartovanom davam N a rucna. P len ked vypinam motor nadobro odchadzam z auta prec (inak by som nevytiahol kluce :) )


Mp3 este spravnejsie je zatiahnut rucnu,pustit pedal brzdy! a az potom P a vypnut motor
Naposledy upravil/-a autolaik v 06.04.2020 13:44, upravené celkom 1 krát.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Tie tiémy boli skôr o životnosti pri vyraďovaní na križovatke napríklad, nie o tvojej situácii keď preradiť potrebuješ. Koľkokrát to potrebuješ za deň, že ti to stojí za riešenie životnosti? Riešiš neexistujúci problém!
dabol10
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 06.04.2020 13:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dabol10 »

Takze toto dodrzujem (kedze auto ked parkujem doma stoji v kopci) stale najprv rucna potom P potom vypnut.

Na krizovatke nevyradujem do N ale stojim na brzde.

A toto zastavovanie a vystupenie z auta pouzivam min 2x do dna lebo sa musim odpichnut v praci na vratnici a auto stoji, preto som sa pytal lebo je to otazka 30 sekund a mal som pocit ze je zbytocne tu paku tahat az hore do P kedze N je blizsie.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Mp3 este spravnejsie je zatiahnut rucnu,pustit pedal brzdy! a az potom P a vypnut motor


pridi mi prosim na mojich dvoch automatickych autach ukazat ako zaradis P alebo vyradis z neho BEZ STLACENEJ brzdy.
Bude ta to stat len 840 eur a 1800 eur za novy shifter, volic automatickej prevodovky.

https://cdn.dealrimages.com/I7%2FHV%2FQ ... HHJYVN.jpg
https://autoblog-img.vast.com/-72708004 ... /8/r/690x-
https://pictures.dealer.com/a/audihawth ... ize&w=1024

Ja viem ze tie obrazky nehovoria o zaradeni P ale o vyradeni z neho, princip je ale rovnaky. Nevidim dovod nemat rucnu brzdu, k tomu aj normalnu prevadzkovu teda noznu a az potom radit P.
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Zle som sa vyjadril , pustit pedal brzdy po zatiahnuti rucnej aby auto sa pohlo co mu "rucna dovoli" ,potom este raz stlacit pedal brzdy a az potom P (robim to vsetko tak nejak automaticky bez uvazovania)... nenamahat "kolik" v AT. Moze byt?
Aj ja mam automat (hydromenic)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

presne o to ide - nenamahat kolik v prevodovke. Hlavne ked auto parkuje hore/dole kopcom.
dabol10
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 06.04.2020 13:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dabol10 »

lenze ked pustim brzdu mna bude drzat asistent rozjazdu do kopca istu chvilu takze mam cakat a namahat auto aby sa posunulo o tych par cm a potom zase zabrzdit a az tak dat P?
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Po zatiahnuti rucnej mi nedrzi asistent
Mateusz737
Príspevky: 712
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

dabol10 napísal: preto som sa pytal lebo je to otazka 30 sekund a mal som pocit ze je zbytocne tu paku tahat az hore do P kedze N je blizsie.
Nie je N +ručná dvojitý úkon? :41c2:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

pokial stojis na absolutnej rovine, tak je to zbytocne - ale neuc sa to takymto sposobom, proste tu rucnu pouzi VZDY a predides problemom

https://www.youtube.com/watch?v=dLDijSZlp5w

nechapem co je na tom take strasne, nechapem preco furt musime spekulovat a ohybat jednoduche a jasne veci.
dabol10
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 06.04.2020 13:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dabol10 »

jeden uzivatel tu pisal ze to robi takto ak si to dobre pamatam. zastavi, stoji na brzde, zatiahne rucnu, zaradi N, pusti brzdu, stlaci brzdu, zaradi P, vypne motor
ale to uz sme trochu odbocili od hlavnej temy...
takze neviem ci prechadzanie s pakou cez N R az do P nie je "horsie" ako dat len N a zatiahnut rucnu

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 97 neregistrovaných